1. Introdución. Ámbito subxectivo e obxectivo do procedemento
Neste documento indícase o procedemento que deben seguir as Comunidades Autónomas e as Cidades con Estatuto de Autonomía para solicitar por vía telemática á Axencia Tributaria información estruturada para finalidades tributarias.
A información restrínxese aos depósitos bancarios e participacións en fondos de investimento, cuxa titularidade corresponda a debedores das Comunidades Autónomas e Cidades con Estatuto de Autonomía, sempre que se trate de débedas tributarias que se encontren en fase de embargo.
-
Depósitos bancarios. Subminístrase información sobre as contas do debedor depositado en sucursais de entidades financeiras situadas no ámbito territorial da Comunidade Autónoma peticionaria.
-
Fondos de investimento. Subminístrase información sobre as participacións en fondos de investimento do debedor, cando a entidade xestora do devandito fondo estea situada no ámbito territorial da Comunidade Autónoma peticionaria.
Esta información subminístrase en aplicación do artigo 95.1.b) da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, e ten como finalidade a colaboración coas Comunidades Autónomas e Cidades con Estatuto de Autonomía para os efectos do cumprimento de obrigas fiscais no ámbito das súas competencias. Neste sentido, a subministración de información non requirirá o consentimento do interesado ao que a información se refira.
A información deberá destinarse exclusivamente á consecución da devandita finalidade e para a subministración deberán terse en conta as regras e principios previstos no artigo 6 da Orde do Ministerio de Economía e Facenda do 18 de novembro de 1999 pola que se regula o subministración de información tributaria, así como, en xeral, na normativa que regula a protección de datos de carácter persoal e o subministración de información tributaria.
Esta información pódese solicitar por varias vías informáticas diferentes, cada unha das que ten unhas particularidades intentando dar resposta ás distintas situacións técnicas dos entes receptores da información. Ademais, trátase de procedementos que están en continua evolución en función dos avances tecnolóxicos.
-
Mediante o intercambio de ficheiros a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria, de xeito que o organismo peticionario envía un ficheiro cos datos dos interesados e descárgase un ficheiro cos datos solicitados.
Este intercambio de ficheiros utiliza o sistema de Cesión inmediata de información (CESII), para o que non se require programa de axuda e a información óbténse de forma inmediata.
O deseño de rexistro das subministracións dispoñibles, tanto do ficheiro de solicitude de datos como do ficheiro de resposta da Axencia Tributaria, así como a descrición de todos os seus campos, encóntrase na páxina web:
Deseño de rexistro vía CESII - Subministracións de datos identificativos Nova xanela
Deseño de rexistro vía CESII - Subministracións de información patrimonial Nova xanela
-
Mediante servizos web, que permite a obtención en liña da información de forma automatizada. Este sistema preciso a realización de desenvolvementos informáticos por parte do ente receptor da información.
As especificacións técnicas das subministracións dispoñibles por esta vía descríbense no Índice de servizos web (Índice de servizos web para subministracións de información Nova xanela ).
Ademais, as peticións ocasionais de información distinta da ofrecida polas anteriores vías tramitaranse a través do procedemento de Xestión de solicitudes de información non estruturada Nova xanela, mecanismo formal para a recepción de solicitudes e o envío de información non estruturada a outros organismos públicos.
No caso de que o cesionario utilice infraestruturas de terceiros nos termos previstos na Resolución do 28 de xuño de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se aproba a Norma Técnica de Interoperatividade de Protocolos de intermediación de datos, para realizar calquera tipo de tratamento imprescindible para a xestión do intercambio dos datos cedidos pola Axencia Tributaria, debe cumprir coas condicións establecidas polo Regulamento (UE) 2016/679 do Parlamento Europeo e do Consello do 27 de abril de 2016 relativo á protección das persoas físicas no que fai ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se derroga a Directiva 95/46/CE (Regulamento Xeral de Protección de Datos).
En particular garantirá que:
-
Elixiu un encargado do tratamento e formalizado un contrato ou un acto xurídico co devandito encargado do tratamento de conformidade cos requisitos e co contido mínimo esixido no artigo 28 do Regulamento Xeral de Protección de Datos.
-
Determinou, no devandito contrato ou acto xurídico, as medidas concretas que debe implantar o encargado de tratamento que garantan a seguridade dos datos de conformidade co artigo 32 do Regulamento Xeral de Protección de Datos que, no caso das Administracións Públicas, require o cumprimento do Esquema Nacional de Seguridade.
-
Responsabilízase ante a Axencia Tributaria do uso que se realice dos datos fornecidos con respecto ás peticións que se fagan no seu nome.