Renda 2015
Saltar índex de la informacióServei tramitació d'esborrany/declaració - Renda WEB 2015
El servei de tramitació de l'esborrany o declaració (Renda WEB) 2015 podrà ser usuado per tots els contribuents excepte per aquells que tingui rendiments d'activitats econòmiques;per a aquests contribuents està disponible el programa d'ajuda PARE de Renda 2015.El contribuent tindrà accés als serveis de Renda WEB que en aquell moment estiguin habilitats, a més dels enllaços a tràmits i consultes de l'exercici 2015.
Identifica't amb Cl@ve PIN, amb número de referència o amb certificat o DNI electrònic.
Una vegada que accedeixis a l'expedient, disposaràs de la següent informació:
L'estat de tramitació de la declaració.
Els serveis disponibles, entre ells la consulta de dades fiscals, dades censals o la consulta i presentació de l'esborrany/declaració (Renda WEB).
La història de l'expedient on han quedat gravats tots els estats de l'expedient i, si ja està presentada, obtenir una còpia de la declaració presentada des de l'enllaç "Enregistrament de la declaració...".
Per presentar la declaració fes clic en "Esborrany/Declaració (Rendeix WEB)" dins de l'apartat "Serveis Disponibles"
Si ja has accedit a Renda WEB anteriorment, en una finestra emergent s'informarà de l'existència d'una sessió anterior, que pots recuperar des de l'opció "Continuar" o començar una nova tramitació, incorporant novament les dades fiscals.També podràs escollir la llengua a la qual desitges realitzar la declaració.
Si és la primera vegada que accedeixes, es mostraran a la primera pantalla, les dades identificatives del declarant i de la resta de declarants dels components de la unitat familiar.Si conté dades errònies o imprecises o s'ha omès alguna dada concreta abans l'hauràs de modificar.Té en compte que l'estat civil i si tens fills menors d'edat o impossibilitats judicialment sotmesos a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada no podrà ser modificat posteriorment.
En declaracions amb cònjuge, si desitges comparar el resultat de la declaració en les diferents opcions de tributació, individual o conjunta, necessitaràs el número de referència del cònjuge.En aquest cas prem el botó "Referència" i en una finestra emergent podràs incloure la referència.Si les dades són correctes, prem "Acceptar" per continuar amb la tramitació.
Després d'acceptar la pantalla de dades identificatives, quan l'aplicació detecti que s'han de traslladar a la declaració dades fiscals addicionals, hauràs de seguir les instruccions de les posteriors finestres per incorporar aquesta informació.Si no necessites incorporar informació addicional per generar la declaració, accediràs directament al resum de resultats des d'on podràs, tant comprovar quin és el resultat de la declaració per a cada modalitat com completar la declaració, si fos necessari.
En la part superior se situa un menú addicional des del qual pots visualitzar les dades fiscals imputades per a cada declarant i, descarregar un PDF amb la vista prèvia de la declaració de cada declarant o conjunta.Per poder visualitzar els documents en format PDF és necessari tenir instal·lat un visor de fitxers PDF.
Des del "Resum de declaracions", a la part inferior trobaràs un encaix des del qual podràs guardar la declaració amb el botó "Guardar" i veure les teves dades personals en l'accés "Dades Personals".En l'accés "Veure dades traslladades" podràs comprovar quins són les dades que s'han incorporat en la declaració, els no incorporats i les notes de la incorporació.També disposes de vídeos explicatius i, en la icona de la interrogació, informació sobre l'emplenament.
Si prems el botó "Continuar amb la declaració" accediràs a la declaració on podràs continuar realitzant canvis movent-te per la fletxes de desplaçament o des del botó "Mostrar Informació" accedir a les diferents seccions de la declaració.Abans de presentar la declaració comprova si té errors en l'emplenament prement el botó "Validar".
Des d'aquesta mateixa finestra de resum de resultats, en l'enllaç "Presentar declaració" podràs finalitzar la tramitació de la declaració.
Si el resultat és un ingrés hauràs d'incloure el NRC (justificant del pagament) o seleccionar altres formes de pagament com l'ajornament o reconeixement del deute.Finalment fes clic en "Firmar i Enviar" per presentar la declaració telemàticament o "Generar predeclaracion" per presentar la declaració en paper.