Que é o Foro?
Espazo de cooperación e comunicación mediante o establecemento dun marco de relación flexible e permanente baseado nos principios de transparencia e confianza mutua
O Plan Estratéxico da Axencia Tributaria 2020 - 2023 recolle entre as súas liñas de actuación prioritarias o fomento da relación cooperativa, considerandoa unha eficaz ferramenta para lograr o ensanchamiento das bases impoñibles declaradas polos contribuíntes, o que redunda na mellora do nivel de cumprimento voluntario e reduce, en consecuencia, o nivel de fraude existente no noso país.
Así mesmo, o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, aprobado polo Consello de ministros na súa sesión do 27 de abril de 2021, recolle no Compoñente 27 unha serie de medidas e actuacións para a prevención e loita contra a fraude fiscal, entre as que se inclúe o impulso da relación cooperativa.
Avánzase así no desenvolvemento dun modelo cooperativo de relación entre a Axencia Tributaria e os contribuíntes, concretado na creación do Foro de Grandes Empresas en 2009, do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios en 2011 e dos respectivos foros de Pequenas e Medianas Empresas e de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos, constituídos en 2022.
Partindo deste marco, constituiuse o Foro de Empresas, Institucións e Entidades Públicas como un espazo permanente de encontro e diálogo entre a Axencia Tributaria e as empresas públicas e demais entidades da Administración institucional do Estado, cuxo obxectivo é impulsar o modelo de relación cooperativa, baseado na transparencia e confianza mutua, o cal vén demostrando que é un eficaz instrumento para a consecución do cumprimento voluntario das obrigas fiscais por parte da cidadanía, fin último da Administración Tributaria.
O funcionamento e os posibles temas a tratar no Foro veñen recollidos nas Normas de funcionamento do mesmo. Así, poderase tratar calquera cuestión referida a materias tributarias e aduaneiras de interese común dos integrantes do Foro, destacandose as seguintes:
- mellora da relación entre a Administración tributaria do Estado e as empresas públicas e demais entidades do sector institucional do Estado, e o establecemento de canles de comunicación fluída e permanente;
- simplificación e favorecimiento do cumprimento das obrigas fiscais;
- estudos de cambios normativos e adaptación aos mesmos;
- avaliación da actuación interna das organizacións en relación coa aplicación do sistema tributario e aduaneiro;
- cuestións específicas referidas á aplicación dos tributos e do sistema aduaneiro na Administración Institucional do Estado.