Saltar ao contido principal
Memoria 2018

2.4. Axencia Tributaria electrónica

Desde a súa creación, a Axencia Tributaria foi pioneira no campo da administración electrónica, e o uso intensivo das novas tecnoloxías da información e das comunicacións foi unha constante que levou a dispor, hoxe en día, dunha auténtica “Axencia Tributaria electrónica”.

Ao longo dos últimos exercicios, a canle electrónica converteuse no máis utilizado nas relacións cos contribuíntes.

No ano 2018 continuouse coa mellora e ampliación de proxectos de grande importancia acometidos en 2017 como consecuencia do novo sistema de xestión do IVE baseado na Subministración Inmediata de Información (SII) e que implicaban a incorporación de técnicas de intelixencia artificial e de asistencia virtual.

No pasado exercicio implantouse un asistente virtual que permite contestar de forma interactiva, inmediata e pormenorizada ás cuestións expostas polos contribuíntes en materia de SII e unha calculadora de prazos (ferramenta de cálculo para obter a data límite para remitir os rexistros, así como o período e exercicio de anotación nos libros rexistros).

En 2018 mellorouse e ampliado o asistente virtual incorporando a parte relativa a comercio exterior e implantouse un novo servizo de axuda: o localizador de prestacións de servizos e entregas de bens, que serve para indicar onde localízase e tributa no IVE a prestación dun servizo ou a entrega dun ben, quen debe declarar o IVE reportado na operación ou como declárase en caso de non estar suxeita no territorio de aplicación do imposto español e se na factura se debe ou non repercutir o IVE .

En relación coas notificacións, a entrada en vigor en 2016 da Lei 39/2015, do 1 de outubro do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, supuxo que as persoas xurídicas (incluídas as Administracións Públicas) integrásense no sistema de Notificación electrónica obrigatoria (NEO), o que significou un incremento potencial do colectivo incluído en NEO e o número de incluídos efectivamente no sistema NEO desde a súa creación; actualmente o censo total de incluídos en NEO é de 2.601.998.

Para potenciar a utilización do rexistro electrónico facilitouse para todos os trámites de rexistro no caso das persoas físicas a presentación de documentación con Cl@ve PIN. Isto facilita o acceso para aqueles trámites que viñan esixindo certificado electrónico e para os que non era suficiente achegar o Código Seguro de Verificación (CSV) da comunicación recibida da Axencia Tributaria.

En 2018 tamén medraron as presentacións en rexistro utilizando exclusivamente CSV (985.577 asentos), así como as realizadas con certificado electrónico ou  Cl@ve PIN (4.688.498 asentos).

Hai que destacar tamén as modificacións que cumpriu realizar nas aplicacións no ámbito dos certificados tributarios pola entrada en vigor en 2016 da nova regulación do procedemento administrativo común, e que impón a obriga de relacionarse por vía electrónica coas Administracións Públicas a novos colectivos, ademais da progresiva extensión da colaboración social na solicitude dos certificados tributarios.

Tamén a obrigatoriedade do novo sistema de devolución do IVE a viaxeiros (DIVA) a partir de 2019 e a integración dos sistemas de información central en Aduanas para facilitar o acceso seguro dos operadores económicos ocuparon os traballos en materia de Administración electrónica.

Ao longo de 2018 continuouse coa avaliación e revisión dos servizos telemáticos para ir acometendo melloras continuas en función das novas disposicións normativas e das necesidades e demandas dos contribuíntes; hai que destacar os novos desenvolvementos en relación coa exención no Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas das prestacións por maternidade/paternidade, as melloras nos procedementos de solicitude de adiamentos e compensación de débedas e o novo servizo de Transmisión de Grandes Volumes de información en liña para a presentación de declaracións informativas, entre outros.

Cabe tamén mencionar o cambio de certificado electrónico a utilizar para identificar a Sede electrónica e as subsedes e a entrada en vigor do novo Regulamento de Protección de Datos na Unión Europea, que obrigou a Axencia Tributaria a revisar e adaptar os seus procedementos para axeitaros á nova normativa.

É de destacar tamén o impulso e desenvolvemento nalgunhas áreas da Axencia Tributaria de infraestruturas e desenvolvementos informáticos que utilizan a denominada tecnoloxía Big Data, así como a utilización da sinatura biométrica.

Un exemplo relevante do uso polos contribuíntes das novas tecnoloxías na súa relación coa Axencia Tributaria é o número de visitas aos portais web da Axencia Tributaria, que en 2018 acadou a cifra de 2.151.172.140, incluíndo os accesos ás páxinas intermedias das propias aplicacións da Axencia Tributaria.

Para máis información, no apartado 4.3. desta Memoria desenvólvense os servizos prestados por medios electrónicos.