Saltar ao contido principal
Memoria 2021

4.3.3. Presentación telemática de declaracións tributarias

Desenvolveuse o modelo 604 Imposto sobre as Transaccións financeiras (ITF) e o Anexo informativo de Transaccións Financeiras correspondente segundo a Lei 5/2020, do 15 de outubro, do Imposto sobre as Transaccións Financeiras e cuxa finalidade é a de contribuír ao obxectivo de consolidación das finanzas públicas, e reforzar o principio de equidade do sistema tributario, tendo en conta que as operacións que agora se someten a tributación con carácter xeral non se encontran suxeitas efectivamente a imposto algún no ámbito da imposición indirecta. A súa aplicación limítase ás accións daquelas sociedades que teñan accións admitidas a negociación nun mercado regulado, con independencia de que a transacción se execute ou non nun centro de negociación, e que ademais teñan un valor de capitalización bolsista superior a 1.000 millóns de euros. Adicionalmente xérase unha nova declaración informativa como anexo ao modelo 604 (modelo ATF Declaración) que recolle os detalles das operacións gravadas por este imposto.

No que fai ao imposto sobre servizos Dixitais (ISD), desenvolveuse o modelo 490 Imposto sobre servizos dixitais.

No referente a Renda Web, na aplicación de Renda Web 2020 levouse a cabo un importante cambio tecnolóxico, cuxa base é a substitución do ficheiro de presentación de formato plano por un ficheiro de formato enriquecido XML para conseguir os seguintes beneficios na xestión da campaña IRPF: utilizar un único motor de cálculo en todas as aplicacións IRPF (Motor de cálculo de Renda Web), conseguir unha homogenización completa nas validacións de calidade e no tratamento das presentacións realizadas con Renda Web e as realizadas por programas de axuda de terceiros, conseguir maior flexibilidade na configuración do modelo IRPF pola flexibilidade do novo formato XML que permite adaptar o modelo a cambios de contido por modificacións normativas, e posibilitar novos servizos de xestión automatizada, baseados nos novos produtos de liquidación de sistema e pseudoliquidación.

Igualmente, nesta campaña ofreceuse a posibilidade de importar en Renda Web, de forma automática, os libros rexistros de IRPF en formato Excel, no apartado de actividades económicas, ofrecendo polo tanto a xeración automática de actividades económicas de acordo co contido do ficheiro importado, facilitando a formalización ao non ter que realizarse de forma manual. Adicionalmente, continúase na mellora da asistencia ao cumprimento, incrementando o número de recadros con mensaxe informativa (enfoque behavioural insights da OCDE para a acción pública), co obxectivo de tratar de reducir os erros previsibles dos contribuíntes na formalización da súa declaración.

No Gráfico nº 46. Evolución das declaracións do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas presentadas por medios telemáticos  Nova xanela (Anexo) móstranse as cifras que reflicten o desenvolvemento neste ámbito.

Para a campaña de Sociedades 2020, que se xestiona en 2021, unha das principais novidades de Sociedades Web foi a posibilidade de incorporar datos fiscais no Imposto de Sociedades, o que supón unha mellora nos servizos de asistencia ao contribuínte, reducindo o número de declaracións incorrectas por riscos fiscais relacionados cos datos fornecidos. Finalmente, como melloras para o control posterior das declaracións, introducíronse en Sociedades Web, avisos que se mostran aos contribuíntes.

Tamén, en 2021 produciuse unha xeneralización do proxecto PRE303 2020, deixando de estar exclusivamente vinculado ao perfil de contribuíntes SII que podían ter acceso aos libros agregados, para estenderse a todos os contribuíntes, ofrecendo distintos servizos segundo o perfil de contribuíntes que teñen que presentar o modelo 303. Como exemplos téñense contribuíntes en SII que poden acceder aos seus Libros Agregados (colectivo que se viu ampliado a grandes empresas e voluntarios en SII), ou contribuíntes exclusivamente arrendadores aos que se cubrirán os recadros en función dos datos achegados polo propio contribuínte. O novo PRE303 2021 ofrece á contribuínte numerosa información adicional que se incorpora de forma automática ao confeccionar a declaración, como axuda á formalización, o que supón unha importante mellora nos servizos de asistencia ao contribuínte. Exemplos diso son a inclusión da Carteira de Cotas a Compensar, onde se lle ofrecen os importes que hai que compensar pendentes de períodos anteriores, analizados por exercicio e período de xeración, importes aplicados e pendentes de aplicar, melloras na composición de Libros Agregados IVE do último período do 303 (mes 12 ou cuarto trimestre segundo o presentador), ou a información fornecida das actividades realizadas no exercicio para os contribuíntes exonerados de presentar modelo 390. O novo PRE303 de 2021 ofrecen outros servizos e funcionalidades como son, a Xanela Censual IVE, que contén información censual relevante do contribuínte en relación ao IVE no período de autoliquidación que vai presentar, ou a posibilidade de consultar Os meus Datos Censuais IVE, que contén a información censual do contribuínte relacionado co IVE no momento do acceso e serve para que o contribuínte actualice ou modifique aqueles datos que non son correctos ou que faltan e que poden ter incidencia na liquidación do imposto.

do acceso e serve para que o contribuínte actualice ou modifique aqueles datos que non son correctos ou que faltan e que poden ter incidencia na liquidación do imposto.

Para favorecer o desenvolvemento do modelo de Administración de asistencia Dixital Integral (ADI), incorporáronse novas funcionalidades nos modelos 030, 037, 036, 115, 130, 131, 140, 143, 303, 390, 952. A Administración Dixital Integral complementa a axuda presencial en oficinas, atendendo de forma personalizada non presencial a contribuíntes de todo o territorio nacional, evitando o cidadán desprazamento ata as devanditas oficinas. Para atender este obxectivo, e poder asistir o contribuínte mediante a presentación de declaracións, adaptáronse as aplicacións de varios modelos para cumprir coas necesidades requiridas, usando distintas ferramentas, desde asistentes virtuais ata chats instantáneos, pasando polo teléfono tradicional e o ‘clic to call’ (botón de chamada na web), entre outras canles.

Tamén se desenvolveu un novo servizo de presentación por Lotes en Sede da Axencia Tributaria, substituíndo ao servizo de presentación por Lotes anteriores, que quedara obsoleto tanto a nivel tecnolóxico como funcional. Redeseñouse o sistema de presentación masiva de declaracións, usando novas tecnoloxías, removendo obstáculos tecnolóxicos para a súa utilización por parte de Colaboradores Sociais. Permite presentar un conxunto de declaracións da mesma tipoloxía en moi pouco tempo e con moi pouco esforzo, podendo recuperar os xustificantes de presentación das declaracións presentadas correctamente, así como todos os detalles das declaracións para o seu procesamento posterior. Todo iso cunha interface renovada.

No tocante á o modelo Censual 036, a raíz da Orde HAC/609/2021 do 16 de xuño, implantáronse cambios de relevancia no modelo 036. Este cambio normativo, ademais de afectar ao formulario de presentación, presentación telemática e xustificante de impresión, ten impacto relevante en servizos censuais vinculados ofrecidos a CIRCE (Ministerio de Industria) e os Notarios, para a xestión da alta e baixa censual canda a obtención do NIF provisional/definitivo.

No que fai ás declaracións de Informativas, introducíronse melloras na plataforma de Informativas, orientadas ao contribuínte, para facilitarlle a formalización das mesmas (melloras na realización de consultas nos formularios, soporte para linguas cooficiais en formulario TGVI En liña). Igualmente leváronse a cabo os desenvolvementos de novos modelos de Informativas, tales como a nova subministración certificados enerxéticos de CC.AA (modelo 901), ou o anexo informativo de Transaccións Financeiras (ATF) correspondente segundo a Lei 5/2020.

No Modelo 05 (Recoñecemento previo de determinados supostos de non suxeición, exención ou redución no Imposto de Matriculación), habilitouse a presentación electrónica (que só podía presentarse en papel con anterioridade). Intégrase coa ficha ITV electrónica, o que mellora a calidade dos datos declarados e facilita o control posterior.

Cómpre destacar igualmente as seguintes novidades asociadas aos servizos de Internet:

Os datos fiscais de renda 2020 incorporan as seguintes novidades: modificacións provenientes de informativas 2020, información para unha mellor xestión dos expedientes de renda afectada por pagamentos ERTE, información necesaria para que Renda Web poida reducir os erros previsibles dos contribuíntes na formalización da súa declaración, información necesaria para a xestión de amortizacións de inmobles de acordo co que o contribuínte declarou en renda 2019, información para a xestión das novidades en deducións autonómicas e xeración de novos conceptos de rendementos obtidos no estranxeiro de acordo cos novos intercambios internacionais.

Pola súa banda, os datos fiscais de Sociedades integráronse co programa de axuda Sociedades Web 2020 que posibilita que as declaracións de Sociedades 2020 presentadas con Sociedades Web teñan máis calidade ao contar con esta nova funcionalidade de incorporar datos fiscais.

Esta maior calidade inflúe tanto na fase de asistencia (facilitar ao declarante a incorporación de datos) como na posterior fase de control (ao visibilizar os datos fiscais en Sociedades Web é máis probable que un declarante inclúa os seus rendementos e retencións e polo tanto a súa declaración teña unha tramitación máis áxil e xérense menos discrepancias coa información de que dispón a Axencia Tributaria). Aqueles declarantes que non utilicen Sociedades Web seguen tendo á súa disposición servizos para a descarga dos devanditos datos fiscais de Sociedades 2020 nos seus programas de axuda de presentación. Outras novidades foron: incorporación de novidades de informativas 2020, incorporación de información de socios e administradores procedentes de fontes distintas do modelo 200, incorporación de ingresos imputados procedentes da subministración inmediata de información (SII), incorporación de ingresos imputados procedentes do modelo 347, incorporación de información de declaracións anteriores do modelo 200.

Por outra banda, a Xanela Censual de IVE/Os meus Datos Censuais de IVE integráronse co formulario pre 303.

En liña co desenvolvemento da Administración Dixital Integral (ADI), incluiuse na aplicación de Cita Previa multiservizo unha nova funcionalidade que permite solicitar cita previa en servizos de asistencia telefónica.

Tamén se mellorou a Cita previa de Renda 2020, aplicación para solicitar cita por Internet de renda telefónica e presencial, contemplando todas as especialidades requiridas pola configuración da campaña.

En relación coa Pasarela de Pagamentos da Axencia Tributaria:

  • A raíz do proxecto NRC En liña auspiciado pola modificación da Orde EHA/2027/2007, que centraliza a xeración de NRCs, a Pasarela de Pagamentos da Axencia Tributaria sufriu cambios para adaptar a implantación dos servizos de pagamento para integrarse co NRC En liña, cumprindo modificar o protocolo de intercambio de información coas Entidades Colaboradoras. Ademais, a raíz da integración co NRC En liña, leváronse a cabo melloras e novos desenvolvementos nos servizos que ofrece a Pasarela: implementouse un sistema de recuperación de erros no pagamento, desenvolveuse un novo servizo para o pagamento automatizado de autoliquidacións por parte de terceiros (sen necesidade de acceder á Sede da Axencia Tributaria para realizar o trámite) e xerouse un sistema de xeración de xustificantes de pagamento en formato PDF que achegan certa seguridade aos ordenantes de pagamentos, ao dispor fisicamente dun comprobante da operación.

  • A Pasarela de pagamentos tamén se viu afectada polo proxecto Pagar e Aprazar, que supuxo unha serie de cambios estéticos e operativos para axustar a aplicación aos novos estándares definidos.

  • Finalmente, relacionado coa nova Administración de asistencia Dixital Integral (ADI) cumpriu realizar unha evolución da Pasarela de Pagamentos, que permita de forma análoga a como xa se vén facendo co Pagamento Telefónico de Liquidacións, permitir que un empregado público poida ordenar un pagamento en nome dun contribuínte, usando para iso unha conta de que o contribuínte, convenientemente identificado, sexa titular (pagamento telefónico de autoliquidacións).

Por último, no Pagamento por Transferencia de autoliquidacións e liquidacións, implementouse a Resolución do 18 de xaneiro de 2021 da Dirección Xeral da Axencia Tributaria, que establece o procedemento e as condicións para a realización de pagamentos mediante transferencia bancaria a contas abertas nas entidades colaboradoras na xestión recadadora estatal de determinadas débedas que, conforme á normativa vixente en cada momento, sexan susceptibles de ingreso telemático a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria. O devandito procedemento unicamente poderá utilizarse por aqueles obrigados ao pagamento que opten por realizar o ingreso de forma non presencial e non dispoñan de conta da súa titularidade en ningunha entidade colaboradora da Axencia Tributaria e, en particular, cando este tipo de pagamentos se pretenda efectuar desde o estranxeiro. Impleméntanse todos os servizos necesarios para permitir o pagamento de autoliquidacións e liquidacións por esta nova vía, así como todas as comunicacións necesarias para a integración coa única Entidade Colaboradora adherida a este procedemento de pagamento.