Normas de funcionamento
Baseadas na cooperación, transparencia, rigor técnico, obxectividade, proporcionalidade e receptividade
I. Natureza e composición do Foro
I.1. Natureza
O obxectivo do foro de Asociacións e Colexios de profesionais tributarios é mellorar a relación entre a Axencia Estatal de Administración Tributaria (de agora en diante, Axencia Tributaria) e os contribuíntes mediante o impulso dunha relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e os profesionais tributarios baseados na transparencia e confianza mutua.
I.2. Composición
-
O Foro estará presidido polo titular da Dirección Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria.
-
Serán membros do Foro:
-
Por parte da Axencia Tributaria:
Os titulares dos Departamentos de Xestión Tributaria, de Inspección Financeira e Tributaria, de Recadación, de Aduanas e Impostos Especiais e de Informática Tributaria, o titular do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, do Servizo Xurídico e da Delegación Especial de Cataluña da Axencia Estatal de Administración Tributaria.
-
Por parte das Asociacións e Colexios de Profesionais:
Un ou dous membros de cada unha das seguintes Asociacións e Colexios:
-
Asociación Española de Asesores Fiscais (AEDAF).
-
A Asociación do Gabinete de Xestores Administrativos e Asesores Fiscais (GESAF).
-
Consello Xeral da Avogacía Española
-
Rexistro de economistas Asesores Fiscais (órgano pertencente ao Consello Xeral de Colexios de economistas de España).
-
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España.
-
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais.
-
Rexistro Xeral de Asesores Fiscais (órgano pertencente ao Consello Superior dos Colexios oficiais de titulados mercantís e empresariais).
-
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Xestores Administrativos.
-
Consello Xeral dos Colexios de Axentes e Comisionistas de Aduanas.
-
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España.
-
-
-
En caso de vacante, ausencia ou enfermidade, os membros do Foro serán substituídos da seguinte maneira:
-
No caso da Axencia Tributaria, o director Xeral será substituído polo director do Departamento de Xestión Tributaria e no caso dos demais membros o suplente deberá ter, polo menos, a categoría de subdirector xeral ou asimilado e pertencer ao mesmo órgano que o titular.
-
No caso de Asociacións e Colexio Profesionais, o suplente deberá, así mesmo, ser un membro da mesma asociación ou Colexio Profesional designado para a súa representación ante o Foro.
A designación do suplente deberá ser comunicada coa suficiente antelación para ser tida en conta nas correspondentes convocatorias.
-
-
Tamén asistirán ás reunións do foro os delegados Especiais que coordinen algún dos grupos de traballo que se constitúan no ámbito das súas respectivas Delegacións Especiais.
-
A Subdirección Xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais realizará as funcións de Secretaría Técnica do Foro. Se no Pleno do Foro así se acorda, poderán colaborar de forma rotatoria por períodos anuais na Secretaría Técnica os representantes de Asociacións e Colexio Profesionais participantes no Foro.
II. Funcións
II.1. Funcións do Foro
A proposta de calquera dos seus membros, no Foro poderase tratar calquera cuestión referida a materias tributarias de interese común e á relación entre a Axencia Tributaria e os profesionais tributarios no desenvolvemento do seu labor de representación, asesoramento e intermediación, cos seguintes obxectivos:
-
Profundar no coñecemento mutuo entre a Axencia Tributaria e os profesionais representados no foro, nun marco de cooperación, transparencia, rigor técnico, obxectividade, proporcionalidade e receptividade.
-
Aumentar a seguridade xurídica dos contribuíntes, analizando as modificacións normativas en curso en cada momento, e difundindo as novidades normativas e os criterios de actuación da Axencia Tributaria na súa aplicación.
-
Mellorar a aplicación do sistema tributario, reducindo cargas fiscais indirectas, fomentando o uso da administración electrónica nas relacións dos profesionais do ámbito tributario e os contribuíntes coa Axencia Tributaria, dando a coñecer e incluso anticipando as novas facilidades ofrecidas pola Axencia Tributaria para o cumprimento das obrigas fiscais, etc.
-
Ademais, informarase permanente das cuestións tratadas no Foro de Grandes Empresas, de xeito que se xere unha interacción entre ambos os dous foros, evitando duplicar os Grupos de Traballo.
-
Mellorar a prevención e loita contra a fraude, colaborando na detección e busca de solucións con respecto a aquelas prácticas fiscais fraudulentas que poidan desenvolverse nos diferentes sectores económicos para previr a súa extensión e no fomento do rexeitamento social da fraude fiscal.
Non se tratarán no foro suposto ou expedientes concretos nin cuestións relacionadas coa regulación da profesión.
Os acordos adoptarán a forma de informes ou recomendacións en relación coas materias tratadas no Foro, polo que carecerán de efectos xurídicos vinculantes. O Foro establecerá os vías de comunicación pública dos acordos adoptados no mesmo.
II.2. Funcións do presidente
Corresponde ao presidente:
-
Dirixir, promover e coordinar a actuación do Foro, convocando e presidindo as sesións.
-
Fixar a orde do día das sesións, tendo en conta as propostas e peticións formuladas polos seus membros, nos termos previstos nestas normas de funcionamento.
-
Encomendar á Secretaría Técnica a realización de estudos, informes ou traballos relacionados coas materias tratadas ou que se vaian a tratar no Foro.
-
Cantas outras funcións se lle atribúen nas presentes normas de funcionamento.
II.3. Funcións da Secretaría Técnica
Corresponden á Secretaría Técnica as seguintes funcións:
-
Impulsar e apoiar os traballos do Foro, propor temas a tratar e preparar a documentación relativa aos mesmos.
-
Coordinar os estudos, informes ou traballos que determine o Foro ou o seu presidente e os estudos comparativos sobre as materias propias do Foro.
-
Estender as actas das sesións do Foro e dos grupos de traballo.
-
Dispor a difusión e publicidade dos acordos adoptados polo Foro.
-
Cantas outras funcións se lle atribúen nas presentes Normas de Funcionamento.
II.4. Funcións dos membros do Foro
Corresponde aos membros do Foro:
-
Participar nas sesións do Pleno do Foro e dos grupos de traballo de que formen parte, propondo ao presidente a inclusión de temas na orde do día con suficiente antelación.
-
Presentar propostas para a súa discusión polo Pleno do Foro ou para o seu estudo nos grupos de traballo ou pola Secretaría Técnica, planificando a actuación dos mesmos.
III. Funcionamento do Foro
O Foro poderá funcionar en Pleno ou a través dun ou varios Grupos de traballo.
III.1. Pleno
-
O Pleno estará integrado pola totalidade dos seus membros, baixo a dirección do presidente e asistido pola secretaria Técnica.
Excepcionalmente, a instancia de calquera dos membros do Foro e previa convocatoria do presidente, poderán asistir ás reunións do Pleno outro persoas cuxa presenza se considere conveniente de acordo cos asuntos que hai que tratar.
-
O Pleno celebrará sesión ordinaria polo menos unha vez ao semestre, efectuandose a convocatoria polo presidente, a través da Secretaría Técnica, cunha antelación mínima de dez días.
-
As sesións extraordinarias do Pleno serán convocadas polo presidente, a través da Secretaría Técnica, cunha antelación mínima de setenta e dúas horas, en calquera dos seguintes supostos:
-
Por iniciativa propia.
-
Cando o soliciten os representantes de polo menos catro das Asociacións ou Colexio Profesionais participantes, que deberán, en todo caso, propor a inclusión de temas na orde do día.
-
-
Á convocatoria, que conterá a orde do día da sesión, acompañarase a documentación específica sobre os temas a tratar. O presidente poderá ampliar a orde do día ou remitir documentación complementaria ata corenta e oito horas antes da celebración da sesión.
-
Para a válida constitución do Pleno será necesaria, ademais da presenza do presidente e do representante da secretaria Técnica, ou de quen, se é o caso, substitúanlles, a de polo menos a metade dos representantes da Axencia Tributaria e a metade dos representantes das Asociacións e Colexio Profesionais participantes.
-
Nas sesións ordinarias poderá ser obxecto de deliberación calquera tema non incluído na orde do día, sempre que, a proposta do presidente, así se acorde polos membros presentes ao comezo da sesión.
-
Os acordos adoptaranse sempre por consenso entre os asistentes ás reunións do Pleno.
-
Por cada sesión redactarase unha acta pola Secretaría Técnica, que será remitida a cada membro do Foro, canda a convocatoria da sesión seguinte, para a súa aprobación.
-
Na acta especificaranse necesariamente os asistentes, a orde do día da sesión, as circunstancias de lugar e tempo en que se celebrou, os puntos principais das deliberacións, así como o contido dos acordos acadados.
-
Tras a súa aprobación, a acta será asinada polo representante da secretaria Técnica co visto e prace do presidente.
-
As sesións do Foro poderán celebrarse en calquera lugar que decida o seu presidente, coa conformidade dos representantes das Asociacións e Colexio Profesionais participantes.
III.2. Grupos de traballo
-
O Pleno do Foro poderá acordar a creación de grupos de traballo e a súa supresión, e determinará as súas misións, competencias e réxime de funcionamento.
-
Os representantes nos grupos de traballo serán designados, no caso da Axencia Tributaria polo seu director Xeral entre os funcionarios da mesma, e no caso das Asociacións e Colexio Profesionais, polo conxunto dos representantes destes no Foro entre os seus respectivos membros.
Excepcionalmente, a instancia de calquera dos membros dos grupos de traballo e previa convocatoria da secretaria Técnica do Foro, poderán asistir ás reunións dos Grupos outros persoas cuxa presenza se considere conveniente de acordo cos asuntos que hai que tratar.
-
O acordo de creación dos grupos de traballo establecerá o prazo en que deberán cumprir co encargo que se lles encomendase.
-
Aos grupos de traballo asistirá o representante da secretaria Técnica do Foro ou o funcionario da Axencia Estatal de Administración Tributaria en que aquel delegue, que desempeñará as funcións de Secretaría na forma prevista nas presentes normas de funcionamento.
-
O Pleno poderá acordar a constitución de grupos de traballo no ámbito dunha Delegación Especial. A constitución destes grupos de traballo, así como a súa composición e funcionamento serán aprobados polo Foro a proposta do delegado Especial da Axencia Tributaria que os presidirá.
-
O resultado dos traballos dos Grupos será entregado ao presidente do Foro para a súa inclusión na orde do día da seguinte sesión do Pleno.
IV. Modificación das Normas de funcionamento do Foro
Calquera proposta de modificación das presentes normas de funcionamento deberá ser presentada á Secretaría Técnica para a súa elevación ao Pleno. Presentada unha proposta de reforma e informada pola Secretaría Técnica, o Pleno someteraa a debate e aprobación, se é o caso, por consenso.