Procedemento
Informámosche sobre cuestións relacionadas cos procedementos de derivación de responsabilidade e de sucesión mentres están sendo tramitados
Non sendo que unha norma con rango de lei dispoña outra cousa, a derivación de responsabilidade require un acto administrativo (acordo de declaración) en que, previa audiencia ao interesado, declárese a responsabilidade e determínese o seu alcance e extensión. Con anterioridade a esta declaración, a Administración poderá adoptar medidas preventivas do artigo 81 da LGT .
O procedemento será ordinario ou abreviado, sendo en ambos os dous casos o prazo para a súa tramitación de 6 meses, desde a notificación do acordo de inicio. No cómputo do devandito prazo non se terán en conta os períodos de interrupción xustificada, nin as dilacións por causas non imputables á Administración contemplada na normativa.
O procedemento de declaración de responsabilidade iniciarase mediante acordo de inicio ditado polo órgano competente que deberá ser notificado ao interesado. No caso de que o procedemento sexa abreviado, o acordo de inicio conterá a proposta de derivación de responsabilidade, pondo de manifesto o expediente electrónico, e outorgando trámite de trámite de audiencia e alegacións (e se é o caso de conformidade, se procede), que será de 15 días contados a partir do día seguinte ao da notificación da apertura do devandito prazo.
Transcorrido o prazo indicado, e á vista das alegacións e documentación presentada, ditarase acordo de declaración de responsabilidade ou ditarase acordo decretando o arquivo das actuacións.
Contra o acordo de declaración de responsabilidade poderá interporse polo interesado no prazo dun mes contado desde a súa notificación recurso de reposición ou reclamación económica administrativa.
A notificación do acordo de derivación de responsabilidade abre o prazo de ingreso en voluntaria dos importes sinalados no acordo, agás nos supostos de responsabilidade solidaria en que non transcorrese o período voluntario de pagamento orixinal da débeda que se deriva. Por iso coa notificación do devandito acordo facilitaranse as correspondentes cartas de pagamento, agás no suposto indicado en que, se procede, serán obxecto de notificación as correspondentes cartas de pagamento a través dun requirimento iniciandose o prazo de ingreso en voluntaria a partir da data en que reciba o devandito requirimento.
O procedemento de declaración de responsabilidade tamén pode desenvolverse de forma simultánea á tramitación dun procedemento de comprobación e inspección que se está levando a cabo fronte ao debedor principal, sendo neste caso competentes os órganos encargados de practicar a liquidación.
No procedemento de recadación fronte a sucesores notificarase un requirimento de pagamento ao sucesor par que procedan ao ingreso das débedas liquidadas e pendentes de pagamento da persoa falecida ou entidade disolta ou liquidada. En concreto, debe diferenciarse o procedemento que hai que seguir atendendo ao tipo de sucesión.
- Sucesión de persoa física.
Falecida unha persoa física, as débedas tributarias liquidadas e pendentes de ingreso no momento do falecemento transmitiranse aos seus herdeiros e legatarios, podendo continuar o procedemento de recadación fronte aos mesmos.
Neste procedemento tera en contase o que se dispón na lexislación civil sobre a aceptación da herdanza, polo que se o herdeiro se acollese ao dereito de deliberar poderá solicitar un certificado das débedas e responsabilidades pendentes da persoa falecida.
En ningún caso será esixible aos sucesores, as sancións impostas á persoa falecida
- Sucesión de persoas xurídicas e entidades sen personalidade.
Disolta e liquidada unha sociedade ou entidade, o procedemento de recadación continuará cos seus socios, partícipes ou cotitulares, unha vez constatada a extinción da personalidade xurídica, que responderán do pagamento das débedas pendentes, atendendo a se a norma mercantil limita ou non a responsabilidade dos socios ou partícipes.
Disolta e liquidada unha fundación, o procedemento de recadación continuará cos destinatarios dos seus bens e dereitos.
Disolta unha entidade sen liquidación do seu patrimonio, as débedas e sancións tributarias pendente de pagamento transmitiranse ás persoas ou entidades beneficiarias da operación que responderá do pagamento porén o seu patrimonio.
A Administración tributaria poderá dirixirse contra calquera dos socios, partícipes, cotitulares ou destinatarios, ou contra todos eles simultánea ou sucesivamente, para requirirlles o pagamento da débeda tributaria e costas pendentes.
O pagamento da débeda será esixido ao sucesor, no mesmo estado, voluntaria ou executiva, en que se encontraba no momento do falecemento ou extinción da entidade.
Igualmente está a disposición do sucesor a opción de “pagar, aprazar e consultar” en contido relacionado.
Contra o devandito requirimento poderá interporse polo interesado, no prazo dun mes contado desde a súa notificación, recurso de reposición ou reclamación económica administrativa.