Preguntas técnicas frecuentes
Saltar índice da informaciónCuestións Xerais
Mediante o XML correspondente ao tipo de libro e operación que se desexa realizar. Trátase dun envío continuo de facturas que por carácter operativo, agrúpanse en bloques de 10.000 para facilitar a resposta de forma síncrona.
Os permitidos para UTF-8.
Non
Non, non se require asinar o XML.
SI. A presentación poderá ser efectuada polo obrigado tributario, un apoderado seu a este trámite ou un colaborador social, que debe dispor dun certificado electrónico recoñecido. Polo tanto, o uso dos servizos require ter instalado un certificado electrónico admitido pola Axencia Tributaria, no ordenador desde o que se produza o envío da información
Información sobre certificados no Portal da AEAT: Inicio - Axuda - Certificado electrónico
Responderase á presentación realizada indicando que se rexeita esa factura porque está duplicada. Con esta finalidade os datos que fan única unha factura son: NIF do emisor, serie e número de factura e data de expedición.
O cliente debe revisar se á petición HTTP xerado fáltalle información (por exemplo de certificado) en cuxo caso devólvese unha mensaxe de erro cun formato de html.
No caso de que cumprise consignar nun valor dun elemento XML algún dos seguintes caracteres escaparanse” coas entidades xml seguintes:
Carácter |
Carácter “escapado” |
& |
& |
< |
< |
O certificado debe ser un os admitidos pola AEAT en calquera dos seus servizos. O titular que figura nos libros debe coincidir co NIF titular do certificado.
Para o Piloto SII esíxese que o NIF que interveñen na factura estean identificada, pero non se valida que existan no censo SII.
Un contribuínte pode utilizar distintas plataformas e prestadores de servizos para presentar facturas. Pode encomendar a subministración de información dalgunhas facturas a un ou varios terceiros apoderados ou colaboradores sociais e ao mesmo tempo subministrar directamente á AEAT información sobre outras facturas.
O certificado identifica o presentador, que pode ser o do propio titular do libro ou o dun terceiro que cumpra cos criterios de apoderamento ou colaboración social.
O ficheiro XML de resposta conterá a identificación de todas as facturas do envío co resultado da validación. En caso de erro figurará o código do mesmo e unha descrición para cada unha das facturas.
Só grávanse no sistema as facturas que superaron as validacións.
A validación responde ao primeiro erro detectado na factura. Non se informa da validación da factura na súa totalidade, xa que hai datos que se validan en función doutros .
O procedemento en caso de non identificación, sen ser un erro de formato, consistirá en intentaro de novo transcorrido un tempo, xa que a AEAT intentará a súa alta no censo en caso de resultar procedente.
Existe un servizo de validación da identificación onde se pode validar con carácter previo os datos identificativos.
Servizo de Identificación Fiscal no Portal da AEAT: Inicio – A Axencia Tributaria – Campañas – Declaracións Informativas – Servizos de Axuda – Identificación Fiscal.
Desde o 21 de setembro, introdúcese un cambio na consulta de estar censado e o servizo web múltiple de calidade de datos identificativos para que no caso de persoas físicas ambas as dúas utilidades devolvan os apelidos e nome que constan no Censo da Axencia Tributaria asociada ao NIF consultado se estes son similares aos apelidos e nome enviado, incluso aínda que o contribuínte non se identifique cos datos identificativos enviados. Con esta mellora o presentador pode corrixir os datos identificativos do declarado cos que constan na Axencia para evitar erros de identificación na presentación
Non existe límite, os envíos teñen que entenderse como un envío continuo de facturas que por cuestións de rendemento e para poder contestar de forma síncrona, agrúpanse en bloques, en principio de 10.000 facturas.
Recoméndase utilizar o dato de sesionId da cabeceira HTTP, recibido na primeira presentación realizada, nas sucesivas presentacións realizadas o mesmo día.
O cliente vai recibir na resposta do servidor unha cabeceira "Set-cookie:"
similar a esta:
JSESSIONID=s2:00010rV0Rf4nwiaxLK8Emzwz_Mx: wlp001_wlp002; Path=/wlpl/; Secure; HttpOnly
Recoméndase enviar como cabeceira en cada petición que se realice ao servidor a cookie jsessionid co valor que se recibise nas peticións anteriores, comportandose para esta cookie como fan os navegadores.
Nesta aplicación non se usa sesión http e só se recomenda por conseguir que os usuarios manteñan a afinidade do servidor en que caeron para aproveitar os cachés.
Para as facturas parcialmente contrastadas ofrecerase información do descuadre coa contraparte, tanto a través do servizo web de consulta como a través da consulta na sede electrónica. É a propia consulta de facturas a que ofrecerá información do estado de contraste.
O contido debe informarse na seguinte orde: primeiro apelido segundo apelido e nome sen signos de puntuación.
Si, as modificacións realizadas con posterioridade ao envío dunha factura (emitidas / recibidas) poden variar o estado de cadre en ambos os dous sentidos sempre que se estea en período voluntario.
O intento de cadre realizarase mentres se estea en período voluntario. En períodos xa finalizados non se actualiza o estado de cadre.
Si, pódense enviar co mesmo mecanismo facturas fóra de prazo.
Os prazos e as súas consecuencias determínaos a normativa. Non se impide o envío de facturas fóra de prazo. Sobre elas realízanse as mesmas validacións independentemente que estean dentro ou fóra de prazo, a única diferenza é que para as presentacións a períodos xa finalizados non se ofrecerá información de contraste.
A AEAT soa actualiza o estado de cadre se a factura resulta contrastable e detéctanse actuacións nesa factura (alta, modificacións, baixas) por parte da contraparte ou por modificacións do propio titular do libro se procede. A información de cadre poderase obter desde o servizo web de consulta e desde a opción de Internet.
A data prevista é abril.
A documentación técnica en inglés está dispoñible desde o día 7 de febreiro.
O acceso a ela é a través da versión en inglés do portal da AEAT, é dicir, elixindo o idioma inglés na cabeceira da páxina web.
Para os casos en que se rexeitase unha factura emitida, nun segundo reintento, porque a información de identificación do destinatario (NIF e nome) non figure censada na AEAT, a forma de proceder para enviar a devandita factura realizarase a través do bloque IdOtro cos
seguintes contidos:
Código país: É
Clave IDE: 07. Non censado
Número Ide: NIF non censado do receptor da factura
Apelidos e nome: Nome do non censado receptor da factura.
Neste caso, a factura figurará como aceptada con erros. A través desta vía, tamén se intentará a súa validación contra o censo, de maneira que podería lograse a súa identificación, aínda que a factura figurará como aceptada con erros. En calquera caso un erro de formato no NIF suporá un rexeitamento da factura.
A presentación de facturas do primeiro semestre con carácter retroactivo realízase utilizando o mesmo esquema de validación coas seguintes particularidades para os campos obrigatorios que terán os seguintes contidos:
. Clave de réxime especial. “16/14 Primeiro semestre”. (Emitidas / Recibidas)
. Descrición da operación: “Rexistro do Primeiro semestre”.
Emitidas:
Tipo non exenta: S1.
Recibidas:
Data rexistro contable: Data do envío.
Cota deducible: Etiqueta con 0.
Non é necesaria unha marca para diferenciar as facturas do primeiro semestre, polo período poderíanse distinguir se se trata de información correspondente ao primeiro semestre do exercicio 2017.
O primeiro paso é tipificar a factura como contrastable ou non no momento de presentar a factura. Se a factura non resulta contrastable, a factura quédase no estado “Non contrastable” e non se intenta seu cadre.
Non contrastable implica que nunca vai ser contrastada, é dicir, que polas características do emisor, da propia factura cuxo rexistro foi remitido ou o réxime aplicable, non se vai a dispor no sistema de posibilidade de contrastar esa información.
Exemplos desta situación son as facturas simplificadas en que non se esixe a identificación do destinatario, polo tanto, non é posible localizar esa información de maneira fiable no sistema ou ben cando a contraparte non participa no SII e, polo tanto, non está obrigada á remisión desta información.
A seguir, unha vez validado e respondido o envío de facturas presentadas, de forma case inmediata procédese a executar o proceso de contraste,
Unha vez comprobada a posibilidade de efectuar o contraste, procédese a determinar se esa información de rexistro remitido por unha parte foi remitida pola contraparte. Para coñecer se dispomos desa información, utilízase a clave única. Se non se localiza a mesma clave única do rexistro remitido, enténdese que non se dispón desa información, quedando en estado de "Non contrastada".
Se se localiza no sistema a mesma clave única, execútase o proceso para contrastar a información contida en ambos os dous rexistros remitidos polas dúas partes.
Deste xeito, se coinciden os criterios de contraste considerarase "Contrastada", mentres que se non coinciden todos eles quedará "Parcialmente contrastada". Neste último caso, proporcionarase ao contribuínte (vía formulario ou vía servizo web de consulta) os datos de
contraste non coincidentes para a súa revisión.
Hai que ter en conta, que con cada operativa realizada contra unha factura (modificación, baixa, etc.) revalorízase de novo o contraste, podendo cambiar o estado de cadre da factura en función dos datos recibidos.
O proceso de cadre intentarase durante os meses seguintes á data de expedición da factura
Esta opción do portal de probas do SII é un cliente básico (con funcionalidade limitada) do servizo web, que permite as presentacións de ficheiros XML de probas de ata un máximo
de 100 facturas para avaliar a validación de diferentes casuísticas. Para iso débese enchera URL do Enpoint do libro correspondente (Exemplo para facturas emitidas: /Wlpl/SSIIFACT/
ws/fe/SiiFactFEV1SOAP) e seleccionar o ficheiro XML correspondente do medio local que se desexa enviar. Unha vez pulsado o botón de enviar, o sistema responderá de forma
síncrona cun ficheiro XML de resposta co resultado da validación realizada.
En caso de enviarse unha factura que xa se dese de alta previamente, na mensaxe de erro de factura duplicada vaise a proporcionar o CSV do envío en cal se realizou a alta inicial da devandita factura. Da mesma maneira, se se realiza o envío dunha baixa sobre unha factura dada de baixa con anterioridade, na mensaxe de erro proporcionarase o CSV do envío inicial en cal se solicito baíxaa da factura.
Co fin de controlar o envío de duplicados e a posibilidade de realizar modificacións e baixas sobre os bens de investimento, procédese a definir como clave única dos mesmos, a formada polos seguintes datos: Identificación da factura, identificación do ben e datos do período.
Créase unha nova subsede www10.agenciatributaria.gob.es onde se admiten, para os efectos de identificación, os seguintes tipos de certificado electrónico:
· Certificado electrónico de selo de persoa xurídica, de acordo ao Regulamento (UE) nº 910/2014 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de xullo de 2014, relativo á identificación electrónica e os servizos de confianza para as transaccións electrónicas no mercado interior.
· Certificado electrónico de selo de Administración Pública, de acordo á Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
Os certificados electrónicos admitidos pola Axencia Tributaria conforme ao que se dispón na Orde HAP/800/2014, do 9 de maio, pola que se establecen normas específicas sobre sistemas de identificación e autenticación por medios electrónicos coa Axencia Estatal de Administración Tributaria, serán os emitidos polos prestadores incluídos na Lista de confianza de prestadores cualificados de servizos electrónicos de confianza (TSL) elaborada polo Ministerio de Enerxía, Turismo e Axenda Dixital.
En relación cos certificados electrónicos cualificados de selo, admitiranse os certificados que poidan ser validados na plataforma @firma, de validación de certificados electrónicos e sinatura electrónica, e que estean clasificados como tipo 4 (Selo) e 8 (Cualificado de selo).
Ambos os dous certificados poderanse utilizar nos procesos de identificación de aplicacións ou servidores en comunicacións máquina a máquina para aqueles servizos que polas súas características, considérese que forman parte de procesos automatizados e masivos e que, ademais, non se require que no mesmo trámite autentíquese a unha persoa física que actuaría como representante da persoa xurídica. Neste sentido, a Axencia Tributaria informará da posibilidade de utilizar estes certificados na información técnica dos servizos que os admitan.
En concreto, os servizos web asociada aos libros rexistro do IVE levados a través da Sede electrónica da AEAT que esixen autenticación con certificado electrónico cualificado de cliente, poderanse invocar na nova subsede www10.agenciatributaria.gob.es, no “Port Name” específico descrito no WDSL ."
SI, o cliente de servizo web do piloto mellorouse e ofrecerase en produción como unha funcionalidade para permitir presentar os xml de facturas dos distintos libros.
Para os efectos do presentador, o servidor da AEAT devolve un 405 Gateway time-out como resposta http.
O erro 403 adoita ser debido a que non se seleccionou un certificado para realizar a conexión. Téñense que comprobar que o cliente de web service está correctamente configurado para acceder ao KeyStore onde se teña almacenado o certificado.
O erro 403 significa que a petición está saíndo e chegando aos servidores da AEAT, só que o certificado (de cliente) non se está utilizando para realizar a petición (o desenvolvemento non éstáo cargando correctamente) e chéganos a petición sen certificado ou ben o certificado está danado ou non é válido.
Se se instala o certificado nun navegador estándar (IE, Chrome...) e accédese a calquera parte da Sede Electrónica da AEAT (ou incluso a algún dos endpoint dos servizos web) sen obter un 403, o certificado é correcto e é o desenvolvemento o que non éstáo cargando correctamente.
Non, non hai convertedor da AEAT a ficheiros xml.
Os formularios web do proxecto SII non ten límite de utilización. A súa formalización é manual e individual a nivel de factura, as cales se van engadindo unha a unha.
Para realizar modificacións e baixas tense que acceder a través da consulta, e unha vez seleccionada en pantalla unha factura, ofrécense as pestanas de baixa e modificación.
A contraparte debe ser informada co NIF/IDOtro e NombreRazon correspondente a quen recibe a factura.
Este erro pode ser debido a dúas razóns:
O URL de EndPoint non é a correcta.
O Envelope ten algún erro.
Os EndPoint dos distintos medios veñen indicados na documentación ao final dos ficheiros.wsdl
Os exemplos dispoñibles están no documento Descrición servizo web que encontrará en:
Inicio - Axuda - Modelos, procedementos e servizos - Axuda Procedemento G417 - IVE. - Leva de libros rexistro (SII) - Axuda técnica - Información técnica SII
O servizo SII admite o envío de caracteres especiais latinos tales como eñes, cedillas ou, en xeral, calquera carácter especial admitido no UTF-8.
Pola contra, non se admiten caracteres especiais doutro tipo como por exemplo caracteres chineses, árabes, etc.
O ficheiro XML cos erros de presentación devólvese no instante da presentación. O servizo web de consulta permite descargar as facturas presentadas con distintos parámetros de busca. A través de formulario web de consulta tamén se poden visualizar.
Se, seguirá dispoñible o portal de probas. Manterase de forma indefinida.
Hai distintas razóns polas que se pode producir o erro:
O NIF debe estar dado de alta no censo da AEAT.
En persoas físicas débese manter o orde de identificación indicado, é dicir:
Apelido1 Apelido2 Nome.
O contido do campo nome debe figurar o máis completo posible para que a rutina de identificación poida encontrar o titular.
Para as persoas xurídicas o sistema de identificación non trata a razón social.
Cando a "contraparte da operación (cliente/provedor)" ou o emisor da factura non dispoña de NIF asignado en España (ocorre entre outros, no suposto de provedores ou clientes estranxeiros), debe cubrirse o campo "IDOtro"
Tamén se debe informar para a contraparte no caso de españois con NIF non censados na AEAT para Facturas Expedidas, Operacións de Seguros e Operacións en Metálico. Débese consignar no campo IDType o valor 07.
No caso das facturas emitidas, o NIF Factura Emisora deberá coincidir co do titular, porén, para as facturas recibidas o NIF Factura Emisora deberá coincidir co da contraparte.
Non. Baíxaa das facturas é unha baixa lóxica. Se se desexa volver dar de alta unha factura co mesmo NumSerieFacturaEmisor debe modificar o NIF do titular, o Número de Serie ou a Data de Expedición.
No caso de que a mesma factura dada de baixa por erro deséxese reactivar, débese proceder a realizar unha operación de modificación (A1) sobre a mesma, co que a factura volverá quedar activa co contido da devandita modificación.
Se se trata dun erro ao rexistrar a factura, débese realizar unha modificación da mesma. Se se trata dunha factura errónea procede realizar unha factura rectificativa por substitución ou por diferenzas.
No seguinte apartado explícanse as diferentes modalidades de rectificación.
Si, pode dar de baixa a factura aceptada con erros.
As posibilidades de consulta que se ofrecen son a través dos formularios de consulta e dos servizos web. En ambos os dous existen unha serie de parámetros, os que se consideraron máis necesarios para coutar a relación de facturas. No referente ás particularidades de selección e de contidos debe ser cada titular do libro quen realice o filtrado.
Pode consultar as facturas enviadas en bloques de 10.000 de dúas formas:
- Sen clave de paxinación: mostraranse todas as facturas.
- Con paxinación: mostraranse as facturas a continuación da factura indicada na paxinación.
Cando se consulta con clave de paxinación (especificando a clave da factura "IDFactura" a partir da que se recuperarán os seguintes rexistros ordenados por data de presentación) recuperamos as facturas seguintes á factura informada. Pero non volvemos enviar a factura incluída na clave de paxinación.
Se, non hai ningún problema en facero.
Sí. Pode encontrar os erros no Documento de validacións e erros
Inicio - Axuda - Modelos, procedementos e servizos - Axuda Procedemento G417 - IVE. - Leva de libros rexistro (SII) - Axuda técnica - Información técnica SII
Os códigos de países dispoñibles son os que aparecen no seguinte documento:
Todo rexistro presentado debe ter unha clave única composta por: NIF emisor, Número de Serie de Factura e Data de Expedición. Se desexa reempregar ou volver presentar un rexistro con algúns destes valores debe modificar algún dos restantes. Hai que ter en conta que os rexistros anulados tamén están dados de alta no sistema, e polo tanto rexeitaranse por duplicados se volve presentar un rexistro coa mesma identificación.
De forma xeral, este erro prodúcese cando o XML non está ben formado ou non cumpre coa estrutura definida no Xsd correspondente.
Sí.
O sistema SII - Subministración Inmediata de Información está pensando para un tratamento masivo da información, de aí o emprego de servizos web como vía principal de interacción. O sistema admite ata 10.000 rexistros de facturas por cada envío, cuns tempos de resposta rápidos.
O máis práctico, polo tanto, é agrupar cantos máis rexistros mellor por cada envío.
É moito máis produtivo agrupar os envíos, incluso ata chegar a un envío diario co total das operacións do día, ou ben varios envíos se superan as 10.000 operacións por día.
Cada vez que se realiza un envío, tanto o sistema informático do contribuínte como o da AEAT teñen que realizar tarefas previas de infraestrutura (establecemento da comunicación, tratamento da mensaxe XML, sincronización de servidores, identificación, etc.) antes de que se empece a procesar realmente cada factura. Ademais, despois de tratada a factura hai que realizar as mesmas operacións para enviar e tratar a resposta. Polo tanto, no caso extremo de facer un envío por cada factura, ambos os dous sistemas estarían multiplicando esas operacións de infraestrutura polo número de facturas enviadas individualmente (ou con baixos niveis de agrupación), dedicando moitos dos seus recursos a operacións que se poderían facer unha vez por cada 100 ou 1.000 facturas, por exemplo.
Por todo iso, e xa que os sistemas permíteno, a nosa recomendación é que se realicen envíos por lotes en lugar de facer envíos individuais, o que redundará en beneficio de ambos os dous sistemas e, sobre todo, dos usuarios do SII .
A AEAT establece que o límite mensual de envíos é 10.000 XMLs.
Existen dúas alternativas á hora de consultar as facturas presentadas.
Se o volume é elevado, utilízase o servizo web de consulta do libro correspondente que permite obter a relación de facturas sen límite de tamaño.
Este servizo está documentado con exemplos XML no documento que describe o servizo web, dentro da documentación técnica do portal SII. Admite varios parámetros de filtrado. Permite obter a relación de facturas do titular do libro de rexistro para un exercicio e un período. O ficheiro XML de resposta devolve un bloque de ata 10.000 facturas. Para recuperar volumes de información superior, débense realizar novas consultas coa identificación da última factura obtida, informando o bloque <ClavePaginacion> da petición.
Opcionalmente, para volumes máis reducidos, existe no apartado de IVE da sede electrónica, no procedemento IVE. Libros rexistro de IVE a través da Sede electrónica da AEAT , a posibilidade de consultar facturas presentadas mediante formulario a través dunha páxina Web e sempre que o número de operacións sexa inferior a 1.000. En caso de superar o devandito límite débese delimitar a busca por parámetros de filtrado, coutando por exemplo mediante tramos de datas de presentación.
A relación de facturas obtida pódese exportar de forma masiva a un folla de cálculo e operar sobre os datos, obtendo por exemplo total de columnas con contido numérico, ordenando por columnas, etc.
Mediante o parámetro de filtrado da consulta, “Todas as columnas”, pódese aumentar o número de columnas de datos que se ofrecen na relación ata contemplar toda a información dispoñible. A partir deste punto, pódense desmarcar aquelas columnas que non se desexe mostrar na relación.
Desde o día 5 de decembro están operativas no apartado de IVE da sede electrónica, no procedemento IVE. Libros rexistro de IVE a través da Sede electrónica da AEAT , un novo apartado que permite consultar as facturas informadas por clientes e provedores. Esta información pódea consultar de maneira particular por cada cliente/provedor ou de forma agrupada. Existe a posibilidade de coutar a relación de facturas a obter mediante diferentes parámetros de filtrado: estado de cadre, estado da factura, data de expedición, data de operación, etc.
As distintas consultas de facturas informadas por clientes/provedores funcionan por exercicio/período “de imputación”, dato obtido a partir da data de operación ou no seu defecto da data de expedición.
Esta funcionalidade está dispoñible desde o período 11/2017 de agora en diante.
Desde o día 5 de decembro está operativa desde a pantalla de relación de facturas a posibilidade de exportar todo o colectivo de facturas obtido para unha selección mediante a utilización da funcionalidade “Exportación sen límite” situado no bordo superior esquerdo da pantalla. Esta exportación entrega os rexistros de facturación nun ficheiro, comprimido, nun formato estándar (CSV), que pode ser tratado con ferramentas de uso común"
Tamén se incorporou nas consultas dos Libros rexistro o sumatorio dos datos visualizados en pantalla.
A consulta de imputacións (clientes/provedores) está dispoñible para o titular do libro ou o seu apoderado. Non se permite o acceso de terceiros como colaboradores sociais.
A recomendación para a asignación de Serie/Número de Factura de cara á formalización do campo "IDE Factura" do SII é a seguinte:
Xogo de caracteres recomendados: 0123456789ABCDEFEGHJKLMNPQRSTUVXYZ. Non se recomenda o emprego de letras minúsculas.
Espazo en branco: de ser empregado, só se utilizará un carácter, nunca máis dun .
Caracteres especiais: Guión medio "-", guíon baixo "_", Barra inclinada normal "/", punto "."
Se a Identificación da factura inclúe a Serie, recoméndase que figure en primeiro lugar, seguida do número de factura cun branco por medio.
O campo IDE factura non debe comezar con espazos en branco (polo tanto, texto axustado á esquerda).
Débese proceder a dar de baixa no medio de produción as devanditas facturas para o libro correspondente mediante o servizo web de baixa que figura na documentación do servizo web. No caso de que a numeración (serie-numero-fecha expedición) das facturas anuladas do devandito titular desexen ser utilizadas de novo no futuro, ao figurar xa anuladas, o seu envío debe realizarse como unha modificación (A1) e non como unha alta (A0) xa que daría o erro de clave duplicada.
Débese proceder a dar de baixa as facturas presentadas no ámbito territorial erróneo mediante o servizo web de baixa que figura na documentación do servizo web. A continuación, débense volver presentar as facturas no ámbito territorial procedente, tendo en conta que se se utiliza a mesma numeración (serie-número-fecha expedición) das facturas anuladas, débense enviar como unha modificación (A1) e non como unha alta (A0) xa que daría o erro de clave duplicada. Esta posibilidade incorpórase coa publicación da versión 1.1.
As únicas URLs válidas no SII son as incluídas nos WSDL de definición de cada un dos servizos web.
As subsedes/servidores dispoñibles son exclusivamente os seguintes:
Medio de Produción: https://www1.agenciatributaria.gob.es
Medio de Produción (con certificado de selo): https://www10.agenciatributaria.gob.es
Medio de Probas: https://prewww1.aeat.es
Medio de Probas (con certificado de selo): https://prewww10.aeat.es