Tramitación de formularios de residencia fiscal dende a declaración do primeiro estado de alarma
O estado de alarma declarado para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, mediante Real Decreto 463/2020 do 14 de marzo, provocou o peche temporal da Oficinas da Axencia Estatal de Administración Tributaria para a atención presencial.Iso obrigou a buscar alternativas de urxencia á tramitación, ata ese momento presencial, dos formularios de residencia fiscal dos distintos países.
A característica común á maioría deses formularios (por exemplo, o 21RFI de Portugal, o 5000-É de Francia e outros similares) é que, xunto aos apartados nos que o contribuínte declara os datos das rendas percibidas no país da Facenda solicitante do formulario, hai un apartado que debe cumplimentar a AEAT certificando, se é o caso, a residencia fiscal do contribuínte, mediante firma manuscrita do funcionario e estampación do selo da AEAT no formulario en soporte papel.
Así, por exemplo, no Modelo 21RFI de Portugal a certificación de residencia fiscal por parte da AEAT realízase mediante a firma e selado do seguinte apartado:
Esta forma de certificar a residencia fiscal dun contribuínte non ten maior validez xurídica que a que proporcionan os certificados de residencia fiscal aprobados pola Orde EHA/3316/2010, do 17 de decembro, cuxo contido figura nos anexos IV e V desta (BOE núm. 311, do 23 de decembro de 2010).
Os certificados de residencia fiscal aprobados pola devandita Orde, a diferenza dos formularios de residencia fiscal dos distintos países que se tramitan de forma presencial en soporte papel, pódense solicitar e obter a través da sede electrónica da Axencia Tributaria accedendo ao seguinte enlace:
Certificados tributarios.Expedición de certificados tributarios.Residencia fiscal
Para garantir a integridade do documento, de forma que as Administracións tributarias dos países nos que deba presentarse o certificado poidan cotexar este a través da Sede electrónica da AEAT, os devanditos certificados emítense cun Código Seguro de Verificación (CSV) e a estes acompáñase un anexo no que se explica, detalladamente, tanto en español como en inglés, a garantía que ofrece o CSV, así como as fases do sinxelo procedemento de cotexo dos certificados tributarios que presenten os obrigados tributarios ás Facendas dos distintos países.
Por ese motivo, durante a vixencia do estado de alarma, ofreceuse, como procedemento alternativo á tramitación presencial dos formularios de residencia fiscal, a expedición dos certificados de residencia fiscal aprobados pola Orde EHA/3316/2010, do 17 de decembro, coas garantías descritas.
Adicionalmente, a AEAT comunicou aos distintos países a solución adoptada ante a imposibilidade de que os obrigados tributarios puidesen presentar os formularios de residencia fiscal dos distintos países para a súa tramitación nas oficinas.
Pois ben, dado que a situación sanitaria unha vez finalizado o estado de alarma aconsella manter as medidas de prevención fronte ao COVID-19, sendo unha delas a de minimizar a manipulación de documentos en papel pola posibilidade de pervivencia do virus neste soporte físico, é polo que se considera conveniente que a AEAT manteña o sistema alternativo de expedición dos certificados de residencia fiscal aprobados pola Orde EHA/3316/2010, do 17 de decembro.
Esta medida será comunicada de novo pola AEAT aos distintos países.
En consecuencia, o obrigado tributario deberá:
- Solicitar e obter o certificado de residencia fiscal a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria accedendo a través do enlace antes referido:
Certificados tributarios.Expedición de certificados tributarios.Residencia fiscal
- Consignar no apartado no que a AEAT certifica a residencia fiscal mediante firma e selo, un aviso indicando que a devandita certificación se achega en documento á parte.
Seguindo co exemplo do formulario portugués 21RFI, ese apartado, cumplimentado polo obrigado tributario, quedaría así: