Aplicació mòbil Cl@ve PIN
Saltar índex de la informacióAplicació mòbil Cl@ve PIN a Android
L'Agència Tributària posa a la teva disposició la descàrrega gratuïta de l'aplicació Cl@ve PIN per a dispositius mòbils amb sistema Android.Una vegada instal·lada, podràs visualitzar els codis PIN obtinguts prèviament des del navegador o des d'una aplicació mòbil integrada amb Cl@ve PIN (per exemple, la app Agència Tributària).
Com a novetat, també podràs realitzar totes les gestions sobre Cl@ve PIN que ja es troben disponibles en la pàgina web, com regenerar el codi d'activació per a Cl@ve Permanent, modificar el número de telèfon i correu electrònic indicat en el registre, obtenir un nivell de seguretat superior, renunciar a Cl@ve o revocar el certificat de Cl@ve Firma.
Per utilitzar l'aplicació és necessari estar prèviament registrat en el sistema Cl@ve;si la instal·les sense estar registrat, l'aplicació ho detecta en aportar les teves dades i et donarà opció a registrar-te en aquell moment.
Característiques d'accessibilitat
L'aplicació mòbil permet utilitzar les eines de suport que ofereix el sistema operatiu i altres eines personalitzades, entre elles, els lectors de pantalla, els magnificadores (com poden ser el Zoom o la Lupa), les opcions de text gran i alt contrast, el dictat i el reconeixement de veu, etc.
Descàrrega i instal·lació de l'aplicació
Accedeix a "Google Play" i busca "Cl@ve PIN" de l'Agència Tributària.Per instal·lar l'aplicació prem el botó "Instal·lar", accepta la informació sobre els requisits per al funcionament de l'aplicació i, finalment, "Obrir".
A la primera finestra, es mostrarà un avís que resumeix el funcionament de l'aplicació i inclou la "Política de Privacitat i condicions del servei" i "Recollida i ús de dades":
- L'usuari ha d'estar prèviament registrat en el sistema (si no ho està, la app ho reconeixerà i donarà opció a registrar-se en aquell moment);
- L'activació es realitza mitjançant l'obtenció d'un PIN per SMS;
- Després de l'activació, podrà visualitzar els codis PIN obtinguts prèviament des del navegador o des d'una aplicació mòbil integrada amb Cl@ve PIN;
- El codi PIN és personal i intransferible, té una validesa de 10 minuts i només es pot utilitzar una vegada fins que procedeixi a desconnectar-se de la Seu Electrònica o tanqui el navegador.
- Per a un usuari, només es permet tenir activa la app en un dispositiu.
Una vegada llegit l'avís, prem "ACCEPTAR".
A les primeres finestres s'informa de les novetats de la app i les accions que es realitzen amb l'aplicació:activació del dispositiu i visualització dels codis PIN sol·licitats.Prem "Següent" en totes elles.
Activació de l'usuari
Per començar l'activació, indica el DNI/NIE i prem "ACCEPTAR".
A la següent finestra, en funció del document informat, es requerirà la següent dada addicional:
- Data de validesa, per a DNI;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport, si és un NIE.
A la icona amb el símbol de la interrogació situat a la cantonada superior dreta, podràs obrir el contingut d'ajuda que explica detalladament com localitzar aquesta dada en els diferents tipus de document d'identitat existents.
Si l'usuari no està registrat en Cl@ve, la app ofereix la possibilitat de registrar-se en aquell moment.
- Si selecciones "Mitjançant carta al domicili fiscal" podràs sol·licitar l'enviament de la carta al teu domicili fiscal i, una vegada rebuda, registrar-te amb el codi CSV (Codi Segur de Verificació) de la carta.
- Si selecciones "Per videotrucada", et comunicarà amb un agent que procedirà al registre en aquell moment (necessites tenir instal·lada la app ZOOM al dispositiu i a més activar la cambra i el so).
- També pots seleccionar el registre mitjançant certificat electrònic o DNIi, que enllaçarà amb la pàgina web, per a la qual cosa hauràs de tenir instal·lat al dispositiu un certificat electrònic vàlid.
Si ja estàs registrat, s'avisa de l'enviament de SMS al número de telèfon registrat en Cl@ve (per seguretat només es mostren els últims quatre dígits).A més, es mostrarà un comptador amb el temps de validesa del codi d'activació que serà de 10 minuts.Consulta la bústia de missatgeria per veure el PIN rebut.
Nota: Si el número de telèfon mòbil no és correcte o has canviat de número, prem "CANVIAR Número de Telèfon".Connectaràs amb el servei "Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve...".
A la següent pantalla, incorpora el PIN rebut per SMS i confirma l'activació del dispositiu prement "ACTIVAR DISPOSITIU" i a la següent pantalla "CONTINUAR".
Després de l'activació, l'aplicació comprovarà si l'usuari disposa d'un PIN vàlid, obtingut en els 10 minuts anteriors.Si no és així, en obrir la app s'indicarà que en aquell moment no hi ha disponible un PIN vàlid i com obtenir-lo.
La app no disposa d'una funció per obtenir el PIN.Únicament mostra l'últim PIN vàlid, prèviament sol·licitat des del navegador o des d'una app que tingui integrat Cl@ve PIN (com la app Agència Tributària).
Si tens un PIN vàlid (vigent en els últims 10 minuts) es mostrarà en una nova pantalla, juntament amb un comptador del temps de validesa restant i el botó "Copiar".
En utilitzar el PIN en algun tràmit (dins dels 10 minuts següents a la seva obtenció) es mostra una finestra amb la data i hora exacta en què ha estat utilitzat.
La pròxima vegada que necessitis un codi PIN, en accedir l'aplicació et sol·licitarà el codi de desbloqueig del dispositiu.
Gestions
A la part inferior de la pantalla disposes de diverses categories, en la categoria "Gestions" s'inclouen totes les gestions del sistema Cl@ve;a més, si el dispositiu és actiu podrà realitzar-les des de la pròpia app.Entre les gestions disponibles es troben:
- Regenerar Codi d'Activació de Cl@ve Permanent.
- Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve.
- Modificar el correu electrònic associat a Cl@ve.
- Obtenir un nivell de seguretat superior en Cl@ve.Amb certificat o DNIe (web)
- Revocar el certificat de Cl@ve Firma.
- Renunciar a Cl@ve.Amb certificat o DNIe (web).
Informació
En aquesta categoria s'inclou informació i ajuda sobre Cl@ve, Cl@ve PIN i la app. Cl@ve PIN.Entre la informació disponible es troba:
- Com registrar-se en Cl@ve.
- Com obtenir un PIN.
- Preguntes freqüents
- Ajuda App Cl@ve PIN.
- Ajuda tècnica Cl@ve PIN.
- Normativa, guies i manuals.
Contacte
En "Contacte" tens un accés directe per valorar la app en els markets d'aplicacions, com contactar amb el suport de la app, informació de contacte amb la AEAT i accés directe als canals de la AEAT a Youtube i Twitter.
Ajustaments
En els "Ajustaments" s'inclou un accés directe als ajustaments del dispositiu per rebre les notificacions push i la declaració d'accessibilitat.També des d'aquesta categoria pots desactivar l'usuari que es troba actiu al dispositiu ja que només és possible activar un DNI/NIE.Li enumerem les opcions disponibles:
- Desactivar o activar el dispositiu.
- Idioma de l'aplicació (Castellà, Catalá, Galego, Valencià, English)
- Notificacions push.Rebre notificacions amb el PIN (recomanat).
- Condicions i politicas (Política de Privacitat i condicions del servei, Recollida i ús de dades).
- Accessibilitat.
- Sobre.
Des de la icona de la part superior dreta es pot consultar el DNI o NIE actiu al dispositiu.