Saltar ao contido principal
Memoria 2019

4.1.2. Asistencia aos contribuíntes

Axuda e formularios para a confección de declaracións

No exercicio 2013 suprimíronse os modelos de declaracións en papel impreso practicamente na súa totalidade, polo que a maior parte das realizadas a partir desa data confecciónanse a través de Internet utilizando, se é o caso, programas informáticos de axuda, os cales poden ser proporcionados pola Axencia Tributaria ou proceder de fontes externas.

Progresivamente, fóronse substituíndo os programas de axuda para a formalización de declaracións por formularios dispoñibles na páxina web da Axencia Tributaria. Destaca o servizo de tramitación do borrador/declaración (Renda WEB) para a autoliquidación do IRPF. O acceso ao mesmo pódese efectuar con calquera dos seguintes sistemas de identificación e / ou autenticación: certificado ou DNI electrónico, Cl@ve PIN ou número de referencia.

Tamén para a declaración do Imposto sobre o Patrimonio e dos pagamentos fraccionados trimestrais do IRPF no réxime de estimación obxectiva ponse a disposición o formulario web.

Realización de trámites por teléfono

A Axencia Tributaria conta cun Centro de Atención Telefónica, CAT (901 20 03 45) operativo de luns a venres, de 9 a 19 horas (ata as 21 horas de abril a xuño e ata as 15 horas en agosto). Entre os servizos de asistencia tributaria que presta, destacan os seguintes: xestión do borrador da declaración do IRPF, dedución por maternidade, dedución por familia numerosa e persoas con discapacidade, recadación (gravación de solicitudes de adiamento, fraccionamento e compensacións, pagamento telefónico, así como subscrición de servizos da Axencia Tributaria, entre outros), cambio de domicilio, información de non residentes, apoio DIT Informativas e requirimentos ARES.

Ademais, durante os meses de campaña de Renda, os medios persoais do CAT refórzanse a través da contratación dunha empresa externa, xa que non sería posible prestar a devandita asistencia cos medios propios de que dispón a Axencia Tributaria. Esta é a OTAC, Oficina Telefónica de Asistencia ao Contribuínte.

Durante o ano 2019 producíronse, entre outras, as seguintes actuacións:

O total de chamadas atendidas pola Oficina Telefónica de Atención ao Contribuínte (OTAC) e o Centro de Atención Telefónica (CAT) foi de 1.532.399.

Con respecto á dedución por familias numerosas e persoas con discapacidade (DAFAS) realizáronse un total de 99.158 xestións (este servizo empezou a funcionar o 7 de xaneiro de 2015).

O servizo de requirimentos de información (ARES) puxose en funcionamento o 1 de xullo de 2015 e en 2019 atendéronse 901 solicitudes.

Doutra banda, mediante as unidades telefónicas automáticas de recoñecemento de voz prestáronse durante 2019 os seguintes servizos: chamadas directas (901121224), cita previa en oficinas e cita previa telefónica. O número total de chamadas recibidas nas devanditas unidades de recoñecemento de voz foi de 2.248.024, o que supón un decremento superior ao 59 %respecto do ano anterior. A razón para ese descenso débese a que no ano 2019 suprimiuse nestas unidades o servizo de recepción de chamadas para a confección telefónica de declaracións de Renda.

Cita previa

Os contribuíntes poden solicitar cita previa para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria, tanto para a elaboración de declaracións tributarias, especialmente do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, como para tramitar a información que lles fose requirida nun procedemento de comprobación.

No ano 2015, implantouse na Axencia Tributaria a cita previa para todos os servizos.

O sistema de cita previa xeneralizada permite aos contribuíntes concertar día e hora para ser atendidos nas oficinas da Axencia Tributaria nos servizos de recadación (pagamento e información sobre débedas, embargos, adiamentos, recursos de recadación e outros trámites de recadación) e de xestión (información, xestión censual, certificados e módulos).

A cita previa pode solicitarse presencialmente, por Internet ou por teléfono. Nestes dous últimos casos, o sistema envía, se así deséxao o contribuínte, un correo electrónico ou unha SMS lembrando a cita.

Durante o ano 2019 concertáronse 7.061.025 citas vivas en xestión (un 1,1 por cento máis que o ano anterior) das que, 2.628.758 corresponden a citas vivas de campaña de Renda (un 9,7 por cento máis que o ano anterior). Nestes datos excluíronse as anuladas e as modificadas.

Asistencia presencial nas Administracións da Axencia Tributaria: ATENEO.

O programa ATENEO permite contabilizar os servizos de información prestados aos contribuíntes de forma presencial en todas as Delegacións Especiais da Axencia Tributaria. Durante o ano 2019 o número de contribuíntes que acudiron ás oficinas da Axencia Tributaria para obter información presencial foi de 12.733.067.

Rexistro de apoderamentos, sucesións e representacións legais

A través deste servizo, os obrigados tributarios poden realizar por Internet calquera trámite ante a Axencia Tributaria mediante un representante (intermediario fiscal). A 31 de decembro de 2019 estaban activos 7.462.391 apoderamentos para trámites por Internet, un 5 por cento máis que o ano anterior.

Obtención de certificados

Conforme á normativa vixente, existen numerosos supostos en que os cidadáns se ven obrigados a acreditar fronte ás Administracións Públicas, ou ante os organismos e entidades dependentes das mesmas, o feito de encontrarse ao corrente do cumprimento das súas obrigas tributarias ou calquera outra circunstancia de carácter tributario, como, por exemplo, o nivel de renda.

Co obxecto de xestionar este servizo de maneira máis eficiente e facilitar aos cidadáns esta acreditación-evitando que deban desprazarse ás nosas oficinas-, a Axencia Tributaria, pode subministrar directamente ás Administracións Públicas solicitantes a información contida nos certificados, coa mesma validez e eficacia que estes.

A cifra de certificados solicitados directamente polos cidadáns nas oficinas da Axencia durante o ano 2019 foi 812.662, o que supón un descenso do 14 por cento con respecto aos datos en 2018.