Saltar ao contido principal
Sesións do Pleno do Foro de Pequenas e Medianas Empresas

Acta da sesión

Logos da Axencia Estatal de Administración Tributaria e do Foro de Pequenas e Medianas Empresas

ACTA PLENA 1/2023

Acta da reunión do Pleno do Foro de Pequenas e Medianas Empresas
celebrada o 13 de marzo de 2023

Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria

Directora do Departamento de Xestión Tributaria

D.ª Rosa María Prieto do Rei

Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria

D. Javier Hurtado Puerta

Directora do Departamento de Recadación

D.ª Virginia Muñoz Fernández

Director do Departamento de Informática Tributaria

D. José Borja Tomé

Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais

D. Ignacio Fraisero Aranguren

Membros en representación das Pequenas e Medianas Empresas

Confederación Española da Pequena e Mediana Empresa (CEPYME)

Director de Economía e Políticas Sectoriais

D. Francisco Vidal Yuguero

Secretaría Técnica do Foro de Pequenas e Medianas Empresas

Subdirectora xeral de Comunicación Externa

D.ª María Dolores Carreño Beltrán

O día 13 de marzo de 2023 celébrase a terceira sesión plenaria do Foro de Pequenas e Medianas Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte

ORDE DO DÍA

  1. Apertura da sesión.

  2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 17 de outubro de 2022.

  3. Aprobación, se é o caso, das modificacións nas Normas de funcionamento do Foro.

  4. Planificación e rendición de contas da Axencia Tributaria.

  5. Facturación electrónica: proxectos normativos.

  6. Novo Portal de Poxas AEAT.

  7. Próxima convocatoria: datas e temas a tratar.

  8. Outras consideracións, rogos e preguntas.

1. Apertura da sesión

Abre a sesión D. Ignacio Fraisero Aranguren, director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, quen, tras dar a benvida e agradecer ás persoas asistentes a súa presenza na terceira sesión do Pleno do Foro de Pequenas e Medianas Empresas, pide desculpas pola ausencia de D.ª Soledad Fernández Doctor, directora Xeral da Axencia Tributaria e presidenta do Foro, a quen problemas de axenda impedíronlle asistir á sesión plenaria.

De seguido o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais dá paso ao segundo punto da orde do día.

2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 17 de outubro de 2022

D. Ignacio Fraisero outorga a palabra a D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán, subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria Técnica deste Foro, quen manifesta que a acta da segunda sesión do pleno foi remitida aos representantes das pequenas e medianas empresas con anterioridade a esta reunión, non habendose recibidas observacións; engade que, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Xa que non se formula ningunha obxección, declara aprobada a acta da segunda sesión plenaria que tivo lugar o pasado 17 de outubro de 2022. Así mesmo, sinala que a devandita acta se publicará na sede electrónica da Axencia Tributaria no apartado dedicado a este Foro.

3.  Aprobación, se é o caso, das modificacións nas Normas de funcionamento do Foro

O director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais sinala que na anterior sesión plenaria anunciouse a conveniencia de modificar o apartado terceiro das Normas de funcionamento do Foro, establecendo unha reunión plenaria ordinaria ao ano e que, así mesmo, en función das cuestións a tratar, puidese determinarse a celebración conxunta das sesións ordinarias ou extraordinarias do Pleno deste Foro e do Pleno do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos. Así, engade que as devanditas modificacións se remitiran aos membros do Foro sen que ata agora recibísense observacións e que, se non se producisen neste momento, quedarían aprobadas.

D. Francisco Vidal Yuguero, representante do CEPYME ##1##, sinala que por parte da súa organización non existe obxección á aprobación das devanditas modificacións xa que entenden que as mesmas obedecen a razóns de eficiencia, xa que moitas das cuestións que se abordan son de interese común para ambos os dous colectivos.

A continuación D. Ignacio Fraisero declara aprobadas as modificacións do apartado terceiro das Normas de funcionamento do Foro.

4. Planificación e rendición de contas da Axencia Tributaria

O director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais comunica que no mes de febreiro publicáronse no Boletín Oficial do Estado as directrices xerais do Plan Anual de Control Tributario e Aduaneiro de 2023 e que, doutra banda, tamén se aprobara a Addenda correspondente ao exercicio 2023 do Plan Estratéxico da Axencia Tributaria, a cal se encontra publicada na sede electrónica. Engade que desta última vai destacar, brevemente, as seguintes cuestións:

  • Éstáse traballando na implantación dun novo modelo de información e asistencia, integrando todos as canles existentes mediante a vertebración dunha coordinación entre os servizos de asistencia presencial e telefónica, distribuídos por todo o territorio nacional, coas Administracións de asistencia Dixital Integral (ADI), logrando desta maneira homoxeneidade no referente a protocolos de actuación e criterios. A finalidade do modelo é que a maioría dos servizos préstense por todos as canles, facilitando e simplificando o acceso aos mesmos de maneira que sexa a cidadanía quen decida como quere ou necesita ser atendida. Este modelo desenvólvese a partir dos seguintes instrumentos, entre outros:
    • Definición dunha carta de servizos completa que se publicará na sede electrónica, facilitando o acceso aos devanditos servizos. Así mesmo, na APP da Axencia Tributaria incluirase unha versión simplificada.
    • Nova aplicación de cita previa en que se incorpora unha linguaxe máis comprensible e mellórase a súa usabilidade.
    • Unificación da asistencia telefónica prestada polo persoal da Axencia Tributaria, independentemente de cal sexa a súa situación territorial, mediante un servizo coordinado de forma centralizada a través das ADI.
  • Vaise a avanzar na resolución das solicitudes de devolución do Imposto sobre Sociedades das pemes. Con este proxecto, a desenvolver en varios exercicios, preténdese adiantar de forma progresiva o acordo das devolucións que cumpran determinados requisitos, de maneira que unha porcentaxe relevante do importe solicitado devolveríase nun momento máis próximo á finalización do prazo de presentación do imposto.
  • Tamén en relación co Imposto de Sociedades, vaise a aumentar a información que se ofrece ao contribuínte sobre partidas pendentes de exercicios anteriores, facilitandolle así a confección da declaración.
  • Éstánse revisando os criterios actuais relativos á tramitación dos adiamentos e fraccionamentos, de xeito que se flexibilice a concesión daqueles que cumpran determinados requisitos.

D. Francisco Vidal comenta que considera moi interesante dispor dun catálogo de servizos e suxire que se habilite para o mesmo unha situación visible, facilmente accesible.

5. Facturación electrónica: proxectos normativos

Para abordar este punto da orde do día, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais cede a palabra a D. Javier Hurtado Puerta, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen inicia a súa exposición sinalando que hai que diferenciar entre o proxecto que desenvolve a modificación operada no ano 2021 do artigo 29.2.j da Lei Xeral Tributaria en relación coa prohibición do software de dobre uso ou de ocultación de vendas, do proxecto impulsado desde o Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital para estender a obriga a todas as relacións comerciais entre empresarios e profesionais de expedir e remitir facturas electrónicas. Engade que efectuou estas precisións a fin de evitar confusións, xa que desde algúns sectores vénse apreciando que o segundo proxecto subsume ao primeiro, cousa que non é tal, xa que o proxecto impulsado polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital soa afecta ás facturas B2B, mentres que o impulsado pola Administración tributaria refírese tamén ás B2C.

Para finalizar, o director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria engade que o Proxecto de Real decreto polo que se aproba o regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación está pendente do informe do Consello de Estado e que, en función do mesmo, a redacción do proxecto pode sufrir algunha alteración. Non obstante, indica que, en calquera caso, será compatible co desenvolvemento regulamentario relativo á factura electrónica da Lei 18/2022. Por último sinala que, dadas as datas, é practicamente seguro que se aprace a súa entrada en vigor.

De seguido toma a palabra D. José Borja Tomé, director do Departamento de Informática Tributaria, quen sinala que hai que diferenciar que, por unha parte, están os sistemas de reporting fiscal, como o SII ou o proxecto Veri*factu, cuxo obxectivo é remitir á Administración tributaria a  información relevante das facturas desde o punto de vista fiscal, e, por outra, está o intercambio electrónico de facturas entre empresas e profesionais establecidos pola Lei 18/2022, entre cuxos obxectivos está o de controlar a morosidade. Doutra banda, o director do Departamento de Informática Tributaria comenta que, como todas as persoas presentes coñecen, este último proxecto encóntrase nestes momentos en fase de consulta pública previa, e que no mesmo menciónase expresamente que se trata dun modelo intermediado por unha rede de plataformas de intercambio de facturas electrónicas, así como outra serie de características en relación cos formatos admisibles, a súa interoperatividade, etc. Así, D. José Borja engade que o Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital tivo desde os seus inicios unha concepción do proxecto baseado en plataformas de facturación electrónica e, porén, a Axencia Tributaria veu advertindo, tamén desde un principio, que un modelo baseado nunha rede operable de plataformas propuña unha serie de retos complicados de resolver como, por exemplo:

  • Tería un custo recorrente para empresas e profesionais xa que terían que contratar o servizo cunha plataforma privada e, aínda que esta prestase o mesmo de forma gratuíta, estaríase pagando un custo mediante a comunicación de información sensible en relación coas súas operacións mercantís.
  • Aínda que nalgún momento propuxose a posibilidade de que a Axencia Tributaria ou un terceiro desenvolva un nodo público de interoperatividade que resolva o problema da comunicación gratuíta entre distintas plataformas, calquera nodo deste tipo proporcionaría unha interoperatividade limitada e a Axencia Tributaria non estaría en disposición de abordar a súa construción, xa que levar a práctica a interoperatividade pode ser moi complexo, tanto pola dificultade para definira e esixira como para asegurara.
  • Tería que establecerse a forma de asegurar a integridade das facturas, seguramente mediante sistemas criptográficos de sinatura electrónica, o que complicaría a súa implantación e uso. Ademais, pode supor un reto asegurar a devandita integridade cando se fan as necesarias conversións de formatos.
  • Admitir unha multiplicidade de formatos tamén xeraría custos de transformación das facturas. Así mesmo, o feito de que os devanditos formatos poden variar co tempo e ter diversas variantes, na práctica pode supor un elemento de complexidade adicional.
  • Habería que determinar que nivel de seguridade esixiríase ás plataformas tendo en conta que, canto máis alto sexa, menos probabilidades tería que que sufran ataques informáticos. Non obstante, se o nivel de seguridade esixido é moi alto, habería menos prestadores do servizo de facturación electrónica, o que suporía un encarecemento dos seus prezos.
  • Sería moi custoso para empresas e profesionais cumprir coa obriga de informar de todos os pagamentos. Así mesmo, habería que establecer como as plataformas consolidan e entregan a información á Administración.

D. José Borja continúa a súa exposición aclarando que os ministerios de Asuntos Económicos e Transformación Dixital e de Facenda e Función Pública estiveron traballando conxuntamente na determinación dos requisitos técnicos e de información a incluír na factura electrónica e que, no seo dos devanditos traballos, a Axencia Tributaria presentou unha proposta integral para dar unha solución eficiente e viable á cuestión que, igualmente, é compartida polo Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. Así, no documento sometido ao trámite de consulta pública previa recóllese expresamente que un dos principais elementos en que se basea o desenvolvemento do modelo é en que vai estar complementado por un sistema público de intercambio básico de facturas proporcionadas pola Administración pública en que os emisores das facturas electrónicas ou as súas plataformas designadas terán a obriga de depositaras nun formato único na sede da Axencia Tributaria, que as validará formalmente e poraas a disposición dos seus destinatarios ou os seus representantes ou plataformas nesa mesma sede”.

D. Francisco Vidal comenta que esta última cuestión reviste moito interese para pemes e autónomos xa que da mesma despréndese que o sistema que é obrigatorio é o que complementa e que ten este carácter de complementario debido a que van existir plataformas privadas de utilización voluntaria. Así, engade que este sistema público pode ser unha solución para un amplo colectivo.

D. Javier Hurtado sinala que o termo “complementado” utilizado na consulta pode inducir a confusión, pero que a interpretación do representante do CEPYME ##1##é correcta.

Pola súa banda, o director do Departamento de Informática Tributaria indica que este sistema público de intercambio de facturas podería resolver boa parte dos retos expostos, pero só se se deseña axeitadamente a súa función na arquitectura do modelo. Así, a estrutura do mesmo baséase en:

  • Establecemento dun sistema público para o intercambio de facturas B2B nun formato único.
  • Obriga de comunicación de todas as facturas B2B á sede electrónica da Axencia Tributaria polos emisores das mesmas.
  • Posta a disposición dos seus destinatarios na sede electrónica da Axencia Tributaria. Así, sendo a obriga universal, todas as empresas e profesionais disporán de todas as súas facturas na sede electrónica. Non obstante, o contribuínte poderá utilizar, adicionalmente, unha plataforma de facturación privada para o intercambio de facturas, así como para a xestión de todo o relacionado coas mesmas.
  • É un sistema adicional aos de reporting fiscal, permitindo así que as obrigas de ambos os dous (de comunicación entre empresas, no primeiro caso, e de información á Axencia Tributaria, no segundo), cúmpranse de maneira independente, de maneira que a modificación nun dato de detalle da factura non implique necesariamente a obriga de modificaro en ambos os dous sistemas.
  • Validación do formato e do NIF de emisor e receptor das facturas na sede da Axencia Tributaria, rexeitandose aquelas que non se axusten ao formato estándar. Esta validación é a mínima imprescindible para que os receptores das facturas poidan integrar nos seus sistemas informáticos dun modo automático as facturas electrónicas recibidas. Inicialmente, razóns de simplicidade desaconsellan o rexeitamento de facturas por outros motivos, a fin de non dificultar o intercambio de facturas e limitar o acceso da Axencia Tributaria ao contido non tributario das mesmas. Non obstante, avaliarase máis adiante a posibilidade e oportunidade doutras validacións de contido e, en particular, da súa consistencia cos libros rexistro de IVE.
  • A Axencia Tributaria ofrecerá un formulario na súa sede para a elaboración e rexistro de facturas sinxelas para pequenos emisores. As devanditas facturas quedarán a disposición dos seus destinatarios na sede electrónica da Axencia Tributaria.
  • No referente á información sobre o pagamento das facturas establécese inicialmente un sistema polo que se informa exclusivamente do momento do pagamento total das mesmas. Ademais, a devandita información non se vincularía ao documento da factura electrónica intercambiado entre empresas e profesionais, senón aos rexistros de facturación comunicada á Axencia Tributaria a través dos sistemas de reporting fiscal, distinguindo as obrigas segundo trátese dunha gran empresa ou unha peme:
    • Para empresarios obrigados ao SII: obriga de informar a través da sede da Axencia Tributaria do pagamento total para cada factura recibida que rexistren nos seus libros rexistro de facturas recibidas. O emisor da factura terá a posibilidade de consultar e comunicar unha discrepancia na data de pagamento na sede electrónica da Axencia Tributaria.
    • Para empresarios e profesionais non obrigados ao SII: posibilidade de informar a través da sede electrónica da Axencia Tributaria do pagamento total de cada factura dos seus libros rexistro de facturas emitidas. O receptor da factura poderá consultar e comunicar unha discrepancia na data de pagamento na sede electrónica da Axencia Tributaria.

Por último, D. José Borja indica que, como vantaxes desta proposta, pódense destacar as seguintes:

  • Trátase dunha alternativa viable cun custo moderado para empresas e profesionais, inferior ao de calquera outra alternativa nos prazos expostos.
  • As diferentes partes do proxecto pódense desenvolver de forma independente e irán achegando valor así que entren en servizo. Por exemplo, a información sobre pagamentos que se articularía sobre os actuais libros de facturas recibidas do SII, pode empezar a consolidarse independentemente de que se empezase a recibir a información completa das facturas de todos os empresarios e profesionais.
  • Non obriga os empresarios a comunicar a plataformas privadas información sensible sobre a súa actividade comercial.
  • Ao establecerse un formato único o sistema permite a empresas e profesionais o intercambio de facturas electrónicas estruturadas que poden incorporar de forma automatizada nos seus sistemas informáticos.
  • Habilítase un sistema que permite un control básico de períodos de pagamento, en especial os das grandes empresas, sen impor unha carga desproporcionada de información. A devandita información estará consolidada na Axencia Tributaria para o seu uso polas autoridades económicas.
  • Redúcese o risco de alteración de facturas en plataformas privadas con intencións fraudulentas.
  • Manter unha mínima validación de formato e do NIF das facturas intercambiadas no sistema fará máis fácil o seu despregue. Do mesmo xeito, manter un envío do contido das facturas independentes do envío dos rexistros de facturación dos sistemas SII e Veri*factu simplificará o cumprimento das obrigas de empresarios e profesionais.
  • Adicionalmente e con carácter voluntario pódense utilizar plataformas privadas para fins que acheguen un valor engadido ao mero intercambio de facturas nun formato estándar.
  • Unha futura converxencia dos sistemas de información fiscal e intercambio de facturas é moito máis sinxela no modelo proposto que en calquera outro que poida proporse.

A continuación intervén D. Francisco Vidal para solicitar que se lle facilite a documentación relativa ao exposto neste punto da orde do día a fin de trasladara os membros da súa organización. Os representantes da Axencia Tributaria contestan que, tras a sesión plenaria, remitirase aos membros do Foro un documento onde se explica con maior detalle o exposto na reunión. Así mesmo, sinalan que, xa que o proxecto sobre o intercambio de facturas encóntrase en fase de consulta pública previa, consideran conveniente animar os colectivos representados no Foro que hai que participar na mesma e remitir as súas propostas e observacións, xa que a opinión neste proxecto normativo de pemes e autónomos é dunha importancia considerable.

Novamente toma a palabra D. Francisco Vidal para sinalar que coñecer a visión que a Axencia Tributaria ten do proxecto de intercambio de facturas electrónicas élles de moita utilidade, xa que nestes momentos no CEPYME ##1##están estudando a fondo o texto cos distintos sectores que a integran e a realidade é que as posturas que se están encontrando, en xeral, e no referente á morosidade e os estados de pagamento das facturas, en particular, son bastantes diversas. Así, no referente a cumprir os requisitos de solvencia para acceder a determinadas subvencións, por exemplo, hai quen opina que, se realizaches un pagamento, aínda que non sexa completo e só sexa parcial, tamén debería terse en conta para os efectos de cualificar o grao de morosidade. Ademais, hai sectores onde é habitual o fraccionamento dos pagamentos e outros onde se funciona con prazos de pagamentos moi vinculados ás características únicas da súa actividade. O representante de CEPYME indica que con estes exemplos que citou quere ilustrar a gran variedade de situacións que se producen e que o feito de non poder acceder a unha subvención ou a unha axuda por ter un atraso no pagamento dunha ou dúas facturas é unha cuestión bastante problemática. Non obstante, engade que é evidente que ao establecerse unhas regras obxectivas non pode contemplarse toda a casuística da xestión empresarial.

O director de Informática Tributaria respóndelle que se incluíu só o pagamento total da factura porque o que se pretende é que o sistema inicialmente sexa o máis sinxelo posible e simplifique o cumprimento das obrigas. Engade que unha vez posto en funcionamento, se se detectan aspectos mellorables, iranse implementando novas funcionalidades. Así mesmo, indica que, evidentemente, unha entidade que dispón dun sistema informático que lle resolve a xestión empresarial dun xeito integral non ten ningún problema para informar de pagamentos parciais ou de calquera cuestión relacionada coas súas facturas, pero que, no caso das persoas que carecen destes servizos automatizados, o ter que ir rexistrando cada evento en relación con cada unha das súas facturas para así cumprir coas súas obrigas pódelle supor un esforzo considerable. Engade que se estivo estudando a participación das entidades financeiras no proxecto para así integrar todo o relativo aos pagamentos e controlar se estes, efectivamente, realizábanse, pero descartouse debido á complexidade que implicaba, especialmente no relativo á identificación no momento do pagamento do destinatario e a orixe do mesmo, así como da factura á que se refería.

6. Novo Portal de Poxas AEAT

Para o desenvolvemento deste punto da orde do día o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais cede a palabra a D.ª Virginia Muñoz Fernández, directora do Departamento de Recadación, quen, apoiando a súa exposición cunha presentación en power point, informa de que o pasado 24 de novembro a Axencia Tributaria puxo en funcionamento o “Proxecto para a comercialización de bens en poxa”, consistente nun novo sistema de información e asistencia en materia de alleamentos centrados non nos debedores coa Facenda Pública afectada por un procedemento de alleamento, senón en todas aquelas persoas interesadas en participar no devandito procedemento. Engade que a finalidade da nova funcionalidade é potenciar os alleamentos de bens mobles e inmobles embargados, a través de poxas electrónicas convocadas pola Axencia Tributaria. Así, a directora do Departamento de Recadación sinala que, brevemente, pódense destacar os seguintes aspectos do novo sistema:

  • A nivel interno creouse o Equipo Nacional de Alleamentos e a Mesa Nacional de Poxas, o que permitiu prestar o servizo e a toma de decisións a nivel nacional, homoxeneizando os procedementos de alleamento. Así mesmo, a xestión e a depuración do stock é única para todo o territorio nacional, habendose implementado unha funcionalidade informática (“mapa de selección de bens ”) que permite a clasificación dun ben atendendo a un algoritmo que determina a súa capacidade de alleamento (en función do tipo de ben, dereito alleable, porcentaxe de titularidade, valor, cargas, etc.) e que, ademais, xeoposiciona os bens inmobles no google ##1##maps.
  • Puxo en marchase un servizo de atención telefónica específica dirixida a prestar á cidadanía en xeral, e non só aos especialistas na materia, unha atención personalizada, facilitandolle a información que necesite e guiandolle ao longo de todo o proceso, co obxectivo de incrementar a participación e o importe das adxudicacións. Ademais, o novo servizo dispón dun sistema de “chamadas saíntes”. Así mesmo, tamén conta cun sistema interno de auditorías a fin de garantir o cumprimento duns rigorosos estándares de calidade.
  • A nova funcionalidade, xa sexa na sede electrónica da Axencia Tributaria ou na APP , é visualmente atractiva, accesible e fácil de utilizar, polo que se espera que fomente a participación. A súa aparencia é semellante á doutras plataformas existentes no mercado.
  • Inicialmente está dirixida ao alleamento de inmobles, aínda que está prevista a súa extensión a bens mobles durante 2023.
  • Os inmobles poxados incorporan descricións detalladas, fotos e toda a información que se considera de utilidade para a cidadanía, así como unha ligazón á información catastral dos mesmos. Tamén inclúe unha ligazón ao Portal de poxas BOE, onde se poden consultar as poxas que están activas e participar nas mesmas.
  • Os bens pódense visualizar en formato “Listado” ou “Mapa” e, en calquera caso, dispón dun sistema de filtros e buscadores que se complementa cun catálogo de preguntas frecuentes a fin de facilitar a xestión ás persoas que desexen participar. Ademais, os interesados poden gardar os seus criterios de busca e subscribirse a un servizo de “avisos” que lle permitirá, previa identificación electrónica, recibir un SMS  ou un correo electrónico cando haxa novos bens que cumpran os devanditos criterios.

A continuación D. Francisco Vidal pregunta o número de poxas que se fan ao ano, así como a previsión de datas para iniciar as poxas de vehículos, tendo en conta da demanda existente destes últimos.

A directora do Departamento de Recadación contesta que neste momento non ten o número de poxas, pero que son moitas e, ademais, coa nova funcionalidade incrementáronse. No referente aos vehículos, indica que se está depurando o stock para xestionaros a nivel nacional e que é de esperar que en 2023 poídanse incorporar o novo sistema de poxas.

7. Próxima convocatoria: datas e temas a tratar

D. Ignacio Fraisero comenta que, tal e como se acordou na modificación das Normas de funcionamento do Foro aprobada no punto 3 da orde do día, está previsto que a seguinte sesión plenaria teña lugar en marzo de 2024 e realícese conxuntamente co pleno do Foro de Federacións e Asociacións de Traballadores Autónomos. Non obstante, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais engade que a data é orientadora e, por suposto, cabrúa a posibilidade de modificara en función da evolución da actividade dos grupos de traballo.

8. Outras consideracións, rogos e preguntas.

A continuación, o director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais ofrece a palabra ás persoas presentes na reunión por se desexan realizar algún comentario e, xa que non se produce ningunha intervención, agradece a todas as persoas a súa asistencia e dá por concluída a terceira sesión plenaria do Foro de Pequenas e Medianas Empresas.

 

A SECRETARIA TÉCNICA

 

D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán

Vº Bº

A DIRECTORA DO DEPARTAMENTO
DE XESTIÓN TRIBUTARIA
(en substitución da directora Xeral
da Axencia Tributaria)

D.ª Rosa María Prieto do Rei