Preguntas frecuentes
Preguntas frecuentes sobre as medidas fiscais por danos DANA
Extensión de prazos de declaración e de pagamento
Dispuxose que os afectados pola DANA que se indican a continuación poidan contar con máis tempo para poder presentar as próximas declaracións tributarias e para afrontar os próximos pagamentos.
Os beneficiarios desta extensión de prazos son os seguintes:
-
Obrigados tributarios que non desenvolvan actividades económicas.
-
Obrigados tributarios que desenvolvan actividades económicas cuxo volume de operacións en 2023 non superase os 6.010.121,04 euros (incluídos grupos co mesmo límite de volume de operacións para o conxunto de entidades que os integren).
Que, a 28 de outubro de 2024 tivesen o seu domicilio fiscal, ou establecemento de explotación, ou inmobles declarados afectos á actividade, en calquera dos municipios afectados pola DANA .
Declaracións e autoliquidacións tributarias (incluídas as de IIEE e ambientais), cuxo prazo de presentación orixinal finalizase entre o 28 de outubro e o 31 de decembro de 2024.
Exceptúanse:
-
Os prazos de presentación e ingreso en período voluntario derivados de declaracións reguladas polo código aduaneiro da Unión e / ou pola súa normativa de desenvolvemento.
-
Autoliquidación dos réximes especiais aplicables aos suxeitos pasivos que presten servizos a persoas que non teñan a condición de suxeitos pasivos, que efectúen vendas a distancia de bens e certas entregas interiores de bens (modelo 369).
-
A declaración recapitulativa de operacións intracomunitarias (modelo 349).
-
Ás declaracións de intercambio de bens dentro da Unión Europea regulada na Orde HFP/1480/2021, do 28 de decembro (Intrastat).
A norma non esixe a presentación de ningunha solicitude para que se aplique a ampliación dos prazos. A ampliación aplicarase por defecto.
Si. O prazo xeral do 5 de novembro esténdese ata o 5 de febreiro de 2025, respecto dos contribuíntes con domicilio fiscal na provincia de Valencia e en municipios afectados pola DANA noutras provincias. Polo tanto, efectuarase o cargo o 5 de febreiro sen que o contribuínte teña que realizar ningunha acción.
Xa que se trata dunha ampliación do prazo de pagamento, este ingreso pendente entre o 5 de novembro e o 5 de febreiro non impedirá a obtención dun certificado de estar ao corrente do mesmo xeito que outras débedas cuxo prazo de ingreso estendésese, desde que o contribuínte cumpra co resto de requisitos esixidos para a obtención do certificado.
Si. Ata o día 16 de decembro de 2024.
Si. Benefícianse da extensión de prazos todos os establecementos inscritos (CAE, CIP ou CAF) na zona afectada. Ademais, tamén se aplicará aos establecementos distintos dos anteriores cuxo titular teña o seu domicilio fiscal na zona e un volume de operación non superior a 6.010.121,04 euros no ano 2023.
A medida afecta, desde o 7 de novembro (entrada en vigor do RD-LEI 6/2024), a débedas en período voluntario (artigo 62.2 da Lei Xeral Tributaria, LGT) e en período executivo (artigo 62.5 da LGT), e os vencementos dos prazos de ingreso e das fraccións dos acordos de adiamento e fraccionamento concedido e non concluídos.
Nos casos indicados, estenderase o prazo de pagamento ata o 5 de febreiro de 2025, non sendo que o prazo outorgado pola norma xeral sexa maior, en cuxo caso este resultará de aplicación.
Xa que se trata dunha ampliación do prazo de pagamento, as débedas en voluntaria con prazo de ingreso estendido (do mesmo xeito que, se é o caso, o ingreso pendente do segundo pagamento de IRPF entre o 5 de novembro e o 5 de febreiro) non impedirá a obtención dun certificado de estar ao corrente , desde que o contribuínte cumpra co resto de requisitos esixidos para a obtención do certificado.
Si, todas as fraccións cuxa domiciliación estivese prevista entre o 7 de novembro e o 5 de febreiro serán cargadas o 5 de febreiro.
O contribuínte pode solicitar unha modificación das condicións do adiamento ou fraccionamento (solicitude de reconsideración). Para iso, ao solicitar a reconsideración, debe indicar na petición a súa condición de ‘afectado por unha declaración de zona afectada gravemente por unha emerxencia de protección civil, de emerxencia de interese nacional ou de catástrofe’.
Para que se resolva a solicitude de reconsideración antes da data tope de pagamento do 5 de febreiro, recoméndase anticipar a solicitude.
O prazo que hai que conceder nesa reconsideración non poderá ser superior:
-
ao prazo do adiamento ou fraccionamento inicial, ou
-
a 36 meses, se o prazo orixinario concedido fóra menor.
Si, poderase solicitar un adiamento ou fraccionamento conforme ao que se dispón no artigo 65 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria.