Emisión de mensaxes de estrada en transporte multimodal e de marítimo en combinado, así como identificación do ferry , en tráfico RO-RO no paso do estreito de Xibraltar
No tráfico RO-RO existen dúas modalidades, o transporte combinado e o transporte multimodal.
O transporte combinado dáse cando un medio de transporte viaxa sobre outro medio activo que, unha vez chegue ao seu destino, continuará polos seus propios medios como transporte activo. Por exemplo, un camión nun Ferry . Implica que no Ferry ten que ir o trailer (remolque), cabeza tractor propio e condutor. E unha vez chegue ao seu destino, continuará polos seus medios.
O transporte multimodal dáse cando este medio de transporte non continuará polos seus propios medios unha vez desembarque. Por exemplo, un camión nun ferry que non teña cabeza tractor, que non teña condutor, etc.
1) No transporte combinado:
-
A responsabilidade de declarar a ENS é da empresa do camión.
-
O EORI do carrier é o do camión.
-
A ENS é de estrada: F50
-
Os datos do active border transport means na ENS son os do Ferry .
-
Os tempos para a declaración da ENS son os do medio activo, os do Ferry
-
Os datos do camión consígnanse na ENS no grupo de datos do passive border transport means.
-
Se o camión leva colectores, aínda que os datos do cabeza tractor decláranse no passive border transport means, o colector débese declarar no conxunto de datos para os colectores. Se pola contra ten identificadores de trailer, declárase no conxunto de datos do passive border transport means.
O transporte combinado debería, preferiblemente, adoptar a forma do xeito de transporte que continúa polos seus propios medios ao descargar, que neste caso é estrada, F50 ou F34, e é responsabilidade do carrier declarara, que neste caso sería a empresa do camión.
O devandito isto, admítese adoptar outras formas no suposto de que declare o operador do ferry en lugar do camión (previo acordo coa empresa do camión para facero por conta da empresa do camión), ben cunha declaración marítima completa ou ben con multiple filing marítimo. Pero aínda que isto poídase dar, o EORI do carrier en todo caso no transporte combinado debe sempre ser o EORI da empresa do camión (sexa F50, F34, F10, F11, …), xa que é a responsable de declarar a ENS. Tanto na ENS completa declarada polo ferry como no multiple filing, onde o EORI do carrier forma parte da clave de ligazón.
A opción preferente é a declaración por parte da empresa do camión (F50, F34), e a do Ferry deberíase dar naqueles casos en que a empresa do camión non teña capacidade para declarar e delegue esta acción sobre o Ferry.
Polo tanto, existen varias formas de declarar este transporte:
-
ENS completa por parte do operador do RO-RO cunha mensaxe F50 ou F34
-
Datos do ferry . Decláranse no grupo active border transport means.
-
Datos de cabeza tractor e supomos matrícula de remolque débense declarar no
grupo passive border transport means declarado dentro do grupo consignment house. -
Nos datos do carrier débese declarar os datos do operador do camión.
-
Matricula de colector en caso de existir dentro do grupo Equipment transport que
corresponda.
-
-
ENS completa por parte do operador do Ferry cunha mensaxe F10, F11, F50 ou F34. Neste caso o operador do RO-RO debe de proporcionar toda a información ao operador do ferry
-
Se se declara unha mensaxe F10 ou F11 entón
-
Datos do ferry . Supomos que se declaran no grupo active border transport means
-
Datos de cabeza tractor e supomos matrícula de remolque débense declarar no grupo passive border transport means declarado dentro do grupo consignment house.
-
Nos datos do carrier débese declarar os datos do operador do camión.
-
Matricula de colector dentro do grupo Equipment transport que corresponda.
-
O declarante da mensaxe é o operador do ferry
-
-
Se se declara unha mensaxe F50 entón
-
Datos do ferry . Decláranse no grupo active border transport means.
-
Datos de cabeza tractor e supomos matrícula de remolque débense declarar no grupo passive border transport means declarado dentro do grupo consignment house.
-
Nos datos do carrier débese declarar os datos do operador do camión.
-
Matricula de colector, en caso de existir, dentro do grupo Equipment transport que corresponda.
-
O EORI do carrier é o do camión (no caso de que fóra a compañía do ferry quen declarase, o “Declarant” sería o operador do camión (incluirase seu EORI e demais datos), e o “Representative” sería a compañía do ferry).
-
-
-
-
ENS de multiple filling. O operador do Ferry declarará unha mensaxe F12 indicando que o operador do RO-RO complementará a ENS. O operador do RO-RO declarará unha mensaxe F15 ou unha mensaxe F14+F16.
-
Mensaxe F12
-
Datos do ferry . Decláranse no grupo active border transport means.
-
Nos datos do carrier débese declarar os datos do operador do camión.
-
Nos datos de supplementary declarant declárase o EORI do operador do RORO .
-
-
Mensaxe F14 e F15+F16
-
Non contén datos do Active Border Transport Means.
-
Nos datos do carrier débese declarar o EORI do operador do camión.
-
Datos de cabeza tractor e supomos matrícula de remolque débense declarar no grupo passive border transport means declarado dentro do grupo consignment house.
-
Matricula de colector, en caso de existir, dentro do grupo Equipment transport que corresponda.
-
-
2) No transporte multimodal:
-
A responsabilidade de declarar a ENS é da empresa do Ferry .
-
O EORI do carrier é o do ferry
-
A ENS é marítima, e pódese declarar como ENS completa se o ferry dispón de todos os datos (F10 ou F11) ou con multiple filing (F12+F15, F12+F14+F16 ou F13+F17)
-
Os datos do active border transport means na ENS son os do Ferry .
-
Os tempos para a declaración da ENS son os do medio activo, os do Ferry .
-
Se o trailer é un contendor, declárase no conxunto de datos do colector.
-
Se o trailer non é un colector, declárase no conxunto de datos do passive border transport means.
Porén, tomouse a decisión de permitir que, neste escenario de trafico RO-RO de transporte multimodal, é dicir o caso dos remolques que van sen cabeza tractor ou non acompañados, as mensaxes que debe emitir a navieira, poderíaos emitir o transportista por estrada, previo acordo coa navieira para facero por conta da navieira, pero co formato das mensaxes de transporte por estrada. É dicir, coas mensaxes F50 en lugar das mensaxes de transporte marítimo, pero respectando todo o sinalado anteriormente, é dicir:
O EORI do carrier é o do ferry (no caso de que fóra a compañía de transporte por estrada quen declarase, o “Declarant” sería o operador do ferry (incluirase seu EORI e demais datos), e o “Representative” sería a compañía de transporte por estrada).
3) Identificación do ferry :
Tanto en transporte combinado como en multimodal, debido á frecuente e regular rotación dos ferries e a duración da travesía no paso do Estreito de Xibraltar, a concreta identificación do seu número non adoita ser posible coa marxe temporal previsto na normativa, e de rectificarse o dato declarado na ENS se reiniciaría o cómputo da marxe temporal indicado. Debido a iso, caso de descoñecerse coa antelación necesaria, poderase declarar un identificador xenérico 1111111 como identificación do ferry , aínda que declarar o dato real aumenta a fluidez do tráfico ao haberse efectuado a análise de risco sobre a ENS completa.