Saltar ao contido principal
Memoria 2017

4.2.2. Programas de asistencia xenérica

Programas informáticos de axuda e formularios para a confección de declaracións

No exercicio 2013 suprimíronse os modelos de declaracións en papel impreso practicamente na súa totalidade, polo que a maior parte das realizadas a partir desa data confecciónanse a través de Internet utilizando, se é o caso, programas informáticos de axuda, os cales poden ser proporcionados pola Axencia Tributaria ou proceder de fontes externas.

Progresivamente, fóronse substituíndo os programas de axuda para a formalización de declaracións por formularios dispoñibles na páxina web da Axencia Tributaria. Destaca o servizo de tramitación do borrador/declaración (Renda WEB) para a autoliquidación do IRPF. O acceso ao mesmo pódese efectuar con calquera dos seguintes sistemas de identificación e / ou autenticación: certificado ou DNI electrónico, Cl@ve PIN ou número de referencia.

Tamén para a declaración do Imposto sobre o Patrimonio e dos pagamentos fraccionados trimestrais do IRPF no réxime de estimación obxectiva ponse a disposición o formulario web.

Realización de trámites por teléfono

A Axencia Tributaria conta cun Centro de Atención Telefónica, CAT (901 20 03 45) operativo de luns a venres, de 9 a 19 horas (ata as 21 horas de abril a xuño e ata as 15 horas en agosto). Entre os servizos de asistencia tributaria que presta, destacan os seguintes: xestión do borrador da declaración do IRPF, dedución por maternidade, dedución por familia numerosa e persoas con discapacidade, recadación (gravación de solicitudes de adiamento, fraccionamento e compensacións, pagamento telefónico, así como subscrición de servizos da Axencia Tributaria, entre outros), cambio de domicilio, información de non residentes, apoio DIT Informativas e requirimentos ARES.

Ademais, durante os meses de campaña de Renda, os medios persoais do CAT refórzanse a través da contratación dunha empresa externa, xa que non sería posible prestar a devandita asistencia cos medios propios de que dispón a Axencia Tributaria. Esta é a OTAC, Oficina Telefónica de Asistencia ao Contribuínte.

Durante o ano 2017 producíronse, entre outras, as seguintes actuacións:

O total de chamadas atendidas pola Oficina Telefónica de Atención ao Contribuínte (OTAC) e o Centro de Atención Telefónica (CAT) foi de 1.402.993.

Con respecto á dedución por familias numerosas e persoas con discapacidade (DAFAS) realizáronse un total de 156.992 xestións (este servizo empezou a funcionar o 7 de xaneiro de 2015).

O servizo de requirimentos de información (ARES) puxose en funcionamento o 1 de xullo de 2015 e en 2017 atendéronse 2.481 solicitudes.

Ademais, a Axencia Tributaria dispón de servizos telefónicos automáticos, é dicir, Unidades de Recoñecemento de Voz (901 12 12 24) (dispoñibles de luns a domingo, 24 horas ao día) que prestaron durante 2017, os seguintes servizos: chamadas directas, servizo Renda WEB, servizo RENØ campaña de IRPF e cita previa campaña IRPF.

Estes servizos telefónicos automatizados recibiron, en 2017, un total de 2.297.628 chamadas.

Cita previa

Os contribuíntes poden solicitar cita previa para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria, tanto para a elaboración de declaracións tributarias, especialmente do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, como para tramitar a información que lles fose requirida nun procedemento de comprobación.

No ano 2015, implantouse na Axencia Tributaria a cita previa para todos os servizos.

O sistema de cita previa xeneralizada permite aos contribuíntes concertar día e hora para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria nos servizos de recadación (pagamento e información sobre débedas, embargos, adiamentos, recursos de recadación e outros trámites de recadación) e de xestión (información, xestión censual, certificados e módulos).

A cita previa pode solicitarse presencialmente, por Internet ou por teléfono. Nestes dous últimos casos, o sistema envía, se así deséxao o contribuínte, un correo electrónico ou unha SMS lembrando a cita.

Tendo en conta a ampliación do ámbito deste servizo, durante o ano 2017 concertáronse 6.980.966 citas previas (deducidas as citas anuladas ou modificadas), un 1,01 por cento menos que o ano anterior. Delas , 2.439.771 corresponden a citas concertadas en campaña de Renda (un 1 por cento menos que o ano anterior), sendo 2.244.711 atendidas en oficinas e plataformas da Axencia (centros da Axencia Tributaria, plataformas exclusivas e plataformas mixtas), e o resto en centros colaboradores.

Asistencia presencial nas Administracións da Axencia Tributaria: ATENEO.

O programa ATENEO permite contabilizar os servizos de información prestados aos contribuíntes de forma presencial en todas as Delegacións Especiais da Axencia Tributaria. Segundo a aplicación, durante o ano 2017 o número de contribuíntes que acudiron ás oficinas da Axencia Tributaria para obter información presencial foi de 13.279.769.

Rexistro de apoderamentos, sucesións e representacións legais

A través deste servizo, os obrigados tributarios poden realizar por Internet calquera trámite ante a Axencia Tributaria mediante un representante (intermediario fiscal). A 31 de decembro de 2017 estaban activos 5.647.855 apoderamentos para trámites por Internet, un 35 por cento máis que o ano anterior.

Obtención de certificados

Conforme á normativa vixente, existen numerosos supostos en que os cidadáns se ven obrigados a acreditar fronte ás Administracións Públicas, ou ante os organismos e entidades dependentes das mesmas, o feito de encontrarse ao corrente do cumprimento das súas obrigas tributarias ou calquera outra circunstancia de carácter tributario, como, por exemplo, o nivel de renda.

Co obxecto de xestionar este servizo de maneira máis eficiente e facilitar aos cidadáns esta acreditación-evitando que deban desprazarse ás nosas oficinas-, a Axencia Tributaria, pode subministrar directamente ás Administracións Públicas solicitantes a información contida nos certificados, coa mesma validez e eficacia que estes.

A cifra de certificados solicitados directamente polos cidadáns nas oficinas da Axencia durante o ano 2017 foi 1.131.702, o que supón un descenso de máis do 8 por cento con respecto aos datos en 2016.