Saltar ao contido principal
Sesións do Pleno do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos

Acta da sesión

Logos da Axencia Estatal de Administración Tributaria e do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos

ACTA PLENA 1/2023

Acta da reunión do Pleno do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos
celebrada o 13 de marzo de 2023

Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria

Directora do Departamento de Xestión Tributaria

D.ª Rosa María Prieto do Rei

Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria

D. Javier Hurtado Puerta

Directora do Departamento de Recadación

D.ª Virginia Muñoz Fernández

Director do Departamento de Informática Tributaria

D. José Borja Tomé

Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais

D. Ignacio Fraisero Aranguren

Membros en representación das Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos

Federación Nacional de Asociacións de Traballadores Autónomos (ATA)

Vicepresidenta Executiva

D.ª Celia Ferrero Romero

Unión de Asociacións de Traballadores Autónomos e Emprendedores (UATAE)

Presidente

D. Raúl Salinero Lacarta

Unión de Profesionais e Traballadores Autónomos (UPTA)

Secretario de Organización

D. César García Arnal

Secretaría Técnica do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos

Subdirectora xeral de Comunicación Externa – Servizo de Planificación e Relacións Institucionais

D.ª María Dolores Carreño Beltrán

O día 13 de marzo de 2023 celébrase a terceira sesión plenaria do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte

ORDE DO DÍA

  1. Apertura da sesión.
  2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 24 de outubro de 2022.
  3. Aprobación, se é o caso, das modificacións nas Normas de funcionamento do Foro.
  4. Planificación e rendición de contas da Axencia Tributaria.
  5. Supresión da predeclaración no modelo 303. Información sobre o sistema de carta de pagamento habilitado (persoas físicas e entidades sen liquidación mensual diferentes a sociedades A e B).
  6. Facturación electrónica: proxectos normativos.
  7. Novo Portal de Poxas AEAT.
  8. Próxima convocatoria: datas e temas a tratar.
  9. Outras consideracións, rogos e preguntas.

1. Apertura da sesión

Abre a sesión D. Ignacio Fraisero Aranguren, director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, quen, tras dar a benvida e agradecer ás persoas asistentes a súa presenza na terceira sesión do Pleno do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos, pide desculpas pola ausencia de D.ª Soledad Fernández Doctor, directora Xeral da Axencia Tributaria e presidenta do Foro, a quen problemas de axenda de última hora impedíronlle asistir á sesión plenaria.

2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 24 de outubro de 2022

D. Ignacio Fraisero cede a palabra a D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán, subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria Técnica do Foro, quen manifesta que a acta da segunda sesión do pleno foi remitida ás federacións e asociacións con anterioridade a esta reunión, non habendose recibidas observacións; engade que, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Xa que non se formula ningunha obxección, declara aprobada a acta da segunda sesión plenaria que tivo lugar o pasado 24 de outubro de 2022 e comunica que a mesma publicarase na sede electrónica da Axencia Tributaria no apartado dedicado a este Foro.

3. Aprobación, se é o caso, das modificacións nas Normas de funcionamento do Foro

En relación con este punto da orde do día, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais sinala que na anterior sesión plenaria anunciouse a conveniencia de modificar as Normas de funcionamento do Foro, establecendo unha reunión plenaria ordinaria ao ano e que, así mesmo, en función das cuestións a tratar, puidese determinarse a celebración conxunta das sesións ordinarias ou extraordinarias do Pleno deste Foro e do Pleno do Foro de Pequenas e Medianas Empresa. Así, engade que as devanditas modificacións foran remitidas aos membros do Foro, sen que ata agora recibísense observacións e que, se non se producisen neste momento, quedarían aprobadas; xa que non se formula ningunha obxección, declara aprobadas as modificacións das Normas de funcionamento do Foro. Neste sentido, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucións informa as persoas presentes que na orde do día da terceira sesión plenaria do Foro de Pequenas e Medianas Empresas incluíase igualmente esta cuestión e que fora aprobada polos seus membros. Por último, D. Ignacio Fraisero aclara que, por suposto, poderán celebrarse as sesións extraordinarias que se estimen oportunas.

4. Planificación e rendición de contas da Axencia Tributaria

O director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais informa de que a addenda correspondente ao exercicio 2023 do Plan Estratéxico da Axencia Tributaria 2020-2023 publicárase na sede electrónica o pasado mes de febreiro, e que, da mesma, podíanse destacar as seguintes cuestións:

  • En 2023 éstáse traballando na implantación dun novo modelo de información e asistencia mediante a vertebración da coordinación entre os servizos de asistencia presencial e telefónica, distribuídos por todo o territorio nacional, coas Administracións de asistencia Dixital Integral (ADI), que pasan a prestar non só asistencia dixital aos contribuíntes, senón tamén ao persoal da Axencia Tributaria dedicada aos labores de asistencia, logrando desta maneira unha conexión permanente e homoxeneidade no referente a protocolos de actuación e criterios. A finalidade do modelo é que a maioría dos servizos préstense por todos as canles, facilitando e simplificando o acceso aos mesmos de maneira que sexa a cidadanía quen decida como quere ou necesita ser atendida. Este modelo desenvólvese a partir dos seguintes instrumentos:
    • Nova aplicación de cita previa en que se incorpora unha linguaxe máis comprensible e mellórase a súa usabilidade.
    • Definición dunha carta de servizos completa que se publicará na sede electrónica, facilitando o acceso aos devanditos servizos. Así mesmo, na APP da Axencia Tributaria incluirase unha versión simplificada.
    • Unificación da asistencia telefónica prestada polo persoal da Axencia Tributaria, independentemente de cal sexa a súa situación territorial, mediante un servizo coordinado de forma centralizada a través das ADI.
  • Potenciación da relación cooperativa: está prevista a constitución dun Foro coas empresas, institucións e entidades públicas, así como, no marco do Foro de Grandes Empresas, a aprobación dun novo anexo ao Código de Boas Prácticas Tributarias que posibilite a achega temperá da información relativa a prezos de transferencia polas entidades que, voluntariamente, así decídano.
  • Avanzar na resolución das solicitudes de devolución do Imposto sobre Sociedades das pemes: con este proxecto, a desenvolver en varios exercicios, preténdese adiantar de forma progresiva o acordo das devolucións que cumpran determinados requisitos, de maneira que unha porcentaxe relevante do importe solicitado devolveríase nun momento máis próximo á finalización do prazo de presentación do imposto.
  • Revisión dos criterios actuais relativos á tramitación dos adiamentos e fraccionamentos, de xeito que se flexibilice a concesión daqueles que cumpran determinados requisitos.
  • Proxecto de dixitalización de traballadores autónomos e pemes: continuarase avanzando neste proxecto a fin de modernizar e profesionalizar a xestión administrativa e facilitar o cumprimento das obrigas formais a estes colectivos.

En relación con esta última cuestión, D. Ignacio Fraisero indica que se desenvolverá no 6º punto da orde do día, dedicado á facturación electrónica.

5. Supresión da predeclaración no modelo 303. Información sobre o sistema de carta de pagamento habilitado (persoas físicas e entidades sen liquidación mensual diferentes a sociedades A e B)

Para a exposición deste punto da orde do día, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais cede a palabra a D.ª Rosa María Prieto do Rei, directora do Departamento de Xestión Tributaria, quen inicia a súa intervención sinalando que esta funcionalidade vai dirixida a persoas físicas e entidades que non sexan sociedades anónimas ou limitadas e que consiste na posibilidade de, unha vez presentada a autoliquidación a través da sede electrónica, imprimir unha carta de pagamento e acudir a unha entidade financeira a aboara dentro do período voluntario de presentación. Así, engade que nos meses de outubro e novembro remitiuse unha carta informativa aos contribuíntes que presentaran nos correspondentes trimestres de 2022 a predeclaración, comunicandolles que, para as autoliquidacións correspondentes ao exercicio 2023 e seguintes, suprimíase a posibilidade de presentar o modelo 303 en papel impreso e que se substituía por un procedemento fácil de utilizar e seguro, xa que para a presentación da autoliquidación o contribuínte debería identificarse na sede electrónica utilizando Cl@ve e certificado ou DNI electrónico. Doutra banda, D.ª Rosa María Prieto comunica que, novamente, vanse a enviar cartas informativas aos contribuíntes que presentaron a predeclaración no 4º trimestre de 2022, que son, aproximadamente uns 98.000, representando unha porcentaxe bastante pequeno en relación cos presentadores do mesmo trimestre que utilizaron algún dos sistemas de identificación electrónica. Por último, a directora do Departamento de Xestión Tributaria indica que, aproximadamente, 65.000 contribuíntes que utilizaron a predeclaración en papel no 4º trimestre non dispón dun medio de identificación electrónica, polo que é previsible que utilicen os servizos de asistencia da Axencia Tributaria para obtero ou que decidan presentar as autoliquidacións do modelo 303 a través dun colaborador social.

6. Facturación electrónica: proxectos normativos

Para abordar este punto da orde do día, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais cede a palabra a D. Javier Hurtado Puerta, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen sinala que, como todos os presentes coñecen, na actualidade son dous os proxectos normativos en tramitación que, dalgunha maneira, están relacionados con esta materia, aínda que con notables diferenzas no referente ao seu contido, estrutura da información e finalidade:

  • Proxecto de Real decreto polo que se aproba o regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación: impulsado pola Axencia Tributaria, dítase en desenvolvemento do artigo 29.2.j) da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, na redacción dada pola Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, en relación coa prohibición do software de dobre uso ou de ocultación de vendas, afectando tanto ás facturas B2B como ás B2C. Así mesmo, as entidades obrigadas ao SII non se encontran dentro do seu ámbito subxectivo, xa que se considera que o mesmo cumpre os requisitos de seguridade dos datos fornecidos. Doutra banda, no referente á súa tramitación, na actualidade encóntrase pendente do informe do Consello de Estado.
  • Proxecto de Real decreto polo que se desenvolve a Lei 18/2022, do 28 de setembro, de creación e crecemento de empresas no referido á factura electrónica entre empresas e profesionais: impulsado polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, os seus obxectivos son achegar unha maior eficiencia ao tráfico mercantil mediante o avance en materia de dixitalización do tecido empresarial español, así como a redución da morosidade, facilitando o acceso á información sobre os prazos de pagamento. Doutra banda, estende a obriga de expedir e remitir factura electrónica a todas as relacións comerciais entre empresarios e profesionais, é dicir, establece a súa universalidade, aínda que afecta unicamente ás facturas B2B. No referente á súa tramitación, actualmente o proxecto de Real decreto encóntrase en fase de consulta pública previa.

Así, D. Javier Hurtado comenta que realizou estas precisións a fin de evitar confusións, xa que desde algúns sectores apreciárase que o segundo proxecto subsumía ao primeiro, cousa que non é tal. Non obstante, aclara que os ministerios de Asuntos Económicos e Transformación Dixital e de Facenda e Función Pública están traballando conxuntamente na determinación dos requisitos técnicos e de información a incluír na factura electrónica e que, no seo dos devanditos traballos, a Axencia Tributaria presentou unha proposta integral para dar unha solución eficiente e viable á cuestión que, a continuación, exporá o director Do Departamento de Informática Tributaria.

De seguido toma a palabra D. José Borja Tomé, director do Departamento de Informática Tributaria, quen comenta que antes de expor a proposta da Axencia Tributaria, vai abundar no xa sinalado polo director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, reiterando certas diferenzas entre ambos os dous proxectos:

  • Por un lado estarían os sistemas de reporting fiscal, como é o caso do SII ou o actual proxecto normativo de desenvolvemento de sistemas de facturación segura, entre os que existe unha modalidade que é con envío inmediato de información á Axencia Tributaria, aínda que se trata só da subministración da información que é relevante desde o punto de vista fiscal e non do contido completo da factura. Hai que ter presente que o seu obxectivo é a prevención e loita contra a fraude fiscal.
  • Doutra banda estaría o proxecto normativo de desenvolvemento da Lei 18/2022, polo que se establecería a obrigatoriedade da factura electrónica nos intercambios B2B e cuxos obxectivos son a redución da morosidade comercial e a dixitalización do tecido empresarial español. O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital está impulsando canda o Ministerio de Facenda e Función Pública unha arquitectura de facturación electrónica de cuxo esquema se poden destacar os seguintes elementos:
    • intermediado por unha rede de plataformas de intercambio de facturas electrónicas suxeitas a unha regulación de mínimos no referente a seguridade, sintaxe, etc.;
    • complementado por un sistema público de intercambio básico de facturas proporcionadas pola Administración, en que os emisores das facturas ou as plataformas designadas polos mesmos terán a obriga de depositaras na sede electrónica da Axencia Tributaria nun formato único;
    • interoperable, grazas á capacidade técnica das solucións informáticas e as plataformas para traducir os diferentes formatos estruturados máis utilizados, baseados en estándares internacionais;
    • que inclúe ademais a información da data de pagamento das facturas a fin da súa transmisión entre as partes, así como á Administración para o seu seguimento, potenciando a transparencia como medida fronte aos abusos nos prazos de pagamento.

D. José Borja continúa a súa exposición sinalando que unha arquitectura baseada nunha rede operable de plataformas presenta importantes retos, tales como os seguintes:

  • Terá un custo recorrente para empresas e profesionais xa que terán que contratar o servizo cunha plataforma privada e, aínda que esta prestase o mesmo de forma gratuíta, estaríase pagando un custo mediante a comunicación de información sensible en relación coas súas operacións mercantís.
  • Aínda que nalgún momento propuxose a posibilidade de que a Axencia Tributaria ou un terceiro desenvolva un nodo público de interoperatividade que resolva o problema da comunicación gratuíta entre distintas plataformas, calquera nodo deste tipo proporcionará unha interoperatividade limitada e a Axencia Tributaria non estaría en disposición de abordar a súa construción, xa que levar a práctica a interoperatividade pode ser moi complexo, tanto pola dificultade para definira e esixira como para asegurara.
  • Terá que establecerse a forma de asegurar a integridade das facturas, seguramente mediante sistemas criptográficos de sinatura electrónica, o que complicarán a súa implantación e uso. Ademais, pode supor un reto asegurar a devandita integridade cando se fan as necesarias conversións de formatos.
  • Admitir unha multiplicidade de formatos tamén xerará custos de transformación das facturas. Así mesmo, o feito de que os devanditos formatos poden variar co tempo e ter diversas variantes, na práctica pode supor un elemento de complexidade adicional.
  • Haberá que determinar que nivel de seguridade esíxese ás plataformas tendo en conta que, canto máis alto sexa, menos probabilidades terá que que sufran ataques informáticos. Non obstante, se o nivel de seguridade esixido é moi alto, haberá menos prestadores do servizo de facturación electrónica, o que suporá un encarecemento dos seus prezos.
  • Será moi custoso para empresas e profesionais cumprir coa obriga de informar de todos os pagamentos. Así mesmo, haberá que establecer como as plataformas consolidan e entregan a información á Administración.

De seguido, o director do Departamento de Informática Tributaria comenta que a Axencia Tributaria participou no grupo de traballo que definiu a arquitectura impulsada polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, onde, desde un primeiro momento, sostivo que carecía dos medios e habilidades técnicas para poñer en marcha sistemas públicos que desen soporte á mesma e, en particular, un nodo de interoperatividade ou unha plataforma pública gratuíta de facturación electrónica que interoperase co resto de plataformas. Igualmente, a Axencia Tributaria sinalou algúns dos retos anteriormente expostos e a imposibilidade de participar nunha definición de detalle do sistema. Así mesmo, D. José Borja indica que a Axencia Tributaria propuxo un esquema para a facturación electrónica que, apoiandose nun sistema público para o intercambio básico de facturas e respectando o valor engadido que poden achegar as plataformas de facturación electrónica, permitiría asegurar a viabilidade e utilidade do sistema. Engade que o devandito sistema sería adicional aos de información fiscal de facturación (SII e Veri*factu) e que no mesmo todas as empresas e profesionais incorporarían na sede electrónica da Axencia Tributaria todas as súas facturas emitidas, cun formato único que se validaría canda o NIF do emisor e do receptor. Igualmente, as devanditas facturas quedarían a disposición tanto dos seus destinatarios como da Axencia Tributaria na sede electrónica da mesma. Así, o director do Departamento de Informática Tributaria sinala que o sistema proposto baséase nos seguintes elementos:

  • Establecemento dun sistema público para o intercambio de facturas B2B nun formato único, que podería ser Facturae, xa que o seu uso está moi estendido debido a que é obrigatorio nas relacións B2G, aínda que tamén podería ser outro que estivese aliñado cos estándares europeos, pero sempre mantendo a unicidade. Non obstante, a decisión final sobre o formato único a adoptar terá que tomarse polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital.
  • Obriga de comunicación de todas as facturas B2B á sede electrónica da Axencia Tributaria polos emisores das mesmas.
  • Posta a disposición dos seus destinatarios ou representantes na sede electrónica da Axencia Tributaria. Así, sendo a obriga universal, todas as empresas e profesionais disporán de todas as súas facturas na sede electrónica. Non obstante, o contribuínte poderá utilizar, adicionalmente, unha plataforma de facturación privada para o intercambio de facturas, así como para a xestión de todo o relacionado coas mesmas.
  • Prohíbese obrigar o emisor a comunicar a factura ao receptor por unha plataforma diferente á sede electrónica a Axencia Tributaria.
  • Validación do formato e do NIF de emisor e receptor das facturas na sede da Axencia Tributaria, rexeitandose aquelas que non se axusten ao formato estándar. Esta validación é a mínima imprescindible para que os receptores das facturas poidan integrar nos seus sistemas informáticos dun modo automático as facturas electrónicas recibidas. Aínda que inicialmente non se propón o rexeitamento de facturas por outros motivos por razóns de simplicidade, a fin de non dificultar o intercambio de facturas e limitar o acceso da Axencia Tributaria ao contido non tributario das mesmas, avaliarase máis adiante a posibilidade e oportunidade doutras validacións de contido e, en particular, da súa consistencia cos libros rexistro de IVE.
  • A Axencia Tributaria ofrecerá un formulario na súa sede para a elaboración e rexistro de facturas sinxelas para pequenos emisores. As devanditas facturas quedarán a disposición dos seus destinatarios en formato Facturae na sede electrónica da Axencia Tributaria.
  • A información dos pagamentos das facturas comunicaríase obrigatoriamente polos receptores de facturas do SII e de forma voluntaria polos emisores de facturas Veri*factu. Seus contrapartes poderían consultar a devandita información na sede da Axencia Tributaria e, se é o caso, informar de discrepancias tanto no referido a se o pagamento non se realizou como á data real en que se produciu. Ademais, estudaríase a posibilidade de facer converxer o sistema de intercambio de facturas con SII e Veri*factu nun momento posterior, cando o intercambio de facturas estivese ben consolidado. Doutra banda, descartouse a participación das entidades financeiras no modelo pola complexidade que implicaría, en especial no relativo á identificación no momento do pagamento do destinatario, a orixe do pagamento, e a factura a que se poida referir.

De seguido, o director do Departamento de Informática Tributaria sinala que se poden destacar como vantaxes e inconvenientes desta proposta os seguintes:

  • Vantaxes:
    • Trátase dunha alternativa viable cun custo moderado para as empresas e profesionais, inferior ao de calquera outra alternativa nos prazos expostos.
    • As diferentes partes do proxecto pódense desenvolver de forma independente e irán achegando valor así que entren en servizo. Por exemplo, a información sobre pagamentos que se articularía sobre os actuais libros de facturas recibidas do SII, pode empezar a consolidarse independentemente de que se empezase a recibir a información completa das facturas de todos os empresarios e profesionais.
    • Non obriga os empresarios a comunicar a plataformas privadas información sensible.
    • O sistema permite ás empresas e profesionais o intercambio de facturas electrónicas estruturadas que poden incorporar de forma automática nos seus sistemas informáticos.
    • Ao establecerse un formato único, adóptase un estándar nacional que simplifica na maior parte dos casos o tratamento automatizado.
    • Habilítase un sistema que permite un control básico de períodos de pagamento, en especial os das grandes empresas, sen impor unha carga desproporcionada de información. A devandita información estará consolidada na Axencia Tributaria para o seu uso polas autoridades económicas.
    • Redúcese o risco de alteración de facturas en plataformas privadas con intencións fraudulentas.
    • Manter unha mínima validación de formato e do NIF das facturas intercambiadas no sistema fará máis fácil o seu despregue. Do mesmo xeito, manter un envío do contido das facturas independentes do envío dos rexistros de facturación dos sistemas SII e Veri*factu simplificará o cumprimento das obrigas de empresarios e profesionais.
    • Adicionalmente e con carácter voluntario pódense utilizar plataformas privadas para fins que acheguen un valor engadido ao mero intercambio de facturas nun formato estándar.
    • Unha futura converxencia dos sistemas de información fiscal e intercambio de facturas é moito máis sinxela no modelo proposto que en calquera outro que poida proporse.
  • Inconvenientes:
    • A Axencia Tributaria ten que asumir o custo da posta en funcionamento do sistema, aínda que ao basearse en infraestruturas dispoñibles o devandito custo está controlado.
    • A información relativa aos pagamentos das facturas vai ser incompleta, xa que soamente se rexistrarán pagamentos totais. Ademais, a subministración da devandita información só será obrigatoria para determinadas empresas. Non obstante, unha vez implantado o sistema, se cumprise, é viable establecer maiores obrigas de información para emisores e receptores de facturas.
    • Os empresarios e profesionais terán que remitir dúas informacións á Axencia Tributaria: libros rexistro de SII (ou transmisión automática de rexistros Veri*factu) e contido das facturas. Esta dobre obriga responde á diferente natureza da información que hai que comunicar á Administración tributaria e aos clientes e, incluso, aos diferentes tratamentos que ambos os dous procesos poidan requirir. Porén, trátase dun proceso técnico automatizable e a independencia entre ambos os dous sistemas é necesaria para poder implantar o sistema nun prazo breve. Así mesmo, calquera outro modelo que poida proporse para a facturación electrónica, como o baseado en plataformas privadas de facturación, enfróntase ao mesmo inconveniente e, ademais, se a información fiscal e a de facturación envíanse a sistemas diferentes, sería moito máis complicado nun futuro buscar unha posible converxencia dos mesmos.

A continuación, os representantes das Federacións e Asociacións presentes na sesión propón as seguintes cuestións:

  • En relación co formulario que a Axencia Tributaria vai ofrecer na súa sede electrónica para a confección de facturas sinxelas consúltase se, unha vez cumprimentado, poderíase remitir, ao que o director do Departamento de Informática Tributaria respóndelle que, unha vez finalizada a formalización non cómpre remitiro, tendo en conta que se confecciona na propia sede electrónica, onde a factura quedaría dispoñible para o seu destinatario nun formato que lle permitiría integrara na súa contabilidade. Ademais, o emisor da factura pode optar por remitirlla ao receptor por outras canles (plataforma privada, correo electrónico, etc.).
  • Pregúntase se se van a vincular as facturas electrónicas cos libros rexistro, ao que os representantes da Axencia Tributaria contestan que nun primeiro momento non vai ser posible debido, fundamentalmente, aos prazos de implantación prevista. Ademais, sinálase que para elaborar os libros rexistro co contido das facturas electrónicas, estas deberían someterse a unha serie de validacións que introducirían unha certa complexidade nun documento que contén unha parte de información non fiscal e si de carácter comercial. Non obstante, o feito de que todas as facturas B2B estean nun repositorio na sede electrónica da Axencia Tributaria facilitará a converxencia dos sistemas de subministración de información fiscal e de facturación electrónica a medio prazo, contribuíndo á implantación dun modelo que permita avanzar na automatización de todas estas tarefas, simplificando así o cumprimento das obrigas legais a empresas e profesionais.
  • En relación coa utilización de plataformas privadas sinálase que, efectivamente, cederíanse datos sensibles da actividade comercial e que, ademais tería un custo. Pola súa banda, os representantes da Axencia Tributaria, apoiando as súas intervencións nunha presentación en power point, indican que a utilización das mesmas tería carácter voluntario, xa que cabe a posibilidade de que haxa empresas ou profesionais que por diferentes motivos prefiran a súa utilización. Neste caso, sería a propia plataforma a que se ocuparía do cumprimento das obrigas de remisión da información á Axencia Tributaria.
  • Indícase que o feito de que todas as facturas estean depositadas na sede da Axencia Tributaria facilitaría a actividade dos profesionais tributarios que se ocupan da contabilidade, xa que non terían que esperar a que os seus clientes se remitísenas.
  • Própónse o caso das facturas B2C, ao que os responsables da Axencia Tributaria sinalan que, aínda que a remisión das devanditas facturas non vai ser obrigatoria, porén, para evitar posibles erros na cualificación do destinatario (consumidor ou empresa e profesional) o aconsellable é que, voluntariamente, remítanse tamén as facturas expedidas aos clientes consumidores finais.
  • Pregúntase sobre o “Ticket Bai” que se está implementando no País Vasco. Os representantes da Axencia Tributaria responden que xa está en vigor en Gipuzkoa e que presenta unha maior semellanza cos sistemas Veri*factu que cos de remisión de facturas, xa que unicamente se remite determinada información e non o contido completo das mesmas.
  • No referente aos sistemas de identificación dos clientes para consultar as súas facturas na sede electrónica o director do Departamento de Informática Tributaria indica que no caso de persoas físicas poderán utilizar o certificado ou DNI electrónico e o sistema Cl@ve.
  • As entidades presentes na reunión sinalan que, en relación con estas novas obrigas de información, esperan que se implemente a posibilidade de contar cunha ferramenta coa que poidan elaborar as súas facturas e que estas remítanse directamente á Axencia Tributaria, sen necesidade de contar cunha plataforma privada que carrexe novos custos e que supoña a cesión a un terceiro de datos que poderían considerarse sensibles sobre a propia actividade empresarial.

Para finalizar con este punto da orde do día, o director do Departamento de Informática Tributaria sinala que tras a reunión se remitirá aos membros do Foro un documento onde se explica con maior detalle o exposto na reunión. Así mesmo, anima os presentes a participar na consulta pública e remitir as súas propostas e observacións, xa que a opinión de pemes e autónomos neste proxecto normativo é dunha importancia considerable.

Xa que non se producen máis intervencións, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais dá paso ao seguinte punto da orde do día e cede a palabra a D.ª Virginia Muñoz Fernández, directora do Departamento de Recadación.

7. Novo Portal de Poxas AEAT

D.ª Virginia Muñoz, que utiliza na súa exposición unha presentación en power point, informa de que o pasado 24 de novembro a Axencia Tributaria puxera en funcionamento o “Proxecto para a comercialización de bens en poxa”, consistente nun novo sistema de información e asistencia en materia de alleamentos centrados non nos debedores coa Facenda Pública afectada por un procedemento de alleamento, senón en todas aquelas persoas interesadas en participar no devandito procedemento. Engade que a finalidade da nova funcionalidade é potenciar os alleamentos de bens mobles e inmobles embargados, a través de poxas electrónicas convocadas pola Axencia Tributaria. Así, a directora do Departamento de Recadación indica que vai destacar brevemente os seguintes aspectos do novo sistema:

  • A nivel interno creouse o Equipo Nacional de Alleamentos e a Mesa Nacional de Poxas, o que permitiu prestar o servizo e a toma de decisións a nivel nacional, homoxeneizando os procedementos de alleamento. Así mesmo, a xestión e a depuración do stock é única para todo o territorio nacional, habendose implementado unha funcionalidade informática (“mapa de selección de bens ”) que permite a clasificación dun ben atendendo a un algoritmo que determina a súa capacidade de alleamento (en función do tipo de ben, dereito alleable, porcentaxe de titularidade, valor, cargas, etc.) e que, ademais, xeoposiciona os bens inmobles no google maps##1##.
  • Puxo en marchase un servizo de atención telefónica específica dirixida a prestar á cidadanía en xeral, e non só aos especialistas na materia, unha atención personalizada, facilitandolle a información que necesite e guiandolle ao longo de todo o proceso, co obxectivo de incrementar a participación e o importe das adxudicacións. A duración media das chamadas atendidas está entre 15 e 20 minutos, o que pode dar unha idea de que a información fornecida é moi completa (xurídica, técnica, procedimental, etc.). Ademais, o novo servizo dispón dun sistema de “chamadas saíntes”. Doutra banda, tamén conta cun sistema interno de auditorías a fin de garantir o cumprimento duns rigorosos estándares de calidade.
  • A nova funcionalidade, xa sexa na sede electrónica da Axencia Tributaria ou na APP , é visualmente atractiva, accesible e fácil de utilizar, polo que se espera que fomente a participación. A súa aparencia é semellante á doutras plataformas existentes no mercado.
  • De momento, está dirixido ao alleamento de bens inmobles, aínda que está prevista a súa extensión a bens mobles durante 2023.
  • Os inmobles poxados incorporan descricións detalladas, fotos e toda a información que se considera de utilidade para a cidadanía, así como unha ligazón á información catastral dos mesmos. Tamén inclúe unha ligazón ao Portal de poxas BOE, onde se poden consultar as poxas que están activas e participar nas mesmas.
  • Os bens pódense visualizar en formato “Listado” ou “Mapa” e, en calquera caso, dispón dun sistema de filtros e buscadores que se complementa cun catálogo de preguntas frecuentes a fin de facilitar a xestión ás persoas que desexen participar. Ademais, os interesados poden gardar os seus criterios de busca e subscribirse a un servizo de “avisos” que lle permitirá, previa identificación electrónica, recibir un SMS ou un correo electrónico cando haxa novos bens que cumpran os devanditos criterios.

8. Próxima convocatoria: datas e temas a tratar

D. Ignacio Fraisero comenta que, tal e como se acordou coas modificacións das Normas de funcionamento do Foro aprobadas no punto 3 da orde do día, está previsto que a seguinte sesión plenaria teña lugar en marzo de 2024 e realícese conxuntamente co pleno do Foro de Pequenas e Medianas Empresas. Non obstante, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais engade que a data é orientadora e, por suposto, cabrúa a posibilidade de modificara en función da evolución da actividade dos grupos de traballo.

9. Outras consideracións, rogos e preguntas

O director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais ofrece a palabra ás persoas asistentes por se desexan realizar algún comentario, observación, etc.

En primeiro lugar toma a palabra D.ª Celia Ferrero para sinalar que é preciso que desde a Administración se realice unha campaña de difusión sobre as modificacións normativas previstas no referente a facturación electrónica e o importante que é para a realización dos trámites administrativos que os traballadores autónomos dispoñan dun certificado electrónico. Así, comenta que durante a pandemia se puxo de manifesto que unha porcentaxe significativa do colectivo ao que representa carecía de certificado electrónico e que, aínda que o número de traballadores autónomos que o teñen foi incrementandose desde entón, ATA considera que se ten que seguir insistindo neste tema. Neste sentido, indica que sería conveniente facilitar os trámites para a súa obtención e, ademais, contar cun servizo de axuda específico. Por último, subliña que dispor dun certificado electrónico tamén pode significar unha redución de custos indirectos, xa que se podería non depender dun colaborador social.

De seguido toma a palabra D. César García Arnal, quen manifesta que está de acordo co comentado pola representante de ATA, pero que desexa insistir en que, ademais, deberían facilitarse os trámites para a obtención do certificado electrónico, así como a súa utilización. Engade que existen empresas certificadoras que, previo pagamento, che proporciónano sen desprazamentos, custódiano na “nube”, avísanche cando hai que renovaro, etc. Así, sinala que sería conveniente que desde a Administración se simplificase todo o relacionado cos certificados electrónicos.

Por parte dos representantes da Axencia Tributaria indícase que se toma nota da cuestión exposta e solicítase ás entidades que remitan á Administración as propostas que consideren oportunas.

A continuación, xa que non se produce ningunha outra petición de palabra, D. Ignacio Fraisero agradece a todas as persoas presentes a súa asistencia e dá por concluída a terceira sesión plenaria do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos.

 

A SECRETARIA TÉCNICA

 

D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán

Vº Bº

A DIRECTORA DO DEPARTAMENTO
DE XESTIÓN TRIBUTARIA
(en substitución da directora Xeral
da Axencia Tributaria)

D.ª Rosa María Prieto do Rei