Saltar al contingut principal

Confiscats 170.000 articles falsos en una operació contra el comerç il·lícit de joguines a la campanya nadalenca

Operació conjunta de l'Agència Tributària, Policia nacional i Europol

  • S'ha detingut un home de nacionalitat xinesa per la venda d'aquest material que hauria assolit un valor de mercat superior a 1.200.000 euros
  • En el marc de l'operació LUDUS III, liderada per Europol, contra el comerç il·lícit de joguines per Nadal

5 de desembre de 2022.- Funcionaris de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i agents de la Policia Nacional, en el marc de l'operació ‘Ludus III’, liderada per Europol, han desmantellat una xarxa de distribució de joguines falses.En el marc d'aquesta operació ha estat detingut un home, de nacionalitat xinesa, i s'han intervingut 170.000 articles a Madrid que haurien assolit un valor de mercat superior a 1.200.000 euros.

L'operació es va iniciar el mes d'agost passat quan els investigadors van tenir coneixement de l'existència de gran quantitat de peluixos i joguines en diverses naus i magatzems del polígon industrial Cobo Calleja que podrien estar vulnerant els drets contra la propietat industrial de diverses marques.

A causa de la proximitat de la campanya nadalenca, en la qual habitualment prolifera la venda fraudulenta de joguines, i davant de la possibilitat que fossin posats al mercat, es va establir un dispositiu conjunt per tal d'inspeccionar i en el seu cas intervenir la mercaderia emmagatzemada.

Per aquesta raó es va procedir a l'entrada en una nau del polígon Cobo Calleja de la localitat de Fuenlabrada (Madrid), on es va localitzar una gran quantitat de joguines de conegudes marques que presumptament vulneraven els drets contra la propietat industrial, ja que els propietaris mancaven de la documentació que acredités la seva legítima procedència.

Un valor de mercat superior a 1.200.000 euros

Després d'aquesta troballa, els agents han intervingut un total de 169.320 articles consistents en joguines, peluixos i diversos articles de marques de renom, amb un valor de mercat superior a 1.200.000 euros.A més, en aquesta operació s'ha detingut un ciutadà xinès a qui se li imputen un delicte contra la propietat industrial i un altre de contraban.

Aquesta detenció s'ha produït en el marc de l'operació ‘Ludus III’, liderada per Europol, contra el comerç il·lícit de joguines per Nadal.