Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària va intervenir més de deu milions de productes falsificats durant l'any 2010

 L'Agència Tributària va intervenir durant 2010 un total de 10.451.343 productes falsificats, que, d'haver arribat al mercat, haurien assolit un valor mínim de 127.195.151 euros.També va interceptar 7.951.494 paquets de tabac falsificat per un valor aproximat de 28.166.815 euros.

Aquestes dades s'han donat a conèixer aquest matí en una roda de premsa celebrada al Port de València amb motiu de la presentació del Dia Mundial Antifalsificació, en la que han participat el director del Departament de Duanes de l'Agència Tributària, Antonio de la Ossa;el director de l'Associació Espanyola de Defensa de la Marca (ANDEMA), José Antonio Moreno;el director de Coordinació Jurídica i Relacions Internacionals de l'Oficina de Patents i Marques, Javier  Moreno;i la directora general de l'Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica (STANPA), María del Val Díez.El Dia Mundial Antifalsificació s'ha celebrat també en unes altres sis ciutats europees.

La falsificació de productes arriba a gairebé tots els sectors del comerç i suposa un greu perjudici per a l'economia i l'ocupació, amenaça la seguretat dels consumidors i pot posar en greu risc la salut.Segons estimacions d'ANDEMA, durant 2010 la despesa en productes falsificats a Espanya es va elevar a més de 500 milions d'euros.Aquest comerç il·legítim suposa un important focus d'economia submergida.

Per aquesta raó, i amb l'objectiu de combatre l'economia submergida i les pràctiques comercials deslleials o il·legítimes, en els últims anys l'Agència Tributària ha posat en funcionament programes de control tributari de seguiment de les importacions comercials, especialment les procedents d'Àsia, ja que s'ha detectat que la majoria dels productes falsificats provenen de països asiàtics.  .

Tant l'Agència Tributària com l'Oficina Espanyola de Patents i Marques i l'Associació Espanyola de Defensa de la Marca han recordat avui la importància de la conscienciació ciutadana per rebutjar el consum d'aquest tipus de productes, que no tenen cap classe de garantia ni passen cap control de qualitat, que competeixen deslleialment, destrueixen ocupació i poden arribar a posar en perill la salut dels consumidors, com en el cas de productes cosmètics o joguines falses.

Durant la roda de premsa es va exposar una àmplia mostra de productes falsificats agafats a les duanes:joguines, calçat esportiu, complements i roba, perfums i cosmètics, rellotges, material electrònic, etc. Posteriorment es va realitzar una demostració de destrucció d'articles falsificats per maquinària especialitzada.

Després de la roda de premsa, els presents van tenir ocasió d'escoltar dues conferències:“El valor de la marca per a l'economia, la societat i el ciutadà”, a càrrec de José Antonio Moreno, Director General d'ANDEMA, i “El compromís de l'Administració Pública amb el sector privat en la lluita contra les falsificacions.El paper de l'OEPM”, a càrrec de la Sra. Silvia Gema Navares, Cap d'Àrea de Cooperació Internacional i Relacions amb els Tribunals de l'OEPM.En el curs d'ambdues presentacions s'ha fet referència a la campanya de conscienciació “Sé original, no compris falsificacions”.