Rexistro Territorial de expedidores e destinatarios certificados habituais
Infórmate se estás obrigado a inscribirche no Rexistro Territorial de expedidores e destinatarios certificados habituais
Nota informativa en relación coa circulación intracomunitaria de produtos obxecto dos impostos especiais de fabricación no procedemento de envíos garantidos (B2B) a partir do 13 de febreiro de 2023 (EMCS PHASE 4.0)
A Directiva (UE) 2020/262, do Consello do 19 de decembro de 2019 pola que se establece o réxime xeral dos impostos especiais, regula na sección 2 do capítulo V, (artigos 33 a 45), o procedemento que ten que seguirse en relación coa circulación de produtos suxeitos a impostos especiais que foron despachados a consumo no territorio dun Estado membro e trasládanse o territorio doutro estado membro para ser entregados con fins comerciais (de agora en diante, procedemento de envíos garantidos).
A citada Directiva comunitaria, con efectos 13 de febreiro de 2023, contempla que o sistema informatizado que se utiliza para a circulación de produtos suxeitos a impostos especiais en réxime suspensivo (EMCS) debe facerse extensivo á circulación de produtos suxeitos a impostos especiais que foron despachados a consumo no territorio dun Estado membro e son trasladados ao territorio doutro Estado membro para ser entregados alí con fins comerciais xa que o uso do devandito sistema informatizado simplifica o seguimento da circulación do produto e garante o correcto funcionamento do mercado interior.
En relación co procedemento de envíos garantidos, a Directiva (UE) 2020/262 incorpora as seguintes definicións respecto dos operadores deste procedemento no seu artigo 3, apartados 12 e 13:
- 12) “expedidor certificado ”: calquera persoa física ou xurídica rexistrada ante as autoridades competentes do Estado membro de expedición co fin de enviar produtos suxeitos a impostos especiais que no exercicio da profesión da devandita persoa fosen despachados a consumo no territorio dun Estado membro e posteriormente trasladados ao territorio doutro Estado membro.
- 13) “destinatario certificado ”: calquera persoa física ou xurídica rexistrada ante as autoridades competentes do Estado membro de destino co fin de recibir produtos suxeitos a impostos especiais que, no exercicio da profesión da devandita persoa, fosen despachados a consumo no territorio dun Estado membro e posteriormente trasladados ao territorio doutro Estado membro.”.
En relación coa aplicación do procedemento de envíos garantidos a partir do 13 de febreiro de 2023 e a entrada en funcionamento da fase 4.0 do EMCS, e ante a imposibilidade da utilización do Documento Simplificado de Acompañamento en papel, infórmase sobre os trámites a seguir en relación coa utilización do procedemento de envíos garantidos respecto de: o rexistro dos destinatarios certificados e expedidores certificados, a circulación de produtos, as autorizacións de operadores ocasionais e a garantía que hai que achegar.
1.- Registro de destinatarios certificados e expedidores certificados
O Regulamento (UE ) 389/2012 do Consello do 2 de maio de 2012 sobre cooperación administrativa no ámbito dos impostos especiais e polo que se derroga o Regulamento (CE ) 2073/2004, (en redacción do Regulamento (UE ) 2020/261 do Consello do 19 de decembro de 2019), no seu artigo 19.1 a), esixe que cada Estado membro debe manter unha base electrónica de datos que debe conter un rexistro dos operadores económicos que pertenzan á categoría de expedidores certificados e destinatarios certificados.
Neste sentido, os expedidores e destinatarios certificados habituais poden solicitar a inscrición no rexistro territorial da Oficina Xestora de impostos especiais onde radique o seu domicilio fiscal achegando, xunto coa solicitude, a seguinte documentación e información:
- Datos identificativos completos, nome, apelidos, razón social e Número de Identificación Fiscal do expedidor ou destinatario certificado habitual, así como, se é o caso, do representante que deberá acompañar a documentación acreditativa desta representación.
- Domicilio completo do establecemento do expedidor ou do destinatario certificado habitual.
- Breve memoria descritiva da actividade a desenvolver pola que se solicita a inscrición, con indicación do epígrafe do Imposto sobre Actividades Económicas que, se é o caso, correspóndelle.
- No caso do destinatario certificado habitual, documentación acreditativa da garantía esixida pola normativa vixente, número e importe da garantía.
- As autorizacións previstas pola normativa específica do sector, cando resulten inherentes ao exercicio da actividade pola que se produce a inscrición.
https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/gl_es/procedimientoini/DM08.shtml
2.- C irculaciones no procedemento de envíos garantidos.
O Regulamento delegado (UE) 2022/1636 da Comisión do 5 de xullo de 2022 polo que se completa a Directiva (UE) 2020/262 do Consello mediante o establecemento da estrutura e contido dos documentos intercambiados no marco da circulación de produtos obxecto a impostos especiais e o establecemento dun limiar para as perdas debidas á natureza dos produtos, regula a nivel comunitario en relación cos envíos garantidos os requisitos relativos ás mensaxes intercambiadas a través do sistema informatizado, o borrador de documento administrativo electrónico simplificado, as mensaxes de modificación de destino e de finalización da circulación e os documentos de emerxencia.
Así mesmo, hai que destacar o Regulamento de Execución (UE ) 2022/1637 da Comisión do 5 de xullo de 2022 polo que se establecen as disposicións de aplicación da Directiva (UE ) 2020/262 do Consello no que fai á utilización de documentos no contexto da circulación de produtos suxeitos a impostos especiais en réxime suspensivo e da circulación de produtos suxeitos a impostos especiais tras o despacho a consumo, e establécese o modelo de certificado de exención que debe utilizarse.
2.1.- Expedición de produtos que circulan ao abeiro dun documento administrativo electrónico simplificado.
Cando vaian a circular produtos suxeitos a impostos especiais en virtude do procedemento de envíos garantidos, o expedidor certificado ten que presentar, valendose do sistema informatizado, un borrador de documento administrativo electrónico simplificado á Axencia Estatal de Administración Tributaria.
Se os devanditos datos non son válidos, informarase diso sen demora ao expedidor certificado. Se os devanditos datos son válidos, a Axencia Estatal de Administración Tributaria asignará ao documento un único código administrativo de referencia simplificada e comunicarao ao expedidor certificado.
A Axencia Estatal de Administración Tributaria transmitirá sen demora o documento administrativo electrónico simplificado ás autoridades competentes do Estado membro de destino, que o transmitirán ao destinatario certificado.
O expedidor certificado entregará á persoa que acompañe os produtos suxeitos a impostos especiais ou, se ninguén faio, ao transportista, o código administrativo de referencia simplificada único. A persoa que acompañe os produtos suxeitos a impostos especiais ou o transportista facilitarán o devandito código ás autoridades competentes, previa solicitude, ao longo da circulación.
Durante a circulación de produtos suxeitos a impostos especiais, o expedidor certificado pode cambiar, valendose do sistema informatizado, o destino a outro lugar de entrega no mesmo Estado membro explotado polo mesmo destinatario certificado, ou ao lugar de expedición. Para tal fin, o expedidor certificado presentará, utilizando o sistema informatizado, un borrador de documento electrónico de cambio de destino á Axencia Estatal de Administración Tributaria.
2.2.- Recepción de produtos que circulan ao abeiro dun documento administrativo electrónico simplificado.
No momento da recepción dos produtos suxeitos a impostos especiais, o destinatario certificado debe presentar, sen demora e a máis tardar en cinco días hábiles despois de finalizar a circulación, agás en casos debidamente xustificados a satisfacción das autoridades competentes, unha notificación da súa recepción á Axencia Estatal de Administración Tributaria, servindose do sistema informatizado.
A Axencia Estatal de Administración Tributaria verificará por vía electrónica os datos consignados na notificación de recepción.
Se os devanditos datos non son válidos, informarase sen demora ao destinatario certificado. Se os devanditos datos son válidos, a Axencia Estatal de Administración Tributaria facilitará aos destinatarios certificados a confirmación do rexistro da notificación de recepción e enviarana ás autoridades competentes do Estado membro de expedición.
A notificación de recepción considérase proba suficiente de que o destinatario certificado cumpriu todas as formalidades necesarias e efectuou, se é o caso, todos os pagamentos de impostos especiais debidos no ámbito territorial interno, ou ben de que se aplica un réxime suspensivo, ou de que os produtos suxeitos a impostos especiais están exentos do pagamento do imposto especial.
As autoridades competentes do Estado membro de expedición remitirán a notificación de recepción ao expedidor certificado.
2.3.- Procedemento a seguir ao inicio da circulación ao abeiro dun documento administrativo electrónico simplificado en caso de indisponibilidad do sistema informático.
Cando o sistema informatizado non estea dispoñible, o expedidor pode dar inicio á circulación de produtos suxeitos a impostos especiais a condición de que:
- Os produtos vaian acompañados dun documento de acompañamento de emerxencia que conteña os mesmos datos que o borrador de documento administrativo electrónico simplificado.
- Informe á Axencia Estatal de Administración Tributaria antes do comezo da circulación.
Así que o sistema informatizado volva estar dispoñible, o expedidor certificado presentará un borrador de documento administrativo electrónico simplificado.
Así que se verificase a validez dos datos que figuran no borrador de documento administrativo electrónico simplificado, o devandito documento substituirá ao documento de acompañamento de emerxencia.
En caso de indisponibilidad do sistema informatizado no Estado membro de expedición, o expedidor certificado pode cambiar o destino dos produtos e comunicar a devandita información á Axencia Estatal de Administración Tributaria por calquera medio que permita ter constancia da recepción da comunicación. O expedidor certificado ten que informar á Axencia Estatal de Administración Tributaria antes de que comece o cambio de destino.
2.4.- Procedemento de recepción de produtos que circulan ao abeiro dun documento administrativo electrónico simplificado en caso de indisponibilidad do sistema informático.
No caso de que produtos suxeitos a impostos especiais que circulen en virtude do procedemento de envíos garantidos para os que non poida presentarse a notificación de recepción ao finalizar a circulación, o destinatario certificado ten que presentar, agás en casos debidamente xustificados, un documento de acompañamento de emerxencia que conteña os mesmos datos que a notificación de recepción e en que se declare á Axencia Estatal de Administración Tributaria que a circulación finalizou.
Agás no caso de que o destinatario certificado poida presentar a notificación de recepción con prontitude a través do sistema informatizado ou agás en casos debidamente xustificados, a Axencia Estatal de Administración Tributaria vai enviar unha copia do documento de acompañamento de emerxencia ás autoridades competentes do Estado membro de expedición. As autoridades competentes do Estado membro de expedición transmitirán a copia ao expedidor certificado ou manterano á súa disposición.
En canto o sistema informatizado volva estar dispoñible no Estado membro de destino, o destinatario certificado ten que presentar unha notificación de recepción.
3.- A utorizaciones de expedición ou recepción
O Regulamento (UE ) 389/2012, no apartado 2 do seu artigo 19 (en redacción do Regulamento (UE ) 2021/774 do 10 de maio), en relación coa información que deben conter os rexistros dos operadores económicos inclúe, entre outra información, determinados datos respecto dos expedidores certificados e os destinatarios certificados que, en ambos os dous casos, operan de forma ocasional.
Neste sentido, os expedidores certificados e os destinatarios certificados que de maneira ocasional operen con produtos suxeitos a impostos especiais teñen que presentar na oficina xestora correspondente unha solicitude de autorización que se encontra dispoñible na páxina web da AEAT en que se fai constar a clase e cantidade de produtos que se desexa expedir ou recibir, respectivamente.
4.- Garantía
Os destinatarios certificados que, de maneira habitual, operen con produtos suxeitos a impostos especiais deben prestar unha garantía global que cubra o importe das cotas correspondentes aos produtos que se pretende recibir conforme ao que se establece no apartado 7 do artigo 43 do Regulamento dos Impostos Especiais.
Os destinatarios certificados que operen con produtos de maneira ocasional deben prestar garantía por importe equivalente ás cotas de impostos especiais de fabricación que corresponderían aos produtos que se pretende recibir.