Saltar ao contido principal
Memoria 2015

4.1.2. Control extensivo

O control extensivo ten por finalidade a detección e corrección de erros e incumprimentos menos complexos. Diríxese, partindo da información de que dispón a Axencia Tributaria, a verificar, con carácter xeral, todas as obrigas tributarias consideradas individualmente. Baséase, fundamentalmente, en procesos informáticos e en controis de tipo documental (sen revisión da contabilidade mercantil do contribuínte), realizados normalmente nas propias oficinas.

O control extensivo realízase polos órganos de Xestión Tributaria; pola Dependencia de Asistencia e Servizos Tributarios respecto dos contribuíntes adscritos á DCGC ; polas Unidades de Xestión de Grandes Empresas, dependentes da área de Inspección Financeira e Tributaria, respecto dos contribuíntes sobre os que se exerzan as súas competencias (entre outros, aqueles sobre os que a DCGC non exerza a súa competencia pero cuxo volume de operacións supere a cifra de 6,01 millóns de euros durante o ano natural inmediatamente anterior); e polos órganos de Aduanas e Impostos Especiais en relación aos tributos de comercio exterior e Impostos Especiais.

Imposto sobre a renda das persoas físicas

As actuacións de control extensivo sobre este imposto, en 2015, centráronse fundamentalmente nas declaracións de IRPF do exercicio 2013. Os resultados obtidos reflíctense no seguinte cadro do Anexo:

Cadro nº 22. Resultados no Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (Anexo)

Ademais, iniciouse a campaña de control do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas 2014, que se estenderá durante 2016 e cuxos datos se ofrecerán na Memoria da Axencia Tributaria do devandito ano.

Imposto sobre Sociedades e Imposto sobre o Valor Engadido

En 2015, as actuacións de control extensivo realizadas en relación co Imposto sobre Sociedades e o Imposto sobre o Valor Engadido centráronse basicamente nas declaracións do exercicio 2013.

Estas actuacións refírense tanto a grandes empresas como ao resto de obrigados tributarios, e acadaron, respectivamente, uns resultados liquidatorios de 1.385,517 e de 1.530,825 millóns de euros. O número de liquidacións ascendeu a 47.053 no Imposto sobre Sociedades e a 120.699 no Imposto sobre o Valor Engadido.

Estas cifras inclúen os resultados das actuacións de control que teñen como consecuencia as liquidacións de contraído previo, as minoracións de devolucións e compensacións así como as de bases impoñibles negativas.

Actuacións sobre contribuíntes en Módulos

No caso de contribuíntes sometidos ao réxime de estimación obxectiva, os resultados das actuacións de control tradúcense na incoación de actas de inspección e na emisión de liquidacións provisionais. Os principais datos sinálanse no seguinte cadro do Anexo:

Cadro nº 23. Resultados no réxime de Módulos (Anexo)

Comprobación de declaracións periódicas

Partindo do censo de empresarios, profesionais e retenedores realízase un control automatizado do cumprimento das obrigas de presentación de autoliquidacións periódicas (do Imposto sobre o Valor Engadido e das retencións e dos pagamentos fraccionados).

Durante 2015 emitíronse un total de 471.998 cartas de aviso e requirimentos, atendendose, ademais, 32.056 tramites de audiencia e xerando en total 34.738 autoliquidacións presentadas por un importe de 38,3 millóns de euros.

Tamén se realizaron 31.200 liquidacións por pagamentos fraccionados de IRPF, Imposto sobre Sociedades e réxime simplificado de IVE, por un importe de 24,9 millóns de euros.

Control nas Aduanas

Tras a aprobación dos Regulamentos (CE) 648/2005 e 1875/2006 de modificación do Código Aduaneiro Comunitario e as súas disposicións de aplicación, a finalidade principal do control aduaneiro é, nestes momentos, canda a correcta liquidación dos dereitos arancelarios e demais tributos que gravan o comercio exterior, garantir a protección dos consumidores e a seguridade das fronteiras impedindo a entrada de mercadorías de ilícito comercio ou potencialmente perigosas para a saúde e integridade dos cidadáns ou o medio natural.

Para iso, éstánse potenciando as cadeas loxísticas seguras, é dicir, a circulación das mercadorías a través de canles seguras, coa participación de Operadores Económicos Autorizados. Esta figura consiste nun operador de confianza quen, tras cumprir unha serie de requisitos, pode beneficiarse de simplificacións aduaneiras e facilitacións de seguridade. En España, en 2015, concedeuse esta condición a 59 novos Operadores, acadando un total de 708.

Independentemente do procedemento de declaración empregado, o poder identificar o comercio lexítimo e, polo tanto, de baixo risco, permite ás autoridades aduaneiras centrar os seus recursos limitados naqueles operadores que supoñen un risco maior e facilitar o comercio lexítimo.

No seguinte cadro do Anexo, móstranse os datos relativos ás devanditas actuacións no exercicio 2015:

Cadro nº 24. Resultados dos controis documentais e recoñecementos físicos de mercadorías nas Aduanas (Anexo)

Entre outros resultados, como consecuencia destes controis, escaneáronse un total de 33.886 colectores, practicado 4.029 retencións por presunta vulneración de propiedade intelectual e intervida 837 animais vivos pertencentes a especies protexidas.

Intervención e xestión de Impostos Especiais

O control da tributación dos Impostos Especiais de Fabricación realízase mediante o desenvolvemento de actuacións de intervención de Impostos Especiais consistentes no control das actividades de fabricación, transformación, manipulación, almacenaxe ou venda dos produtos obxecto dos Impostos Especiais de Fabricación, así como dos establecementos onde estas realízanse.

A prevención da fraude nas actividades económicas suxeitas aos Impostos Especiais de Fabricación esixe o desenvolvemento de actuacións de intervención permanente consistentes en controis tanto previos coma simultáneos ao momento de realización do feito impoñible.

A singularidade destas figuras impositivas con características tales como bases impoñibles non monetarias, elevados tipos impositivos, supostos de exencións, non suxeicións e bonificacións tributarias en función do destino, obrigan ao desenvolvemento de controis preventivos.

Os datos correspondentes aos exercicios 2014 e 2015 ofrécense no seguinte cadro do Anexo:

Cadro nº 25. Actividade interventora (Anexo)