Saltar ao contido principal
Memoria 2019

2.5. Valoración da Axencia Tributaria polos cidadáns

Enquisas e estudos de opinión

O Instituto de Estudos Fiscais do Ministerio de Facenda levou a cabo en 2019 o estudo demoscópico “Opinións e actitudes fiscais dos españois en 2018”. Este informe realízase anualmente e tamén é coñecido como “Barómetro Fiscal”.

O estudo realízase a partir dunha mostra de tres mil cidadáns, distribuídos en cinco segmentos (empresarios, agricultores, profesionais, asalariados e inactivos), seleccionados por cotas de hábitat, xénero e idade e utilizando a técnica de entrevista persoal, con aplicación dun cuestionario estruturado.

Segundo os últimos datos publicados (referidos ao ano 2018 e anteriores), a valoración que os españois fan dos servizos que presta a Axencia Tributaria mostra unha imaxe positiva da calidade dos mesmos, acadando unha cualificación, do mesmo xeito que en anos precedentes, de 2,9 (sobre 4).

Ademais, neste estudo analízase a opinión dos cidadáns respecto dos funcionarios da Axencia Tributaria, que obteñen a consideración de bos técnicos, imparciais no desempeño do seu labor e correctos no trato persoal.

Valoración dos servizos en campaña da renda polos contribuíntes

A Axencia Tributaria mediante a “Enquisa do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas 2018” desenvolvida durante o ano 2019 sonda a opinión dos usuarios, sobre os servizos ofrecidos.

Os catro servizos que os usuarios manifestan nas enquisas utilizar son: o servizo APP Axencia Tributaria para acceder a datos fiscais e / ou presentación da declaración o servizo de tramitación da declaración (Renda WEB); o servizo RENØ para obter o número de referencia; o servizo de Cl@ve PIN; e, por último, o servizo de CITA PREVIA.

Tamén sonda esta enquisa o nivel de satisfacción dos usuarios coa presentación telemática da declaración da Renda 2018, mostrandose satisfeitos ou moi satisfeitos o 77% por cento dos contribuíntes que dixeron utilizar este servizo.

Queixas e suxestións. Consello para a Defensa do Contribuínte

O Consello para a Defensa do Contribuínte, órgano colexiado adscrito á Secretaría de Estado de Facenda, vela pola efectividade dos dereitos dos obrigados tributarios, atendendo as queixas que se producen pola aplicación do sistema tributario que realizan os órganos do Estado e efectúa as suxestións e propostas pertinentes na forma que regulamentariamente se determina. Réxese, no referente á súa competencia, composición e funcionamento, polas súas normas específicas.

Aparece como garante dos dereitos dos cidadáns nas súas relacións tributarias, dando cabida a todos os sectores sociais relacionados co ámbito tributario, co fin de garantir un maior achegamento da Administración aos cidadáns.

A Axencia Tributaria presta apoio técnico e asistencia administrativa ao Consello, así como de formación e análise da información derivada das queixas a través da Unidade Operativa do Consello para a Defensa do Contribuínte, integrada no Servizo de Auditoría Interna e coordinada polo seu director.

En 2019 e en relación a actuacións da Axencia Tributaria presentáronse ante o Consello para a Defensa do Contribuínte un total de 8.613 queixas e suxestións (8.329 queixas e 284 suxestións), un 11,86 por cento máis que no ano anterior.

No  Cadro nº 11. Queixas e suxestións. Principais rúbricas 2019 Nova xanela do Anexo, recóllense as principais rúbricas en que se agrupan os motivos das queixas e suxestións para 2019. Así mesmo, a información de detalle pode consultarse na Memoria anual do Consello para a Defensa do Contribuínte , que recolle as cifras definitivas aprobadas no Pleno do Consello.