Subhasta pública a la Dependència de Duanes i II.EE. de Múrcia
Saltar índex de la informacióSubhasta pública a la Dependència de Duanes i II.EE. de Múrcia-Novembre
Aquesta Dependència acorda celebrar el dia 23 de noviembrede 2022, a les 9:00horas, a la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de Múrcia, situada en CalleViolonchelista Miguel Ángel Clares, 7, C.P.:30007 (Múrcia), la venda en subhasta pública dels béns relacionats en el ANNEX I.
Les condicions que regiran la celebració d'aquesta subhasta són les següents:
BASES
1. OBJECTE DE LA SUBHASTA
La present subhasta té per objecte l'alienació dels béns continguts en el ANNEX I.
2. RÈGIM JURÍDIC
És d'aplicació a aquesta subhasta la següent normativa:
- Llei Orgànica 12/1995, de 12 de desembre, de Repressió del Contraban.
- Reial Decret 1649/1998, de 24 de juliol, que desenvolupa el Títol II de la LeyOrgánica 12/1995, de 12 de desembre, sobre Repressió del Contrabando,relativo a les infraccions administratives de contraban.
- Títol VI, Capítol I (articles 419 a 423) de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decret de 17 d'octubre de 1947, que regula el procediment per a la realització de les subhastes de duanes.
- Article 320 de les Ordenanzasde Aduanas, que regula l'aplicació del producte de la venda dels gèneres subhastats.
- Títol III, Capítol II (articles 97 a 107) del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol.
- Article 7 (limitacions als pagaments en efectiu) de la Llei 7/2012, de 29 deoctubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
3. PERSONES QUE PRETENGUIN PRESENTAR UNA LICITACION.
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, de les persones que hagin participat en la taxació, de les persones que exerceixin la funció de dipòsit dels béns objecte de la subhasta i de les persones pertanyents al funcionariat integrant de la AEAT directament implicat en el procediment d'alienació, podrà prendre part en la subhasta, per si o pel mig persona que ostenti la representació, qualsevol persona que posseeixi capacitat d'obrar d'acord amb dret i que no tingui per a això impediment o restricció legal.S'haurà d'identificar adequadament i amb document que justifiqui, en el seu cas, la representació que ostenti.Les persones que hagin presentat licitacions justificaran la seva personalitat mitjançant presentació del seu DNI i acreditaran la seva capacitat legal per adquirir les mercaderies subhastades, quan aquestes siguin constitutives d'expedició comercial.
3.2. Tota persona que hagi presentat una licitació, per ser admesa com a tal, haurà de constituir prèviament i a tot tardar el dia 16 de novembre de 2022 un sol dipòsit de garantia del 5 per 100 del tipus de subhasta del total dels béns respecte dels que desitgi licitar.Aquest dipòsit es materialitzarà aportant justificant de l'ingrés en el compte ES06 0128 9463 1101 0001 1743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter , acompanyat del ANNEX II (en el qual s'haurà d'indicar, desglossat, la part del dipòsit total que correspon a cada lot pel qual es desitja licitar) complimentat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, que si una persona desitja licitar per més d'un lot, haurà de sumar el tipus de subhasta dels béns sobre els quals desitgi licitar i aplicar-lo un 5 per 100, sent el resultat l'import de l'únic dipòsit que ha de realitzar).El ANNEX II ha de ser presentat a tot tardar, el dia 16 de novembre de 2022,en el RGE doni-la AEAT de Múrcia, dirigit a la Dependència Regional de Duanes i II.EE. de Múrcia, situada al Carrer Violoncel·lista Miguel Ángel Clares 7, C.P.30007 (Múrcia), o en qualsevol altre registre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, dirigit a l'oficina D30600.L'incompliment dels requisits anteriors, o la no-presentació de l'Annex II en el registre tal com s'indica anteriorment o la constitució del dipòsit fora dels terminis establerts per a ambdós casos, determinarà la pèrdua del dret a prendre parteix en la subhasta.
3.3. Les persones que hagin presentat degudament les licitacions, podran presentar les seves ofertes en sobre individual per cada lot i degudament tancat des de la data de l'anunci de la subhasta fins a les 13:00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establerts en el punt 5.2.Les esmentades ofertes, seran presentades enel RGE de la AEAT de Múrcia, dirigit a la Dependència Regional de Duanes i II.EE. de Múrcia (oficinaD30600).Igualment es podran efectuar licitacions per al cas de segona licitació.
4. EXAMEN DELS LOTS
Els béns es troben en les direccions especificades en el ANNEX I.
Podran ser examinats per aquelles persones que estiguin interessades en participar en la subhasta durant els dies 2, 3, 4 i 7, 8, 9, 10 i 11 novembre de 2022, de 9.00 hores a 13.00 hores.
5. DESENVOLUPAMENT DE LA SUBHASTA
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de Subhasta estarà constituïda pel Cap de la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de la AEAT a Múrcia, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegui, que ostentarà la Presidència de la Taula;el Cap de Gestió de Duanes i II.EE. de la AEAT a Múrcia, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegui, en qualitat de Vocal;i una altra persona pertanyent al funcionariat de la AEAT de l'àrea de Duanes i II.EE, que actuarà com a Secretari si és funcionari o Secretària si és funcionària.De veu pública actuarà la persona pertanyent al funcionariat de la AEAT designat pel President de la Taula si és funcionari o Presidenta de la Taula si és funcionària.
5.2. Sistema de licitacions
Les licitacions, que seran úniques per cada persona i lot, s'efectuaran per escrit i en sobre degudament cerrado.En l'exterior del sobre s'indicarà únicament i exclusivament el número de lot pel que es licita i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i a l'interior la indicació de l'actitud, nom i cognoms, NIF o CIF social i nombre de lot pel qual es licita, quantitat en número i lletra i firma de la persona interessada o de la persona que ostenti la seva representació, degudament acreditada.No s'admetran licitacions que no cobreixin la taxació mínima de sortida indicada per a cada Lot a l'Annex I.
Igualment es podran efectuar licitacions per al cas de segona licitació.La forma de procedir i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant-ne a l'exterior del sobre d'única i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”.
En acabar cada una de les licitacions s'anunciarà públicament la persona a qui s'adjudica, que ho serà per haver ofert la màxima quantitat.Enel cas que coincideixin en la millor actitud algunes de les ofertes presentades, es procedirà de la següent forma als efectes de licitar entre elles el lot:
- Si totes les persones que han presentat licitacions que coincideixin en la licitació es troben presents a la sala, es procedirà a atorgar tantes licitacions com siguin necessàries per adjudicar el lot a la persona que hagi presentat la millor actitud d'entre les persones que hagin presentat licitació i per import superior a licitat inicialment.
Les licitacions seran verbals a la plana i es realitzaran:
- Hasta600€…................................ de50en50€.
- De601a3.000€…........................ de 100 en 100€.
- De3.001a6.000€….................... de 200 en200 €.
- De6.001a10.000€….................. de 500 en500 €.
- De10.001€enadelante…............de 1.000 en 1.000 €.
- Si totes les persones que han presentat licitacions que coincideixin en la licitació no es troben presents a la sala (licitacions per correu), se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació per correu per import superior al licitat inicialment en el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà al de la notificació de l'esmentada comunicació.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot a la persona que hagi presentat la millor actitud.
- Si d'entre les persones que han presentat licitacions que coincideixin en la licitació, hi hagués persones presents i persones no presents a la sala, a les persones presents se'ls comunicarà verbalment en el mateix moment que disposaran de DEU DIES HÀBILS a comptar des del següent al de la celebració de la subhasta per presentar una nova licitació per import superior al licitat inicialment;i amb les persones que hagin presentat licitacions i no fossin presents es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot a la persona que hagi presentat la millor actitud.
En el cas de presentar-se actituds en què hi hagi discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació al territori en què es trobin els béns i altres impostos corresponents, tret de l'Impost Especial sobre Determinats Mitjans de Transport, havent d'abonar-se el seu import, en el seu cas, en el moment de la matriculació del vehicle.En tot cas s'haurà de satisfer la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat al Reial Decret Legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licitació com a NUL·LA.
S'adjunta model de licitació en el ANNEX III.
5.3. Segona licitació
En cas de no ser alienats la totalitat o part dels béns en primera licitació podrà acordar-se, per la Taula, la celebració immediata d'una segona licitación,admitiendo licitacions que cobreixin el 75 per cent de la primera licitació.Per presentar-se ala segona licitació serà necessari haver constituït dipòsit de garantia i presentació de l'ANNEX II, en els termes i condicions establerts en el punt 5.2 anterior, l'incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a prendre part en la subhasta.
Conclosa la celebració de la subhasta pública, qualsevol persona podrà verificar en la Dependència Regional de Duanes i IIEE de Múrcia l'import pel que s'ha adjudicat cada lot en primera i segona licitació.
5.4. Adjudicació directa
Els lots que quedessin, en el seu cas, definitivament deserts NO s'adjudicaran mitjançant procediment d'adjudicació directa i seran objecte d'alienació en una següent subhasta.
5.5. Pagament del preu de la rematada
Les persones que resultin adjudicatàries hauran d'ingressar en el compte ES06 01289463 110100011743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter, dins del termini de DEU DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà al de la data de la celebració d'a Subhasta, la diferència entre el dipòsit total constituït i el preu d'adjudicació.
Les persones que resultin adjudicatàries que no procedeixin d'aquesta manera perdran l'import del seu dipòsit, quedant subjectes a l'obligació de rescabalar l'Administració dels perjudicis que origini l'esmentada falta de pagament.
A les persones que resultin adjudicatàries, però no siguin presents a la sala en el moment de la celebració de la subhasta pública, se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de DEU DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà el de la notificació de l'esmentada comunicació, per procedir al pagament del preu de la rematada.
L'impagament del preu de rematada per la persona que resulti adjudicatària en els terminis establerts, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del dipòsit constituït que correspongui a l'esmentat lot.En tot cas, el lot en qüestió podrà ser objecte d'alienació en una pròxima subhasta.
5.6. Serà per compte de la persona que resulti adjudicatària:
La totalitat de les càrregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguin d'un ens públic o privat), que recaiguin sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que puguin resultar.
Les despeses relatives a l'encunyat del número de bastidor dels vehicles adjudicados,o btención dels facsímils, ITV, fitxes tècniques i fotografies necessàries, en el seu cas, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles a motor;així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
5.7. Devolució de dipòsits
A partir de l'endemà al de celebració de la subhasta, es procedirà a la devolució, per transferència bancària, els dipòsits que s'haguessin constituït, tret dels pertanyents a les persones que resultin adjudicatàries, que s'aplicaran al pagament del preu de rematada.
5.8. Retirada dels béns adjudicats
Per retirar els lots adjudicats, s'hauran de presentar tots o alguns dels documents següents segons els casos:
- Resguard bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte ES060128 9463 1101 0001 1743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter.
Acreditats els extrems anteriors, s'expedirà certificat de l'acta d'adjudicació en subhasta dels béns.
Les mercaderies adjudicades hauran de ser retirades dels llocs en què estiguin dipositades en el termini de VINT DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà el de la data de celebració de la Subhasta, en horari de 09:00h.a 13:00h.
Transcorregut l'esmentat termini sense que les mercaderies hagin estat retirades, aquestes quedaran abandonades a favor de la Hisenda Pública, d'acord amb l'establert en la normativa en la matèria, sense que l'esmentat abandonament concedeixi el dret a la devolució de l'import dipositat per a la seva adjudicació.
La retirada dels béns adjudicats es realitzarà havent d'aportar la persona que resulti adjudicatària, en el seu cas, els elements necessaris per al transport dels béns adjudicats (exemple:grua per a retirada de vehículos,etc.).
5.9. Acreditació de la persona a qui s'assigni l'adjudicació
En l'acte d'adjudicació, la persona que resulti adjudicatària haurà d'acreditar la seva personalitat amb l'exhibició del document nacional d'identitat o passaport, així com la seva representació si actua per compte d'altres persones, sent-li exclusivament expedit a favor seu o de la tercera persona a qui representa el certificat d'adjudicació del bé.
6. MESURES COVID
Per a l'assistència a la celebració de la subhasta, és necessari la prèvia inscripció, mitjançant email a la direcció D.Aduana.Murcia@correo.aeat.es.
S'hauran de seguir les instruccions d'accés establertes per la AEAT i s'haurà de respectar a tota hora la distància mínima de seguretat i l'ús de màscara si així estigués establert.
7. ACCEPTACIÓ DE CONDICIONS
La participació en la subhasta comporta l'acceptació de les condicions generals que regeixen la mateixa, que han quedat exposades en aquestes BASES, i de les altres condicions que pogués adoptar la Taula durant la Subhasta.