Teatro en clase
Área : Lingua Castelá e Literatura. Tipo : Grupal. Nivel : Segundo ciclo de ESO.
-
Dramatización : A excursión da clase de María. Sobre o seguinte guion construíde unha representación dramática. Buscade as similitudes entre esta situación e a situación fiscal e entre estes papeis e os das administracións públicas e os dos contribuíntes.
-
Na clase de María queren facer unha excursión para coñecer un Museo de Ciencias interactivo recentemente inaugurado nunha cidade que dista 50 km daquela onde viven. Non teñen diñeiro para o autobús nin para a entrada do museo. Deciden reunir o diñeiro necesario de varias formas:
-
Cada un achegará unha parte da súa paga;
-
Organizarase no recreo un bar con flocos de millo e refrescos;
-
Vaise a rifar un videoxogo que trae un compañeiro que o ten duplicado.
-
-
Esta decisión implica outras:
-
Hai que comprar os flocos de millo e refrescos;
-
Hai que falar cun profesor para contratar o autobús;
-
Hai que nomear un recadador e depositario do diñeiro;
-
Hai que elixir uns encargados do bar;
-
Hai que elixir uns encargados da rifa.
-
-
Como todo vaise complicando, decídese elixir un coordinador de todas as tarefas. A clase vota e elixe a María para que coordine a excursión, comprometendose todos a respectar as decisións da clase e a cumprir os acordos necesarios para que a excursión se realice.
-
Reparto de papeis: María. Recadador e depositario. Encargado de compras. Encargados do bar. Encargado da rifa. Ligazón co profesor para o autobús. Alumnos en xeral.
-
Posibles condutas dentro dos papeis: Alguén que non quere dicir canta paga danlle. Alguén que ten moita paga e non quere participar no bar, na rifa, en nada, só quere pagar e que se o dean todo feito. Alguén que ten moita paga e quere un autocar de luxo. Alguén que non ten paga e cre que non ten dereito a ir. Alguén que colabora no bar e quere cobrar por facero. Alguén que colabora na rifa e non quere dar parte de paga porque vendeu moitas papeletas. Alguén que se queda coa recadación dun día do bar. Alguén que compra os refrescos máis baratos pero di que os comprou a prezo normal...
-
-
Dramatización : Viaxe de estudos de Lucía. Sobre o seguinte guion construíde unha representación dramática. Buscar as similitudes entre esta situación e a situación fiscal e entre estes papeis e os das administracións públicas e os dos contribuíntes.
-
Na clase de Lucía van facer unha viaxe de estudos a un país da Unión Europea. Non teñen decidido a cal. Tampouco teñen diñeiro e teñen que buscar financiamento. O país ao que irán estará en función do caras que sexan alí as cousas e do diñeiro que consigan recadar.
-
Lucía resulta elixida pola clase para ver orzamentos de viaxes e para coordinar as actividades de recadación. Hai quen quere ir a Dinamarca a pesar de que sae máis caro, e quen prefire ir a Portugal porque resulta máis barato; pero outros prefiren ir a Francia ou a Italia, que están nun nivel intermedio, aínda que o que se aforran por un lado téñeno que pagar por outro, porque hai que prever unha cantidade elevada para entradas a museos.
-
Algúns suxiren que hai obras de arte interesante que se poden ver sen entrar en museos; pero iso implica unha dedicación extra a preparar a viaxe que alguén ten que facer (consultas a profesores, ler guías, etc.).
-
Outros suxiren optar entre a natureza e arte, por entender que as visitas aos parques naturais son máis baratas que os museos.
-
Outros suxiren dedicar os esforzos que hai que buscar e recadar diñeiro para poder ir onde se queira.
-
Outros suxiren facer unha viaxe máis simple (para non ter que dedicarse a prepararo) e máis barato (para non ter que buscar financiamento).
-
Outros opinan que hai que ir onde queira e poida pagar a maioría e que o que non poida que non vaia.
-
-
Dramatización : Diego e o traballo en grupo. Sobre o seguinte guion construíde unha representación dramática. Buscar as similitudes entre esta situación e a situación fiscal e entre estes papeis e os das administracións públicas e os dos contribuíntes.
-
En clase de Diego hai que facer un traballo colectivo. Fórmase un grupo de seis alumnos. Repártense as tarefas.
-
Hai un que fai seu parte moi mal. Hai outro que directamente non fai seu parte.
- Para poder presentaro, os outros catro teñen que pórse rapidamente a cambiar o que está mal e a facer a tarefa que falta. Pero teñen outras materias e outros traballos que non queren descoidar para atender este.
-
Diego, que se organizou mellor, ten que traballar máis para terminaro.
- Ao final, conséguese presentar o traballo e o profesor cualifícao coa mesma nota para os seis.
-
Reparto de papeis, busca do paralelismo con situacións fiscais.
-
-
Dramatización : Reunión de veciños na casa de Antonio. Sobre o seguinte guion construíde unha representación dramática. Buscar as similitudes entre esta situación e a situación fiscal e entre estes papeis e os das administracións públicas e os dos contribuíntes.
-
Discusión pola cota da comunidade. Algúns veciños opinan que se paga demasiado. Outros din que habería que facer certas obras e que habería que pagar máis.
-
Algúns non están de acordo coa lei (cota en función do grande que é os seus piso) e queíxanse de que os piso pequenos pagan menos cando usan as cousas igual.
-
Hai veciños que queren pór piscina, cadros e sofás no portal, cando outros queren arranxar o ascensor, as tubaxes e o tellado.
-
Algúns non queren pagar o ascensor ou as pingueiras porque viven no primeiro.
-
Outros non queren arranxar o garaxe porque non teñen coche.
-
Algúns veciños non van ás reunións e non se enteran de tratádoo, pero logo critican os acordos adoptados.
-
Un veciño non quere ser presidente da comunidade porque só dá problemas.
-
-