Protocolo Xeral de actuación entre a Axencia Estatal de Administración Tributaria e a Plataforma de Maiores e Pensionistas
O seu obxecto é establecer as pautas básicas para a asistencia por parte da Axencia Tributaria ás persoas maiores no exercicio dos seus dereitos e o cumprimento das súas obrigas de carácter tributario
En Madrid, a 19 de decembro de 2022
PARTES QUE INTERVEÑEN
Dunha parte, a Axencia Estatal de Administración Tributaria, representada por dona Soledad Fernández Doctor, en calidade de directora Xeral, cargo para o que foi nomeada por Real decreto 436/2022, do 8 de xuño, actuando en virtude de delegación de competencias do seu presidente acordado por Resolución do 9 de maio de 2022 e en uso das atribucións que lle confire o artigo 103.tres.2 da Lei 31/1990, do 27 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para 1991.
Doutra parte, a Plataforma de Maiores e Pensionistas, representada por D. Ángel Rodríguez Castedo, en calidade de presidente, actuando en nome e representación da devandita entidade, en virtude do artigo 17 dos Estatutos da devandita Plataforma.
As partes manifestan ter e recoñécense reciprocamente capacidade legal e lexitimación bastante para subscribir este protocolo xeral de actuación.
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS
I
A Axencia Estatal de Administración Tributaria (de agora en diante, Axencia Tributaria) é a entidade de dereito público encargada, en nome e por conta do Estado, da aplicación efectiva do sistema tributario estatal e do aduaneiro e daqueles recursos doutras Administracións e Entes públicos nacionais ou da Unión Europea cuxa xestión se lle encomende por lei ou por convenio.
A Plataforma de Maiores e Pensionistas (de agora en diante, PMP) é unha asociación de ámbito estatal, sen ánimo de lucro, que nace como proceso de confluencia das Organizacións, Federacións e Confederacións de maiores e Pensionistas máis representativas no territorio nacional. Representa ao movemento asociativo das persoas maiores (15.079 asociacións, con máis de 5.746.000 afiliadas persoas físicas) e a súa misión radica na facilitación e vertebración dunha sólida e fluída interlocución cos poderes públicos e outros actores sociais. A PMP traballa coa vocación de establecer, no marco da acción gobernamental, unha vía de contacto que posibilite a consulta e a escoita das decisións e políticas clave que afecten os dereitos, intereses e necesidades das persoas maiores, promovendo así que todas as políticas e actuacións públicas, planifíquense en estreito diálogo e cooperación co propio colectivo.
II
Os representantes da PMP expresaron a preocupación dos seus asociados ante a exclusión e o impacto que está provocando o proceso de dixitalización sobre a vida das persoas maiores con respecto a diversas áreas das Administracións Públicas, destacando, ao mesmo tempo, os esforzos realizados pola Axencia Tributaria para levar a cabo as actuacións de información e asistencia de maneira que resulten máis accesibles a todos os colectivos.
Pola súa banda, a Axencia Tributaria puxo de manifesto a súa vontade de continuar e avanzar na súa atención aos problemas das persoas maiores, mediante o impulso de actuacións que lles aseguren unha información completa e actualizada con respecto aos seus dereitos, así como a prestación do apoio e asesoramento preciso no cumprimento das súas obrigas tributarias.
III
As persoas maiores constitúen un amplo sector da poboación e, polo tanto, un elevado número de contribuíntes que se relacionan coa Axencia Tributaria, o que aconsella establecer vías que faciliten esa relación acudindo á celebración de acordos con institucións representativas dos seus intereses como a PMP.
En virtude do exposto, ambas as dúas partes consideran moi beneficioso subscribir este protocolo xeral co fin de instaurar un marco xeral de colaboración en que se inscriban futuras actuacións, de acordo cos seguintes
ACORDOS
PRIMEIRO. OBXECTO
O presente protocolo ten por obxecto establecer as pautas básicas para a asistencia por parte da Axencia Tributaria ás persoas maiores no exercicio dos seus dereitos e o cumprimento das súas obrigas de carácter tributario.
SEGUNDO. COMPROMISO XERAL DAS PARTES
En virtude deste protocolo as partes comprométense a prestarse mutuamente a colaboración necesaria para a mellor consecución dos fins perseguidos.
O incumprimento por calquera das partes dos compromisos asumidos facultará a outra para instar a resolución do protocolo, oída previamente a Comisión Mixta de Colaboración.
A PMP, sen que se altere a súa responsabilidade no cumprimento das súas obrigas, poderá encomendar a execución das accións que lle competa desenvolver en virtude deste protocolo e dos seus acordos específicos de colaboración, a calquera das organizacións asociadas da Plataforma, agás manifestación expresa en contra da Axencia Tributaria. A PMP comunicará esta circunstancia ao interlocutor único da Axencia Tributaria antes do inicio da execución mencionada.
TERCEIRO. COMISIÓN MIXTA DE COLABORACIÓN
1. Constituirase unha Comisión Mixta de Colaboración de carácter paritario, integrada por catro membros, dous en representación da Axencia Tributaria e dous en representación da PMP.
A persoa titular da Dirección Xeral da Axencia Tributaria designará un representante do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, que actuará como presidente e un representante do Departamento de Xestión Tributaria.
Os representantes da PMP serán designados polo seu presidente.
2. A Comisión Mixta de Colaboración realizará as seguintes funcións:
-
Identificación e análise dos problemas específicos das persoas maiores no exercicio dos seus dereitos e o cumprimento das súas obrigas no ámbito tributario.
-
Proposta de medidas e actuacións.
-
Avaliación dos resultados obtidos.
-
Impulso e seguimento da colaboración entre as partes para o cumprimento do protocolo.
-
Resolución das incidencias e controversias que poidan xurdir sobre a interpretación e a execución do protocolo.
3. A Comisión, que será convocada polo seu presidente, reunirase por primeira vez dentro dos tres meses seguintes á sinatura deste protocolo, de forma ordinaria unha vez ao ano no último trimestre, e de forma extraordinaria sempre que cumpra a petición de calquera das partes asinantes do protocolo.
CUARTO. ACTUACIÓNS
Os órganos competentes da Axencia Tributaria poderán acordar, a proposta da Comisión Mixta de Colaboración, entre outras, as seguintes medidas e actuacións:
-
A Axencia Tributaria elaborará un plan de asistencia ás persoas maiores, que actualizará antes do 31 de xaneiro de cada ano. No seu contido tera en contase a información sobre os problemas e necesidades das persoas maiores no exercicio dos seus dereitos e no cumprimento das súas obrigas tributarias que lle sexa facilitada pola PMP.
-
Incrementaranse a comunicación de información e a prestación de asistencia para a confección de declaracións e outros trámites tributarios por vía telefónica, fundamentalmente mediante o impulso da implantación e desenvolvemento das Administracións de asistencia Dixital Integral (ADI).
-
Manterase a atención presencial ás persoas maiores na medida en que sigan solicitandoa, de xeito que en calquera oficina da Axencia Tributaria poida prestarse completa asistencia a través dun sistema de cita preferente, e, se a capacidade do servizo en cada momento permitíseo, sen necesidade de cita.
-
Traballarase no desenvolvemento de acordos con entidades locais para a posta en marcha de actuacións dirixidas á prestación de servizos de información e asistencia no seu ámbito.
-
A PMP difundirá a través das súas publicacións, páxinas web ou outros medios, as actuacións de información e asistencia que estean dispoñibles para as persoas maiores, remitindose desde a Axencia Tributaria toda aquela información que poida ser de interese para este colectivo, especialmente o calendario do contribuínte e os teléfonos de asistencia.
-
Levarase a cabo a revisión dos modelos e formularios de uso máis frecuente e, en particular, dos correspondentes aos trámites por vía electrónica, a fin de simplificar e clarificar os textos e instrucións de funcionamento.
-
Con ocasión da campaña anual do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, a Axencia Tributaria levará a cabo a elaboración dun folleto divulgativo, en soportes papel e electrónico, con información destinada ás persoas maiores sobre os principais servizos de información e asistencia. A Axencia Tributaria distribuirá os folletos a través das súas Delegacións, Delegacións Especiais e Administracións, e a PMP colaborará igualmente na súa difusión entre os seus asociados.
-
A PMP facilitará á Axencia Tributaria nas súas publicacións espazos non publicitarios para dar a coñecer as actuacións de información e asistencia postas en marcha.
-
As anteriores actuacións intensificaranse con ocasión da campaña anual do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas.
-
A PMP comprométese a informar, asistir e asesorar a Axencia Tributaria, entre outras cuestións, sobre os desenvolvementos técnicos, ferramentas e definición de estándares existentes ou de nova aparición, que poidan influír no mellor servizo que a Axencia Tributaria presta ás persoas maiores.
QUINTO. FINANCIAMENTO
Cada unha das partes asumirá o custo que poida xerarse pola realización das actuacións derivadas deste protocolo que lle correspondan.
SEXTO. RÉXIME XURÍDICO APLICABLE
O presente protocolo xeral de actuación non ten a consideración de convenio, segundo o que se dispón no artigo 47.1, parágrafo segundo, da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, por canto comporta meras declaracións de intención de contido xeral que expresan a vontade de seus partes subscritoras para actuar cun obxectivo común, sen que supoña a formalización de compromisos xurídicos concretos e esixibles.
Deste protocolo non se derivan obrigas contractuais nin xurídicas de ningunha clase para as partes, polo que se acha excluído da aplicación da Lei 9/2017, do 8 de novembro, de Contratos do Sector Público, e da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
SÉTIMO. VIXENCIA
O presente protocolo será de aplicación desde o día seguinte ao da súa sinatura e terá unha duración de dous anos, agás denuncia expresa de calquera das partes cun mes de antelación á finalización do citado prazo, o cal será prorrogable por igual período mediante acordo unánime e expreso de ambas as dúas partes.
En proba de conformidade, as partes asinan este Protocolo Xeral de Actuación na data e lugar indicado no encabezamento.
A DIRECTORA XERAL DA
AXENCIA ESTATAL DE
ADMINISTRACIÓN TRIBUTARIA
Soledad Fernández doutor
O PRESIDENTE DA
PLATAFORMA DE MAIORES E
PENSIONISTAS
Ángel Rodríguez Castedo