Saltar ao contido principal
Memoria 2021

4.1.1. Servizos de información

O programa INFORMA é a vía principal para obter información escrita da Axencia Tributaria. Consiste nunha base de datos de preguntas e respostas tributarias ás que poden acceder tanto usuarios internos como externos. O programa INFORMA está dispoñible para a súa consulta a través de Internet.

En 2021, os accesos ao consultorio foron 2.568.181, un 1 por cento menos que en 2020, cun total de 2.594.063.

Así mesmo, dispón dun Servizo Telefónico de Información Tributaria Básica (901 33 55 33) sobre os principais impostos, operativo de luns a venres de 9 a 19 horas (agás no mes de agosto, en que o horario de atención é de 9 a 15 horas). En 2021 atendéronse 5.525.396, cun nivel de cobertura con respecto ás chamadas recibidas do 88,20 %.

A información tributaria, no ámbito recadador, tamén se presta a través do servizo Rec@t, que en 2021 recibiu 777.000 chamadas.

No ano 2021, con motivo da campaña de renda do exercicio 2020, reforzáronse as plataformas de información tributaria desde o 24 de marzo ata o 30 de xuño de 2021, en horario de 9.00 a 19.00 de luns a venres, con 435 postos atendidos por 435 persoas, atendendose nos devanditos meses 2.069.632 chamadas.

Así mesmo, a páxina web da Axencia Tributaria, http://sede.agenciatributaria.gob.es, é unha canle de información cada vez máis utilizado polos contribuíntes. A páxina web facilita a localización dos contidos, ao aglutinar nunha mesma situación toda a información relativa a un imposto, descarga de programas, modelos e formularios, así como o acceso a todos os trámites electrónicos.

Neste marco, a Axencia Tributaria nos últimos anos está avanzando cara a un novo modelo de información e asistencia incrementando a calidade na prestación dos servizos, incidindo no fomento do cumprimento voluntario e priorizando o uso das novas tecnoloxías fronte aos medios tradicionais de asistencia presencial. Exemplo diso é a creación do Asistente Virtual da Subministración Inmediata de Información e do Imposto sobre o Valor Engadido. Estes asistentes virtuais son ferramentas, baseadas no uso da intelixencia artificial, a través das que se proporciona unha ampla información tributaria e axuda para a formalización e presentación das declaracións, que permiten resolver unha ampla gama de cuestións que poden ser expostas polos contribuíntes e que se complementan coa posibilidade de iniciar un Chat con especialistas ou de rexistrar as preguntas na Aplicación INFORMA plus, cando non se obteña a información necesaria na resposta automática das ferramentas de asistencia virtual.  Durante 2021 producíronse 1.056.272 accesos ás ferramentas de asistencia virtual de IVE, Renda e Censos (Asistentes virtuais, Informadores e localizadores), e 1.057.256 a outras ferramentas de axudas, como calculadoras de prazos, e axudas á formalización de modelos 303 ou 390.

As cifras máis relevantes desenvólvense nos gráficos recollidos no Anexo: Gráfico nº 17. Evolución dos accesos ao Programa Informa, Gráfico nº 18. Evolución das chamadas atendidas polo teléfono de Información Tributaria Básica, Gráfico nº 19. Evolución das visitas (páxinas visitadas) aos portais web da Axencia Tributaria e  Gráfico nº 20 Accesos aos asistentes virtuais e outros ferramentas de axuda.