Desmantelada unha organización criminal que roubaba coches co obxectivo de enviaros a Gambia
-
Durante o transcurso da investigación realizáronse nove detencións e recuperáronse 40 vehículos
-
Desmantelada a infraestrutura da rede, que dispuña de descampados e naves industriais para gardar os coches en diferentes puntos de Cataluña, Huesca e Almería
- A organización cargaba os colectores os fins de semana para tratar de evitar inspeccións antes de enviaros a distintos portos da costa española, co porto de Banjul (República de Gambia) como destino final
22 de outubro de 2025.- Funcionarios de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria en Cataluña e Mossos d ’Esquadra da Divisió d ’Investigació Criminal (DEC.) da Regió Policial Ponent e de Girona, entre agosto e outubro de 2025 desmantelaron un grupo criminal dedicado ao contrabando de vehículos roubados coa finalidade de faceros chegar, principalmente, a Gambia. A investigación, desenvolvida en diferentes fases, permitiu deter a nove homes de entre 19 e 53 anos.
Contexto inicial: un roubo recorrente do mesmo modelo de vehículo
Desde 2023 os axentes tiñan constancia dun aumento de roubos do mesmo tipo e modelo de vehículo: un SUV dun fabricante asiático. Durante 2024 esta tendencia supuxo un incremento progresivo, con 137 denuncias por subtracción en toda Cataluña e 38 vehículos recuperados. De feito, nos primeiros seis meses deste ano a dinámica continuou á alza, acadando 118 subtraccións en territorio catalán e 31 recuperacións de vehículos.
A gran maioría dos vehículos non aparecían abandonados, senón que acababan en descampados ou naves industriais dentro de colectores marítimos, listos para ser enviados por vía marítima, habitualmente cara a países africanos.
A investigación deu un xiro o 22 de xullo deste ano, cando os Mossos d ’Esquadra localizaron nunha nave industrial de Girona unha decena de vehículos roubados que estaban a punto de ser introducidos no mercado ilícito. Os axentes da DEC. de Girona determinaron que entre unha e dúas veces ao mes realizábanse recollidas de vehículos subtraídos por varias persoas que os manipulaban, e posteriormente un camioneiro transportábaos dentro de colectores de ferro oculto entre chatarra. Neste contexto, os axentes identificaron varias persoas e vehículos implicados na trama, ademais dun colector cuxa carga chegou ao porto de Barcelona a finais de xullo e cruzou o continente ata chegar a Tánxer (Marrocos). O destino final da mercadoría era o porto de Banjul (República de Gambia), pero as xestións realizadas a través da interpol permitiron alertar á policía marroquí da chegada do devandito colector. Foi entón cando as autoridades do país comprobaron o seu interior e confirmaron a presenza de catro vehículos que constaban como roubados na Ràpita (Montsià), Roses (Alt Empordà) e Francia.
Un ‘modus operandi’ moi marcado
Os investigadores determinaron que os sospeitosos tiñan un ‘modus operandi’ moi especializado: accedían aos vehículos activando un sistema que facía crer ao coche que se estaba desbloqueando coa súa chave orixinal. Unha vez tíñano no seu poder, trasladábano a un terreo fóra do núcleo urbano onde o grupo alugaba un espazo. Alí tiñan controlados colectores marítimos en que agochaban os vehículos ata encheros e xestionar o seu envío cara a África.
A loxística desta actividade requiría unha organización moi ben estruturada, con líderes destacados, titulares dos contratos tanto de arrendamento dos colectores como das ordes de transporte cara aos diferentes portos de destino. Nun segundo nivel estaban os encargados de xestionar as naves e descampados onde se almacenaban os vehículos. Nunha terceira escala, os membros que preparaban a carga dos colectores. E no último elo da cadea, as persoas que roubaban os vehículos da vía pública mediante sistemas electrónicos.
Primeira fase da operación en Castellón e Almería
Paralelamente á investigación de Girona, o Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria e a DEC. de Mossos d ’Esquadra de Lleida identificaron unha infraestrutura activa dedicada ao roubo de vehículos para enviaros á República de Gambia. Para iso, modificaban ou eliminaban as identificacións rexistrais do vehículo (bastidor, matrícula ou documentación técnica), introducíanos en colectores marítimos mesturados con mercadoría xenérica para dificultar a súa detección nos controis aduaneiros e facíanos chegar a distintos puntos da costa española, co porto de Banjul como destino final.
Como centro loxístico, o grupo utilizaba unha nave industrial no polígono de Huércal-Overa (Almería). Alí recibían os vehículos roubados, que cargaban en colectores marítimos normalmente durante fins de semana e festivos co convencemento erróneo de que así evitarían inspeccións. Posteriormente, a través dunha empresa de transporte de mercadorías, trasladaban os colectores ata Castellón, desde onde finalmente enviábanse por vía marítima ata a República de Gambia.
O 6 de agosto, os investigadores detectaron na sede da empresa de transportes catro colectores sospeitosos de transportar mercadoría ilícita. Ao verificaros, acharon 15 vehículos da mesma marca e modelo que constaban como roubados, cun valor total de mercado de 300.000 euros.
Ese mesmo día, e coa colaboración da Policía Nacional, foron detidas, na nave industrial de Almería, tres comparezas, de 32, 44 e 53 anos, que utilizaban o espazo como almacén de carga. Entre as súas pertenzas os axentes encontraron ordes de transporte con datas coincidentes cos indicios da investigación, así como recibos de compra de ferramentas utilizadas para a carga. Ademais, un dos detidos xa figuraba na investigación de Girona como responsable de xestionar parte da frota de vehículos roubados.
Equipo conxunto de investigación entre Girona e Lleida
A coincidencia desta persoa propiciou a creación dun equipo conxunto de Investigación entre o Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria e a DEC. de Girona e Lleida, dentro do cal Vixilancia Aduaneira levou a cabo a localización e inspección física de colectores sospeitosos.
Os axentes confirmaron a gran capacidade loxística da rede ao localizar a varios membros en distintos puntos do territorio. Un descampado en Riudellots de la Selva (Girona) ou unha nave en Monzón (Huesca), por exemplo, servían como “gardarías” dos vehículos antes de cargaros en colectores e enviaros aos portos de Barcelona, Castellón e Valencia, principalmente.
A capacidade de manter o negocio ilícito incluso despois das primeiras detencións era evidente: vinte días despois da operación en Castellón e Almería, os investigadores detectaron un novo encargo loxístico con datos similares aos dos colectores inspeccionados o 6 de agosto (punto de carga, peso, mercadoría declarada, etc.). Nesta nova inspección os axentes localizaron dous vehículos máis que foran roubados en Balaguer e Lleida.
Segunda fase: seis detidos e sete vehículos recuperados
A detección dos colectores e o achado de vehículos roubados continuou ata o 18 de setembro, data en que os axentes accederon á nave industrial identificada en Monzón e recuperaron sete vehículos subtraídos. Ese mesmo día foron detidos seis membros do grupo en Girona, Salt, Cassà de la Selva e Lleida. Un deles xa fora arrestado en Almería durante a primeira fase da operación.
Todos eles pasaron a disposición xudicial canda un último detido o 2 de outubro en Manresa, relacionado cos mesmos feitos. Se lles atribúen máis de 40 roubos de coches, un delito de contrabando internacional de vehículos e un delito de pertenza a organización criminal.
A investigación segue aberta e non se descartan máis detencións.
Encóntranse dispoñibles para a súa descarga imaxes do operativo nesta ligazón .