Preguntas frecuentes
Saltar índice da informaciónPreguntas frecuentes
Unha certificación ou certificado tributario é o documento expedido pola Administración tributaria que acredita feitos relativos á situación tributaria dun obrigado tributario.
Os certificados tributarios poderán acreditar, entre outras circunstancias, a presentación de declaracións, autoliquidacións e comunicacións de datos ou extremos concretos contidos nelas, a situación censual, o cumprimento de obrigas tributarias e a existencia ou inexistencia de débedas ou sancións pendentes de pagamento que consten nas bases de datos da Administración tributaria.
Os feitos ou datos que se certifiquen referiranse exclusivamente ao obrigado tributario ao que se refire o certificado tributario, sen que poidan incluír nin referirse a datos relativos a terceiros.
Non se certificarán datos relativos a obrigas tributarias respecto das cales prescribise o dereito da Administración para determinar a débeda tributaria mediante a oportuna liquidación.
Tampouco se expedirá certificado sobre o cumprimento de obrigas tributarias en tanto non vencese o prazo voluntario para o seu cumprimento.
Os certificados tributarios conterán, polo menos, os seguintes datos e circunstancias:
- Nome e apelidos ou razón social ou denominación completa, número de identificación fiscal e domicilio fiscal do obrigado tributario.
- As circunstancias, obrigas ou requisitos que deban ser certificados.
- A inexistencia da información que se solicita nas bases de datos da Administración tributaria ou a improcedencia de subministrar a devandita información, cando esta non se poida certificar.
- Lugar, data e firma do órgano competente para a súa expedición e o código seguro de verificación.
En xeral, cando se trate de certificados de estar ao corrente de obrigas tributarias ou de contratistas e subcontratistas, o resultado dos certificados tributarios será algún dos seguintes:
- Positivo de encontrarse ao corrente das obrigas tributarias.
- Denégase o certificado por débedas do solicitante.
- Denégase o certificado por falta de presentación de declaracións do solicitante.
- Denégase o certificado polos dous motivos anteriores.
O contido, autenticidade e validez do certificado tributario poderase comprobar nesta sede electrónica da Axencia Tributaria, na seguinte ruta:
- Accede directamente
- Cotexo de documentos electrónicos
Utilizarase o Código Seguro de Verificación (CSV) que figure no certificado.
As copias dos certificados terán a mesma validez e producirán idénticos efectos aos certificados, ao poder comprobarse o contido, autenticidade e validez das copias mediante o Código Seguro de Verificación (CSV).
A solicitude de certificados tributarios a través desta sede electrónica da Axencia Tributaria realizarase na seguinte ruta, utilizando os trámites asociados a cada tipo de certificado:
- Accede directamente
- Certificados tributarios
En xeral, a solicitude de certificados tributarios dende a sede electrónica da Axencia Tributaria requiriu a identificación do solicitante mediante algún sistema de firma electrónica avanzada (certificado electrónico ou DNI electrónico).Non obstante, cada vez son máis os certificados que se poden solicitar tamén con algún sistema de firma electrónica non avanzada, por exemplo con Cl@ve PIN.Tamén é posible a solicitude e recollida inmediata (online) de certificados de IRPF sen necesidade de dispoñer de certificado electrónico, achegando os datos que se solicitan e un número de teléfono móbil ao que a Axencia Tributaria che remitirá un SMS co Código Seguro de Verificación (CSV).Co devandito CSV poderás descargar e imprimir o certificado de IRPF.
A solicitude de certificados tributarios utilizando algún dos sistemas de firma electrónica citados no parágrafo anterior implica, con carácter xeral, que estes se van xerar de forma inmediata, polo que se o resultado do certificado é positivo, se poderá descargar de forma inmediata.
Se desexas recuperar certificados xa expedidos, debes utilizar a opción "Consulta de certificados expedidos".
Tamén, sen necesidade de dispoñer de firma electrónica avanzada ou Cl@ve PIN poderás solicitar os seguintes certificados tributarios a través desta sede electrónica da Axencia Tributaria:
- Certificados de Renda
Deberás introducir os datos que se che solicitan en cada caso concreto e, unha vez que o certificado sexa emitido, enviarase ao domicilio consignado para os efectos de notificacións/domicilio fiscal, ou ao teu domicilio electrónico se te tiveses subscrito ao servizo de notificacións electrónicas en Enderezo Electrónico habilitado.
Ademais, para a solicitude de certificados tributarios por Internet a través da sede electrónica da Axencia Tributaria, podes actuar representado por apoderado ou colaborador social.
Podes solicitar e recoller de forma inmediata certificados de Renda sen necesidade de desprazarte ás oficinas da Axencia Tributaria.
Estes son os pasos para obter o certificado co tipo de acceso "Outros sistemas de identificación":
- Consigna o NIF
Se fuches declarante de renda no exercicio fiscal que solicita o certificado, debes achegar o valor da casa que se indica para cada ano.Exemplo:se solicitas certificado de IRPF 2011 deberás achegar o importe da casa 620 da túa declaración de IRPF 2011.Se o valor da casa correspondente fose cero, solicitaráseche un código de conta bancaria na que figures como titular.Se NON presentaches declaración, deixa o valor da casa sen contido.No seu lugar solicitaráseche posteriormente un código de conta bancaria na que figures como titular.
En calquera dos dous casos, valida a solicitude.
- A continuación, introduce un número de teléfono móbil.Valida a solicitude.
- A Axencia Tributaria enviarache a este móbil un SMS co número (o Código Seguro de Verificación- CSV) do certificado de IRPF.
- Confirmada a solicitude, preséntaseche unha pantalla cos datos desta e un recadro para consignar o CSV que acabas de recibir no móbil.Tecleado o CSV, marcando o recadro “Consultar Certificación” xa podes descargar / imprimir o certificado de IRPF.
Utilizando o servizo de cita previa, podes solicitar o certificado tributario directamente na Administración ou Delegación da Axencia Tributaria que corresponda ao teu domicilio fiscal.Deberás presentar o modelo 01- “Solicitude de Certificados", agás para o certificado de contratistas e subcontratistas, en que se utiliza o modelo 01 CULOMBIO- “Solicitude de Certificado de Contratistas e Subcontratistas"
Recorda que para a solicitude por Internet de determinados certificados tributarios non é necesario dispoñer de firma electrónica avanzada ou de Cl@ve PIN:
- Contratistas e subcontratistas
- Certificados de Renda
- Certificado de Operador Intracomunitario
O órgano competente da Administración tributaria deberá expedir o certificado no prazo de 20 días, salvo que na normativa reguladora do certificado tributario se fixara un prazo distinto. Por exemplo, no caso de certificados de contratistas e subcontratistas o prazo é de 3 a 5 días hábiles.
O certificado tributario enviarase ao solicitante atendendo a seguinte prelación:
Ao domicilio sinalado a tal efecto na solicitude (no caso de solicitudes presentadas nunha Administración da AEAT).
Ao enderezo electrónico do solicitante se se tivese subscrito ao servizo de notificacións electrónicas en Enderezo Electrónico Habilitado.
Ao domicilio consignado para os efectos de notificacións nos modelos 030, 036 ou 037.
Ao domicilio fiscal.
No caso das solicitudes realizadas por Internet con firma electrónica avanzada ou Cl@ve PIN, a certificación obterase directamente nesta sede electrónica.
Os certificados tributarios teñen carácter informativo e non podes interpoñer recurso ningún contra eles.Pero podes manifestar a túa desconformidade con calquera dos datos que formen parte do seu contido no prazo de dez días, mediante escrito no que se solicite a modificación da certificación, dirixido ao órgano que a expedise. Deberás achegar os elementos de proba que consideres conveniente para acreditar a túa solicitude.
Salvo que a normativa especifica do certificado tributario estableza outra cousa distinta, os certificados tributarios terán validez durante 12 meses a partir da data da súa expedición mentres non se produzan modificacións das circunstancias determinantes do seu contido, cando se refira a obrigas periódicas, ou durante tres meses, cando se refira a obrigas non periódicas.