Interceptat en aigües pròximes a les Canarias un vaixell carregat amb 20 tones d'haixix
Operació conjunta de l'Agència Tributària i Policia Nacional
- Detinguts els 11 tripulants de l'embarcació, de nacionalitat siriana, després de l'abordatge realitzat per dos patrulleres de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària a 40 milles al sud-est de Fuerteventura
- El mercant corria un seriós risc d'enfonsament, en comptar amb importants vies d'aigua i deficiències en el motor
10 d'agost de 2021.- Una investigació conjunta de l'Agència Tributària i Policia Nacional ha permès interceptar en aigües pròximes a les Canarias un vaixell mercant carregat amb gairebé 20 tones d'haixix. Després de l'abordatge realitzat per dos patrulleres de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària han estat detinguts els 11 tripulants de l'embarcació, de nacionalitat siriana. Després de pujar a bord, els funcionaris van detectar que el mercant es trobava seriosament risc d'enfonsament, en comptar amb importants vies d'aigua i deficiències en el motor.
El vaixell, de bandera de Palau, era objecte d'una investigació conjunta de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i Policia Nacional en el marc de l'operació denominada ‘Natalia’, així com dels serveis duaners francesos DNRED.
Després de detectar la proximitat del mercant a les aigües de les Canarias es va decidir la seva urgent intercepció, per la qual cosa dos patrulleres del Servei de Vigilància Duanera, la ‘Sacre’ i el ‘Falcó’, van partir en dissabte a la nit 7 a la recerca de l'objectiu, que resulta abordat en les primeres hores de diumenge a unes 40 milles al sud-est de Fuerteventura, en aigües internacionals.
Risc d'enfonsament
Una vegada controlat i assegurat el vaixell per part dels funcionaris de presa de Vigilància Duanera, el mal estat del vaixell, amb múltiples vies d'aigües i risc d'incendi en màquines va obligar a un ardu treball als funcionaris d'ambdues patrulleres per mantenir-ho a floti i aconseguir arribar finalment en diumenge a la nit al port de Las Palmas.
Durant el dia d'ahir, funcionaris de Vigilància Duanera i agents de Policia Nacional van procedir al registre conjunt del mercant. Com sospitaven els investigadors d'ambdós cossos, a més de realitzar un transport ordinari de guix, el mercant portava una gran càrrega d'haixix, que es trobava oculta en els seus cellers. Els operatius han comptabilitzat un total de 638 fardells que sumen 19.876 quilos d'haixix, fet que suposa una altra partida de gran rellevància interceptat aquest any en aigües pròximes a les Canarias.
Els 11 tripulants detinguts seran llocs a disposició judicial de l'Audiència Nacional en les properes hores, al mateix temps que tant l'Autoritat Portuària com Capitania Marítima del port de Las Palmas s'han fet càrrec de la nau avariada, auxiliats pels funcionaris de Vigilància Duanera, a l'efecte de minimitzar les vies d'aigües.
Filmació de l'operatiu (per descarregar el vídeo i les fotografies s'ha d'introduir l'adreça següent web):