Nota informativa: cálculo de retencións a partir do 5 de xullo de 2018
Nota informativa: cálculo de retencións sobre rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir do 5 de xullo de 2018
NOTA INFORMATIVA RELATIVA AO CÁLCULO DE RETENCIÓNS SOBRE OS RENDEMENTOS DO TRABALLO QUE SE SATISFAGAN Ou ABOEN A PARTIR DO 5 DE XULLO, DATA DE ENTRADA EN VIGOR DA LEI DE OXE-2018.
A Lei 6/2018, do 3 de xullo, de Orzamentos Xerais do Estado para 2018, (BOE do 4 de xullo) modifica o artigo 101 e introduce unha nova disposición adicional 47ª na Lei do IRPF. Tales preceptos, establecen, a partir da súa entrada en vigor, tres modificacións relevantes en relación co cálculo da porcentaxe de retención e ingreso a conta a practicar sobre os rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir dese momento; concretamente:
- Novos límites excluíntes da obriga de reter (anteriormente contemplados no artigo 81.1 do Regulamento do IRPF), establecendo maiores importes e diferenciando os límites para o caso de que se trate do colectivo integrado por contribuíntes pensionistas da Seguridade Social ou clases pasivas ou que perciban prestacións ou subsidios por desemprego;
- Aos efectos de determinar a base de retención establecida no artigo 83.3 do Regulamento do imposto, modifícanse á alza os importes da redución por obtención de rendementos do traballo regulada no artigo 20 da Lei dos Impostos para rendementos netos do traballo inferiores a 16.825 euros anuais; e
- Finalmente, increméntase do 50 ao 60 %, a redución da porcentaxe de retención ou ingreso a conta sobre os rendementos do traballo cando se trate de contribuíntes residentes en Ceuta ou Melilla e que obteñan alí rendementos do traballo que poidan beneficiarse da dedución por obtención de rendas en Ceuta e Melilla contemplada no artigo 68.4 da Lei do Imposto.
Estas modificacións van afectar soamente a aqueles traballadores que se encontren nalgunha (ou varias) das seguintes situacións:
- Traballadores cuxos rendementos netos do traballo en 2018 (unha vez aplicadas, se é o caso, as reducións por irregularidade) non superen os 16.825 euros anuais.
- Residentes en Ceuta ou Melilla que, ao longo do exercicio 2018, obtivesen rendementos do traballo nas devanditas cidades que poidan beneficiarse da dedución por obtención de rendas en Ceuta e Melilla do art. 68.4 LIRPF.
- Contribuíntes que obtivesen ao longo do exercicio 2018 rendementos íntegros anuais non superiores a 22.000 euros e proceda aplicarlles o límite establecido no artigo 85.3 do RIRPF sobre a cota de retención (límite que se ve afectado polos novos límites excluíntes da obriga de reter).
Por iso, de acordo coas disposicións contidas no D. A. 47ª LIRPF, para calcular as retencións e ingresos a conta sobre os rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen en 2018 aos contribuíntes que se encontren nalgunha ou algunhas das situacións anteriores, terá que terse en conta:
- As retencións e ingresos a conta a practicar sobre os rendementos de traballo que se satisfagan ou aboen ata o día anterior á entrada en vigor da LOXE-2018 e, polo tanto, das modificacións introducidas por esta LOXE na LIRPF , calcularanse de acordo co procedemento xeral de retención vixente a 31 de decembro de 2017.
- As retencións e ingresos a conta a practicar sobre os rendementos de traballo correspondente ao resto do período impositivo, que se satisfagan ou aboen a partir do 5 de xullo calcularanse obtendo un novo tipo de retención, practicando a correspondente regularización do tipo de retención, coas seguintes novidades:
- Que aos efectos da redución por obtención de rendementos do traballo a que se refire a letra d) do art. 83.3 RIRPF, aplicarase o previsto no segundo parágrafo do apartado 1 do novo D.A. 47ª da LIRPF .
- Serán de aplicación os novos límites excluíntes da obriga de reter, contidos no punto 1) do apartado 2 do novo D.A. 47ª LIRPF, os cales se reproducen a continuación:
Límites aplicables con carácter xeral, agás cando se trate de pensións ou haberes pasivos do réxime de Seguridade Social ou Clases Pasivas, ou de prestacións ou subsidios de desemprego: Situación do contribuínte Nº de fillos e outros descendentes que dan dereito ao mínimo por descendentes {1} 0 1 2 ou máis Contribuínte solteiro, viúvo, divorciado ou separado legalmente {2} _ 15.168 16.730
Contribuínte cuxo cónxuxe non obtén rendas superiores a 1.500,00 euros anuais, excluídas as exentas {3} 14.641 15.845 17.492 Outras situacións {4} 12.643 13.455 14.251 Límites aplicables cando se trate de pensións ou haberes pasivos do réxime de Seguridade Social ou Clases Pasivas, ou de prestacións ou subsidios de desemprego: Situación do contribuínte Nº de fillos e outros descendentes que dan dereito ao mínimo por descendentes {1} 0 1 2 ou máis Contribuínte solteiro, viúvo, divorciado ou separado legalmente {2} _
15.106,5 16.451,5 Contribuínte cuxo cónxuxe non obtén rendas superiores a 1.500,00 euros anuais, excluídas as exentas {3} 14.576 15.733 17.386 Outras situacións {4} 13.000
13.561,5 14.184 Os importes deste segundo cadro incrementaranse en 600 euros para pensións ou haberes pasivos do réxime de Seguridade Social e de Clases Pasivas e en 1.200 euros para prestacións ou subsidios por desemprego.
- E, finalmente, tomaranse en consideración as porcentaxes máximos de tipo de retención establecida nos artigos 85.3, 86.2 e 87.5 do RIRPF .
Cando se debe practicar esta regularización excepcional
O tipo de retención ou ingreso a conta, nestes casos, regularizarase, se procede, nos primeiros rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir da entrada en vigor da Lei de OXE-2018, isto é, a partir do día 5 de xullo.
Non obstante, respecto dos traballadores afectados, a regularización a que se refire o parágrafo anterior poderá realizarse, a opción do pagador, nos primeiros rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir do 1 de agosto, en cuxo caso, o tipo de retención ou ingreso a conta a practicar sobre os rendementos do traballo satisfeito con anterioridade a esta data (isto é, ata o 31 de xullo ) determinarase tomando en consideración a normativa vixente a 31 de decembro de 2017.
Procedemento para levar a cabo a regularización
Respecto dos traballadores incluídos nalgunha das situacións anteriormente sinaladas, a regularización do tipo de retención levarase a cabo do seguinte xeito, aínda que non experimentase variación ningunha das variables relevantes para ese fin:
- Calcúlase unha nova cota de retención conforme ao que se dispón no art. 85 do Regulamento, isto é, con carácter xeral:
- Determinando en primeiro lugar unha nova “base para calcular o tipo de retención” e aplicando os tipos que resulten de aplicar a escala de retención do artigo 101.1 da LIRPF .
- A contía resultante minorarase no importe derivado de aplicar ao importe do “mínimo persoal e familiar para calcular o tipo de retención” a escala anterior, sen que o resultado desta minoración poida resultar negativo.
- Procederase a calcular un novo “tipo de retención”, multiplicando por 100 o cociente obtido de dividir a nova cota de retención pola contía total das retribucións, (Art. 86 do Regulamento).
- Esta nova cota de retención minorarase na contía das retencións e ingresos a conta practicados entre o 1 de xaneiro e o 4 de xullo (ou, se é o caso, e a opción do pagador, ata o 31 de xullo, cando a regularización se realice nos primeiros rendementos que se aboen a partir do 1 de agosto ).
- O novo tipo de retención aplicable a partir do 5 de xullo (ou a partir do 1 de agosto, a opción do pagador) obterase multiplicando por 100 o cociente obtido de dividir a diferenza resultante do apartado anterior entre a contía total das retribucións que resten ata o final do ano e expresarase con dous decimais.
Estas operacións poderanse efectuar mediante a utilización da nova versión do Servizo de cálculo das retencións dispoñible na páxina da AEAT en Internet, a partir do 4 de xullo de 2018.
Para poder efectuar correctamente a regularización comentada, deberá utilizarse a causa de regularización “11” (Outras causas) das previstas no devandito Servizo de cálculo, coa única excepción da concorrencia deste suposto excepcional da causa 11 con algún dos supostos identificados coa causa 9 ou a causa 10 (isto é, a comunicación do dereito ou, se é o caso da perda do dereito, do perceptor á minoración do tipo de retención polo pagamento de préstamos para a adquisición da vivenda habitual), circunstancias estas últimas que, en caso de proceder, obrigan a utilizar as propias causas 9 ou 10 (e non a causa 11) para efectuar correctamente a regularización correspondente a ambos os dous motivos.
Ao regularizar no mes de xullo (ou en agosto, a opción do pagador) recorrendo á causa 11, a aplicación vai requirir a formalización, tamén de forma excepcional, dos recadros seguintes (adicionais ás que xa se requiren normalmente cando se consigna a causa 11 de regularización, isto é retribucións xa satisfeitas e retencións xa practicadas con anterioridade á regularización):
- Retribucións anuais consideradas con anterioridade á regularización.
- Rendementos anteriores á regularización foron obtidos en Ceuta e Melilla.
- Nalgún momento antes da regularización aplicouse minoración por pagamentos de préstamos para vivenda.
- Importe da minoración por pagamentos de préstamos para vivenda determinada antes da regularización.
É moi importante destacar o excepcional do uso da causa 11 de regularización. Polo tanto, unha vez efectuada a regularización do mes de xullo de 2018 (ou agosto, a opción do pagador) aos traballadores afectados, mediante a utilización da devandita causa, a utilización posterior desta causa 11 debe limitarse unicamente aos supostos para os que expresamente está prevista, que son os que se indican na Axuda do Servizo de Cálculo Retencións 2018, publicado na páxina web da AEAT. Os devanditos supostos son os seguintes:
- Cando proceder regularizar o tipo de retención por adquirir o perceptor, no curso do ano natural, a condición de contribuínte do IRPF por cambio de residencia.
- Cando proceder regularizar o tipo de retención por cambiar o perceptor, no curso do ano natural, a súa residencia habitual de Navarra ou os Territorios Históricos do País Vasco ao resto do territorio español.
- Cando proceder calcular o novo tipo de retención nos supostos a que se refire o artigo 118.3 do RRPF , por haberse producido a exclusión do perceptor do réxime especial de tributación polo Imposto sobre a Renda de non Residentes previsto nos artigos 113 e seguintes do citado Regulamento.
Tamén é importante resaltar que, ademais do suposto excepcional comentado nesta Nota, cando se consigne a causa 11, como motivo de regularización por concorrer algún dos tres supostos anteriores durante o exercicio, unicamente deberán cubrirse os apartados correspondentes a:
- Retribucións xa satisfeitas con anterioridade á regularización.
- Retencións e ingresos a conta xa practicados con anterioridade á regularización.
En consecuencia, con posterioridade ao mes de xullo de 2018 (ou agosto, a opción do pagador, respecto dos cambios introducidos pola nova LOXE-2018) é incorrecto utilizar a causa 11 para regularizar o tipo de retención en situacións distintas das tres anteriormente sinaladas, xa que a devandita utilización, ademais de ser indebida, pode proporcionar ao usuario resultados erróneos.
Finalmente, debe sinalarse que para determinar o tipo e importe das retencións correspondentes a perceptores contratados con posterioridade ao día 4 de xullo de 2018, utilizarase a nova versión do Servizo de cálculo de Retencións 2018 (a vixente a partir da entrada en vigor da LOXE-2018) sen necesidade de practicar a regularización a que se fixo referencia anteriormente, sen prexuízo das regularizacións que posteriormente puidesen proceder por outros motivos.
Madrid, 4 de xullo de 2018