Saltar ao contido principal
Memoria 2021

4.1.3. Campaña de Renda

A Axencia Tributaria intensificou os seus esforzos para facilitar o cumprimento das súas obrigas aos máis de 20 millóns de cidadáns obrigados a presentar declaración polo Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas correspondente ao ano 2020. Para iso, na Campaña de Renda desenvolvida en 2021 incrementáronse os recursos humanos e técnicos para satisfacer as demandas de asistencia e información, así como para a prestación dos servizos que se sinalan a continuación.

Renda Web

O programa Renda Web une, á simplicidade do antigo borrador, a xeneralidade do programa PAI, permitindo engadir calquera dato ou renda.

No ano 2021 (exercicio 2020), realizáronse un total de 16.741.388 declaracións a través deste sistema.

Móstranse as cifras máis relevantes no Gráfico nº 21. Renda Web  (Anexo).

Servizo RENØ de obtención do borrador e datos fiscais por Internet

Como en anos anteriores, préstase o servizo RENØ de obtención do borrador e datos fiscais por Internet. Neste exercicio utilizárono 22.651.624 contribuíntes, o que supón, con respecto ao ano anterior, un incremento do 0,16 %.

Para a súa utilización, débese introducir na Sede electrónica o NIF do contribuínte, o seu primeiro apelido, o importe do recadro 505 da declaración do ano anterior ou, se é o caso, marcar o recadro que indica non habera presentado e, posteriormente, un número de teléfono móbil e o código dunha conta corrente se non se presentou declaración. Desta forma, o sistema envía automaticamente unha mensaxe ao móbil (SMS) co número de referencia do borrador e dos datos fiscais. Este número de referencia permite consultar, modificar e confirmar o borrador.

Presentación de declaracións por medios telemáticos.

Ao finalizar a campaña, o total de declaracións presentadas superou a cifra de 21.725.000 (22.317.736 a 4 de febreiro de 2022), das que 527.000 foron presentadas a través das oficinas da Axencia Tributaria e 21.198.000 por outros medios electrónicos.

Cadro 22. Renda 2020: Resultados obtidos (Anexo) Nova xanela

Tramitación da devolución. 

A Administración dispón dun prazo de seis meses desde o termo do prazo de presentación das declaracións, ou desde a data da presentación se a declaración foi presentada fóra de prazo, para practicar a liquidación provisional que confirme ou rectifice o importe da devolución solicitada polo contribuínte.

A emisión de devolucións dá comezo ás 48 horas do inicio da campaña de Renda. A consulta do estado de tramitación da devolución está dispoñible na páxina web da Axencia Tributaria e no servizo telefónico automático.

En 2021, o tempo medio de tramitación de devolucións de IRPF afectado por filtros foi de 28 días.Este tempo incrementouse a 106 días para as devolucións non afectadas por filtros.

Estes tempos de tramitación invisten a tendencia existente en anos anteriores, debido principalmente á creación de numerosos riscos en 2021, que alteraron as cifras de devolucións afectadas. Previsiblemente en 2022 os tempos medios de tramitación volverán á liña de anos anteriores, cun menor tempo de tramitación en devolucións non afectadas por filtros.