Acta da reunión
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE ASOCIACIÓNS E
COLEXIOS DE PROFESIONAIS TRIBUTARIOS
CELEBRADA O 28 DE NOVEMBRO DE 2017
Presidente do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Luis Mª Sánchez González
Director do Departamento de Informática Tributaria
D. Manuel Alfonso Castro Martínez
Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
Subdirector xeral de Coordinación e Xestión - Departamento de Recadación
D. Miguel Lorenz Falomir
Subdirector xeral de Xestión e Intervención de Impostos Especiais – Departamento de Aduanas e II. EE.
D. Vicente Cillero Martínez
Coordinadora de Área da Subdirección Xeral de Técnica Tributaria - Departamento de Xestión Tributaria
D. ª Mercedes Xordán Valdizán
Membros en representación das Asociacións e Colexios
Asociación Española de Asesores Fiscais
Directora do Gabinete de Estudos
D. ª Helena Pujalte Méndez-Leite
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España
Delegado de Madrid
D. José Antonio Fernández García-Moreno
Consello Xeral da Avogacía Española
Letrado do Departamento dos Servizos Xurídicos do Consello
D. Gonzalo Antonio Arana Azparren
Consello Xeral de Colexios de Axentes e Comisionistas de Aduanas
Presidente do Consello
D. Antonio Llobet de Pablo
Secretario do Consello
D. Manuel López Frías
Consello Xeral de Colexios de Xestores Administrativos de España
Letrado do Consello
D. Nicolás Pérez Hernández
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Castaño Semitiel
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Ruiz Sánchez
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais
Presidente
D. Joan Torres Torres
Adxunto a Presidencia
D. José Luis Carreras Torres
Gabinete de Xestores Administrativos e Asesores Fiscais
Avogada
D. ª Raquel Cobos Casero
Rexistro Xeral de Asesores Fiscais / Rexistro de economistas Asesores Fiscais
Vogal do Consello Directivo
D. Jesús Fernández-Bravo Pinto
Vogal do Consello Directivo
D. Luis do Amo Carbajo
Secretaría Técnica do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Subdirectora xeral de Comunicación Externa – Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. ª María Dolores Carreño Beltrán
En Madrid, a 28 de novembro de 2017, celébrase a décimo segunda reunión plenaria do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura polo director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria.
- Aprobación da acta da sesión celebrada o 4 de xullo de 2017.
- Información sobre os temas tratados no grupo de traballo.
- Aprobación do Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios.
- Outras consideracións, rogos e preguntas.
I.- En desenvolvemento do primeiro punto da orde do día , abre a sesión D. Santiago Menéndez Menéndez, director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria e presidente do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, quen, tras dar a benvida e agradecer a asistencia a todos os presentes, sinala a importancia desta sesión plenaria, xa que nela vaise a someter a votación o texto definitivo do Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios, ao que se incorporaron melloras técnicas derivadas das observacións achegadas tanto pola Axencia Tributaria como polas Asociacións e Colexios. Así mesmo, e con respecto ás dúbidas que propuxeron algúns representantes, lembra que se trata dun instrumento de adhesión voluntaria e que, ademais, irase modificando e perfeccionando co tempo e suporá un recoñecemento e diferenciación das entidades que se adhiran fronte ás que non fágano. Doutra banda, comunica que no punto 5 da orde do día informarase sobre os proxectos de maior importancia planificados pola Axencia Tributaria a medio prazo.
Prosegue o director Xeral e traslada ás Asociacións e Colexios que compoñen este Foro a renovación do compromiso da Axencia Tributaria co mesmo, ao haberse convertido nunha excelente vía de comunicación. Continúa sinalando que, neste sentido e en desenvolvemento dese espírito de colaboración, durante o segundo semestre de 2017 o grupo de traballo deste Foro reuniuse nunha ocasión, o día 7 de novembro, para tratar diversos temas que se exporán de maneira detallada no terceiro punto da orde do día. A cuestión fundamental foi a Relación Cooperativa, analizandose tamén o proxecto de Directiva da Unión Europea para que os intermediarios fiscais subministren información sobre planificacións fiscais de carácter transfronteirizo en determinados supostos e as modificacións en declaracións informativas previstas para 2018.
II.- En desenvolvemento do segundo punto da orde do día , o presidente do Foro cede a palabra a D. ª Mª Dolores Carreño Beltrán, responsable da Secretaría Técnica do Foro, quen manifesta que a acta da 11ª sesión plenaria foi remitida ás Asociacións e Colexios coa convocatoria da presente reunión e que ata agora non se recibiron observacións. De seguido diríxese aos presentes por se desexan realizar algún comentario ou observación á mesma. Como non se formulan, declara que a acta da reunión do 4 de xullo de 2017 queda aprobada e que se publicará no espazo reservado ao Foro na páxina web da Axencia Tributaria.
III.- En desenvolvemento do terceiro punto da orde do día , D. Santiago Menéndez cede a palabra a D. Ángel Rodríguez Rodríguez, director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, quen expón que, como xa adiantou o director Xeral, o Grupo de Traballo deste Foro reuniuse o pasado día 7 de novembro e a súa actividade estivo centrada nos seguintes temas:
-
No primeiro punto da orde do día tratouse o tema da relación cooperativa tomando como base o borrador de Código de Boas Prácticas de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios elaborado, tendo en conta tanto as observacións e comentarios recibidos das Asociacións e Colexios, como as cuestións debatidas na anterior reunión do Grupo de Traballo do pasado mes de xuño. En concreto:
-
recolleuse a mención específica no texto do Código aos Axentes de Aduanas e Representantes Aduaneiros;
-
matizouse o concepto de “prácticas de planificación fiscal agresiva” como aquelas que tenden ilegalmente á elusión ou minoración de impostos;
-
subliñouse o respecto aos límites que impón o deber de segredo profesional na información fornecida; e
-
introduciuse a posibilidade de creación dun logo que identifique ás Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, así como aos intermediarios fiscais, que se adherisen ao Código.
Tamén se puxo de manifesto na reunión a necesidade dunha mellora no mecanismo de adhesión de maneira que quedase claro se afectaba á asociación ou a un asociado. En relación con este punto, D. Ángel Rodríguez sinala que na actual redacción do borrador quedou clarificado.
Así mesmo, e en relación coas dúbidas expostas por algunhas Asociacións sobre as vantaxes que estas poderían obter en caso de adhesión ao Código, a Axencia Tributaria lembrou o seu carácter voluntario, que debería valorar cada Asociación ou Colexio e os seus asociados, e que se abriría tamén a outras Asociacións e Colexios que non formasen parte do Foro. En calquera caso, trataríase dun documento vivo, que se iría perfeccionando e concretando, e que suporía un recoñecemento e diferenciación respecto daquelas Asociacións e Colexios que non se adherisen.
A continuación, comentouse o proxecto de Directiva da Unión Europea para que os intermediarios fiscais subministren información sobre planificacións fiscais de carácter transfronteirizo en determinados supostos.
-
-
No segundo punto da orde do día, a subdirectora xeral de Técnica Tributaria informou sobre as modificacións previstas para 2018 nas declaracións informativas:
-
No Modelo 181 (Declaración informativa de préstamos e créditos, e operacións financeiras relacionadas con bens inmobles) modifícase a información derivada do reintegro de intereses por anulación das cláusulas solo, para diferenciar as cantidades que tributan de que non.
-
No modelo 187 (Declaración informativa relativa a rendas ou ganancias patrimoniais obtidas como consecuencia das transmisións ou reembolsos de accións e participacións das Institucións de Investimento Colectivo e da transmisión de dereitos de subscrición) inclúese a venda de dereitos de subscrición adquirida no mercado primario, mentres que a venda de dereitos de subscrición adquirida no mercado secundario para a súa posterior transmisión declárase no modelo 198.
-
No modelo 193 (Declaración informativa sobre retencións e ingresos a conta do IRPF sobre determinados rendementos do capital mobiliario) introdúcense modificacións técnicas para diferenciar as rendas que deban integrarse na Base Impoñible Xeral e as que van á Base Impoñible do Aforro.
-
Anticípanse os prazos de presentación dos modelos 171, 184 e 345 ao mes de xaneiro de cada exercicio, entrando en vigor en 2018. Finalmente, o prazo de presentación do modelo 347 anticípase ao mes de xaneiro, pero a súa entrada en vigor trasládase a 2019 (con respecto a operacións realizadas en 2018).
-
O modelo 190 modifícase para incluír todos os importes satisfeitos a un mesmo perceptor en concepto de bolsas exentas do artigo 7.j) da Lei do IRPF, aínda que o seu importe non supere os 3.000 euros, unindo así, nun só modelo de declaración informativa este tipo de rendas exentas.
Con respecto a modificacións noutras declaracións, no modelo 030 créase un apartado de teléfonos e enderezos electrónicos para recibir avisos informativos, e nos modelos 036 e 037 habilítanse campos específicos para comunicar os sucesores ao declarar baíxaa do Censo de Empresarios, Profesionais e Retenedores.
-
Prosegue a súa exposición o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais sinalando que, en relación co Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios, tamén se comentou na reunión que, con posterioridade á súa aprobación, o Código tería que ir complementandose, de maneira que se fosen definindo cuestións como, entre outras, as consecuencias de incumprimentos graves e reiterados e a definición con maior precisión dos mecanismos de adhesión. Neste sentido, D. Ángel Rodríguez propón que as empresas fagan chegar á Axencia Tributaria as cuestións que consideren prioritarias a fin de iniciar estes traballos no mes de febreiro de 2018.
IV.- En desenvolvemento do cuarto punto da orde do día , “Aprobación do Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios”, o presidente comeza a súa exposición sinalando que este Foro naceu no ano 2011 co obxectivo de crear un lugar de encontro onde as Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios e os representantes da Axencia Tributaria puidesen debater suxestións e propostas, avanzando na colaboración social, reforzando a seguridade xurídica na relación ente contribuínte e asesores e a Axencia Tributaria e facendo explícito o compromiso de todos coa prevención e loita contra a fraude fiscal. Prosegue D. Santiago Menéndez sinalando que o Código que se pretende aprobar na sesión plenaria de hoxe supón un avance máis no fortalecemento dunha relación que foi gañando en fluidez e que, sen dúbida, reportará grandes beneficios a ambas as dúas partes. Engade que o obxectivo do Código é mellorar, entre todos, a aplicación do noso sistema tributario, facendo efectivos principios tan importantes como a seguridade xurídica, a confianza e o mutuo acordo. Ademais, o Código supón a asunción de principios que teñen que rexer a relación entre ambas as dúas partes e de compromisos que fagan efectivos estes principios. Así, tanto as Asociacións e Colexios de Profesionais como os intermediarios fiscais que os compoñen, asumirán compromisos de transparencia, responsabilidade e deontoloxía no desenvolvemento das súas funcións. Pola súa banda, a Axencia Tributaria comprometerase a garantir o mantemento dunha canle permanente de comunicación que posibilite ofrecer criterios xurídicos que proporcionen seguridade xurídica e certeza. Prosegue D. Santiago Menéndez reiterando que o Código é un instrumento de carácter voluntario, respecto do cal cada Asociación ou Colexio e os seus asociados, terá que valorar a súa adhesión ao mesmo, estando prevista a súa apertura a outras Asociacións e Colexios que non forman parte do Foro. Engade que o Código de Boas Prácticas deberá servir de base da relación cooperativa e que haberá que ir desenvolvendoo e concretandoo co esforzo mutuo.
A continuación, o director Xeral da Axencia Tributaria diríxese os asistentes para, antes de proceder a aprobar o Código, agradecer expresamente o traballo e o esforzo desenvolvido nos últimos meses por todos os membros deste Foro, que suporá o inicio dunha nova etapa na colaboración entre ambas as dúas partes. Engade que entende que o texto do Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios acordado, e sen prexuízo de posteriores desenvolvementos, éstáo a satisfacción da maioría dos participantes neste Pleno.
A continuación, D. Santiago Menéndez somete á votación do Pleno o Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios, indicando que quen o desexe pode expor as súas obxeccións ou suxestións.
Toma a palabra D. Luis do Amo, representante de REAF – REGAF, quen expón que o colectivo ao que representa necesita realizar un proceso de debate interno antes de aprobar o Código, xa que deben analizar se os seus códigos deontolóxicos se axeitan ao contido do mesmo.
A continuación, intervén D. ª Helena Pujalte, representante de AEDAF, quen sinala que as súas obxeccións van na mesma liña que o exposto por D. Luis do Amo, pero que, ademais, a redacción definitiva do texto nalgúns puntos non lles parece a desexable. Continúa manifestando que a súa Asociación achegou unha serie de correccións que, na súa maioría, incorporáronse ao texto definitivo do Código, cousa que agradece á Axencia Tributaria, pero que, non obstante, algunha cuestión, na súa opinión, importante, non se recolleu. Sinala que, polo antedito, non poden aprobar o Código.
Toma a palabra D. ª Raquel Cobos Casero, representante de GESAF, quen expón que a súa Asociación se abstén debido a que non tiveron tempo material para obter a autorización do seu Consello Executivo.
De seguido intervén D. Ángel Rodríguez para comentar que, sen prexuízo das observacións realizadas polos intervenientes, hai que diferenciar o que é a aprobación do Código, tendo en conta que o seu contido se irá complementando co traballo de todos, do que sería unha futura adhesión, que sería voluntaria e para a que, loxicamente, pode ser necesaria unha reflexión.
Novamente intervén D. ª Helena Pujalte, para aclarar que é só unha das suxestións que fixeron e que non se recolleu no texto o que lles impide aprobar o Código na súa actual redacción, xa que lles preocupa.
A continuación D. Santiago Menéndez, somete á votación do Pleno o Código de Boas Prácticas de Profesionais Tributarios, obtendo o voto favorable da maioría, coa abstención de GESAF e o voto en contra de AEDAF e REAF-REGAF.
De seguido, o director Xeral da Axencia Tributaria abre unha quenda de intervencións.
Toma a palabra D. ª Helena Pujalte para indicar que o punto co que discrepan está no apartado “II. PRINCIPIOS E COMPROMISOS”, onde no seu segundo parágrafo dise textualmente “(…) Neste sentido é interesante que, a través das súas Asociacións e Colexios de Profesionais, os intermediarios fiscais asuman compromisos como os de transparencia, responsabilidade e deontoloxía no desenvolvemento das súas funcións, orientando a súa actividade á consideración do cumprimento das obrigas fiscais correspondentes polos contribuíntes como un aspecto máis no deseño e representación contable das operacións económicas e rexeitando formulacións potencialmente ilícitos de minimización do custo fiscal por parte dos seus clientes. (…)”. Sinala que a súa Asociación suxerira a eliminación da palabra “ilícita” e que o que ocorreu é que no texto definitivo non só non se eliminou, senón que se engadiu “potencialmente”, resultando unha redacción que lles parece interpretable. A súa proposta fora “…e rexeitando formulacións de minimización do custo fiscal por parte dos seus clientes.”
De seguido o presidente do Foro pregunta aos representantes de REAF se a súa obxección é a mesma que propón AEDAF.
D. Luis do Amo contesta que non queren pór aos seus asociados na tesitura de ter que comprobar dos seus clientes unha serie de datos que non teñen claro cales son e que, ademais, os que decidan non adherirse para non comprometerse a realizar verificacións, dalgunha maneira, queden sinalados ao non figurar na listaxe de adheridos ao Código. Aclara que as súas obxeccións non son á redacción do texto.
Novamente intervén o director Xeral da AEAT e sinala que a relación cooperativa, entendida de forma xenérica, é unha vía futura necesaria en que o labor dos colaboradores sociais como representantes dos contribuíntes é importantísima en todos os aspectos, tanto de control coma de asistencia e axuda. Prosegue indicando que o Código supón para a Axencia Tributaria un compromiso firme de transparencia e de coordinación de criterios en todos os ámbitos territoriais de actuación, fomentando unha maior seguridade xurídica. Ademais, trátase dun compromiso permanente no tempo, de maneira que as incidencias ou conflitos que vaian xurdindo resólvanse na súa maior parte a través das canles de comunicación que se vaian establecendo. Continúa sinalando que, cando asumiu o enderezo da Axencia Tributaria, pensaba que era a Administración quen ía opor unha maior resistencia aos cambios en relación cooperativa e que, porén, o que encontrou son poucas axudas externas neste labor. Por iso, agradece o seu apoio ás Asociacións e Colexios que ven no Código de Boas Prácticas de Profesionais unha forma de avanzar en relación cooperativa. Así mesmo, indica que é unha materia que mediaticamente é de complexa explicación polo que todos os avances, xa sexan neste ámbito ou no do Foro de Grandes Empresas, hai que ir facendoos regladamente, por escrito e coa maior transparencia posible, de maneira que non se xeren dúbidas con respecto á actuación da Administración. Continúa comentando que, como consecuencia das novas tecnoloxías e dos avances da globalización, aumentou a cantidade de información que se manexa por Administración, contribuíntes e asesores fiscais e, como consecuencia, a relación cooperativa postúlase como a mellor vía para intentar previr os conflitos que puidesen xurdir na interpretación dos feitos e das normas, dunha forma previa a que se produzan as incidencias, o cal supón unha maior seguridade xurídica e achega confianza á actividade económica, quedando sempre, por suposto, a posibilidade de acudir aos tribunais en caso de discrepancias. Por iso, avanzar en relación cooperativa supón un incremento da transparencia, da seguridade xurídica e da coordinación dos criterios aplicados pola Administración, que poden compartirse ou non e, neste caso, impugnarse na vía xudicial.
V.- En desenvolvemento do quinto punto da orde do día , o presidente do Foro indica que quere expor brevemente a planificación estratéxica da Axencia Tributaria a medio prazo, 3 ou 4 anos, e sinala que na mesma os colaboradores sociais poden desenvolver un papel moi importante. Comeza indicando que a Subministración Inmediata de Información (SII) supuxo para a Axencia Tributaria unha nova forma de relación co contribuínte moito máis flexible, transparente e mediata. Engade que a súa implantación foi difícil, pero, aínda así, houbo un aforro de 10 millóns de euros ao ano. Prosegue indicando que a Axencia Tributaria é consciente de que os cambios custan, aínda que se expliquen e apréciense as vantaxes dos mesmos, e de que supuxo un esforzo importante para as empresas que, tamén tiveron que reformularse os seus procesos de facturación, de contabilidade, de comunicación interna, pero que, finalmente, puideron comprobar que esta reformulación dos seus procesos internos redundou nunha maior eficacia na xestión dos seus recursos. Por iso, foi moi gratificante que na última sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas que se celebrou o pasado día 21, entidades que foron moi remisas á implantación do SII felicitaron expresamente o Departamento de Xestión Tributaria pola flexibilidade, a adaptabilidade e polos mecanismos de axuda con que se desenvolveu a implantación do novo sistema. Así, unha das liñas estratéxicas que se van a abordar no medio prazo vai ser un cambio na relación entre a Administración e o contribuínte, xa sexa directamente ou a través do seu representante, e facer a asistencia e a axuda máis flexible, máis mediata e máis directa e, iso, fundamentalmente, a través de tres canles:
-
Seguir mellorando os servizos que ofrece a páxina web da Axencia Tributaria a través de intelixencia artificial. Trátase de asistentes virtuais que a través dun mecanismo de preguntas e respostas van guiando o contribuínte dun xeito áxil e amigable ata encontrar a información que se busca, nun horario máis amplo que o que pode ter unha asistencia telefónica ou presencial nunha dependencia da Administración, o que supón en termos persoais unha maior eficacia do tempo.
-
Reducir a necesidade dos contribuíntes ou os seus representantes de acudir ás oficinas da Axencia Tributaria para as súas xestións. Para iso, ademais de intelixencia artificial, éstáse estudando un maior desenvolvemento da asistencia a través de plataformas telefónicas que eviten desprazamentos e, por conseguinte, tamén un aforro de tempo.
-
Éstáse estudando implantar un procedemento de atención e asistencia máis directo, áxil e flexible para os colaboradores sociais que se adhiran ao Código de Boas Prácticas.
A continuación, o director Xeral da Axencia Tributaria sinala que outro dos plans estratéxicos a medio prazo é desenvolver un cambio de mentalidade na percepción mediática e social da loita contra a fraude fiscal, explicando como lévase a cabo esta actividade. Nestes momentos mídese polos resultados cuantitativos e, ao respecto, hai que sinalar que, a pesar de que as cifras actuais se refiran aos exercicios de maior crise económica, os resultados foron os mellores da historia da institución, e que se lograron cun menor número de efectivos. Reitera D. Santiago Menéndez que a loita contra a fraude na actualidade mídese polos ingresos que se obteñen ou pola minoración das devolucións que se practican, é dicir, mídense uns resultados que non discriminan se, por exemplo, son consecuencia dunha liquidación realizada a unha gran empresa por disparidade coa Administración na aplicación dun criterio ou consecuencia dunha investigación que culmina no afloramento de economía mergullada. Así, máis alá do dato numérico, a Axencia Tributaria pretende realizar un labor divulgativo sobre como loítase contra a fraude fiscal, explicando as causas que motivan a inclusión nos plans de inspección de determinados sectores de actividade, como poden ser as empresas que teñan negocios en paraísos fiscais, contribuíntes que poidan ter estruturas societarias tendentes á opacidade do seu patrimonio ou rendas, planificacións fiscais agresivas, etc. É dicir, trátase de explicar as actividades de inspección e control xa que non é o mesmo unha liquidación por unha cuestión interpretativa que a derivada dunha investigación tendente a aflorar un patrimonio que ata agora era opaca para a Administración.
Prosegue o presidente do Foro sinalando que na actualidade é difícil separar cando unha actividade da Axencia Tributaria é de asistencia e axuda ou é de control. Por exemplo, o SII foi un proxecto en que se combinaron a asistencia e axuda co control. Proporciona unha cantidade importante de información que permite automatizar actividades de control, co que tamén se poden destinar máis recursos a outras actuacións. Nesta mesma liña están as modificacións nos prazos de presentación de determinadas declaracións informativas xa aludidas nesta reunión. Trátase de que a Axencia Tributaria poida dispor da información canto antes xa que a mesma ten incidencia noutras campañas, como pode ser a de IRPF. Se se quere adiantar esta campaña e mellorar a calidade dos servizos que se prestan, cómpre dispor da información que se inclúe nas declaracións informativas.
Para finalizar D. Santiago Menéndez reitera o xa comentado sobre que un dos obxectivos a medio prazo, vai ser a transformación da maneira de relacionarse da Axencia Tributaria cos contribuíntes, onde a relación cooperativa vai ter un papel moi importante e anima ás Asociacións e Colexios que aínda non ven moi clara esta vía como un medio de avanzar en transparencia e seguridade xurídica, a facer unha reflexión sobre a materia.
De seguido o director Xeral abre unha quenda de palabra.
En primeiro lugar D. Antonio Llobet, representante do Consello Xeral de Colexios de Axentes e Comisionistas de Aduanas, pregunta se a Administración está traballando nunha futura lei antifraude.
Novamente toma a palabra D. Santiago Menéndez quen contesta que nestes momentos non existe un proxecto específico de loita contra a fraude. Prosegue comentando que, ademais, a situación parlamentaria actual esixe o consenso para sacar adiante calquera proxecto normativo. Engade que, doutra banda, algúns dos proxectos que comentou nesta sesión necesitarán, efectivamente, un desenvolvemento normativo, pero que están máis orientadas aos contribuíntes cumpridores e a conseguir cambios na relación cos contribuíntes de maneira que esta sexa máis rápida, flexible e máis próxima ao momento de realización da actividade económica.
A continuación, D. Antonio Llobet expón que o colectivo ao que representa vén reclamando desde hai tempo unha lei aduaneira xa que en materia de recadación de impostos aprecian unha desconexión entre o Código Aduaneiro da Unión (CAU ) e a Lei Xeral Tributaria. Pregunta se hai algún avance neste tema.
Toma a palabra D. Vicente Cillero Martínez, subdirector xeral de Xestión e Intervención de II. EE. do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, e informa que se está traballando na adecuación do CAU á normativa española pero que, de momento, non se concretou.
Toma a palabra D. José Ruiz Sánchez, representante do Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España, quen expón que os colaboradores sociais están moi sensibilizados en materia de loita contra a fraude fiscal e a economía mergullada, xa que é un tema que, como ao resto da sociedade, lles afecta directamente. Engade que lle parecen ben os controis que se fan informaticamente cruzando datos pero que, non obstante, querería saber se a Axencia Tributaria, ademais, realiza traballos de campo.
Novamente intervén D. Santiago Menéndez e sinala que o problema da actividade da Axencia Tributaria en materia de loita contra a fraude é que, como consecuencia do artigo 95 da Lei Xeral Tributaria, non se pode facilitar información relativa a un contribuínte concreto, co que se, por exemplo, aparece unha noticia na prensa, non se poden dar explicacións sobre a actuación desenvolvida durante todo o procedemento, co que non transcende a distinta natureza das actividades que se levaron a cabo. Engade que a Oficina Nacional de Investigación da Fraude desenvolve labores de investigación á marxe das automatizadas e ten fontes de informacións moi diversas, desde as denuncias ata as tarefas de campo, onde se producen moitas entradas e rexistros con autorización xudicial, consecuencia dun intenso traballo previo que dota á actuación inspectora de consistencia.
A continuación, intervén novamente D. José Ruiz Sánchez, quen solicita para os colaboradores sociais unha acreditación como tales que lles permita, sobre todo en determinadas épocas que teñen que ir ás oficinas da Axencia Tributaria con moita frecuencia, un acceso máis directo e rápido que non lles faga perder tanto tempo. Engade que se está referindo a unha acreditación como a que existe, por exemplo, nos accesos aos Xulgados.
Toma a palabra D. Santiago Menéndez e manifesta que toma nota da solicitude e que se vai a estudar o tema.
A continuación, o presidente do Foro diríxese aos presentes por se alguén quere realizar algunha consideración máis. Non realizandose máis manifestacións, agradece a toda a súa asistencia e participación, e dá por concluída a décimo segunda sesión do pleno do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios.
A secretaria Técnica do Foro
D. ª Dolores Carreño Beltrán
O presidente do Foro
D. Santiago Menéndez Menéndez