Saltar ao contido principal
Memoria 2015

4.2.2. Programas de asistencia xenérica

Programas informáticos de axuda e formularios para a confección de declaracións

A Axencia Tributaria ofrece aos contribuíntes programas informáticos para confeccionar as declaracións dos principais impostos. Mediante eles xéranse a maior parte das declaracións presentadas.

Ademais, para algúns modelos de declaración, a Axencia Tributaria pon en Internet a disposición dos contribuíntes formularios electrónicos que permiten cubrir directamente a declaración sen necesidade de descargar o programa de axuda e xerar un ficheiro coa declaración para a súa presentación telemática ou impresión en papel.

Realización de trámites por teléfono

A Axencia Tributaria conta cun Centro de Atención Telefónica (901 20 03 45) operativo de luns a venres, de 9 a 19 horas (ata as 21 horas de abril a xuño e ata as 15 horas en agosto). Entre os servizos de asistencia tributaria que presta, destacan os seguintes: xestión do borrador da declaración do IRPF, dedución por maternidade, cita previa xeneralizada, recadación (gravación de solicitudes de adiamento, fraccionamento e compensacións, pagamento telefónico, así como subscrición de servizos da Axencia Tributaria, entre outros), cambio de domicilio, información de non residentes, apoio DIT Informativas e servizos de portelo único empresarial.

Como novidade, neste Centro puxo en marchase o 7 de xaneiro de 2015 o servizo de xestión da dedución por familias numerosas e persoas con discapacidade (DAFAS) atendendose 325.795 chamadas, así como o servizo de requirimentos de información (ARES), posto en funcionamento o 1 de xullo de 2015, atendendose 3.505 solicitudes de información.

En total, atendéronse 1.883.377 chamadas, o que supón un 20,04 por cento menos que no ano 2014.

Ademais, a Axencia Tributaria dispón de servizos telefónicos automáticos, é dicir, Unidades de Recoñecemento de Voz (901 12 12 24) (utilizables de luns a domingo, 24 horas ao día), para trámites moi sinxelos como os servizos de solicitude de etiquetas identificativas, información automática sobre devolucións, confirmación de borrador e petición de certificados de Renda.

Estes servizos telefónicos automatizados recibiron, en 2015, un total de 1.550.201 chamadas.

Cita previa

Os contribuíntes poden solicitar cita previa para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria, tanto para a elaboración de declaracións tributarias, especialmente do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, como para tramitar a información que lles fose requirida nun procedemento de comprobación.

Ademais, co obxectivo de mellorar a atención ao contribuínte, evitando esperas innecesarias, en 2014 desenvolvéronse probas piloto do novo sistema de cita previa xeneralizada, cuxo proceso de implantación definitiva estableceuse en xaneiro de 2015.

O sistema de cita previa xeneralizada permite aos contribuíntes concertar día e hora para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria nos servizos de recadación (pagamento e información sobre débedas, embargos, adiamentos, recursos de recadación e outros trámites de recadación) e de xestión (información, xestión censual, certificados e módulos).

A cita previa pode solicitarse presencialmente, por Internet ou por teléfono. Nestes dous últimos casos, o sistema envía, se así deséxao o contribuínte, un correo electrónico ou unha SMS lembrando a cita.

Tendo en conta a ampliación do ámbito deste servizo, durante o ano 2015 concertáronse 6.699.764 citas previas (deducidas as citas anuladas ou modificadas), un 96,96 por cento máis que o ano anterior; delas , 2.312.072 corresponden a citas concertadas en Campaña de Renda.

Asistencia presencial nas Administracións da Axencia Tributaria: ATENEO.

O programa ATENEO permite contabilizar os servizos de información prestados aos contribuíntes de forma presencial en todas as Delegacións Especiais da Axencia Tributaria. Segundo a aplicación, durante o ano 2015, o número de contribuíntes que acudiron ás oficinas da Axencia Tributaria para obter información presencial foi de 15.659.210.

Rexistro de apoderamentos, sucesións e representacións legais

A través deste servizo, os obrigados tributarios poden realizar por Internet calquera trámite ante a Axencia Tributaria mediante un representante (intermediario fiscal). A 31 de decembro de 2015 estaban activos 3.046.383 apoderamentos para trámites por Internet, un 27,3 por cento máis que o ano anterior.

Obtención de certificados

Conforme á normativa vixente, existen numerosos supostos en que os cidadáns se ven obrigados a acreditar fronte ás Administracións públicas, ou ante os organismos e entidades dependentes das mesmas, o feito de encontrarse ao corrente do cumprimento das súas obrigas tributarias ou calquera outra circunstancia de carácter tributario, como, por exemplo, o nivel de renda.

Co obxecto de xestionar este servizo de maneira máis eficiente e facilitar aos cidadáns esta acreditación-evitando que deban desprazarse ás nosas oficinas-, a Axencia Tributaria, pode subministrar directamente ás Administracións públicas solicitantes a información contida nos certificados, coa mesma validez e eficacia que estes.

Durante o ano 2015, a cifra de subministracións directos de información que substitúen a emisión de certificados sitúase en 41.304.446, o que supón un aumento do 5,5 por cento con respecto ao ano 2014.

Ademais, a cifra de certificados solicitados directamente polos cidadáns nas oficinas da Axencia durante o ano 2015 foi 1.449.510, o que supón un descenso do 7 por cento con respecto aos de 2014.