Acta da reunión


ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE ASOCIACIÓNS E COLEXIOS DE PROFESIONAIS TRIBUTARIOS
CELEBRADA O 2 DE XULLO DE 2025
Presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D.ª Soledad Fernández Doctor
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Directora do Departamento de Xestión Tributaria
D.ª Rosa María Prieto do Rei
Directora do Departamento de Recadación
D.ª Virginia Muñoz Fernández
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Manuel Trillo Álvarez
Subdirector xeral de Xestión e Intervención de Impostos Especiais
D. Luis Ignacio Jiménez Parte
Director do Servizo Xurídico
D. Diego Loma-Osorio Lerena
Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Ignacio Fraisero Aranguren
Delegado Especial da Delegación Especial de Cataluña
D. Isidoro García Millán
Director do Departamento de Informática Tributaria
D. José Borja Tomé
Membros en representación das Asociacións e Colexios
Asociación Española de Asesores Fiscais
Director do Gabinete de Estudos e Investigación
D. Arturo Javier Jiménez Contento
Vogal de estudos, investigación e relacións institucionais
D. Juan Manuel Herrero de Egaña Espinosa de los Monteros
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España
Secretario da Xunta Directiva
D. José Antonio Fernández García-Moreno
Consello Xeral da Avogacía Española
D. Rafael Gil March, Avogado
Consello Xeral De Colexios De Xestores Administrativos De España
Responsable da Área Fiscal do Consello Xeral
D.ª Pilar Otero Moar
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Castaño Semitiel
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Luis Perea Prieto
Rexistro de economistas Asesores Fiscais (reaf)
D. Agustín Fernández, presidente REAF-CG
D. Rubén Gimeno Frechel, secretario técnico de REAF-CGE
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais
Presidente
D. Joan Torres Torres
Vicepresidente segundo
D. Adolfo Jiménez Ramírez
Gabinete de Xestores Administrativos e Asesores Fiscais
Coordinador GESAF
D. Carlos de Nicolás Ortells
Secretaría Técnica do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán
O día 27 de novembro de 2024 celébrase a vigesimosexta reunión plenaria do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, asistindo as persoas indicadas e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura da sesión.
-
Aprobación da acta da sesión celebrada o 27 de novembro de 2024.
-
Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo.
-
Medios de pagamento ofrecido a través da ADI aos non residentes.
-
Nova Ferramenta de Censos Web.
-
Actualización das novas declaracións informativas financeiras.
-
Estado de situación normativa do proxecto de Factura electrónica.
-
Situación das propostas pendentes.
-
Próxima convocatoria.
-
Outras consideracións, rogos e preguntas.
-
Apertura da sesión.
Abre a sesión Dª. Soledad Fernández doutor, directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria e presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, a cal saúda as persoas asistentas e agradece a súa presenza.
A continuación, a directora enumera os distintos temas da orde do día, dando paso ao primeiro deles .
- Aprobación da acta da sesión celebrada o 27 de novembro de 2024
D.ª Soledad Fernández doutor cede a palabra a Dª. Mª Dolores Carreño Beltrán, subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria Técnica deste Foro, quen manifesta que a acta da vigesimosexta sesión do pleno foi remitida ás asociacións e colexios con anterioridade a esta reunión.
A subdirectora informa que se recibiu unha observación do Colexio Xeral da Avogacía relacionada co cargo. Habendose procedido á súa modificación e non existindo máis observacións, queda aprobada a acta da reunión previa.
- Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo.
A continuación, a directora da Axencia Tributaria cede a palabra á directora do Departamento de Xestión Tributaria a cal expón que no grupo de traballo comentáronse as novidades normativas, entre as que se encontraban, entre outras, o aumento do limiar do mínimo de declaración por rendementos de traballo que pasaba de 15.000 euros a 15.876 euros ou o aumento da redución do artigo 20 por obtención de rendementos de traballo.
Así mesmo, regúlanse as exencións das cantidades pagas polos empregadores polos danos causados pola DANA , ata o importe do certificado da aseguradora, tributando o exceso como rendemento do traballo e, doutra banda, modifícanse as porcentaxes de redución dos rendementos de capital inmobiliaria.
No referente ás actividades económicas, mencionouse que as axudas que o empregador pagara pola DANA aos seus empregados serán considerados gastos fiscalmente deducibles, considerandose o abonado aos familiares como unha doazón.
No referente á estimación directa simplificada, lembrouse que se volvía a aplicar a porcentaxe de redución de gastos de difícil xustificación do 5 %, que se mantiña a liberdade de amortización en investimentos que utilizan enerxías renovables, establecendose unha nova liberdade de amortización no caso de adquisición de determinados vehículos e infraestruturas de recarga.
No referente á modalidade de estimación obxectiva, ademais da liberdade de amortización en vehículos, se fixa un novo prazo para a renuncia ao réxime para os contribuíntes afectados pola DANA , e prorróganse os límites cuantitativos que delimitan a obriga de aplicación do réxime.
No tocante á os réximes especiais, tratáronse dous aspectos: por un lado, lembrouse que se actualizara a lista de xurisdicións non cooperativas para as imputacións a socios de institucións de investimento colectivo e, doutra banda, para as imputacións de rendas inmobiliarias, comentouse que se mantiña a porcentaxe de imputación do 1,1 %en caso de revisión do valor catastral a partir do ano 2012.
No referente á base liquidable, os contribuíntes afectados pola DANA poderán dispor anticipadamente dos dereitos consolidados por achegas a sistemas de previsión social; se ampla de 150 a 250 euros a base de dedución por donativos, así como o prazo para a dedución por obras de mellora da eficiencia enerxética de vivendas; e mánténse a dedución por adquisición de determinados vehículos eléctricos e puntos de recarga.
Establécese tamén, mediante orde ministerial, a autoliquidación rectificativa como único sistema para corrixir autoliquidacións de IRPF, con independencia do resultado, non sendo que se trate dunha rectificación por vulneración dunha norma de rango superior en cuxo caso poderá tamén optarse por presentar unha solicitude de rectificación.
Doutra banda, como consecuencia da prórroga dos orzamentos xerais do Estado, mantéñense as magnitudes como o IPREM, 8.400 euros, o xuro legal, o 3,25% e o xuro de mora, o 4,0625%.
No que fai á tramitación para solicitar as devolucións de mutualistas para os períodos 2019 a 2022 e anteriores non prescritos, lembrouse que estaba pendente unha modificación normativa, habilitouse un formulario para solicitar conxuntamente todos os exercicios e publicáronse na Sede electrónica as preguntas frecuentes.
Na segunda parte da reunión, tratouse a situación dos modelos 200 e 220, a situación das declaracións informativas financeiras e dos modelos de franquías e exencións en réxime diplomático, e a tramitación da nova orde ministerial do modelo de creación informativa de gardarías.
A seguir, a directora do Departamento de Recadación resumiu tratádoo polo seu Departamento no seo daquel grupo, en que se informou das melloras existentes en materia de pagamentos, como a posibilidade de pagamento a través de calquera tarxeta e a través de Bizum.
Dª. Virginia Muñoz comenta que no grupo de traballo tamén se expuxo unha externalidad positiva desta mellora, consistente na posibilidade de financiamento polas entidades bancarias que supón respecto de débedas que non son susceptibles de adiamento ou fraccionamento.
Tamén se comentaron no grupo de traballo, as modificacións nos prazos de domiciliación, sendo o prazo o menor entre 3 días hábiles ou 5 días naturais.
- Medios de pagamento ofrecido a través da ADI aos non residentes.
Dª. Virginia Muñoz continua co seguinte punto da orde do día para informar da existencia dun servizo que presta a ADI de Granada, en materia asistencial internacional, que permite aos non residentes solucionar incidencias tanto sobre a liquidación como sobre a súa recadación.
O servizo, que se prestará de 9 a 19 horas, realizarase telefonicamente e a través dun chat, prestandose non só en castelán senón tamén noutros idiomas.
Dª. Rosa Prieto engade que se trata dun traballo compartido polas dúas áreas, xestión e recadación, o que permite ofrecer unha asistencia integral. A directora do Departamento de Xestión considera que este servizo achega un gran valor ao contribuínte xa que este pode, cando este solucionando algún tema de xestión, propor unha dúbida en materia de recadación e ser inmediatamente atendido polos órganos de Recadación.
- Nova Ferramenta de Censos Web.
Dª. Rosa Prieto continúa desenvolvendo o seguinte punto da orde do día co fin de dar a coñecer a nova ferramenta de Censos Web, que é un proxecto que existía desde hai tempo no Plan Estratéxico da Axencia.
O modelo 036 é un modelo que todos deben cubrir ao iniciar unha actividade, aínda que, a súa complexidade fai que sexa necesaria unha ferramenta de asistencia, a cal vai permitir tanto axudar á súa formalización como á súa presentación.
Dous son os obxectivos fundamentais do servizo: por un lado, reducir a carga tributaria indirecta, asistindo os profesionais no cumprimento das súas obrigas cunha maior simplificación e redución de erros, así como mellorar a calidade da información coa conseguinte redución de requirimentos e custos indirectos. Doutra banda, o servizo alíñase cos compromisos que ten España coa OCDE para facilitar o cumprimento das obrigas aos emprendedores.
O servizo existe na Sede electrónica e nútrese da base de datos da Axencia, permitindo a formalización e a presentación do modelo 036 dunha maneira guiada e máis sinxela, dun xeito similar a renda web ou sociedade web e co obxectivo de reducir os erros existentes.
O servizo inicialmente está dirixido soamente a persoas físicas que fundamentalmente non estean dadas de alta no censo, sempre que residan en España e teñan actividade na Península ou nas Baleares, quedando excluída polo momento Canarias.
Nun primeiro momento, non se incluirían aqueles retallistas que vendan os produtos fóra de España, nin tampouco aqueles que teñan explotacións agrícolas, gandeiras e forestais cando teñan unha actividade accesoria que requira alta no IAE .
O servizo permitiría a alta inicial no Censo de Empresarios, Profesionais e Retenedores, baíxaa no censo e a modificación dos datos do domicilio para aqueles que xa se encontren de alta.
Dª. Rosa Prieto adianta que a intención é ir ampliando as funcionalidades do servizo para que poida utilizarse tamén para persoas xurídicas e para outros supostos de modificación.
O servizo require autenticación e permite a utilización da representación, podendose facer mediante apoderamento, para o cal se habilitou unha ligazón que se pode enviar ao mandante para que poida apoderar ao representante para a tramitación e a presentación do 036.
A xuízo de Dª. Rosa Prieto o procedemento é relativamente sinxelo. En primeiro lugar, téñense que seleccionar as actividades que se van a desenvolver, permitindo a ferramenta enlazar directamente co buscador de actividades. Unha vez seleccionada a actividade, a información que aparece envórcase directamente, sen necesidade de copiara, formulandose a continuación determinada preguntas que permiten indicar os réximes de tributación aplicables e as obrigas asociadas.
Así mesmo, permítese dar de alta en rexistros, como poden ser o de comercio electrónico comunitario ou o ROI, validar a declaración para detectar erros que poidan existir e tamén obter a vista previa.
D. Adolfo Jiménez pregunta se o servizo de asistencia pódeno utilizar as comunidades de bens e as sociedades civís, contestando a directora do Departamento de Xestión que polo momento aínda non están incluídos. A continuación, o mesmo representante pregunta se cando se previsualiza o documento e obsérvase algún erro, tense que volver empezar de novo, respondendo o director do Departamento de Informática que non cómpre, xa que o servizo che permite volver ao formulario para facer os cambios que correspondan.
D. José Luis Perea pregunta se se vai a sancionar cando se presente o modelo con incidencias e utilizásese este servizo, respondendo Dª. Rosa Prieto que o servizo é unha ferramenta de asistencia, pero que o seu uso non implica ausencia automática de sanción, valorandose a existencia de culpabilidade do mesmo xeito que no resto de obrigas.
D. José Castaño considera que a devandita ferramenta é un avance e que reviste gran utilidade, pero lamenta que se deixe ao colaborador social fóra. Non obstante, a directora explica que se necesita apoderamento pola importancia e a sensibilidade dos datos, xa que se trata de datos persoais.
- Actualización das novas declaracións informativas financeiras.
A directora do Departamento de Xestión continua coa exposición do seguinte punto referente ás novas declaracións informativas, cuxas novidades teñen por finalidade que todas aquelas entidades que prestan os mesmos servizos teñan as mesmas obrigas, así como ampliar o ámbito obxectivo para determinados produtos ou servizos novos.
Por iso, modificouse o artigo 37 do Regulamento Xeral de Aplicación dos Tributos, relativo á obriga de informar sobre contas de entidades financeiras, e aprobouse un novo modelo 196, cun formato máis moderno que integrou tamén o modelo de contas de non residentes, o 291. Modificouse o ámbito subxectivo para incluír como obrigados a declarar ás entidades de diñeiro electrónico, así como ás sucursais de entidades financeiras radicadas en España e as que radican no estranxeiro que operan en España en réxime de libre prestación de servizos (neste último caso só polas contas de residentes e establecementos permanentes de non residentes).
A novidade fundamental é que se debe subministrar tamén información relativa aos titulares reais e a todo tipo de contas. No referente á frecuencia, a presentación será mensual cando se trate de datos non económicos, xa que os datos económicos se presentarán no mes de decembro.
A segunda informativa que se modifica é a do artigo 38 bis, que é a relativa á obriga de informar acerca do cobramento efectuado mediante calquera tipo de tarxeta, á que se incorpora tamén o Bizum empresarial. O ámbito subxectivo nesta declaración informativa amplíase na mesma liña que a anterior, pasando a ter carácter mensual tamén o modelo 170.
Así mesmo, amplíase o ámbito subxectivo da informativa recollida no modelo 171 referida á obriga de informar acerca de préstamos, créditos e movementos de efectivos.
Finalmente apróbase un novo artigo 38 ter do regulamento, que crea unha nova obriga de informar no modelo 174 acerca de operacións realizadas porén tipo de tarxetas. Aínda que esta informativa non existía, si que se captaba a información pola ONIF . Non obstante, xa que esta información se captaba de maneira masiva e constante no tempo, é aconsellable que se estableza unha obriga de información de carácter xeral por subministración. A obriga ten carácter anual e refírese aos pagamentos porén tipo de tarxetas, excluíndose os importes anuais inferiores a 25.000 euros.
- Estado de situación normativa do proxecto de Factura electrónica.
A directora do Departamento de Xestión informa a continuación do estado da normativa sobre facturación electrónica, revestindo especial importancia tres cuestións.
En primeiro lugar, cámbiase a sintaxe da solución pública, homoxeneizandose coa recoñecida e comunmente aplicada a nivel europeo e en concordancia co sistema de sintaxe do novo proxecto Vida.
En segundo lugar, modifícase o contido da copia fiel que se ten que enviar ás plataformas e, por último, recibíronse numerosas observacións sobre o prazo que regula o artigo 15 do real decreto, en relación co cálculo do prazo para o pagamento das facturas, polo que, prévése que o Ministerio de Economía realice algunha modificación que remita á propia lei de morosidade privada (Lei 3/2004).
Finalmente, informouse que cando se aprobe a orde ministerial, existirán dous prazos para a entrada en vigor, en función de se o volume de operacións supera ou non os 8.000.000 de euros.
-
Situación das propostas pendentes.
D. Ignacio Fraisero comenta as principais novidades respecto das propostas xa incorporadas á listaxe e comeza co nº 5, anunciando que o 10 de marzo publicouse a orde cos prazos de domiciliación.
No tocante á a proposta nº 7, simplificáronse os documentos relativos aos procedementos sancionadores no IRPF e encóntrase pendente para o ano que vén a simplificación dos documentos asociados aos procedementos de comprobación do IVE e do IS .
Respecto da proposta nº 36, o acceso ás débedas que se satisfixeron en cada pagamento, o Departamento de Recadación trasladou que as consultas dos ingresos deben limitarse a ingresos que xa se encontran efectivamente aplicados porque se recibise a transferencia das entidades colaboradoras e aos ingresos en voo (aqueles ingresos de que aínda non se recibiu a transferencia das entidades colaboradoras) cuxo NRC non sexa anulable.
Ademais, se se trata de liquidacións, o NRC debe estar nun estado consolidado, mentres que, no caso das autoliquidacións, se o ingreso se realizou a través das entidades colaboradoras, só podería darse esa información cando no NRC estea en estado consumido. Non obstante, se o pagamento se realiza a través da pasarela de pagamentos da Axencia, sempre que se trate de autoliquidacións ingresadas mediante tarxeta ou bizum, o NRC ten que estar en estado consolidado.
O director do Departamento de Informática aclara que soamente se pode informar daqueles pagamentos que son firmes, non podendo informarse daquelas situacións que poderían non materializarse.
Dª. Virginia Muñoz sinala que coas liquidacións non vai pasar nunca, porque unha vez que se paga unha liquidación non é anulable e non se pode retroceder, pero con autoliquidacións, dependendo do tipo de pagamento, nalgúns casos pódese retroceder. A título de exemplo, se se fai un pagamento dunha autoliquidación e a seguir pídese un certificado de estar ao corrente, dáse por válido o pagamento, consúmase e xa non vai a poder ser retrocedido.
No concernente á proposta nº 37, ampliar o sistema de presentación dunha autoliquidación con xeración de documento para pagar no banco, como ocorre no IVE ao resto de autoliquidacións, a directora do Departamento de Recadación pregunta aos representantes para coñecer mellor a problemática e a necesidade destes .
D. José Castaño indica que non probouno, pero que con recoñecemento de débeda non sae a carta de pagamento no momento, indicando Dª. Virginia Muñoz que si se xera a carta de pagamento, que se probe, polo que entende que a solución xa estaría implementada.
A proposta nº 38, consistente en proceder a notificar tamén en papel as notificacións electrónicas ás persoas físicas, valórase negativamente, xa que a nova notificación en papel non ten ningún tipo de efecto xurídico e ademais, no Consello de Defensa do Contribuínte, própónse o caso contrario: aqueles contribuíntes que se dan de alta en notificacións electrónicas, persoas físicas e que reciben unha notificación en papel, propón queixas porque optaron polo sistema de notificación electrónica.
En materia da revisión da colaboración social, vai ser necesaria a tramitación dunha orde ministerial, anunciando o director que en canto téñase o borrador consultarase cos profesionais.
A proposta número nº 40 fai referencia á xestión da revogación de apoderamentos, xa que actualmente resulta necesario para dar de baixa o apoderamento achegar un documento expreso de notificación da desistencia ao cliente. Pois ben, trasladouse o grupo de traballo de representación para o estudo da posibilidade dunha declaración responsable, aínda que caso de modificarse, haberá que incorporaro na resolución vixente de apoderamentos.
Así mesmo, incorporáronse dúas novas propostas de FETTAF, consistindo a primeira en que o colaborador social xubilado poida acceder á información da actividade dos últimos 4 anos, aínda que o seu certificado dixital deixe de ser válido. Doutra banda, o representante de FETTAF propuxo a conveniencia de crear un grupo de traballo para trasladar propostas que requiran modificacións normativas.
O director do SEPRI conclúe a exposición das novidades e abre quenda de preguntas, alertando o representante de REAF que a declaración responsable podería ser prexudicial, xa que podería existir unha posible responsabilidade futura derivada de que o cliente alegue que non hai comunicación fidedigna.
A directora da Axencia matiza que se trata dunha cuestión que vai ser obxecto de estudo e que, se os riscos para os profesionais son superiores ás vantaxes, en ningún caso aprobarase a proposta.
D. Joan Torres manifesta que sería interesante coñecer as datas en que se pediron as propostas e cando se logran estas ou cando resultan non viables. A continuación, refírese á linguaxe dos requirimentos e considera que por veces resulta ofensivo, respondendo o director do Departamento de Inspección que en todo caso se poden mellorar os termos utilizados nas cartas, pero que a única fin destas cartas é advertir que se aprecian unhas diferenzas.
En terceiro lugar, o representante de FETTAF fai alusión ao convenio de encomenda cos xestores administrativos para a matriculación de vehículos, xa que moitos clientes preguntan a razón desa exclusividade, contestandolle o director do SEPRI que se estudará e se lles trasladará o motivo.
D. Arturo Jiménez manifesta que na listaxe non consta unha petición relacionada coas notificacións. Aínda que na listaxe aparece declarar o mes de agosto inhábil, o representante considera que debe engadirse reducir as notificacións e requirimentos durante o mes de agosto aos mínimos imprescindibles, alegando que se trata de peticións diferentes. D. Ignacio Fraisero indica que se engadirá á listaxe como outra proposta independente.
D. José Castaño suxire que a redacción da proposta nº 5, relativa a facer coincidir os prazos de domiciliación, así como o seu estado que consta como “cumprida”, pode xerar confusión, e suxire que se modifique a súa redacción xa que o que se cumpriu é a redución da diferenza existente nos prazos, os cales seguen sen coincidir.
Doutra banda, considera que a proposta nº 38 non se refire a notificar todos os actos en papel ás persoas físicas, senón exclusivamente a persoas físicas que nalgún momento deron de áltase porque eran empresas e deixan de sero. A fin da proposta é que non reciban directamente un embargo sen ter coñecemento do procedemento anterior, e que se lles traslade en papel a notificación como última oportunidade.
Dª. Rosa Prieto sinala que é complicado porque se deron de alta voluntariamente e iso comporta unhas responsabilidades, pero lembra que se fan campañas con cartas para avisarlles de que non recollen as notificacións existentes.
O representante de FETTAF solicita unha maior explicación cando non sexan viables as medidas e, respecto das que requiren modificación normativa, suxire a creación de grupos de traballo e unha participación máis activa dos profesionais os cales poden interactuar en maior medida co poder lexislativo.
- Próxima convocatoria.
A directora da Axencia Tributaria pasa ao seguinte punto da orde do día co fin de fixar un prazo para a próxima convocatoria.
Decídese, como de costume, que a próxima convocatoria terá lugar dentro de seis meses, é dicir no mes de novembro de 2025.
A continuación, Dª. Soledad Fernández dá paso ao último punto da orde do día.
- Outras consideracións, rogos e preguntas.
D. Ignacio Fraisero comenta unha petición do Consello Xeral de economistas xa que, debido a certos abusos, na actualidade non se permite dar de baixa a un delegado dun colaborador social se ten notificacións pendentes. A posibilidade vaise a incorporar á listaxe e será obxecto de análise tal e como solicita o Consello.
En segundo lugar, o mesmo Consello solicita que se reduza a documentación que se solicita aos contribuíntes e que se pidan primeiro os rexistros obrigatorios e, a posteriori, pídanse as xustificacións. A directora de Xestión Tributaria reitera que se dá unha instrución desde o departamento que con carácter xeral cúmprese. Non obstante, se existe algún caso, Dª. Rosa Prieto solicita que se lle envíe para o seu exame e coñecemento.
O delegado de Cataluña súmase á petición da directora xa que, aínda que fai sete anos si que algunha oficina pediu todos os xustificantes ao inicio, non se volveron a recibir outras queixas de casos concretos.
O Colexio de economistas tamén propón a duplicidade de traballo para cubrir o modelo 036 sobre a titularidade real, engadindo a directora de Xestión que a titularidade real se vai a incorporar o modelo 200, e que no 036 existe un recadro para marcar que a información de titulares reais non variou con respecto á información presentada con anterioridade.
D. Manuel Trillo explica que a titularidade real reviste especial importancia e é esixida por normas da Unión Europea. Tense que facer unha análise de conflito de intereses en relación con calquera disposición dos fondos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia. A devandita análise realízase con toda a información que se capta de titularidades reais de notarías, de rexistros, do 036 e do modelo 200, sendo a fin que a información da titularidade sexa o máis actualizada posible.
O representante de REAF insiste en que se reciben notificacións os fins de semana, solicitando a Axencia que se trasladen os casos concretos e, que se non é a DEHú a responsable da notificación, analizarase o caso.
O director do Departamento de Informática insiste en que o reiteraron en numerosas ocasións e convida os representantes a trasladaro tamén directamente á DEHú .
A continuación, tamén comentan que no procedemento inspector se outorga o trámite de 10 días para achegar a documentación e transcorren moitos meses sen que se saiba nada dese procedemento.
D. Manuel Trillo recoñece que pode existir, nalgún caso, a devandita demora, pero que se dan instrucións para que se eviten longos lapsos de tempo, sendo unha práctica que se desexa erradicar igualmente desde o Departamento.
Doutra banda, AEDAF solicita que se actualice o estado da solución pública de VERI*FACTU, comentando o director do Departamento de Informática que xa hai 134 empresas desenvolvedoras que están remitindo rexistros de facturación ao servizo, sendo 1.373 os emisores de facturas que xa están remitindo a súa información de facturación neste servizo. Remitiron uns 140.000 rexistros de facturación e incluso como estas facturas xa teñen incorporado o QR, xa se cotexaron 4.457 QRs correctamente
Por outra banda, a solución de facturación na Sede da Axencia aínda non está dispoñible, sendo a previsión que poida estaro arredor do 1 de outubro.
No referente ás características que terá o formulario, admitiranse os xeitos de autenticación que habitualmente se admiten e que son clave, certificado e DNI electrónico. O empresario ou profesional terá que cubrir os datos do emisor, dos clientes, a numeración, as series da factura, os tipos de factura e o detalle dos bens e servizos. O sistema facilitará os cálculos e producirá unha validación, unha previsualización dun pdf que permitirá a continuación asinar e enviar a factura, xerandose un xustificante, e o pdf xa co QR .
Ademais do que é a emisión da factura, facilítase unha xestión destas facturas, coa posibilidade de consultaras, encontraras, descargaras, copiaras e realizar accións como pode ser a súa anulación ou a emisión dunha rectificativa .
Trátase dunha solución básica non pensada para aqueles profesionais e empresarios que requiran unha maior integración co resto dos seus produtos de xestión, unha emisión masiva de facturas ou calquera outra funcionalidade adicional. En todo caso, comunicaranse os límites que cumpra establecer para evitar abusos.
D. Arturo Jiménez considera que, aínda que sexa un sistema voluntario, os provedores non van ter a opción de non mandar VERI*FACTU, impondose finalmente o sistema, engadindo o director que, efectivamente, case ningún fabricante pode asegurar que o seu sistema sexa realmente seguro por outro medio que non sexa VERI*FACTU.
Por parte do Consello Xeral de Graduados Sociais, faise referencia ás cartas do IRPF 2024, que convidan a presentar complementaria ao existir diferenzas, indicando que contén pouca información para localizar as diferenzas. Dª. Rosa Prieto indica que se está valorando o poder dar máis información na comunicación pero que en todo caso as cartas non forman parte de ningún procedemento, son unha ferramenta de asistencia ao contribuínte.
En segundo lugar, solicitan que se revise o límite de 8.000 euros para aplicar as deducións de ascendentes, contestando Dª. Rosa Prieto que se solicitou igualmente por parte da Axencia.
En terceiro lugar, propón o problema de non poder domiciliar complementarias, sinalando Dª. Virginia Muñoz que se vai a estudar o problema.
Finalmente, solicítase aclaración de que como vaise a proceder cando se presente autoliquidación rectificativa de IRPF e a información non estea incluída en datos fiscais, indicando a directora de Xestión que seguirá o mesmo tratamento e análise de risco que calquera outra autoliquidación.
Para concluír, D. José Castaño avoga por un acordo de desconexión dixital no conxunto das Administracións que se adapte á xornada laboral, lembrando a directora da Axencia que as xornadas difiren moito e que a proposta reviste de gran dificultade, xa que se avanza cara á dixitalización, pero que en todo caso se estudará a suxestión.
A directora agradece a alta participación deste Pleno e, non existindo máis intervencións, conclúe a 26 ª sesión plenaria do Foro.
A secretaria Técnica do Foro
D.ª M.ª Dolores Carreño Beltrán
A presidenta do Foro
D.ª Soledad Fernández Doctor