2.5. Valoración da Axencia Tributaria polos cidadáns
Enquisas e estudos de opinión
O Instituto de Estudos Fiscais do Ministerio de Facenda levou a cabo en 2024 o estudo demoscópico “Opinións e actitudes fiscais dos españois en 2023”. Este informe realízase anualmente e tamén é coñecido como “Barómetro Fiscal”.
O estudo realízase a partir dunha mostra de tres mil cidadáns, distribuídos en cinco segmentos (empresarios, agricultores, profesionais, asalariados e inactivos), seleccionados por cotas de hábitat, xénero e idade e utilizando a técnica de entrevista persoal, con aplicación dun cuestionario estruturado.
A comparación das valoracións obtidas en 2024 coas de anos anteriores (escala sobre 4) mostra que a imaxe positiva dos servizos da Axencia Tributaria está consolidada entre os cidadáns, cunha valoración media do 2,9.
Ademais, neste estudo analízase a opinión dos cidadáns respecto dos funcionarios da Axencia Tributaria, que obteñen a consideración de bos técnicos, imparciais no desempeño do seu labor e correctos no trato persoal.
Valoración dos servizos en campaña da renda polos contribuíntes
A Axencia Tributaria mediante a “Enquisa do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas 2023” desenvolvida durante o ano 2024 sonda a opinión dos usuarios, sobre os servizos ofrecidos.
Os usuarios manifestan a súa opinión sobre o uso dos seguintes servizos: o servizo RENØ para obter o número de referencia, Cl@ve PIN, a app "Axencia Tributaria ", o servizo de axuda para a presentación telemática da declaración (Renda Web), o servizo de cita, o servizo de asistencia para a presentación da declaración por teléfono e en oficinas, o servizo de videoasistencia e a información e trámites facilitados a través da Sede da Axencia Tributaria.
Con respecto ao nivel de satisfacción dos usuarios co servizo de axuda para presentar a declaración da Renda 2023 (Renda Web), os contribuíntes que manifestan sentirse satisfeitos, bastantes satisfeitos ou moi satisfeitos con respecto á mesma supoñen un 82,64 % de que indicaron utilizar este servizo.
Queixas e suxestións. Consello para a Defensa do Contribuínte
O Consello para a Defensa do Contribuínte, órgano colexiado adscrito á Secretaría de Estado de Facenda, vela pola efectividade dos dereitos dos obrigados tributarios, atendendo as queixas que se producen pola aplicación do sistema tributario que realizan os órganos do Estado e efectúa as suxestións e propostas pertinentes na forma que regulamentariamente se determina. Réxese, no referente á súa competencia, composición e funcionamento, polas súas normas específicas.
Aparece como garante dos dereitos dos cidadáns nas súas relacións tributarias, co fin de garantir un maior achegamento da Administración aos cidadáns.
A Axencia Tributaria presta apoio técnico e asistencia administrativa ao Consello, así como de formación e análise da información derivada das queixas a través da Unidade Operativa do Consello para a Defensa do Contribuínte, integrada no Servizo de Auditoría Interna e coordinada pola súa directora.
En 2024 e en relación coas actuacións da Axencia Tributaria, presentáronse ante o Consello para a Defensa do Contribuínte un total de 7.694 queixas e suxestións (6.684 queixas e 1.010 suxestións), un 20,7 % máis que no ano anterior, e un 2,7 % superior ás presentadas en 2022. En 2024 houbo un número moi significativo de suxestións co mesmo contido procedente de colectivos de profesionais tributarios facendo distintas propostas para mellorar as relacións entre os contribuíntes e a Administración, o que supuxo un aumento do 497 %das suxestións recibidas.
No Cadro nº 11. Queixas e suxestións. Principais rúbricas 2024 do Anexo, recóllense as principais rúbricas en que se agrupan os motivos das queixas e suxestións para 2024. Así mesmo, a información de detalle pode consultarse na Memoria anual do Consello para a Defensa do Contribuínte, que recolle as cifras definitivas aprobadas no Pleno do Consello.