Comunicación tributaria clara
Durante os pasados 22 e 23 de novembro celebráronse, en Barcelona, as xornadas Comunicación Tributaria Clara. Unha aproximación interdisciplinaria.
O evento organizouse conxuntamente pola Cátedra Universidade de Barcelona-deputación de Barcelona (UB-DIBA) de Comunicación Clara Aplicada ás Administracións Públicas e o proxecto de investigación “O dereito a entender a comunicación tributaria. Análise e clarificación do discurso empregado nos procedementos de recadación”, en que participa o Departamento de Recadación en colaboración co Instituto de Estudos Fiscais e investigadores de diversas universidades nacionais e internacionais.
Nas xornadas participou a directora do Departamento de Recadación, Virginia Muñoz, nunha mesa redonda sobre “Simplificación dos procedementos no pagamento dos tributos ”, en que tivo oportunidade de detallar os medios e canles desenvolvidas pola Axencia Tributaria para simplificar o pagamento das débedas.
Tamén participou o subdirector xeral de Recadación Executiva, Iván Mesón, quen ademais é membro do proxecto de investigación, nunha mesa redonda que relatou “O proceso de clarificación da providencia de constrinximento ”, documento a partir do que se construíu un corpus textual de actuacións tributarias que foi analizado con técnicas cuantitativas e cualitativas.
Noutra mesa redonda, relativa a “Problemas e solucións nos procedementos de recadación tributaria”, participou o inspector de Facenda do Estado, Pablo Grande, como membro do proxecto de investigación, en que tivo oportunidade de explicar diversas estratexias despregadas pola Axencia Tributaria para mellorar a eficacia e comprensión polos obrigados tributarios das actuacións de recadación.
O obxecto das xornadas, a comunicación tributaria clara, constitúe tamén un compromiso da Axencia Tributaria, recollido no seu Plan Estratéxico 2020-2023, e que recentemente puxo en marcha modificando ata oito modelos de comunicación e notificación ao contribuínte que utilizan distintas áreas da Axencia nos seus documentos máis habituais. Estas revisións, que se irán implementando paulatinamente nos próximos meses, acadan a máis de 3,7 millóns de documentos ao ano.
Entre as modificacións levadas a cabo nos documentos da Axencia destaca o novo resumo de contido. Na primeira páxina das comunicacións e notificacións revisadas inclúese agora un novo resumo informativo coa información básica de cada documento: que recibe o cidadán, por que recíbeo, que debe facer a partir da súa recepción e onde pode obter axuda e resolver as súas dúbidas.