Acta da reunión


ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE ASOCIACIÓNS E COLEXIOS DE PROFESIONAIS TRIBUTARIOS
CELEBRADA O 27 DE NOVEMBRO DE 2024
Presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D.ª Soledad Fernández Doctor
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Directora do Departamento de Xestión Tributaria
D.ª Rosa María Prieto do Rei
Directora do Departamento de Recadación
D.ª Virginia Muñoz Fernández
Subdirector de Estudos, Métodos e Procedementos
D. Enrique Tarrats Ruiz
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Nerea Rodríguez Entremonzaga
Director do Servizo Xurídico
D. Diego Loma-Osorio Lerena
Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Ignacio Fraisero Aranguren
Delegado Especial da Delegación Especial de Cataluña
D. Isidoro García Millán
Director do Departamento de Informática Tributaria
D. José Borja Tomé
Membros en representación das Asociacións e Colexios
Asociación Española de Asesores Fiscais
Director do Gabinete de Estudos e Investigación
D. Arturo Javier Jiménez Contento
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España
Secretario da Xunta Directiva
D. José Antonio Fernández García-Moreno
Consello Xeral da Avogacía Española
D. Rafael Gil March, Avogado
Consello Xeral De Colexios De Xestores Administrativos De España
Responsable da Área Fiscal do Consello Xeral
D.ª Pilar Otero Moar
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Castaño Semitiel
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Luis Perea Prieto
Rexistro de economistas Asesores Fiscais (REAF)
D.ª Raquel Jurado Ibáñez, Técnica de REAF-CGE
D. Rubén Gimeno Frechel, secretario técnico de REAF-CGE
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais
Presidente
D. Joan Torres Torres
Vicepresidente segundo
D. Adolfo Jiménez Ramírez
Gabinete de Xestores Administrativos e Asesores Fiscais
Coordinador GESAF
D. Carlos de Nicolás Ortells
Secretaría Técnica do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D.ª M.ª Dolores Carreño Beltrán
O día 27 de novembro de 2024 celébrase a vigesimosexta reunión plenaria do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, asistindo as persoas indicadas e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura da sesión.
- Aprobación da acta da sesión celebrada o 10 de xullo de 2024.
- Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo.
- Medidas fiscais urxentes polos danos producidos pola DANA .
- Punto neutro de embargo.
- Situación da colaboración social.
- Situación das propostas pendentes.
- Próxima convocatoria.
- Outras consideracións, rogos e preguntas.
1. Apertura da sesión pola directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Abre a sesión D.ª Soledad Fernández doutor, directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria e presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, a cal saúda as persoas asistentas e agradece a súa presenza.
Tras informar que o estado da Administración de Catarroja non permite dar servizo debido á traxedia producida pola DANA e anunciar que se colocarán puntos de atención para canalizar axudas e servizos, a directora enumera os distintos temas da orde do día e, sen máis demora, dá paso ao primeiro deles .
2. Aprobación da acta da sesión celebrada o 10 de xullo de 2024
D.ª Soledad Fernández doutor cede a palabra a Dª. M.ª Dolores Carreño Beltrán, subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria Técnica deste Foro, quen manifesta que a acta da vixésimo quinta sesión do pleno foi remitida ás asociacións e colexios con anterioridade a esta reunión.
A subdirectora informa que se recibiu unha observación do Colexio Xeral da Avogacía relacionada coa listaxe de propostas pendentes, xa que a posibilidade de achegar o NIE dun só membro dun órgano directivo de entidades non residentes clasificouse como inviable e debe clasificarse como que require de modificación normativa.
Unha vez cambiada a cualificación do estado da proposta, a subdirectora engade que se non houbese máis observacións neste momento quedaría definitivamente aprobada.
Xa que non se formula ningunha obxección, declárase aprobada a acta da 25.ª sesión plenaria, a cal será publicada na Sede electrónica da Axencia Tributaria.
3.Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo
A directora Xeral da Axencia Tributaria cede a palabra á directora do Departamento de Recadación, a cal sinala que o primeiro dos puntos tratados no grupo de traballo foi o aumento dos medios de pagamentos permitidos.
A directora do Departamento de Recadación fai saber que a partir de 2025 irase incluíndo, primeiro nas autoliquidacións, logo as distintas tipoloxías de liquidacións e por último as taxas, a posibilidade de pagar con calquera tipo de tarxeta, xa sexa de crédito ou de débito, non limitandose exclusivamente ás entidades colaboradoras como na actualidade, e abarcandose tanto os pagamentos realizados no ámbito nacional como aqueles efectuados desde o estranxeiro.
Ademais, D.ª Virginia Muñoz informa que se inclúe o Bizum como posible medio de pagamento, sempre que, neste caso, opérese en territorio nacional.
Doutra banda, a directora do Departamento de Xestión fai alusión aos temas tratados nos grupos de traballo, entre os cales se encontraron as novidades informativas, reiterando D.ª Rosa Prieto os distintos modelos que se viron afectados.
Outro dos temas tratados foi a autoliquidación rectificativa do IVE, resumindo a directora do Departamento de Xestión que se expuxeron no grupo de traballo os casos en que procedía, así como os distintos exemplos prácticos e as cuestións dos representantes de profesionais.
Respecto dos temas que atinxen á relación cooperativa, o director do SEPRI informa que se comentarán nos puntos específicos da orde do día relativo á colaboración social e á situación das propostas pendentes.
Non existindo intervencións por parte dos representantes, a directora da Axencia Tributaria continua co seguinte punto da orde do día.
4. Medidas fiscais urxentes polos danos producidos pola DANA
A directora do Departamento de Xestión Tributaria comenta as medidas adoptadas para intentar paliar os efectos da DANA .
A primeira das medidas é a prevista no Real Decreto-lei 6/2024, do 5 de novembro, que aproba unha liña directa de axudas empresas e profesionais que teñan o seu domicilio fiscal, establecemento ou local na zona afectada pola DANA , a cal se delimita no Real Decreto-lei 7/2024, do 11 de novembro.
Os importes das axudas van desde os 5.000 euros para as persoas físicas, ata importes superiores en función do volume de operacións para empresas. Os requisitos son: ter o domicilio fiscal, o establecemento ou local na zona afectada e estar dado de alta no Censo de Empresarios, Profesionais e Retenedores, así como que se manteña a situación de alta a 30 de xuño de 2025.
Tamén se ampliaron todos os prazos de presentación das autoliquidacións tanto para persoas físicas coma para empresas, sempre que non revistan a condición de gran empresa.
Suspéndense os prazos de todos os procedementos que estivesen abertos e non se realizarán actuacións, non sendo que estas sexan imprescindibles ou sexan solicitadas polos contribuíntes.
A directora do Departamento de Recadación engade que se creou un adiamento específico con ausencia de intereses durante os seis primeiros meses, que se poderá solicitar para todas aquelas declaracións con prazo desde o 28 de outubro de 2024 ata o 30 de xaneiro de 2025. O adiamento consistirá nunha soa cota, sendo o prazo de 24 meses.
No relativo ás débedas adiadas ou fraccionadas, D.ª Virginia Muñoz informa que se alonga o prazo ao 5 de febreiro e, se non fose posible atendero, será posible solicitar a reconsideración dun novo prazo. Así mesmo, esténdese o prazo para o ingreso do 40 %do IRPF do mes de novembro.
Engade así mesmo que se habilitaron unhas ligazóns na Sede electrónica en que os afectados poden introducir o seu NIF e obteñen unha información personalizada do estado das súas débedas.
En materia de poxas suspéndense os prazos aos debedores. Respecto dos licitadores, se lles vai a permitir anular as súas poxas ou depósitos e solicitar a súa devolución.
Por último, coméntanse algunhas facilidades que se concederán en relación á solicitude do certificado de estar ao corrente das obrigas.
A continuación, en materia de Impostos Especiais, a directora do Departamento de Aduanas engade que se estenden os prazos de presentación das obrigas formais relacionadas cos establecementos que están inscritos nos municipios afectados.
Porén, o comercio exterior está excluído das medidas do real decreto, ao ser competencia exclusiva da Unión. Por iso, D.ª Nerea Rodríguez anuncia que, na medida do posible, terase en consideración a situación existente.
D. Enrique Tarrats reitera que no ámbito de Inspección tampouco se iniciarán novos procedementos e que se estenden tamén os prazos dos procedementos que xa se encontraban en curso.
O representante de AEDAF solicita que se contemplen na normativa as axudas aos traballadores da empresa e as axudas privadas, contestando a directora da Axencia que xa se traballa sobre esas peticións, as cales tamén se fixeron no Foro de Grandes Empresas.
O representante de REAF pregunta se son aplicables as axudas no caso concreto dun albanel que ese día estaba facendo un traballo na zona afectada e perdeu a súa furgoneta. A directora do Departamento de Xestión responde que non serían aplicables estas axudas, sen prexuízo, de que lle correspondan axudas doutros Ministerios ou de que sempre poidan alegar forza maior no curso do procedemento.
5. Punto neutro de embargo
A directora do Departamento de Recadación presenta as liñas básicas do punto neutro, que define como unha plataforma administrativa electrónica onde vai converxer a información dos embargos das distintas Administracións Públicas. En concreto constarán tanto as propostas de embargo dos distintos órganos pagadores que se adhiran, como as débedas pendentes dos debedores.
D.ª Virginia Muñoz anuncia que se trata dun proxecto con vocación nacional desenvolvido polo Departamento de Informática Tributaria que permite que a Axencia Tributaria reciba peticións de calquera Administración. O proxecto permite cruzar información e xestionara dunha forma máis áxil e rápida, tanto para o cidadán coma para a Administración. Tras o cruzamento previo, as Administracións poden proceder a embargar.
No tocante á a habilitación legal do proxecto, a disposición adicional cuarta da Lei 25/2013 encomenda á Axencia Tributaria, ás CCAA, ás entidades locais e á Tesourería Xeral da Seguridade Social, entre outras, intercambiar a información de debedores e as propostas de embargo.
O obxectivo do punto neutro é conseguir que o debedor non reciba ningún pagamento se é debedor doutra Administración, así como crear unha orde dos embargos cando existe unha pluralidade de acredores, cumprindose así os principios de eficacia, eficiencia, cooperación e colaboración entre Administracións Públicas.
No concernente á estrutura do Real decreto, que se encontra no trámite de consulta pública, existen sete títulos.
O primeiro título define o obxecto e o ámbito de aplicación: aplícase a todas as Administracións Públicas e organismos que queiran adherirse, aínda que teñen que facero na súa dobre vertente como embargante ou pagador, de xeito que se son pagadores tamén terían que pór os seus créditos na plataforma.
O título segundo contempla as obrigas de información a remitir, dedicandose o título terceiro ao cruzamento de información dos acredores de pagamento cos debedores e o título cuarto ás actuacións de embargo.
O título quinto regula a actuación que hai que realizar polas Administracións pagadoras, o sexto recolle a información adicional e o sétimo define os medios para subministrar e obter información.
A continuación, as disposicións adicionais tratan temas como a protección de datos, encontrandose a entrada en vigor do decreto pendente.
O representante de FETTAF pregunta se pode formar parte un Concello, contestando a directora do Departamento de Recadación que pode integrarse calquera municipio que teña a representación suficiente para poder intercambiar información, polo que, se se trata de municipios menores, deberán estar representados polos que aglutínenos.
D. Rafael Gil pregunta se os administrados tamén teñen acceso á plataforma, sinalandose desde a Axencia que polo momento só se pensou para que accedan os órganos embargantes.
D. José Castaño considera que é un proxecto moi útil, xa que reciben numerosas queixas sobre os embargos e os colexiados descoñecen a orde dos mesmos. Doutra banda, solicita se poden participar nalgún grupo de traballo para intentar reducir as notificacións que reciben de moitos organismos diferentes, contestando D.ª Virginia Muñoz que se poden facer observacións no trámite de información pública.
Por último, a directora do Departamento de Recadación sinala que só envíanse á plataforma as cantidades que son firmes, de xeito que se existe un erro responde o embargante.
6. Situación da colaboración social
O director do SEPRI explica que, debido ao tempo transcorrido e á petición recibida dos graduados sociais, faise necesario revisar a colaboración social e desenvolver liñas de mellora nesta materia.
Para iso, creouse un grupo de traballo en que están representado os distintos Departamentos e Servizos e en que se propón medidas sobre as asociacións e colexios, medidas sobre os profesionais tributarios e medidas que atinxen aos representados.
No referente ás medidas relativas ás asociacións e colexios, preténdese esixir un maior rigor ante as solicitudes de incorporación. Por conseguinte, débese pedir o código deontolóxico, o cal permita analizar se se cumpren uns principios mínimos.
En segundo lugar, cumpriría unha resolución da directora que contemple que cada asociación ou colexio esixa uns requisitos a calquera asociado ou colexiado que queira formar parte do censo de colaboradores sociais. Entre eses requisitos, recolleríanse estar de alta no IAE , estar ao corrente das súas obrigas tributarias, formación académica ou experiencia profesional, etc. Así mesmo, será necesaria unha declaración responsable da asociación ou colexio que asegure que se cumpren os requisitos, sen prexuízo de que cumpra un posterior control administrativo.
En terceiro lugar, as asociacións e colexios deben comunicar as incidencias. Doutra banda, modifícase a cláusula de vixencia dos convenios, de xeito que para denunciar un convenio non cumpra facero nos dous meses anteriores aos vencementos. Así as cousas, vaise a permitir a denuncia en calquera momento se se observa que o colexio ou asociación non está cumprindo os requisitos.
No caso de que se observen irregularidades importantes, regularase un procedemento de exclusión administrativo que permita expulsar colaboradores sociais que incumpren gravemente as súas obrigas.
Para o caso de baíxaa do colaborador, sería necesaria, así mesmo, unha baixa automática do Código de Boas Prácticas Tributarias.
As medidas con respecto aos profesionais tamén xiran arredor de esixir uns requisitos e establecer un control de risco sobre as solicitudes de adhesión (verificando notificacións pendentes, sancións reiteradas, inexistencia de actividade, etc.).
Así mesmo, o director comenta como medidas dar de baixa a profesionais que levan moito tempo sen exercer como colaborador ou tamén dar de baixa aos profesionais excluídos da asociación ou colexio, previa comunicación de baíxaa por esta.
Finalmente, en relación aos representados, haberá que articular algún sistema para que se comunique ao representado cando se realice a presentación dalgún determinado modelo. Tamén, débese permitir ao representado a posibilidade de inhabilitar a colaboración social para as presentacións de que sexa titular.
D. José Cataño engade que cómpre ampliar as funcións que pode realizar o colaborador social, xa que para moitos trámites deben actuar como apoderados. A título de exemplo, sinala que poden presentar algún modelo, pero non se pode xerar e facer unha pre declaración como colaborador social, debendose meter o DNI, a data de caducidade, etc.
D.Ignacio Fraisero toma nota e sostén que esta cuestión pode tratarse nalgún grupo de traballo.
D. Arturo Jiménez solicita se se pode compartir previamente esa resolución co contido dos requisitos xa que podería afectar aos estatutos das asociacións e dos colexios profesionais, respondendo afirmativamente o director do SEPRI .
7. Situación das propostas pendentes
A continuación, o director do SEPRI enumera as novidades existentes na listaxe de propostas pendentes, comezando coa proposta 5 e informando que a Orde Ministerial se encontra tramitandose para recoller o acordo ao que se chegou (que o prazo fóra o menor de 3 días laborais ou 5 días naturais).
No referente á proposta 7, simplificación de documentos, encóntranse en proceso os documentos de comprobación de IVE ou do procedemento sancionador do IRPF.
A creación dun logo para aquelas asociacións, colexios e profesionais adheridos ao Código de Boas Prácticas, encóntrase recollida na proposta 13, informandose que o logo está creado pero que se necesita elaborar as normas de uso, o cal se vai a relacionar coa mellora comentada da colaboración social.
No concernente á proposta 16, unificación dos códigos CNAE e IAE, iniciáronse os traballos.
Respecto da proposta 17, consistente en netear os saldos, éstáse analizando, pero require un redeseño completo e suporía un forte impacto sobre a banca.
A proposta 23 cumpriuse xa que xa se encontra operativa a nova aplicación informática para a solicitude de devolución do imposto sobre o plástico.
Doutra banda, a proposta 24 relativa ao NIE considérase que compete ao Ministerio do Interior.
No referente á creación do catálogo dos gastos deducibles da proposta 26, enténdese que a súa delimitación corresponde á DGT e aos Tribunais, non avanzandose neste punto.
A proposta 34, sobre a situación dos adiamentos e fraccionamentos unha vez preséntase autoliquidación rectificativa, xa se cumpriu, pois automaticamente a aplicación recalcularaos.
No que fai á proposta 35, establecer criterios máis seguros e claros en derivacións de responsabilidade, en especial para os administradores concursais, considérase que corresponde aos tribunais a fixación deses criterios.
Tampouco se prevé a curto prazo implementar a proposta 36 que permita coñecer que débedas satisfixéronse con cada pagamento, sen prexuízo de que poida aprobarse a medio prazo.
No tocante á a proposta 37, encóntrase en estudo, xa que o DIT e o Departamento de Recadación encóntranse analizando o impacto da medida.
A proposta 38, notificar tamén en papel ás persoas físicas, estudarase no grupo interno de notificacións.
O director do SEPRI solicita que se detalle por correo a proposta 40 consistente en facilitar a xestión na revogación dos apoderamentos.
A continuación, sinala que a proposta 41 resulta inviable, xa que nela solicitábase que non se requirise a data de caducidade do DNI dos clientes, pero infórmase que o devandito requisito cómpre por razóns de seguridade e a predeclaración vai desaparecer progresivamente.
Por último, a proposta 42, modificar os prazos de prescrición nas declaracións de responsabilidade, require de modificación da normativa.
D. Joan Torres considera moi útil a listaxe de propostas e solicita que se poñan datas no cadro para saber cando se conseguen as peticións ou desde cando existen. Tamén debe pórse en coñecemento a existencia da cita especializada. Ademais, propón que nos grupos de traballo estúdese como trasladar o poder lexislativo todas as peticións que requiren unha modificación normativa.
O director do SEPRI informa que se continua coa difusión da cita especializada para profesionais e que se están impulsando accións a nivel territorial co obxectivo de chegar ao maior número de asociados.
D. Rafael Gil súmase ao agradecemento do cadro xa que permite un control das actividades e considera que se deben manter no cadro as peticións cumpridas para poder analizar o traballo que se realizou.
No referente á proposta 12, que se achegue o NIE dun só membro do órgano directivo, o representante solicita que se traslade o criterio da DGT ou que se poña en estudo. O mesmo considera respecto da proposta 24, que debe ser analizada nun grupo de traballo, pois, ao seu xuízo, a Axencia Ten capacidade para emitir un NIE temporal.
Por último, o representante de AEDAF solicita que na proposta 2 conste a petición de eliminar os avisos de requirimento durante o mes de agosto.
8. Próxima convocatoria
D.ª Soledad Fernández manifesta que a intención é manter a periodicidade semestral das reunións, sinalando a respecto disto que a próxima reunión celebraríase, previsiblemente, no mes de xullo.
9. Outras consideracións, rogos e preguntas
O representante de AEDAF pregunta se na solución pública de Verifactu, metendo o NIF do destinatario, pódense ver os datos da factura recibida, contestando o director do Departamento de Informática que non é posible, xa que os datos do destinatario son datos persoais protexidos.
Finalmente D. José Castaño solicita que se aclare se se vai a poder utilizar o Excel polo pequeno empresario, o cal, a pesar de ser o perfil idóneo para utilizar a plataforma pública elixe non usala. Aínda que existen unhas FAQS, o representante sinala que non lle queda claro.
A directora da Axencia Tributaria toma nota e, non existindo máis intervencións, conclúe a 26.ª sesión plenaria do Foro.
A secretaria Técnica do Foro
D.ª M.ª Dolores Carreño Beltrán
A presidenta do Foro
D.ª Soledad Fernández doutor