Acta da reunión
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE ASOCIACIÓNS E
COLEXIOS DE PROFESIONAIS TRIBUTARIOS
CELEBRADA O 5 DE XULLO DE 2016
Presidente do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria:
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Rufino da Rosa Cordón
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Luis Mª Sánchez González
Director do Departamento de Informática Tributaria
D. Manuel Alfonso Castro Martínez
Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
Delegado Especial de Cataluña
D. Gonzalo David García de Castro
Subdirector xeral de Intervención e Xestión de Impostos Especiais - Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D. Vicente Cillero Martínez
Subdirector xeral de Coordinación e Xestión - Departamento de Recadación
D. Miguel Lorenz Falomir
Membros en representación das Asociacións e Colexios
Asociación Española de Asesores Fiscais
Vogal de Apoio a Estudo e Investigación
D. ª Beatriz Ladero das Covas
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España
Presidente
D. Juan Carlos Berrocal Rangel
Consello Xeral da Avogacía Española
Vicedecano do Colexio de Avogados das Baleares
D. Rafael Gil March
Consello Xeral de Colexios de Xestores Administrativos
Presidenta do Colexio de Galicia
D. ª Pilar Otero Moar
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Castaño Semitiel
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais
Presidenta
D. ª Pilar Arxé Fonalleras
Vicepresidente primeira Xunta Directiva
D. Juan Méndez Hernández
Rexistro Xeral de Asesores Fiscais / Rexistro de economistas Asesores Fiscais
Vogal do Consello Directivo
D.ª Esther Luque Sánchez
Secretaría Técnica do Foro de Asociacións e Colexio Profesionais
Subdirector xeral de Comunicación Externa – Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Rafael Serrano Galán
En Madrid, a 5 de xullo de 2016, celébrase a novena reunión plenaria do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura polo director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria.
-
Aprobación da acta da sesión celebrada o 26 de novembro de 2015.
-
Balance provisional da campaña de Renda 2015.
-
Outras consideracións, rogos e preguntas.
I.- En desenvolvemento do primeiro punto da orde do día , abre a sesión D. Santiago Menéndez Menéndez, director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria e presidente do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, dando a benvida aos asistentes á novena reunión do pleno do Foro. Así mesmo, manifesta que quere aproveitar a ocasión para trasladar o compromiso da Axencia Tributaria con este Foro a fin de seguir avanzando no modelo xa establecido de transparencia e confianza mutua. Prosegue sinalando que desde que empezou a funcionar o modelo de colaboración social para a presentación telemática de declaracións ao abeiro dos convenios subscritos cos colexios e as asociacións de profesionais tributarios, o número de declaracións e trámites realizados a través desta modalidade non deixou de aumentar, co conseguinte impulso da Administración electrónica e unha importante redución das cargas fiscais indirectas. D. Santiago Menéndez subliña que isto non sería posible sen a activa participación dos profesionais tributarios. Non é só que o colaborador social facilite o cumprimento das obrigas tributarias, senón que tamén achega iniciativas na loita contra a fraude fiscal. Engade que este labor debe ser recoñecida pola Administración tributaria e pola sociedade no seu conxunto. Por outra banda, D. Santiago Menéndez sinala que nas circunstancias actuais é fundamentais para que o sistema de colaboración social poida manterse e desenvolverse, o afianzamento da colaboración mutua. E engade que nesta materia este Foro ten un papel primordial. Así, o desenvolvemento futuro do Foro ten que cementarse en dous piares básicos da aplicación do noso sistema tributario: por unha parte a simplificación e facilitación do cumprimento voluntario das obrigas fiscais, aumentando a seguridade xurídica e operativa dos contribuíntes e dos profesionais tributarios e, por outra, a cooperación na loita contra a fraude fiscal. Conclúe o director Xeral da AEAT trasladando unha mensaxe nítida e rotunda de continuidade e impulso deste Foro como vía de diálogo e de recoñecemento mutuo do labor que tanto a Administración tributaria coma os colaboradores sociais desenvolven.
II.- En desenvolvemento do segundo punto da orde do día , o presidente do Foro cede a palabra a D. Rafael Serrano Galán, como responsable da Secretaría Técnica do Foro, quen expón o proceso de elaboración da acta da reunión anterior e diríxese aos presentes por se desexan realizar algunha observación ou comentario á mesma. Como non se formulan, declara que a acta da reunión do 26 de novembro de 2015 queda aprobada e publicarase no espazo reservado ao Foro na páxina web da Axencia Tributaria.
III.- En desenvolvemento do terceiro punto da orde do día , D. Santiago Menéndez cede a palabra a D. Rufino da Rosa Cordón, director do Departamento de Xestión Tributaria. Comeza sinalando que os resultados que vai expor son provisionais, a falta de analizar en detalle algúns elementos. Continúa a súa exposición comentando que esta campaña de Renda, a pesar de que incluía moitísimas modificacións respecto de campañas anteriores e unha vez solventadas as incidencias do principio, desenvolveuse con normalidade. Prosegue sinalando as novidades máis significativas desta campaña:
- Primeiro ano de aplicación da reforma fiscal (Lei 26/2014).
- Simplificación na impresión das declaracións, reducindo o número de páxinas e permitindo que o contribuínte só presente na entidade colaboradora o documento de ingreso / devolución.
- Mellora no servizo RENØ.
- Novas mensaxes nos datos fiscais.
- Primeira campaña con Renda WEB.
D. Rufino da Rosa sinala que todos os cambios introducidos na campaña de Renda realizáronse coa intención de que o contribuínte non percibíseos e que unicamente notase que era máis fácil, xa que non tiña que descargarse o programa, nin os datos fiscais, aparecendo estes incorporados á declaración. Engade o director do Departamento de Xestión Tributaria que a percepción da Axencia Tributaria é que Renda WEB é máis sinxelo e intuitivo e que está previsto para o ano que vén incorporar o colectivo que realiza actividades económicas, para o cal xa se está traballando en coordinación co Departamento de Informática Tributaria. Continúa sinalando que un dos obxectivos de Renda WEB era estender o borrador ao maior número de contribuíntes posible e que coas cifras hoxe en día, os borradores superan ás declaracións, aínda que é previsible que cando se teña o número definitivo de presentacións probablemente queden ao 50 %, superando os borradores a cota do 40 %de exercicios anteriores.
Con respecto á evolución da presentación das declaracións ao longo de toda a campaña, superadas algunhas incidencias, mantivose en liña coa campaña do ano anterior, aínda que cun lixeiro crecemento, debido en parte á maior rapidez que supón a tramitación das declaracións a través de Renda WEB.
Prosegue o director do Departamento de Xestión Tributaria comentando que as cifras principais, aínda que provisionais aínda xa que aínda hai que analizaras con detemento, son as seguintes:
- Servizos de axuda de renda, que engloba todos os accesos á páxina web para algún servizo relacionado coa campaña (obtención de datos fiscais, solicitude do RENØ , …): algo máis de 22 millóns e medio de contribuíntes. Nesta campaña incorporouse un contador para medir como accedía o contribuínte aos servizos de axuda e constatouse que a inmensa maioría faio a través do número de referencia. Así, a Axencia Tributaria ten a seguridade de que o RENØ é un servizo que funciona moi ben e ao que se debe, principalmente, que nos encontremos ante unha campaña practicamente telemática. O certificado electrónico e o sistema Cl@ve seguen medrando pero moi afastados do número de referencia como sistema de acceso.
- Renda WEB: Case 15.300.000 contribuíntes accederon a este servizo, o cal non quere dicir que todos presentasen finalmente a declaración por esta vía.
- Número de referencia (RENØ): 21.600.000 solicitudes. Non obstante, aínda que se produciu un incremento respecto do ano anterior arredor do 30 %, non son datos homoxéneos e comparables, xa que na campaña de 2015 o número de referencia é único para cada contribuínte e na do ano anterior había un mesmo número para o cónxuxes. Tamén se incorporou un contador e constatouse que é a través do recadro 490 do exercicio anterior co que os contribuíntes maioritariamente accederon a este servizo, aínda que tamén estaba dispoñible con certificado electrónico e co sistema Cl@ve.
- Número de declaracións presentadas: Nestes momentos son case 19.100.000, o que supón un incremento dun 2,5 %respecto do exercicio anterior. As previsións son que se chegue a 19.700.000 unha vez que se computen as presentadas nas entidades financeiras. No referente ao número de declaracións a ingresar hai un aumento do 0,1 %, por un importe de 7.360 millóns de euros, o que supón un incremento do 7,3 %. O número de devolucións solicitadas experimentou un crecemento do 2,6 %, cun incremento tamén no importe, que xa estaba previsto e que se debe fundamentalmente á nova dedución por familia numerosa e persoas con discapacidade a cargo e pola reforma dos tipos. En relación co importe devolto hoxe en día, son case 7.000 millóns de euros a case 11,2 millóns de contribuíntes.
- No referente á comparación entre a presentación de borradores e as declaracións confeccionadas a través do programa PAI pódese comprobar como ao estender o ámbito de aplicación do primeiro, hoxe en día superan ás segundas, aínda que por moi pouco marxe. O reseñable destes datos é o incremento en máis dun 15 %na presentación de borradores respecto da campaña anterior.
- Forma de presentación: A Axencia Tributaria foi a primeira Administración que introduciu a presentación da declaración por Internet con sinatura segura. Nesta campaña confirmouse esta liña de actuación e a presentación por Internet seguiu incrementandose respecto da campaña anterior (8,3 %) ata acadar un 83%. Tamén, e debido a que esta campaña era a primeira en que se ía a utilizar Renda WEB, reforzouse o servizo de asistencia en oficinas cun incremento de máis do 11 %de declaracións presentadas a través deste servizo, con respecto ao ano 2014. O director de Xestión Tributaria destaca que entre as declaracións presentadas por Internet e as presentadas nas oficinas da Axencia Tributaria acádase o 95% das mesmas. Tamén sinala que a diferenciación entre declaracións presentadas por Internet ou por outras vías quedou superada coa implantación de Renda WEB xa que, dunha maneira ou doutra , os datos están na Sede electrónica da Axencia Tributaria e calquera modificación realízase desde alí, á marxe de que o contribuínte despois o presente na entidade financeira ou telefonicamente, xa que o tratamento posterior se realiza telematicamente.
Conclúe D. Rufino da Rosa a súa exposición destacando que á vista dos datos expostos o balance da campaña de Renda 2015 foi moi positivo e que se cumpriron as expectativas previstas. Así mesmo, engade que Renda WEB tivo unha moi boa acollida tanto por parte dos contribuíntes como polo persoal da Axencia Tributaria.
A continuación o presidente abre unha quenda de palabra.
Intervén en primeiro lugar D. ª Pilar Arxé Fonalleras, presidenta da Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais, quen agradece as palabras de apertura da reunión do presidente do Foro, recoñecendo a figura e labor do colaborador social. Así mesmo, felicita a Axencia Tributaria pola implantación de Renda WEB, manifestando que, efectivamente, supón un cambio significativo a nivel operativo que facilita a tarefa tanto ao colaborador social coma aos propios contribuíntes.
Continúa a representante da Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais solicitando un esforzo por parte da Axencia Tributaria para que as empresas de desenvolvemento informático conten coa documentación precisa coa suficiente antelación, de maneira que os colaboradores sociais poidan comezar o seu labor con certeza e garantías desde o primeiro día de inicio da campaña.
Doutra banda, D. ª Pilar Arxé Fonalleras manifesta que é preciso, en relación coa presentación de complementarias, que esta poídase realizar en período voluntario.
Continúa engadindo que, do mesmo xeito que na campaña de Renda 2015 co recadro 490 puidéronse obter os datos fiscais, aos colaboradores sociais seríalles de moita utilidade obter os de exercicios anteriores non prescritos, xa que xustamente é no período de campaña cando moitos contribuíntes solicítanlles regularizar a súa situación con respecto a anos anteriores.
Engade de seguido que comprende que o obxectivo da AEAT sexa estender Renda WEB a todos os contribuíntes, pero que, non obstante, a súa opinión é que hai colectivos que van requirir sempre a intervención dun profesional nas súas relacións coa Administración.
Por último, D. ª Pilar Arxé Fonalleras solicita que, á vista da presentación utilizada polo director do Departamento de Xestión Tributaria, aclárenlle se existe algunha relación entre as devolucións que se van efectuando e os ingresos recadados pola Axencia Tributaria, xa que son cifras moi similares.
Toma a palabra D. Rufino da Rosa Cordón, quen, tras agradecer a felicitación realizada pola representante da Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais en relación coa implantación de Renda WEB, manifesta que moitos dos aspectos que sinalou, xa están detectados pola AEAT e son liñas de actuación en que se pretende traballar. Prosegue indicando que coa implantación de Renda WEB e a súa extensión a outros colectivos, tamén se pretende unificar o calendario da campaña e que como se trataría xa da presentación dunha predeclaración, esta poderíase realizar desde o primeiro día sexa cal for a forma elixida para iso (por Internet, en entidades colaboradoras, etc.). Doutra banda, D. Rufino da Rosa sinala que coincide con D. ª Pilar Arxé Fonalleras en que a extensión de Renda WEB a todos os contribuíntes non ten por que significar que non haxa determinados colectivos que necesiten o asesoramento dos profesionais tributarios e, neste sentido, xa se está traballando de maneira que este sistema de predeclaración se estenda aos programas que utilizan os colaboradores sociais. No referente ás empresas de desenvolvemento informático aclara que a situación vai cambiar e van a poder ir realizando o seu traballo cunhas especificacións técnicas similares ás da Axencia Tributaria e ao mesmo tempo.
Prosegue D. Rufino da Rosa sinalando que o tema das complementarias xa se detectara pola Axencia Tributaria. Así, indica que a finalidade dos novos avisos que aparecen nos datos fiscais é, por un lado, que o contribuínte teña en cóntaos ao facer a declaración e, por outra, que aquel contribuínte que os omitira, aproveite a ocasión e incorpóreos. O contribuínte regulariza de maneira voluntaria e a Axencia Tributaria ve reducida a súa carga de traballo, o que lle permite dedicar os seus recursos a actuacións sobre outros colectivos.
No relativo ao acceso aos datos fiscais de exercicios anteriores, o director do Departamento de Xestión Tributaria aclara que se pode acceder aos mesmos, aínda que con certificado electrónico ou con Cl@ve PIN.
Neste punto intervén D. Alfonso Castro Martínez, director do Departamento de Informática Tributaria, quen sinala que se están reforzando os elementos de seguridade do número de referencia e que é previsible que para a campaña de 2016 poídase acceder co mesmo aos datos fiscais de exercicios anteriores.
Toma a palabra D. Santiago Menéndez e solicita aos colaboradores sociais que cando teñan incidencias de falta de información nalgunha das oficinas da AEAT que, por favor, poñan en coñecementó deo a Secretaría Técnica do Foro xa que por motivos de control interno a Axencia Tributaria está interesada en coñeceras e solucionaras.
Con respecto a este tema D. Rufino da Rosa manifesta que a Axencia Tributaria ten moito interese en que o contribuínte que queira regularizar a súa situación voluntariamente, poida facero, xa que reduce a conflitividade, a carga de traballo e a fraude fiscal.
En relación co equilibrio que se aprecia nestes momentos entre as devolucións que se van efectuando e os ingresos recadados, D. Rufino da Rosa aclara que é totalmente casual.
Con respecto a este asunto D. Santiago Menéndez aclara que, nas figuras impositivas xestionadas pola Axencia Tributaria, as devolucións soas están condicionadas por dous elementos: o primeiro, os filtros previos de control e, o segundo, os fondos que a Dirección Xeral do Tesouro vai pondo a disposición da Axencia Tributaria.
A continuación toma a palabra D. José Castaño Semitiel, Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais do Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España, quen pregunta se a Axencia Tributaria dispón dos datos de presentación de declaracións a través de colaboración social.
D. Rufino da Rosa contesta que hoxe en día son 4,3 millóns as declaracións que se presentaron a través do certificado de colaborador social. Aclara que esta cifra non recolle as declaracións que o profesional tributario presentase co número de referencia, certificado electrónico ou Cl@ve PIN do contribuínte.
IV.- En desenvolvemento do cuarto punto da orde do día , o presidente diríxese aos presentes para abrir unha quenda de palabra.
D. ª Esther Luque Sánchez, Vogal do Consello Directivo do Rexistro Xeral de Asesores Fiscais / Rexistro de economistas Asesores Fiscais, intervén para sinalar unha serie de incidencias producidas desde a última reunión deste pleno. En primeiro lugar indica que en relación coas comunidades de bens, algunhas Administracións da AEAT non están aceptando a cualificación elixida polo contribuínte e están procedendo a valorar a mesma. En segundo lugar solicita que, en relación co Imposto sobre Sociedades, o modelo publíquese na páxina web da Axencia Tributaria con anterioridade ao 1 de xullo, aínda que non se poida presentar, xa que é un modelo moi utilizado polos profesionais e dispor del con máis tempo permitiría ir adiantando traballo que, doutra maneira, concéntrase en menos tempo. En terceiro lugar solicita que en período voluntario simplifíquese o procedemento de emenda de erros. En cuarto lugar, respecto das declaracións complementarias de declaracións informativas e en concreto do modelo 184, solicita que non se inclúa a sanción nos requirimentos. Por último, tamén quere solicitar que respecto do modelo 115 inclúase a opción de presentación negativo, xa que hai contribuíntes que cobran alugamentos anuais ou semestrais e na actualidade teñen que darse de baixa no censo os trimestres que non teñen ingresos e despois volver darse de alta.
Toma a palabra o presidente do Foro para comentar que na Axencia Tributaria traballan máis de 25.000 persoas, polo que solicita aos presentes que cando detecten nunha Administración da AEAT un comportamento que se ademais dos criterios xerais, poñan en coñecementó deo a Secretaría Técnica do Foro, para a súa análise e, se é o caso, corrección.
De seguido intervén D. ª Pilar Arxé Fonalleras reiterando a solicitude realizada por D. ª Esther Luque Sánchez, e solicitando unha maior sensibilidade por parte da Axencia Tributaria no referente ao tema das comunidades de bens.
A continuación intervin D. Rufino da Rosa e novamente solicita aos representantes dos profesionais tributarios que comuniquen a este Foro as incidencias que se lles presenten nas súas relacións coas distintas oficinas da Axencia Tributaria. Respecto do tema das comunidades de bens solicita a D. ª Esther Luque Sánchez que achegue a documentación de que dispoña para poder analizara, xa que neste tema, tras a última Instrución do Departamento de Xestión Tributaria non debería haber discrepancias, xa que o obxectivo da mesma foi flexibilizar a cualificación das comunidades de bens de maneira que quen desexase continuar tributando como o estaba facendo puidese facero.
No relativo ao modelo do Imposto sobre Sociedades o director do Departamento de Xestión Tributaria sinala que se intentará atender a solicitude na medida do posible, tendo en conta a complexidade do devandito modelo.
Prosegue D. Rufino da Rosa sinalando que, no referente ao tema das complementarias, o contribuínte non entende por que, segundo sexa o resultado da súa nova declaración, ten que presentar unha declaración complementaria ou unha rectificación da mesma. O que o contribuínte quere é presentar unha declaración substitutiva. Sinala tamén que coa implantación de Renda WEB a Axencia Tributaria pode coñecer nun momento dado se o contribuínte presentou unha ou varias declaracións, independentemente de que o presente nunha entidade financeira, polo que se está estudando promover os cambios necesarios a fin de simplificar o procedemento, que, ademais, permitiría un aforro de recursos que se poderían destinar a outras actuacións.
Con respecto ao exposto en relación co modelo 115, o director do Departamento de Xestión Tributaria sinala que se analizará no Grupo de Traballo de Análise da normativa tributaria e de redución da conflitividade do Foro de Grandes Empresas.
Volve intervir D.ª Esther Luque Sánchez para preguntar sobre a situación do proxecto de Subministración Inmediata de Información (SII).
Toma a palabra D. Santiago Menéndez e manifesta que o SII, cuxo proxecto de Real decreto xa contaba co informe do Consello de Estado, non vai a poder implantarse o 1 de xaneiro de 2017, tal e como estaba previsto, debido a que na actualidade hai un Goberno en funcións. Non obstante, a Axencia Tributaria ségueo considerando un proxecto moi importante. Prosegue o presidente do Foro sinalando que con respecto á colaboración social e as novas tecnoloxías, aínda que estas últimas modifican o modelo de relación actual, determinados grupos de contribuíntes van seguir necesitando unha axuda profesional no proceso de adaptación. Engade que o SII, como xa se comentou noutras ocasións, só vai ser obrigatorio para as grandes empresas, os grupos de IVE e as empresas da REDEME, pero que vai ser voluntario para o resto e, para iso, neste proceso de adaptación necesitarán a axuda dos profesionais tributarios. Continúa dicindo que desde a Axencia Tributaria o SII contémplase como un instrumento que achega seguridade xurídica aos contribuíntes cumpridores e unha eficaz ferramenta para axilizar as devolucións tributarias.
A continuación intervén D. Rafael Gil March, membro do Consello Xeral da Avogacía Española, quen manifesta o interese dos profesionais tributarios en contar cun foro onde poidan opinar sobre o dereito impositivo español en xeral e non só en aspectos concretos.
Intervén D. Santiago Menéndez sinalando en primeiro lugar que un dos obxectivos da Axencia Tributaria é avanzar en relación cooperativa cos colaboradores sociais, o que implica asumir unha serie de compromisos por ambas as dúas partes, en liña co logrado no Foro de Grandes Empresas, onde se conseguiron uns avances moi significativos sempre de mutuo acordo. Continúa o presidente do Foro indicando que no relativo ao tema da normativa tributaria, na actualidade todas as modificacións dun determinado rango normativo ou dun significativo calado contan coa fase de información pública, onde os profesionais tributarios poden achegar o que estimen oportuno. Engade que este Foro pode servir como vía de transmisión para facer chegar á Dirección Xeral de Tributos os documentos que desde as asociacións e colexios queiran que se teñan en conta. Tamén comenta que os colaboradores sociais se poden dirixir directamente a Dirección Xeral de Tributos solicitando a creación dun grupo de traballo ou a celebración de reunións periódicas, onde con fluidez poídanse ver temas relacionados cos cambios normativos.
Así mesmo, manifesta que a súa opinión sempre é escoitada, pero a través do procedemento establecido, é dicir, participando na fase de información pública. Prosegue indicando que, non obstante, poden solicitar unha nova vía de comunicación nesta materia á Secretaría de Estado ou á Dirección Xeral de Tributos.
Intervén a continuación D. Ángel Rodríguez Rodríguez, director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, quen solicita a remisión á Secretaría Técnica deste Foro de cantas cuestións ou propostas en relación co modelo 720 ou outras materias, desexen presentar para o seu estudo pola Axencia Tributaria.
D. Santiago Menéndez intervén e engade que, sobre todo, en relación co modelo 720, este é o momento para que remitan a este Foro todas as cuestións que queiran aclarar.
De seguido intervén D. ª Esther Luque Sánchez, quen reclama unha maior publicidade cando se leven a cabo actuacións pola Axencia Tributaria como a do modelo 720, xa que, na súa opinión, hai persoas que non presentárono por ignorar que lles afectaba.
D. Santiago Menéndez manifesta que a Axencia Tributaria ocúpase de aplicar as normas e que, aínda que neste Foro se fai todo o posible por mellorar as vías de relación cos colaboradores sociais, entende que este non é o marco para a discusión desta cuestión. Prosegue reiterando que a Axencia Tributaria ten como obxectivo avanzar en relación cooperativa e naqueles campos de interese para ambas as dúas partes. Engade que no relativo a normativa é preferible que se estableza unha vía directa coa Dirección Xeral de Tributos.
De seguido o presidente do Foro pregunta se hai algún comentario máis. Non realizandose máis manifestacións, agradece a toda a súa asistencia e participación e dá por concluída a novena sesión do pleno do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios.
O secretario técnico do Foro
D. Rafael Serrano Galán
O presidente do Foro
D. Santiago Menéndez Menéndez