Saltar ao contido principal
Memoria 2022

4.1.1. Servizos de información

O programa INFORMA é a vía principal para obter información escrita da Axencia Tributaria. Consiste nunha base de datos de preguntas e respostas tributarias ás que poden acceder tanto usuarios internos como externos. O programa INFORMA está dispoñible para a súa consulta a través de Internet.

En 2022, os accesos ao consultorio foron 2.257.272, un 12,1% menos que en 2021, cun total de 2.568.181.

Así mesmo, dispón dun Servizo Telefónico de Información Tributaria Básica (901 33 55 33) sobre os principais impostos, operativo de luns a venres de 9 a 19 horas (agás no mes de agosto, en que o horario de atención é de 9 a 15 horas). En 2022 atendéronse 5.644.448, o que supón un incremento nas chamadas atendidas do 2,2 %respecto do ano anterior (5.525.396 en 2021).

A asistencia e información tributaria, no ámbito recadador, tamén se presta a través do servizo Rec@t, que en 2022 recibiu 747.000 chamadas, de que foron atendidas 685.000, fronte ás 630.000 de 2021.

No ano 2022, con motivo da campaña de renda do exercicio 2021, reforzáronse as plataformas de información tributaria desde o 1 de abril ata o 1 de xullo de 2022, en horario de 9.00 a 19.00 de luns a venres, con 503 postos atendidos por 503 persoas, atendendose nos devanditos meses 2.226.547 chamadas (un 7,6% máis que en 2021, con 2.069.632 chamadas).

Así mesmo, a páxina web da Axencia Tributaria, https://sede.agenciatributaria.gob.es, é unha canle de información cada vez máis utilizado polos contribuíntes. A páxina web facilita a localización dos contidos, ao aglutinar nunha mesma situación toda a información relativa a un imposto, descarga de programas, modelos e formularios, así como o acceso a todos os trámites electrónicos.

Neste marco, a Axencia Tributaria nos últimos anos está avanzando cara a un novo modelo de información e asistencia incrementando a calidade na prestación dos servizos, incidindo no fomento do cumprimento voluntario e priorizando o uso das novas tecnoloxías fronte aos medios tradicionais de asistencia presencial. Exemplo diso é a creación do Asistente virtual de Renda, a través do que o contribuínte pode formular as súas propias preguntas sobre as principais cuestións que propón o Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (obriga de declarar, como declarar nóminas, alugamentos, venda de inmobles ou produtos financeiros, axudas obtidas ou que deducións aplicar, entre outras) así como as dúbidas máis habituais de Campaña, cuestións que se responderán de forma personalizada. Así mesmo encóntranse dispoñibles o Asistente Virtual da Subministración Inmediata de Información e do Imposto sobre o Valor Engadido. Estes asistentes virtuais son ferramentas, baseadas no uso da intelixencia artificial, a través das que se proporciona unha ampla información tributaria e axuda para a formalización e presentación das declaracións, que permiten resolver unha ampla gama de cuestións que poden ser expostas polos contribuíntes e que se complementan coa posibilidade de iniciar un Chat con especialistas ou de rexistrar as preguntas na Aplicación INFORMA plus, cando non se obteña a información necesaria na resposta automática das ferramentas de asistencia virtual. Durante 2022 producíronse 1.392.474 accesos ás ferramentas de asistencia virtual de IVE, Renda e Censos (Asistentes virtuais, Informadores e localizadores), e 804.999 a outras ferramentas de axudas, como calculadoras de prazos, e axudas á formalización de modelos 303 ou 390.

As cifras máis relevantes desenvólvense nos gráficos recollidos no Anexo: Gráfico nº 17. Evolución dos accesos ao Programa Informa, Gráfico nº 18. Evolución das chamadas atendidas polo teléfono de Información Tributaria Básica, Gráfico nº 19. Evolución das visitas (páxinas visitadas) aos portais web da Axencia Tributaria , Gráfico nº 20. Evolución dos accesos ás ferramentas de asistencia virtual, e Gráfico nº 21 Accesos aos asistentes virtuais e outros ferramentas de axuda.