Como dar de alta un poder mediante documento público
Para os casos en que o mandante non pode apoderar a través da Sede Electrónica da Axencia Tributaria (por non dispor de certificado electrónico nin Cl@ve), previuse a posibilidade de presentación da escritura de poder no rexistro electrónico da Axencia Tributaria para xerar o apoderamento. Nesta modalidade de solicitude de incorporación de poderes ao Rexistro de apoderamentos non cómpre que participe o mandante en ningún momento, pois xa no seu momento outorgou o poder ante o Notario.
Unha das modalidades de apoderamento para a realización de trámites a través de Internet é a contida en documento público ou privado con sinatura lexitimada ante notario, segundo o apartado Segundo.1. b) da Resolución do 18 de maio de 2010 da Dirección Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, en relación co rexistro e xestión de apoderamentos e o rexistro e xestión das sucesións e das representacións legais de menores e incapacitados para a realización de trámites e actuacións por Internet ante a Axencia Tributaria:
"b) Poder outorgado mediante documento público ou documento privado con sinatura notarialmente lexitimada presentado ante a Axencia Tributaria. Nestes casos o documento de acreditación do apoderamento deberá axustarse ao contido recollido no formulario do Anexo I".
Neste sentido, resulta admisible a achega no rexistro electrónico da Axencia Tributaria de escrituras electrónicas de apoderamento ou copias electrónicas das mesmas, reguladas no art. 17 bis da lei do Notariado e que cumpran os requisitos nel establecidos. Tamén se admitirán as escrituras de apoderamento para a realización de trámites a través de Internet en formato pdf presentadas para tal fin no rexistro electrónico da Axencia Tributaria.
Con carácter previo á súa incorporación ao Rexistro de apoderamentos, a Axencia Tributaria comprobará a validez do apoderamento outorgado mediante a consulta da subsistencia do poder outorgado nas escrituras notariais, en cumprimento ao que se establece na Resolución do 18 de maio de 2010 do Enderezo da Axencia Tributaria.
Neste sentido, os poderes achegados deben ser, polo tanto, contrastables coa información dispoñible na Axencia Estatal de Administración Tributaria, polo que, por exemplo, non poderían ser obxecto do novo trámite aquelas escrituras outorgadas no estranxeiro cuxa información non haxa previamente remitida polos correspondentes fedatarios públicos de acordo co Convenio subscrito entre a AEAT e o Consello Xeral do Notariado en materia de subministración de información, do 5 de febreiro de 2020 (BOE do 15 de febreiro).
Polo tanto, as escrituras de poder outorgadas para a realización de trámites e actuacións por Internet ante a Axencia Tributaria poden ser presentadas polo propio apoderado co seu certificado electrónico ou Cl@ve, tras o cal se incorporaría o poder no Rexistro de apoderamentos, previa revisión polo funcionario habilitado para iso.
Unha vez que accedeses ao rexistro telemático, cobre os campos requiridos. O asunto, o tipo de presentación seleccionando "En nome propio" ou "En representación de terceiros".
A continuación, o presentador deberá consignar, con carácter obrigatorio un teléfono de contacto e, adicionalmente, un correo electrónico.
No apartado "Documentación que se anexa" selecciona o tipo de documento e fai clic na ligazón "Engadir ficheiros" para seleccionar o ficheiro coa documentación que debes presentar. Na ligazón "Axuda" poderás comprobar o listaxe de formatos admitidos para a presentación de arquivos deste trámite, sendo o tamaño máximo permitido para cada ficheiro 64 MB.
Selecciona ou arrastra o ficheiro. É preferible que o nome do ficheiro non teña signos de puntuación e estea gardado no disco local, dentro da carpeta "AEAT".
O ficheiro engadido aparecerá no apartado "Documentación que se anexa". Cando termines de anexar os ficheiros pulsa "Presentar" na parte inferior.
A continuación, visualízanse os datos que se van a enviar, se desexas realizar unha modificación pulsa "Volver" e se estás de acordo pulsa "Asinar Enviar".
Na xanela emerxente marca "Conforme" e fai clic en "Asinar e Enviar" para terminar co proceso de presentación.
Unha vez efectuado este trámite óbténse o recibo da presentación cun nº de asento rexistral e o CSV que podes cotexar na páxina web.
Pulsa a ligazón "Ver en formato imprimible" para obter o resgardo do rexistro electrónico.