Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària engega una aplicació de recerca d'immobles i un servei telefònic per facilitar la participació en subhastes

Noves millores en l'assistència

  • La nova funcionalitat, disponible tant en l'‘app’ com en la seu electrònica de l'Agència, permetrà buscar immobles amb els criteris de selecció que introdueixi l'interessat i visualitzar-los en un mapa
  • Un sistema de subscripció a alertes avisarà les persones interessades quan s'iniciï la subhasta d'un immoble que s'adapti a les seves preferències
  • Es cregui un nou servei d'atenció telefònica que permetrà resoldre dubtes relatius a les subhastes de l'Agència que s'estiguin tramitant al Portal del BOE

25 de novembre de 2022.- L'Agència Tributària ha posat a disposició dels ciutadans un nou sistema de recerca de béns immobles inclosos en els seus procediments de subhasta, que es publiquen a través del Portal del Butlletí Oficial de l'Estat.El sistema s'ha dissenyat per localitzar d'una manera àgil i senzilla qualsevol immoble que s'adapti a les necessitats de l'interessat mitjançant criteris de recerca com la província on arrela l'immoble, el tipus de bé o la seva valoració.

El cercador, accessible a través de l'aplicació mòbil i la seu electrònica de l'Agència (sede.agenciatributaria.gob.es), permet també ubicar immobles a través de l'opció ‘mapa’, on qualsevol persona interessada podrà conèixer amb exactitud el lloc on es troben els immobles.

La nova funcionalitat incorpora, al seu torn, la possibilitat de guardar com favorits els immobles seleccionats per facilitar la seva recuperació en futurs accessos al cercador, o fins i tot compartir-los per missatgeria instantània de mòbils.

Sistema d'avisos per a immobles preseleccionats

A més, en cas que en un determinat moment cap immoble no compleixi els criteris introduïts, s'ha habilitat un sistema de subscripció a alertes que avisarà a l'interessat quan s'iniciï una subhasta que compleixi amb aquests criteris.

Per accedir al servei de consulta no es requereix cap tipus d'autenticació.La subscripció al sistema d'avisos de béns immobles sí que requerirà comptar amb ‘Cl@ve PIN’ per accedir des de l'‘app’, mentre que l'accés a través de la seu electrònica es podrà realitzar tant amb ‘Cl@ve PIN’, com amb certificat o DNI electrònic.

Si l'accés es duu a terme des de l'‘app’, únicament serà necessari polsar en l'opció ‘Més informació i gestions’ de la pàgina principal de l'aplicació mòbil que incorpora el cercador d'immobles.En el cas de la seu electrònica, la ruta ‘Informació i gestions’ / ‘Deutes, presses, embargaments i subhastes’ / ‘Subhastes’ condueix tant al cercador, com al mateix sistema de participació en les subhastes.

Servei d'atenció telefònica específic

L'arrencada d'aquesta nova funcionalitat se suma a la implementació d'un servei d'informació i assistència telefònica específic perquè els interessats en participar en les subhastes puguin resoldre els seus dubtes durant tot el procediment, des que són interessats, fins que es converteixen en licitadors o adjudicataris.

Els agents telefònics resoldran qualsevol dubte que pugui sorgir abans, durant i després de la celebració de la subhasta.El número de telèfon a què haurà de cridar qualsevol persona interessada en obtenir informació és el 91 598 63 34, que funcionarà en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres laborables.

Amb aquestes millores, l'Agència Tributària avança en la seva estratègia de facilitar gestions i tràmits al major nombre de contribuents possible i a tota mena de perfils, apostant per un model de navegació còmode, modern, intuïtiu i adaptat a les necessitats que requereixen els ciutadans.

Ampliació dels serveis telemàtics d'assistència

L'ampliació del servei d'assistència i informació i la creació d'aquesta nova utilitat en matèria de subhastes se suma a altres projectes d'extensió dels serveis telemàtics complementaris de l'assistència presencial que s'han posat en marxa en els últims temps, cas de les Administracions Digitals Integrals (ADI), les eines d'assistència virtual, els serveis telefònics reforçats i la utilitat ‘Pagar, Aplazar i Consultar’ deutes incorporada el juliol passat.

En el cas concret de l'Àrea de Recaptació, el servei d'atenció telefònica per a subhastes complementa el servei general en matèria recaptatòria que està disponible des de l'any 2020 (91 553 68 01), sense necessitat de cita prèvia.

Mentre que el servei general de matèria recaptatòria està dedicat a atendre als contribuents que tenen dubtes sobre ajornaments i embargaments, o necessiten informació i assistència per al pagament dels seus deutes, el servei telefònic per a subhastes atendrà els dubtes de qualsevol ciutadà interessat en les alienacions que duu a terme l'Agència a través del portal del BOE.