Novidades de normativa 2024
Saltar índice da informaciónPrincipais novidades normativas Reais Decreto-lei 4/2024, do 26 de xuño, polo que se prorrogan determinadas medidas para afrontar as consecuencias económicas e sociais derivadas dos conflitos en Ucraína e Oriente Próximo e adóptanse medidas urxentes en materia fiscal, enerxética e social
IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FÍSICAS
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2024 introdúcense as seguintes modificacións na Lei 35/2006, do 28 de novembro, de IRPF (LIRPF).
-
Redución por obtención de rendementos do traballo
Modifícase o artigo 20 da LIRPF polo artigo 3. Un. do Real Decreto-lei 4/2024.
Increméntase a contía da redución por obtención de rendementos do traballo dos 6.498 euros actuais a 7.302 euros anuais, contía que posteriormente irá decrecendo linearmente en dous tramos a medida en que vaian aumentando os ingresos de xeito que:
Os contribuíntes con rendementos netos do traballo inferiores a 19.747,5 euros sempre que non teñan rendas, excluídas as exentas, distintas das do traballo superior a 6.500 euros, minorarán o rendemento neto do traballo nas seguintes contías:
-
Contribuíntes con rendementos netos do traballo iguais ou inferiores a 14.852 euros: 7.302 euros anuais.
-
Contribuíntes con rendementos netos do traballo superior a 14.852 euros, pero iguais ou inferiores a 17.673,52 euros: 7.302 euros menos o resultado de multiplicar por 1,75 a diferenza entre o rendemento do traballo e 14.852 euros anuais.
-
Contribuíntes con rendementos netos do traballo comprendido entre 17.673,52 e 19.747,5 euros: 2.364,34 euros menos o resultado de multiplicar por 1,14 a diferenza entre o rendemento do traballo e 17.673,52 euros anuais.
-
-
Obriga de declarar
Modifícase o apartado 3 do artigo 96 da LIRPF polo artigo 3. Dous. do Real Decreto-lei 4/2024 de xeito que:
O límite excluínte da obriga de declarar no caso de percibir os rendementos do traballo previsto no artigo 96.3 da LIRPF (os que procedan de máis un pagador coas excepcións sinaladas no devandito artigo; pensións compensatorias do cónxuxe ou anualidades por alimentos non exentas; nos casos en que o pagador non estea obrigado a reter ou cando sexan rendementos suxeitos a tipo fixo de retención) elévase a 15.876 euros anuais (con anterioridade o límite era de 15.000 euros).
-
Dedución por residencia habitual e efectiva na illa da Palma
Modifícase a Disposición adicional quincuaxésimo sétima polo artigo 3. Tres. do Real Decreto-lei 4/2024.
Amplíase a 2024 o ámbito temporal da dedución prevista no número 1.º do apartado 68 da LIRPF (dedución pola obtención de rendas en Ceuta e Melilla) aplicable aos contribuíntes con residencia habitual e efectiva na illa da Palma de xeito que:
-
Nos perídodos impositivos 2022, 2023 e 2024, a dedución prevista no número 1.º do apartado 4 do artigo 68 desta lei será aplicable, nos mesmos termos e condicións, aos contribuíntes con residencia habitual e efectiva na illa da Palma, debendo entenderse, para estes fins, que as referencias realizadas a Ceuta e Melilla no devandito artigo, no artigo 101 desta lei e no seu respectivo desenvolvemento regulamentario, sono á illa da Palma.
-
No período impositivo 2024, o que se dispón no apartado 1 anterior soamente resultará aplicable para determinar:
-
O tipo de retención e ingreso a conta a practicar sobre os rendementos aos que resulte de aplicación a citada dedución que fosen satisfeitos a partir da entrada en vigor do devandito Real Decreto-lei (28 de xuño de 2024).
-
O tipo do pagamento fraccionado correspondente ás actividades económicas que teñan dereito á mesma cuxo prazo de presentación non se iniciase no momento da entrada en vigor do devandito Real Decreto-lei (28 de xuño de 2024).
En particular, para calcular o tipo de retención ou ingreso a conta aplicable aos rendementos do traballo aos que resulte de aplicación o procedemento xeral de retención a que se refire o artigo 82 do Regulamento do Imposto, que se satisfagan ou aboen a partir da devandita data, tera en contase o que se dispón no apartado 1 anterior, regularizandose, se procede, o tipo de retención ou ingreso a conta nos primeiros rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir da devandita data.
Non obstante, o que se dispón no parágrafo anterior poderá realizarse, a opción do pagador, nos primeiros rendementos do traballo que se satisfagan ou aboen a partir do mes seguinte da entrada en vigor do devandito Real Decreto-lei, en cuxo caso o tipo de retención ou ingreso a conta a practicar sobre os rendementos do traballo satisfeito con anterioridade a esta data determinarase sen tomar en consideración o que se dispón no apartado 1 anterior.
-
-
-
Liberdade de amortización en determinados vehículos e en novas infraestruturas de recarga
Engádese unha nova disposición adicional quincuaxésimo novena. Liberdade de amortización en determinados vehículos e en novas infraestruturas de recarga polo artigo 3. Catro. do Real Decreto-lei 4/2024.
Posibilítase a aplicación de aplicar a liberdade de amortización prevista no Imposto sobre Sociedades a todos os contribuíntes calquera que sexa o método de determinación do seu rendemento neto de xeito que:
-
A liberdade de amortización prevista na disposición adicional décimo oitava da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, resultará de aplicación aos contribuíntes deste imposto que desenvolvan a actividade económica á que se afecten os vehículos e instalacións de recarga, calquera que sexa o método de determinación do seu rendemento neto.
-
Cando se transmitan os vehículos ou instalacións de recarga que gozasen da liberdade de amortización prevista na disposición adicional décimo oitava da Lei do Imposto sobre Sociedades, para o cálculo da ganancia ou perda patrimonial non se minorará o valor de adquisición no importe das amortizacións fiscalmente deducidas que excedan de que fosen fiscalmente deducibles de non haberse aplicado aquela. O citado exceso terá, para o transmitente, a consideración de rendemento íntegro da actividade económica no período impositivo en que se efectúe a transmisión, calquera que sexa o método de determinación daquel .
-
por el que se prorrogan determinadas medidas para afrontar las consecuencias económicas y sociales derivadas de los conflictos en Ucrania y Oriente Próximo y se adoptan medidas urgentes en materia fiscal, energética y social.