Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 1/2025

ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 18 DE XUÑO DE 2025
Vicepresidenta do Foro de Grandes Empresas
Directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D.ª Soledad Fernández Doctor
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Directora do Departamento de Xestión Tributaria
D.ª Rosa María Prieto do Rei
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Manuel Trillo Álvarez
Directora do Departamento de Recadación Tributaria
D.ª Virginia Muñoz Fernández
Subdirector xeral de Xestión e Intervención de Impostos Especiais
D. Luis Ignacio Jiménez Parte
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Carlos Javier Cervantes Sánchez-Rodrigo
Subdirector xeral de Política Tributaria da Dirección Xeral de Tributos
D. Jorge Alberto Ferreras Gutiérrez
Membros en representación das Grandes Empresas
ACERINOX
Secretario Xeral
D. Luis Gimeno Valledor
ACS
Director de Asesoría Fiscal
D. Alfonso Moreno García
AMADEUS IT GROUP
Secretario do Consello Administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SABADELL
Subdirector xeral Asesoría Fiscal e Laboral
D. Carlos Augusto Lázaro Rico
BANCO SANTANDER
Global Head of Taxes
D.ª Carmen Alonso Peña
BBVA
Tax Discipline Leader
D. Manuel Díaz Corral
LA CAIXA
Director de Fiscalidade Directa
D. Gonzalo Mendizábal Carredano
CEPSA
Directora de Impostos
D.ª Mayca Pérez Villegas
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Director do Departamento Fiscal
D. Luis María Sánchez González
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Responsable de Fiscalidade Internacional e prezos de transferencia
D. Javier Poza García
GENERALI ESPAÑA
Director Área Contabilidade
D. Martí Jo Ruiz
IBERDROLA
Directora Global de Fiscalidade
D.ª Begoña García-Rozado González
IBERIA
Spanish Tax Lead
D.ª Cristina Santana Negrín
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
Director Fiscal
D. Rafael Hilario López Villanueva
RENAULT ESPAÑA
Director de Asuntos Fiscais e Aduanas
D. Jesús Pérez Esquide
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz Aguado
SEAT
Directora de Impostos e Aduanas
D.ª Susana Sánchez Arenas
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana María Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal América Latina
D. Miguel Iglesias San Martín
VODAFONE
Asesoría Fiscal
D.ª Gema de Froitos Rodríguez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
D. Ignacio Fraisero Aranguren
O día 18 de xuño de 2025 celébrase a trixésima sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura da sesión.
- Aprobación da acta da reunión celebrada o día 20 de novembro de 2024
- Resumo dos distintos grupos de traballo do Foro.
- Posición española en relación coa proposta da Unión Europea sobre decluttering.
- Campaña de mellora da calidade do M296 polas retencións de dividendos satisfeitos a entidades non residentes.
- Actualización das novas declaracións informativas financeiras.
- Estado de situación do proxecto de Factura electrónica.
- Próxima convocatoria.
- Outras consideracións, rogos e preguntas.
1. Apertura da sesión
A directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria dá a benvida aos asistentes á trixésima sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas e lembra os temas que se van a tratar na presente sesión.
En primeiro lugar, procederase, se é o caso, á aprobación da acta da sesión anterior.
En segundo lugar, resumiranse os distintos grupos de traballo levado a cabo no semestre anterior, explicarase a posición española sobre decluttering e informarase da campaña de mellora da calidade do Modelo 296.
A continuación, exporanse as novas declaracións informativas financeiras e analizarase a situación do proxecto de Factura electrónica.
Así mesmo, decidirase sobre a celebración da próxima convocatoria e abrirase unha quenda de rogos e preguntas.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o 27 de novembro de 2023
Sen maior demora e non existindo observacións á acta da reunión do 3 de xullo de 2024 a acta queda aprobada, continuando a directora co seguinte punto da orde do día.
3. Resumo dos distintos grupos de traballo
A continuación, para o desenvolvemento do terceiro punto da orde do día, a directora da Axencia Tributaria cede a palabra á directora do Departamento de Xestión Tributaria, que resume tratádoo no grupo de traballo de análise e racionalización de cargas fiscais indirectas celebradas o 19 de maio de 2025.
D.ª Rosa Prieto sinala que se comentou a situación do proxecto da orde ministerial do Imposto de Sociedades, o cal se enviou á sinatura e espérase para antes do 1 de xullo.
A directora do Departamento de Xestión Tributaria informa que a subdirectora de Técnica Tributaria explicou que se incorporaron os recadros correspondentes no modelo 200 para aplicar o novo sistema das autoliquidacións rectificativas. Non obstante, para determinados casos, cando se trate de supostos de vulneración dunha norma de rango superior, mánténse o sistema tradicional.
A continuación, tratouse a modificación da Lei 49/2022, que ten por obxecto incrementar as actividades económicas que están exentas e incrementar a porcentaxe de dedución por donativos.
Así mesmo, reiterouse a vixencia dos gravames temporais, tanto o enerxético como o das entidades de crédito e establecementos financeiros.
Tamén se indicou que se prolongaba a liberdade de amortización a investimentos que se efectuasen en instalacións destinadas ao autoconsumo de enerxía eléctrica e en instalacións para uso térmico ou de consumo propio. A continuación, abordouse a aprobación do real Decreto-lei 4/2024, polo que se pasa dunha amortización acelerada a unha liberdade de amortización na adquisición de determinados vehículos novos ou novas instalacións de recarga de vehículos eléctricos, modifícanse as porcentaxes de redución de reserva de capitalización, pasando do 10 %ao 15 %do importe de incremento dos fondos propios e redúcese de 5 a 3 anos o prazo de mantemento do incremento dos fondos propios e o prazo de indisponibilidad da reserva.
Abordáronse determinadas modificacións da Lei 7/2024 que afectaban ao Imposto de Sociedades, modificandose o artigo 15 para considerar o gasto derivado da contabilización do imposto complementario como non deducible.
Doutra banda, tamén se explicou que na orde ministerial se completa o cadro de identificación do titular real da entidade, engadindose recadros específicos no modelo de declaración para as cooperativas.
Abordáronse novidades no referente a tramitacións normativas, sinalandose que estaban pendentes de publicación no BOE o modelo 780 e o modelo 781, xa publicados a data de celebración do pleno, o 29 de maio.
Tamén se informou que se encontraba pendente de finalizar a tramitación da orde ministerial que recollía as novidades en materia de declaracións informativas financeiras e que afectaba os modelos 196, 181, 170, 171 e 174.
No tocante á os modelos 240, 241 e 242, relativos ao imposto complementario, informouse que se encontraban en trámite de información pública.
A continuación, a directora do Departamento de Recadación recalca que no grupo de traballo informouse da mellora que se implementara en todos os sistemas de pagamento ao aceptarse calquera tipo de tarxeta.
A xuízo de D.ª Virginia Muñoz, este sistema supuxo unha notable mellora para todos os cidadáns, destacando a externalidad positiva que xera, tendo en conta que os pagamentos por retencións, pagamentos fraccionados e tributos repercutidos non son susceptibles de adiamento, podendo agora as entidades outorgar crédito ao cidadán sobre estes conceptos.
Pasando ao Grupo de traballo sobre análise da normativa tributaria e a redución da conflitividade, que se reuniu o 9 de maio, o director do Departamento de Inspección sinala que se tratou en primeiro lugar o tema do control dos incentivos fiscais. Pártese de que determinados sectores son axudados na Unión Europea, xa sexa a través de subvencións ou a través de incentivos fiscais.
D. Manuel Trillo recalca que, en España, as axudas de estado centráronse fundamentalmente en sectores como o da cultura, sendo un exemplo o do cine e tamén en determinados territorios, sendo un exemplo o caso de Canarias.
Matiza que desde o Departamento non se acordou un plan de control sobre estas axudas; non obstante, a Comisión controla o uso das axudas e solicitou información sobre as axudas do réxime económico e fiscal das Canarias.
Este control realizarase no seo do procedemento inspector a arredor de doce entidades e referirase, entre outros extremos, ao Regulamento de exencións de mínimos.
A continuación, o delegado de Grandes Contribuíntes comenta o estado da situación da Pilar II e da Directiva Faster. En primeiro lugar, o delegado resume tratádoo por D. Joan Cano, o cal presentou un esquema xeral da Pilar II, facendo especial énfase no imposto mínimo doméstico, a regra primaria ou de inclusión de rendas, a regra secundaria de beneficios, nos afectados ou os grupos aos que non se aplica, e nos réximes transitorios.
Revestiu especial importancia a declaración informativa, sendo o modelo común a nivel da OCDE, intercambiandose unicamente aquela información pertinente para cada xurisdición.
D. Carlos Cervantes fixo alusión a que D. Joan Cano expuxo que en xaneiro de 2025 obtivose a “Q” ou cualificación de que o imposto español doméstico é acorde coa directiva. A continuación, comentou os principais pasos que se estaban dando a nivel da OCDE e na Unión Europea.
O delegado Central comentou que as discusións versan principalmente sobre as validacións que ten que pasar unha declaración, os mecanismos de resolución de conflitos en caso de dobre imposición, a posibilidade de facer unha simplificación do tipo de gravame e as revisións que teñen que facerse para obter a Q con carácter definitivo.
Con respecto á Directiva Faster, D. Carlos Cervantes resumiu tratádoo por Dª. Berta Ballesteros, que se centrou no tema da regulación do certificado de residencia fiscal, o cal deberán emitir os países en formato dixital e servirá ao resto de países.
Tamén se fixo alusión aos rexistros nacionais de intermediarios financeiros xa que cada país vai ter un rexistro nacional, no que se van a inscribir os intermediarios financeiros que participen nos investimentos dese país. Así mesmo establecerase un portal europeo onde cada país vai a poder ver cales son os intermediarios financeiros que están inscritos en cada país.
É imprescindible o informe de información para que a devolución de retencións sexa rápida e segura, existindo dúas posibilidades: un informe directo, no que todos os intermediarios financeiros da cadea teñan que dar información, ou ben, un informe indirecto en que soamente un intermediario da cadea sexa o que subministre toda a información.
Tamén se falou da obriga de dilixencia debida, debendo os intermediarios facer unhas declaracións da titularidade formal das contas de investimentos que manteñen.
Por último, expuxéronse os diferentes tipos de sistemas de recuperación e axuste previsto na directiva, existindo un sistema de axuste en orixe, de maneira que no momento do pagamento do dividendo poídase aplicar directamente o tipo axeitado, e un segundo procedemento, no que tras a retención hai unha solicitude de devolución do retido en exceso por parte do intermediario financeiro.
Entre as principais novidades desta Directiva encóntrase por un lado o prazo de 60 días para realizar esas devolucións, transcorrido o cal as administracións terán que aboar o xuro de mora e, doutra banda, a importancia da responsabilidade dos intermediarios, debendo existir un equilibrio entre a rapidez e a seguridade.
En España a transposición tense que producir antes da fin do ano 2028 e a directiva ten que estar en plena aplicación unha vez trasposta ao texto interno a partir de ano 2030.
Entre as accións levadas a cabo, a Comisión pretende elaborar unha serie de actos de execución, é dicir, unha serie de manuais, preguntas e respostas. Así mesmo, trabállase no certificado dixital de residencia fiscal, no portal europeo de intermediarios financeiros, nos informes de información, nos formularios para a declaración do titular formal e no cumprimento das obrigas de dilixencia debida.
Non existindo intervencións, o seguinte grupo de traballo exposto é o de Impostos Especiais, cuxa reunión se celebrou o 22 de maio.
D. Luis Jiménez resume os temas tratados naquel grupo de traballo, en que as empresas propuxeron temas como a Directiva enerxética, concretamente, a non suxeición de autoconsumos e a exención para a electricidade. Xa que o tema era allea á Subdirección, remitírono á Dirección Xeral de Tributos.
Tamén se aclararon as dúbidas que se suscitaran en relación á nota 1/2019 do 11 de decembro sobre a almacenaxe e mesturas de mercadorías a granel en réxime de depósito temporal.
No tocante á SILICIE , o 1 de xaneiro de 2025 cambiouse o sistema de leva de contabilidade, pasando dun sistema contable versión primeira a unha versión 2 e estableceuse un período transitorio que finalizaba o 30 de xuño de 2025. O subdirector informa da existencia dunha comunicación informativa e da publicación de información na Sede electrónica.
Así mesmo, propuxéronse algunhas dúbidas en relación co gas natural, en concreto sobre o prazo para a subministración dos asentos electrónicos, que finaliza o 30 de abril para os movementos de decembro de 2024, finalizando o 30 de xuño para o peche do 2024.
Tamén se aclararon as datas en que se ofrecería unha foto de peche de exercicio e de cada mes, co fin de poder comprobar a contabilidade con ambas as dúas versións e, se é o caso, efectuar as correccións oportunas.
Doutra banda, puxose de manifesto certas dificultades nas fábricas de hidrocarburos á hora de computar as perdas, ao existir certo descuadre nalgún momento. Así mesmo, informouse que existirían descuadres no control dos produtos no interior da refinaría consecuencia da conversión de quilos en litros.
No tocante á as facendas forais, informouse no grupo de traballo que o prazo para implementar a nova versión SILICIE era diferente.
O subdirector indicou que cando se aprobe a autoliquidación rectificativa do modelo 581, aproveitarase para modificar o modelo e solucionar un problema advertido polas empresas, consistente na imposibilidade de regularizar a diferenza de tipos no modelo cando o produto se encontra almacenado nos almacéns fiscais a tipo reducido ou exento e constátase a existencia de perdas.
D. Luis Jiménez insistiu en que a interpretación do artigo 52 do regulamento realizado pola Administración era a correcta, xa que o artigo estaba previsto exclusivamente para as diferenzas nos recontos que constataba a Administración, pero non para advertídalas polo titular do almacén fiscal.
No seo do grupo de traballo resolvéronse as dúbidas sobre o modelo 560, que foi modificado con efectos 1 de xaneiro de 2025 e que inclúe as distintas operacións que se declaraban anteriormente no modelo 573, o cal desparece.
Finalmente, o subdirector expuxo que o grupo de traballo concluíu con cuestións específicas dalgunhas empresas, organizandose unha reunión ao día seguinte para o seu tratamento.
Non existindo preguntas dos asistentes, a directora da Axencia Tributaria cede a palabra a D. Ignacio Fraisero, o cal resume os principais temas tratados no grupo de relación cooperativa celebrado o 11 de xuño.
O director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais inicia a súa exposición co proxecto de cronograma do procedemento inspector comentado polo delegado Central de Grandes Contribuíntes.
O cronograma desenvólvese co fin de que todos os expedientes sigan un ritmo de tramitación axeitado e seguindo un esquema de actuacións similar. Así mesmo, preténdese que os expedientes electrónicos estean estruturados coas mesmas carpetas e documentos.
A título de exemplo, indicouse que había que facer unha serie de actuacións nos primeiros 6 meses desde a comunicación de inicio, debendo finalizar as consultas técnicas antes dos 18 meses, dispondo as empresas do bordador da acta antes do mes 19, para que no mes 20 poídase realizar a posta de manifesto e poídase realizar a sinatura no mes 21.
Non obstante, o cronograma non foi aínda elaborado, polo que os devanditos prazos se expuxeron como exemplo, creandose un grupo de traballo na Delegación Central para a súa concreción e finalización.
Posteriormente, no seo do devandito grupo, varios representantes das empresas interviñeron. Preguntouse se se podía colaborar antes da comunicación de inicio, respondendo o delegado Central que a colaboración comeza desde a comunicación de inicio. Así mesmo, solicitouse que por parte dos equipos non se esperase ata o final do prazo co obxecto de trasladar toda a información e que se outorgase trámite de audiencia cando existisen informes de terceiros. Tamén se suxeriu unha mellora na redacción das dilixencias, xa que por veces se creaba tensión innecesaria tras continuos requirimentos de información.
En segundo lugar, no grupo de traballo tratouse o modelo de control conxunto da dependencia do control tributario e aduaneiro e da dependencia de asistencia tributaria.
Debido á limitación de medios, explicouse que resultaba necesario asignar as tarefas de comprobación aos órganos máis axeitados e poder efectuar un axeitado seguimento das actuacións.
Así mesmo, remarcouse especialmente en limitar as segundas actuacións ao estritamente imprescindible. A Administración transmitiu no grupo de traballo que se espera que cando un contribuínte manifeste a conformidade ante determinados criterios no curso dunha actuación inspectora, regularice voluntariamente utilizando eses mesmos criterios nos exercicios seguintes.
Por parte da Delegación Central, indicouse que o informe de transparencia tamén podería ser útil para indicar que a empresa adoptou os criterios que xa aceptou na proposta ou na regularización previa.
O terceiro dos temas tratados no grupo de traballo de relación cooperativa tiña relación coa adhesión das entidades ao Código de Boas Prácticas Tributarias.
O director do SEPRI comentou que se iniciara un proceso de revisión das entidades adheridas ao CBPT, lembrando que se deben comunicar os cambios xa que algúns datos están obsoletos, o que dificulta a relación cooperativa.
Tamén se acordou que a solicitude de baixa das entidades adheridas ao código fágase con acordo do Consello de administración.
Para os casos de fusión, advertiuse que a nova entidade resultante tamén debe manifestar que desexa adherirse ao código.
Por último, no apartado de rogos e preguntas do grupo de traballo informouse de que a semana do 7 ao 11 de xullo, íase a celebrar un evento no Instituto de Estudos Fiscais con representantes das administracións tributarias latinoamericanas. Así mesmo, cursouse unha invitación a algunhas empresas para participar na mesa redonda do 9 de xullo, agradecendo o director do SEPRI ás participantes a súa colaboración.
4. Posición española en relación coa proposta da Unión Europea sobre decluttering
Non existindo preguntas, a directora da Axencia Tributaria pasa ao seguinte punto da orde do día, desenvolvido polo subdirector xeral de Política Tributaria da Dirección Xeral de Tributos.
D. Jorge Alberto Ferreras Gutiérrez explica a posición española na proposta europea de decluttering, proposta que se enmarca dentro dun procedemento xeral de simplificación que se está facendo a nivel da Unión Europea.
Non obstante, calquera modificación que se faga en materia fiscal require a unanimidade, polo que, o subdirector advirte que a negociación non é tan rápida como para a modificación doutro tipo de materia.
O proxecto pretende abarcar todas as directivas en vigor que se encontran enriba da mesa como a DAC, a directiva TAX, a directiva matriz filial, a directiva de intereses e canons, a de fusións, etc.
A Comisión comezou cunha serie de reunións tanto cos Estados membros a nivel bilateral como con empresas e coa sociedade civil.
A nivel do Consello, existen algunhas conclusións ás que se chegaron no Consello Ecofin de marzo, onde o Consello propuxo cales eran as súas inquietudes sobre o proxecto e pediu á Comisión que presentase un informe no terceiro trimestre do ano. Así mesmo, a Comisión ten previsto presentar o ano que vén unha directiva ómnibus, que se podería chamar DAC10.
A DAC10 comportaría por un lado recoller as actualizacións e melloras respecto da DAC sobre cooperación administrativa e simplificación e, doutra banda, contería as modificacións do resto de directivas que se encontran en vigor.
O Consello, na última reunión do grupo, estableceu un calendario de reunións bastante ambicioso, a xuízo do subdirector. As devanditas reunións terán lugar cos distintos expertos e terán por obxecto ir tratando toda unha serie de cuestións que xa se puxeron enriba da mesa e repasar todas as directivas.
No tocante á España, o subdirector informa que se participa activamente, creandose grupos internos de traballo para configurar unha posición española e trasladandose cuestións á Comisión Europea.
Tamén se suxeriu a creación dalgún tipo de plataforma ou foro para o debate das cuestións relativas ao proceso de declutering ou simplificación.
En particular, solicítase que non todo resólvase con modificacións normativas, senón que hai cuestións que, na medida do posible, pode ser máis útil resolveras mediante unha vía interpretativa.
Doutra banda, infórmase que na plataforma de boa gobernación fiscal que organiza a Comisión Europea con representantes dos Estados membros e representantes da sociedade civil das empresas, tamén se están tratando temas de decluttering.
En particular éstáse propondo a posibilidade de modificar na DAC6 , o informe de País por País, a información da Pilar II e as medidas anti abuso das directivas matriz-filial e de intereses e canons.
Tamén se pediu que se teña máis en conta aos Estados membros á hora de propor as propostas por parte da Comisión, co fin de que cando se presenten as propostas de directivas estas conten cun apoio amplo.
Non existindo intervencións, a directora da Axencia Tributaria agradece ao subdirector a súa participación e continúa coa orde do día.
5. Campaña de mellora da calidade do M296 polas retencións de dividendos satisfeitos a entidades non residentes
O encargado de desenvolver a campaña de mellora da calidade do modelo 296 é o director do Departamento de Inspección Tributaria, o cal sinala que este tema garda moita relación con Faster.
Cando se paga un dividendo a un non residente, pídese a devolución da diferenza entre o tipo de retención normal e o tipo de retención do convenio, e xa que boa parte dos garfos desas accións son institucións de investimento colectivo, comparables cos nosos fondos de investimento, adicionalmente estes piden a devolución ata o tipo do 1 %.
A xuízo do director, a devandita comprobación é moi custosa, porque ademais trátase de contías moi importantes, polo que, o ano pasado decidiuse modificar as ordes ministeriais dos modelos que afectaban á retención por dividendos, tanto a residentes no modelo 193, como aos non residentes no 296.
A modificación tiña como obxectivo fundamental ter a maior información posible tanto do propio dividendo como a do primeiro perceptor dese dividendo e a das institucións que interveñen, o cal permitiría reconstruír esa cadea.
Non obstante, D. Manuel Trillo recalca que a formalización do modelo por parte de todos os involucrados non resultou satisfactoria, existindo ademais unha serie de problemas estruturais na formalización do modelo.
Os expertos illaron dez problemas, sendo o primeiro que se vai a modificar as especificacións do modelo para evitar que se asigne a dous dividendos distintos o mesmo código.
Tamén se van a actualizar as preguntas frecuentes que hai sobre a formalización do modelo, vanse a elaborar exemplos de formalización, poñera en marchase unha campaña de cartas onde se advertirá da existencia de erros e convocaranse reunións.
O director solicita a colaboración de todas as partes para que sexa posible conseguir o obxectivo da modificación realizada, que non é outra que coñecer a cadea do pagamento do dividendo.
Respecto do modelo 159, que afecta os comercializadores de enerxía eléctrica, indícase que no catastro hai 38.000.000 de rexistros, pero repórtanse escasamente 10.000.000 de números de referencia catastral, polo que, solicítase un esforzo adicional para cubrir ben o modelo.
6. Actualización das novas declaracións informativas financeiras
A análise do seguinte punto da orde do día corresponde á directora do Departamento de Xestión Tributaria, que lembra a rápida evolución que experimenta o mercado financeiro e a proliferación de novos produtos financeiros.
D.ª Rosa Prieto indica que cumpría actualizar as ordes de distintos modelos, modificandose o ámbito subxectivo (para que todos aqueles que estean operando remitan a información do contido dos produtos e servizos que se estean prestando) e anticipandose a presentación dalgunhas informativas (para que teñan carácter mensual en lugar de anual).
Para iso, a directora do Departamento informa que se modificou o Real decreto 1065/2007 e que actualmente se están adaptando as ordes ministeriais.
En primeiro lugar, modificouse o artigo 37 do Real decreto para ampliar o ámbito subxectivo, establecendose unha periodicidade de presentación mensual pero soamente para os datos de titularidade, mantendose o carácter anual para os datos non económicos.
En segundo lugar, modifícase o artigo 38 bis que afecta ao contido do modelo 170 e ao modelo 171 e engádese un novo apartado ter ao artigo 38, aprobandose un novo modelo, o 174, que recolle a obriga de informar acerca das operacións realizadas porén tipo de tarxetas.
Non existindo intervencións D.ª Rosa Prieto continua co seguinte punto da orde do día.
7. Estado de situación do proxecto de Factura electrónica
A directora do Departamento de Xestión informa que o 5 de marzo saíu a información pública o Real decreto de factura electrónica, faltando aínda bastantes informes para finalizar a tramitación.
Entre as cuestións básicas que se cambian, modifícase a sintaxe da solución pública, adoptandose a sintaxe máis utilizada a nivel europeo nas plataformas de facturación electrónica.
Outra cuestión que se modifica é a relativa á copia, en particular o seu contido e o momento do seu envío.
En terceiro lugar, establécese dunha maneira máis clara o prazo de pagamento das facturas, cuestión sobre a que chegaron bastantes observacións. Non obstante, a tramitación éstáa levando o Ministerio de Economía, polo que non se pode asegurar por parte da Axencia Tributaria que as observacións vaian incorporarse na súa totalidade, aínda que, espérase que se faga unha remisión ao artigo catro da lei de morosidade.
D.ª Rosa Prieto conclúe que, unha vez que entre en vigor a orde ministerial, existan 2 prazos de 12 meses e 24 meses en función de se o volume de operacións supera os 8.000.000 de euros.
Non existindo preguntas, D.ª Soledad Fernández continua coa orde do día e pasa ao seguinte punto.
8. Próxima convocatoria
A directora da Axencia Tributaria comunica que a próxima sesión celebrarase previsiblemente no mes de novembro, continuando así o carácter semestral das reunións.
9. Outras consideracións, rogos e preguntas
A representante de Iberdrola comenta a súa preocupación respecto da orde ministerial do imposto mínimo que saíu a trámite de información pública e que non deu tempo a trataro nos grupos de traballo.
D. Carlos Cervantes contesta que a idea é celebrar reunións para poder ver as dúbidas que xera o imposto e comentaras.
Outro tema que preocupa a modificación lexislativa que está levando a cabo Trump e que penalizaría aos investimentos das empresas europeas nos Estados Unidos.
Así mesmo, D.ª Begoña García-Rozado considera que algunhas medidas fiscais, como o imposto sobre servizos dixitais, pode levar o país a unha especie de lista negra e solicita unha solución conxunta.
A directora da Axencia comparte a preocupación e tras responder que o trasladarán ao secretario de Estado, dá por concluída a sesión.
O SECRETARIO TÉCNICO
IGNACIO FRAISERO ARANGUREN
Vº Bº
A VICEPRESIDENTA DO FORO
SOLEDAD FERNÁNDEZ DOCTOR