Preguntas frecuentes
O Imposto sobre Sucesións grava os incrementos de patrimonio obtidos por persoas físicas por herdanza, legado e calquera outro título sucesorio, así como a percepción de cantidades polos beneficiarios de seguros sobre a vida, cando o contratante sexa persoa distinta do beneficiario.
Os incrementos de patrimonio indicados no parágrafo anterior obtido por persoas xurídicas, non están suxeitos a este Imposto.
Tamén grava a adquisición de bens e dereitos por doazón ou calquera outro negocio xurídico a título gratuíto e inter vivo.
A Oficina Nacional de Xestión Tributaria ten encomendada a xestión do imposto cando non estea cedida a ningunha Comunidade Autónoma, o que se produce nos seguintes casos:
-
Se o causante (falecido) non era residente en España a data de falecemento.
-
Se o suxeito pasivo (herdeiro, legatario, beneficiario de seguro de vida) non tiña a súa residencia habitual en España a data de falecemento.
-
Se o suxeito pasivo (donatario) non tiña a súa residencia habitual en España no momento de recibir a doazón. Tamén, cando fose residente, pero o ben adquirido por doazón fose un inmoble situado no estranxeiro.
Ver os Cadros de delimitación de competencias e normativa aplicable Estado/Comunidades Autónomas de Réxime Común.
Si, pois hai que distinguir entre:
- Competencia para a xestión, que se refire á Administración onde se xestiona o imposto.
- Normativa aplicable (estatal ou autonómica), que será pola que opte o suxeito pasivo, segundo os puntos de conexión delimitada na Disposición adicional segunda da Lei 29/1987, do Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Poden optar pola normativa autonómica, tanto os residentes na Unión Europea e o Espazo Económico Europeo, como os residentes en países terceiros, é dicir, todos os suxeitos pasivos poden optar pola normativa estatal ou autonómica.
(ver, na Axuda, os cadros de delimitación de competencias e normativa aplicable Estado/Comunidades Autónomas de Réxime Común).
Están suxeitas as seguintes persoas físicas:
-
Nas adquisicións mortis causa, o herdeiro ou legatario.
-
Nos seguros sobre a vida, o beneficiario.
-
Nas doazóns, o donatario.
No caso de adquisicións mortis causa (sucesións) ou percepción de seguros sobre a vida, o día da defunción do causante (persoa falecida).
Nas doazóns, o día en que se formaliza o acto ou contrato.
Nas adquisicións por causa de morte e nos seguros de vida, seis meses contados desde o día de falecemento, data de devindicación do Imposto.
Nas doazóns, trinta días hábiles, contado desde o seguinte a aquel en que se cause o acto ou contrato.
Si, pódese solicitar unha única prórroga por un prazo igual ao sinalado para a súa presentación (6 meses), dentro dos cinco meses seguintes ao falecemento.
Para iso, existen as seguintes opcións:
1. Cubrir un formulario de solicitude de prórroga, ao que se accede desde Xestións Non Residentes Modelo 650. Solicitude de prórroga dos prazos de presentación do imposto sobre sucesións non residentes. Cumprirá identificarse con certificado ou DNI electrónico ou ben mediante o sistema de identificación Cl@ve PIN.
2. Presentar un escrito de solicitude por rexistro (de forma presencial ou telemática) acompañado do Certificado de defunción, onde se indiquen os datos do causante, dos herdeiros e o seu grao de parentesco co causante, a situación e o valor aproximado dos bens e dereitos, e os motivos polos que se solicita a prórroga, así como un domicilio para os efectos de notificacións e un enderezo de correo electrónico. (Se a presentación se efectúa a través do rexistro telemático, tamén cómpre identificarse con certificado ou DNI electrónico ou ben mediante o sistema de identificación Cl@ve PIN).
Se se presenta dentro do prazo dos cinco meses, e non se recibe no mes seguinte notificación do acordo, débese entender concedida a prórroga. Se a solicitude se presenta transcorrido o prazo anterior, entenderase desestimada, sen necesidade de notificación da denegación.
A prórroga leva aparellada o pagamento dos xuros de mora xerados desde a finalización do prazo de seis meses ata o momento en que se efectúe a presentación.
Os xuros de mora deben liquidarse polo interesado, e consignarse no recadro 62 do Modelo 650.
Para o cálculo dos xuros de mora pódese utilizar, como ferramenta, a calculadora de intereses que se encontra na seguinte ruta da Sede Electrónica da AEAT:
-> Pagar, aprazar e consultar-> Ferramentas de Recadación-> Calculadora de intereses e adiamentos.
Desde o 1 de xaneiro do 2015, os contribuíntes que deban cubrir as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns (non residentes) na ONGT , estarán obrigados a presentar unha autoliquidación, practicando as operacións necesarias para determinar o importe da débeda tributaria e acompañar o documento ou declaración en que se conteña ou constate o feito impoñible.
-
Modelo 650. Imposto sobre sucesións e doazóns. Adquisicións «mortis causa»
-
Modelo 651. Imposto sobre sucesións e doazóns. Adquisicións «inter vivos».
-
Modelo 655. Imposto sobre sucesións e doazóns. Consolidación de dominio por extinción de usufruto.
Na actualidade existen tres formas de presentación da autoliquidación:
-
Presentación en Impreso.
Efectuarase cubrindo o modelo 650, 651 ou 655 que se poden descargar desde a Sede electrónica da Axencia Tributaria https://sede.agenciatributaria.gob.es.
O modelo de autoliquidación (co ingreso xa efectuado se resulta cota a ingresar), unicamente pódese presentar na Oficina Nacional de Xestión Tributaria, Sucesións e Doazóns de Non Residentes (Paseo de la Castellana 147, 28046 Madrid).
Para iso, recoméndase reservar cita para evitar esperas, ben desde a Sede electrónica da Axencia Tributaria (https://sede.agenciatributaria.gob.es ), ou chamando aos teléfonos 91 290 13 40 / 901 200 351, para o servizo: Presentación e dilixenciado. Imposto sobre Sucesións e Doazóns de Non residentes.
Se está debidamente cuberto e acompáñase da documentación necesaria, no mesmo momento en que se presente devolverase selada a primeira copia da escritura de aceptación de herdanza ou o inventario achegado.
A presentación pódea realizar calquera persoa, non é que necesario que se comparezan os suxeitos pasivos nin os seus representantes.
-
Presentación do Modelo 650, 651 ou 655 a través do formulario obtido co programa de axuda (Predeclaración).
Deberase cubrir o formulario dispoñible na Sede electrónica da Axencia Tributaria. Unha vez finalizada a formalización débese imprimir o modelo canda unha carauta que conterá o número de referencia da presentación, así como as instrucións para efectuar a presentación.
No caso de que a autoliquidación resulte a ingresar, unha vez ingresásese o importe da ou as autoliquidacións, presentarase nas oficinas da Axencia Estatal de Administración Tributaria, canda o documento ou declaración en que se conteña ou constátese o feito impoñible, así como coa documentación a que se refire o artigo 66 do Regulamento do Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Nos demais supostos, o modelo e a documentación presentaranse directamente en calquera das oficinas de Rexistro da Axencia Estatal de Administración Tributaria.
Unha vez realizada a presentación da autoliquidación acompañada da documentación pertinente, co fin de dar cumprimento ao que se dispón no artigo 87 do Regulamento do Imposto sobre Sucesións e Doazóns, deberá presentar a documentación orixinal relacionada no mesmo na Oficina Nacional de Xestión Tributaria (Paseo de la Castellana 147, 28046 Madrid), para o seu correspondente dilixenciado.
Para iso, recoméndase reservar cita para evitar esperas, ben desde a Sede electrónica da Axencia Tributaria (https://sede.agenciatributaria.gob.es ), ou chamando aos teléfonos 91 290 13 40 / 901 200 351, para o servizo: Presentación e dilixenciado. Imposto sobre Sucesións e Doazóns de Non residentes.
Así pois, nesta modalidade de presentación, para obter o dilixenciado ou Certificado acreditativo da presentación tamén debe acudir á Oficina Nacional de Xestión Tributaria.
Importante: Non esqueza achegar a Carátula da Predeclaración cando acuda á ONGT .
-
Presentación electrónica por Internet dos Modelos 650, 651 ou 655.
Realizarase cubrindo e transmitindo o formulario que encontrará na Sede electrónica da Axencia Tributaria https://sede.agenciatributaria.gob.es de que obterá unha autoliquidación por cada suxeito pasivo, e transmitindo, así mesmo, o documento ou declaración en que se conteña ou constátese o feito impoñible que orixine o tributo e a documentación a que se refire o artigo 66 do Regulamento do Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Neste caso, obterá a certificación a que se refire o artigo 87 bis do Regulamento do Imposto sobre Sucesións e Doazóns por vía telemática, sen necesidade de desprazarse á Oficina Nacional de Xestión Tributaria.
A presentación poderá ser efectuada polo propio suxeito pasivo cando sexa o único obrigado, por unha persoa apoderada polos suxeitos pasivos ou ben por un colaborador social que actúe en representación de todos e cada un dos suxeitos pasivos.
Cumprirá que se identifique con sinatura dixital (certificado ou DNI electrónico) ou ben mediante o sistema de identificación Cl@ve PIN.
Nos casos de autoliquidacións con resultado a ingresar, hai que distinguir a forma de presentación elixida:
-
Presentación en impreso ou mediante formulario obtido co programa de axuda (Predeclaración)
Unha vez cumprimentado o modelo, deberán ingresar o importe da autoliquidación, en calquera entidade de depósito sito en territorio español que actúe como colaboradora da Axencia Estatal de Administración tributaria na xestión recadadora (Bancos, Caixas de Aforros ou Cooperativas de Crédito).
O pagamento será en metálico ou mediante cargo en conta, presentando o documento de ingreso do modelo de autoliquidación.
En calquera caso, o ingreso debe efectuarse a nome do suxeito pasivo que conste na autoliquidación que hai que satisfacer. -
Presentación electrónica por Internet
Unha vez cumprimentado o correspondente formulario, na Sede electrónica da Axencia Tributaria, obterase unha autoliquidación por cada suxeito pasivo.
Posteriormente, o presentador porase en comunicación coa entidade colaboradora por vía electrónica de forma directa, ou a través da AEAT (pasarela de pagamento), ou ben acudindo ás súas oficinas, para obter o NRC (Número de Referencia Completa ) : código de 22 caracteresque xérase para identificar o ingreso tributario realizado.
Para obter o NRC deberá facilitar os seguintes datos por cada un dos suxeitos pasivos que autoliquiden o imposto:
-
NIF do suxeito pasivo (9 caracteres)
-
Exercicio fiscal (2 últimos díxitos).
Importante: Lembre que os devanditos díxitos deben coincidir co exercicio de devindicación do imposto , non co exercicio en que se está realizando a presentación da autoliquidación.
-
Período: 2 caracteres: OA
-
Código do modelo da autoliquidación (3 caracteres)
-
Tipo de autoliquidación = I Ingreso. O importe que hai que ingresar deberá ser maior que cero e expresado con dous decimais.
Tras confirmar o pagamento, obterá o NRC, é dicir, o código de 22 caracteres que se xera como xustificante do pagamento para presentacións a través de Internet.
Lembre, que se non dispós de certificado electrónico, DNI electrónico ou Cl@ve PIN tes outras alternativas para obter o NRC:
-
Acudir a unha oficina da súa Entidade Bancaria e facilitar todos os datos relativos á autoliquidación. Non necesitas achegar ningún modelo, só os datos que se utilizan para a xeración do NRC e que son os mesmos que che solicitan para facer o pagamento (modelo, exercicio, período, NIF declarante, apelido e importe exacto do ingreso).
-
Mediante o servizo de banca electrónica se a Entidade Bancaria che ofrece esta posibilidade.
Se está realizando o pagamento para outra persoa teña en conta que, para poder obter o NRC a través da pasarela de pagamentos da AEAT, deben coincidir o titular do certificado e o titular da conta como ordenantes do pagamento, pero o NIF que se facilite á Entidade Colaboradora para obter o NRC será sempre o do declarante ou obrigado tributario.
-
(Pode consultar máis información sobre o pagamento de autoliquidacións no Contido relacionado Pagar, aprazar e consultar ).
Si pode facero.
A tramitación da solicitude do adiamento/fraccionamento dependerá da forma de presentación elixida, para a declaración do Imposto sobre Sucesións e Doazóns:
-
Presentación en impreso ou mediante formulario obtido co programa de axuda (Predeclaración)
A presentación da solicitude de adiamento poderá tramitara en formulario papel:
No mesmo momento ou con anterioridade á presentación da declaración, deberá solicitar o adiamento, enchendo o formulario de Solicitude de adiamento de débedas que pode encontrar na ligazón Formularios de Recadación, que aparece á dereita, como Contido relacionado.
O formulario que hai que seleccionar dependerá do importe da débeda a aprazar/fraccionar, e encherase seguindo as instrucións do mesmo, ao que se anexará en todo caso autoliquidación, no modelo oficial desta , debidamente cuberto, non sendo que o contribuínte non estea obrigado a presentaro por obrar xa en poder da Administración; en tal caso, sinalará o día e procedemento en que o presentou.
Posteriormente, presentarase esta solicitude nas oficinas de asistencia en materia de rexistros. Na Sede Electrónica da Axencia Tributaria encóntrase dispoñible a relación de oficinas de asistencia en materia de rexistros da Axencia Tributaria, ou ben a través do rexistro electrónico da sede electrónica da Axencia Tributaria:
Rexistro electrónico / Rexistro electrónico documentos AEAT / Sen CSV / Impostos e Taxas / Outros / Outros procedementos de xestión tributaria
-
Presentación electrónica por Internet
Na propia declaración electrónica do imposto, indicarase en Tipo de ingreso: Adiamento.
No momento da presentación desta declaración o propio sistema, xerará un recoñecemento de débeda, a través de que se solicitará o adiamento, por tramitación electrónica en Internet, a propia aplicación ten un vínculo que seguirá ata finalizar a solicitude do adiamento, neste momento o presentador da declaración pode solicitar o adiamento.
En caso, que non seguise co adiamento polo vínculo da aplicación no momento da presentación do imposto pode:
a) Solicitaro por tramitación electrónica en Internet, desde a Sede Electrónica a través da ligazón Pagar, aprazar e consultar que aparece á dereita como Contido relacionado.
Neste procedemento só poderá solicitaro o propio suxeito pasivo co seu certificado electrónico ou un apoderado do mesmo inscrito no Rexistro de Apoderamentos da Axencia Tributaria. Non poderán solicitaro os colaboradores sociais.
b) Solicitaro presentando un formulario para a súa tramitación en papel.
Remitímosnos á tramitación indicada no punto 1.
Si, é posible efectuar o pagamento con cargo a algunha das contas, valores ou seguros sobre a vida que se inclúen na herdanza.
Para iso, hai que presentar por rexistro (de forma presencial ou telemática):
-
Escrito, dirixido á Oficina Nacional de Xestión Tributaria, solicitando autorización para dispor dos devanditos bens da herdanza e indicar un enderezo de correo electrónico.
-
Modelo 650 cumprimentado en impreso ou PDF xerado mediante Predeclaración (non borrador) canda a documentación necesaria que debe acompañar na futura presentación.
IMPORTANTE: Non é posible realizar esta solicitude se se opta pola presentación do Modelo 650 por vía electrónica/telemática.
A disposición de bens débese solicitar antes da presentación do imposto.
Se as contas ou valores están depositados en distintas entidades financeiras deberá presentar tantas autoliquidacións por suxeito pasivo como entidades desde as que desexe efectuar o pagamento do imposto sobre Sucesións.
Recibida a documentación, e unha vez examinada, emitirase, se é o caso, a correspondente autorización, que se porá á súa disposición no correo facilitado polo interesado.
Documentación obrigatoria:
-
Orixinal e copia simple da escritura de aceptación de herdanza.
-
De non o haber, o inventario de bens e herdeiros, por duplicado, no que se sinalen os datos identificativos do causante e os herdeiros, a designación dun domicilio para os efectos de notificacións, relación detallada dos bens e dereitos obxecto da herdanza con expresión do seu valor na data de falecemento, así como das cargas, débedas e gastos cuxa dedución se solicita.
-
Copia do certificado de defunción.
-
Copia do Certificado do Rexistro Xeral de Actos de Última Vontade, emitido polas autoridades españolas (aínda que sexa negativo).
-
Copia do testamento ou da declaración de herdeiros.
-
Copia do Número de Identificación Fiscal (NIF) dos herdeiros.
-
Representación dos suxeitos pasivos non residentes en territorio español (contribuíntes por obriga real):
Cando non sexan residentes noutro Estado membro da Unión Europea (UE) ou en Estados que fosen parte do Espazo Económico Europeo (EEE) cos que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, estarán obrigados a nomear unha persoa física ou xurídica con residencia en España para que lles represente ante a Administración Tributaria en relación coas súas obrigas por este imposto.
Cando residan noutro Estado membro da UE ou do EEE co que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, non teñen obriga de nomear representante con residencia en España e actuarán ante a Administración Tributaria por medio das persoas que ostenten a súa representación de acordo coas normas xerais de representación legal e voluntaria, de xeito que se faciliten os trámites e xestións relacionadas co imposto.
Para iso, poden utilizar o modelo de representación nos procedementos iniciados a instancia dos contribuíntes que se encontra na sede electrónica da Axencia Tributaria (https://sede.agenciatributaria.gob.es ), e que deberá ser achegado canda a Autoliquidación (Non fotocopia).
Na representación debe constar a expresa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Outra documentación que deberá entregar, se for o caso:
-
Copia do recibo do IBI (imposto sobre bens inmobles), e do título de adquisición dos inmobles, ou, de non o haber, nota simple rexistral.
-
Copia dos contratos de seguro, ou certificado da entidade aseguradora.
-
Certificado do banco con expresión dos saldos das contas e/ou valores depositados, na data de falecemento.
-
Xustificación documental das cargas, gravames, débedas e gastos que sexan deducibles, así como da idade dos herdeiros.
-
Copia do pasaporte, documento de identidade, ou do certificado do Número de Identificación de Estranxeiros (N.I.E.) dos herdeiros.
-
Copia da documentación dos vehículos obxecto da herdanza (ficha técnica, permiso de circulación).
-
Acreditación documental da discapacidade do contribuínte con certificado emitido polo organismo competente.
-
Acreditación documental do valor teórico das participacións no capital de entidades xurídicas cuxos títulos non coticen en Bolsa, debendo achegar para iso certificado do administrador da entidade en que se indique o número de participacións da entidade (distinguindo no caso de que teñan distintos valores nominais), o número de participacións propiedade do causante e o valor teórico de cada participación. Debendo xustificarse o valor teórico asignado a cada participación.
-
Copia do Certificado do Rexistro Xeral de Contratos de Seguros de Cobertura de Falecemento.
Se os documentos están expedidos por funcionarios ou autoridades estranxeiras, teñen que vir coa Apostila da Haia e tradución xurada.
Cando se dispoña dun certificado sucesorio europeo (Regulamento UE nº 650/2012), acreditativo da condición de herdeiro ou legatario, poderá achegarse copia auténtica deste en lugar do certificado de defunción e do testamento ou declaración de herdeiros. Se o certificado está redactado en idioma distinto ao castelán, deberá acompañarse de tradución.
Documentación obrigatoria:
-
Orixinal e copia simple da escritura de doazón.
-
No seu defecto, o documento privado de doazón, por duplicado, en que se deberán sinalar os datos identificativos do doador e os donatarios (nome, NIF, e enderezo completo), indicarase un domicilio a efecto de notificacións, e relacionaranse detalladamente os bens e dereitos obxecto da doazón con expresión do valor dos mesmos.
-
Deberase achegar copia do documento de identidade, pasaporte ou do certificado do Número de Identificación de Estranxeiros (NIE) dos donatarios .
-
Representación dos suxeitos pasivos non residentes en territorio español (contribuíntes por obriga real):
Cando non sexan residentes noutro Estado membro da Unión Europea (UE) ou en Estados que fosen parte do Espazo Económico Europeo (EEE) cos que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, estarán obrigados a nomear unha persoa física ou xurídica con residencia en España para que lles represente ante a Administración Tributaria en relación coas súas obrigas por este imposto.
Cando residan noutro Estado membro da UE ou do EEE co que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, non teñen obriga de nomear representante con residencia en España e actuarán ante a Administración Tributaria por medio das persoas que ostenten a súa representación de acordo coas normas xerais de representación legal e voluntaria, de xeito que se faciliten os trámites e xestións relacionadas co imposto.
Para iso, poden utilizar o modelo de representación nos procedementos iniciados a instancia dos contribuíntes que se encontra na sede electrónica da Axencia Tributaria (https://sede.agenciatributaria.gob.es ), e que deberá ser achegado canda a Autoliquidación (Non fotocopia).
Na representación debe constar a expresa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
Outra documentación que deberá entregar, se for o caso:
Acreditación documental do valor teórico das participacións no capital de entidades xurídicas cuxos títulos non coticen en Bolsa, debendo achegar para iso certificado do administrador da entidade en que se indique o número de participacións da entidade (distinguindo no caso de que teñan distintos valores nominais), o número de participacións doadas e o valor teórico de cada participación. Debendo xustificarse o valor teórico asignado a cada participación.
Se os documentos están expedidos por funcionarios ou autoridades estranxeiras, teñen que vir coa Apostila da Haia e tradución xurada.
Documentación obrigatoria:
-
Orixinal e copia simple do documento notarial en que se poña de manifesto a consolidación do dominio na persoa do primeiro ou sucesivo nó propietario.
-
No seu defecto, o documento privado por duplicado, en que se recolla a extinción do usufruto e a conseguinte consolidación do dominio, en que se deberán sinalar os datos identificativos do usufrutuario (nome, N.I.F, enderezo), orixe do título de constitución da núa propiedade, identificando o usufrutuario, data de constitución, data de extinción do usufruto e valor da consolidación, indicarase un domicilio a efecto de notificacións, e relacionaranse detalladamente os bens e dereitos obxecto da consolidación.
-
Copia do Certificado de Defunción do usufrutuario, nos casos de extinción de usufrutos vitalicios.
-
Deberase achegar copia do documento de identidade, pasaporte ou do certificado do Número de Identificación de Estranxeiros (N.I.E.) do nó propietario.
-
Orixinal ou Copia simple do documento notarial en que se poña de manifesto a segregación do dominio. Cando o suxeito pasivo que consolida o dominio non fose o primeiro nó propietario, senón o segundo ou posterior, cumprirá presentar o título de adquisición da núa propiedade polo seu titular actual.
-
No seu defecto, documento privado, en que se poña de manifesto a segregación do dominio. Cando o suxeito pasivo que consolida o dominio non fose o primeiro nó propietario, senón o segundo ou posterior, cumprirá presentar o documento privado de adquisición da núa propiedade polo seu titular actual
-
Representación dos suxeitos pasivos non residentes en territorio español (contribuíntes por obriga real):
Cando non sexan residentes noutro Estado membro da Unión Europea (UE) ou en Estados que fosen parte do Espazo Económico Europeo (EEE) cos que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, estarán obrigados a nomear unha persoa física ou xurídica con residencia en España para que lles represente ante a Administración Tributaria en relación coas súas obrigas por este imposto.
Cando residan noutro Estado membro da UE ou do EEE co que exista normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria e de recadación, non teñen obriga de nomear representante con residencia en España e actuarán ante a Administración Tributaria por medio das persoas que ostenten a súa representación de acordo coas normas xerais de representación legal e voluntaria, de xeito que se faciliten os trámites e xestións relacionadas co imposto.
Para iso, poden utilizar o modelo de representación nos procedementos iniciados a instancia dos contribuíntes que se encontra na sede electrónica da Axencia Tributaria (https://sede.agenciatributaria.gob.es ), e que deberá ser achegado canda a Autoliquidación (Non fotocopia).
Na representación debe constar a expresa aceptación do representante e que a mesma faculta para actuar ante a Administración Tributaria en relación con todas as súas obrigas polo Imposto sobre Sucesións e Doazóns.
- No caso de que a documentación fose expedida no estranxeiro nun idioma distinto do castelán, deberá achegarse tradución xurada da mesma.
Así mesmo, se a devandita documentación fose expedida por funcionarios ou autoridades estranxeiras, a documentación deberá achegarse coa Apostila da Haia e tradución xurada.
Malia o anterior, os documentos públicos que se encontran no ámbito do Regulamento UE 2016/1191 (nacemento, fe de vida, defunción, nome, matrimonio, divorcio, separación xudicial, anulación matrimonio, unión de feito, cancelación unión de feito, filiación, adopción, domicilio, residencia, nacionalidade) poden vir redactados na lingua do país membro de expedición, pero será preciso que anexen o correspondente Impreso Estándar Multilingüe. Non se esixe para a mesma apostila nin tradución xurada.
O Certificado Sucesorio Europeo debe achegarse traducido ao castelán, non sendo necesaria tradución xurada.
- En caso de documentación expedida en España nun idioma distinto do castelán , a mesma deberá ser achegada con tradución ao castelán xa que o órgano competente para a xestión do imposto, a Oficina Nacional de Xestión Tributaria, ten a súa única sede en Madrid, territorio en que non existe lingua propia distinta do castelán.
Si, os suxeitos pasivos deste imposto, como o resto dos obrigados tributarios, deben de solicitar e utilizar o número de identificación fiscal nas súas relacións de natureza ou con transcendencia tributaria.
Se dispón de Documento Nacional de Identidade (DNI) ou dun Número de Identidade de Estranxeiro (NIE) outorgado, en ambos os dous casos, polo Ministerio de Interior español, ese será o seu número de identificación fiscal (NIF) sempre que se dese de alta no censo de obrigados tributarios da Axencia Tributaria. En caso contrario, deberá presentar un modelo 030 para daro de alta nas oficinas da Axencia Tributaria.
Se non dispón de Documento Nacional de Identidade, nin de Número de Identificación de estranxeiro, pode solicitar á Administración Tributaria española (Axencia Tributaria) a asignación dun NIF que será válido ata que obteña un DNI/NIE e comezará pola letra L (españois non residentes, non obrigados a dispor de DNI) ou pola letra M (estranxeiros non obrigados a dispor de NIE).
Para iso, pode desprazarse á Oficina Consular de España máis próxima no seu país de residencia onde poderanlle tramitar tanto a asignación do NIF como, se é o caso, o certificado que lle permitirá relacionarse con esta administración por medios electrónicos.
No caso de que non sexa posible o seu desprazamento a unha Oficina consular poderá presentar un Modelo 030, de declaración censual de alta no Censo de Obrigados Tributarios, cambio de domicilio ou variación de datos persoais, para solicitar o NIF e anexar a documentación que debe acompañara.
Consultar en Contido relacionado Trámites censuais que afectan a non residentes.
A única excepción á obriga de dispor de NIF prodúcese cando o suxeito pasivo falecese e non tivese asignado NIF. Nese caso, só poderá optar pola presentación en Impreso do modelo de autoliquidación, cubrindo o nome e apelido/s do suxeito pasivo (Deberá acreditar o seu falecemento achegando certificado de defunción).
Pode acontecer que presentase o Imposto sobre Sucesións e Doazóns (Modelo 650), pero non incluíse a totalidade dos bens e dereitos de que era titular o falecido, por non coñecer a súa existencia.
Para liquidar eses bens e dereitos debe realizar unha "adición de herdanza", e presentar unha nova autoliquidación onde marcarán a recadro de "Liquidación complementaria".
Nesta nova autoliquidación deberá partirse do valor real, que, á data do falecemento do causante, tivesen todos os bens e dereitos que integran a herdanza (tanto os xa declarados como os que se declaran agora) e determinar o novo importe a pagar.
Só terán que aboar a diferenza entre o novo importe a pagar e o importe que xa se ingresase ao presentar a primeira liquidación do imposto. Para iso, deberá incluír o número de xustificante e a cota ingresada na autoliquidación anterior.
Os interesados deberán anexar o documento notarial ou documento privado onde se declaren os bens que se van a engadir.
Toda adición de herdanza presentada fóra do prazo legal dos seis meses para presentar a liquidación do Imposto sobre Sucesións levará aparellada a obriga de satisfacer as correspondentes recargas e xuros de mora.
Cando a persoa falecida (causante) non tivese número de identificación fiscal (NIF), cubrirase o Modelo 650 consignando unicamente o seu nome, primeiro apelido e segundo apelido (non obrigatorio)
Neses casos, non debe consignar ningún dato no recadro relativo ao NIF do causante.
Naqueles casos en que se liquidase o Imposto sobre Sucesións e Doazóns (Modelo 650) con Documento ou Inventario privado de bens, e, posteriormente, outórguese Escritura Pública de Aceptación de Herencia, cumprirá presentar unha nova autoliquidación para obter a dilixencia ou Certificación acreditativa da presentación e pagamento do imposto, referida ao documento notarial (Notario, data outorgamento, Nº protocolo).
Nesta nova autoliquidación deberá consignar todos os bens e dereitos incluídos no documento público e determinar o importe a pagar.
En principio, non resultará ningunha diferenza a ingresar, non sendo que os bens ou a súa valoración non coincidan cos declarados no documento privado.
Non esqueza incluír o número de xustificante e a cota ingresada na autoliquidación anterior.
Os interesados deberán anexar o documento notarial ou documento privado onde se declaren os bens que se van a engadir.
-
Normativa reguladora
Instrumento do 8 de xaneiro de 1963, Convenio entre España e Francia para evitar a dobre imposición sobre as herdanzas. (BOE do 7 de xaneiro de 1964): artigos 29 a 38.
-
Feitos impoñibles aos que se aplica o convenio
- Sucesións: adquisicións de bens e dereitos por herdanza, legado ou calquera outro título sucesorio.
- Seguros sobre a vida: percepción de cantidades polos beneficiarios de contratos de seguros sobre a vida.
-
Estado en que deben tributar
-
Inmobles: No Estado en que estean situados. (inclúe dereitos de usufruto).
-
Contas bancarias, fondos de investimento, valores mobiliarios, créditos: No Estado en que o causante fóra residente no momento do falecemento (devindicación).
-
Seguros sobre a vida: No Estado en que o causante fóra residente no momento do falecemento (devindicación).
-
Bens efectos a actividades empresariais ou profesionais: No Estado onde se encontre o establecemento ou instalación ao que estean afectos.
-
Mobiliario, enxoval doméstico, obxectos de arte: No Estado onde estean situados.
-
Barcos, aeronaves, automóbiles: No estado en que se matriculasen.
-
Gañado e apeiros labranza: No Estado en que estea situada a explotación agrícola ou gandeira en que se utilicen.
-
Só terán dereito a aplicar esta dedución os contribuíntes ou suxeitos pasivos que tivesen a súa residencia habitual en España (obriga persoal) no momento da devindicación (falecemento).
O importe que hai que deducir será o menor entre:
-
O importe efectivo do satisfeito no estranxeiro por razón dun imposto similar, que afecte ao incremento patrimonial sometido a gravame en España.
-
O resultado de aplicar o tipo medio efectivo de gravame deste imposto ao incremento patrimonial correspondente a bens ou dereitos que poidan ser exercitados fóra de España, cando fosen sometidos a gravame no estranxeiro por un imposto similar.
Na normativa autonómica de Aragón, Baleares, Cataluña, Galicia, Navarra e Biscaia regúlanse os pactos sucesorios, que son figuras que permiten transmitir bens e / ou dereitos antes do falecemento do transmitente.
Só poderán celebrar pactos sucesorios as persoas que teñan a veciñanza civil dalgún dos anteriores territorios.
Para os efectos do Imposto sobre Sucesións e Doazóns son un título sucesorio, e, como tal, considéranse unha adquisición mortis causa, polo que para a súa liquidación deben utilizar o modelo 650. Non obstante, nos pactos sucesorios, non se permite a aplicación da redución por adquisición de empresa ou participacións de empresa (criterio da Dirección Xeral de Tributos Consulta V-1788-20).
A devindicación prodúcese o día en que se cause ou celebre o devandito acordo, que será a data en que se formalice a escritura pública ante notario.
No caso de doazóns de diñeiro a persoas non residentes en territorio español, a xestión do Imposto sobre Sucesións e Doazóns corresponde á Oficina Nacional de Xestión Tributaria.
Para efectuar a súa liquidación debe utilizar o Modelo 651. Imposto sobre sucesións e doazóns. Adquisicións «inter vivos».
Se se trata dunha doazón realizada por dous ou máis doadores (por exemplo, ambos os dous proxenitores) a favor dun mesmo donatario, cómpre presentar un Modelo 651 por cada un dos doadores.
O prazo para a súa presentación será de trinta días hábiles, contado desde o seguinte a aquel en que se cause o acto ou contrato.
Non é obrigatorio outorgar escritura pública de doazón, pero, se opta por aplicar normativa autonómica, para beneficiarse das reducións e bonificacións reguladas polas distintas CCAA, deberá axustarse aos requisitos de formalización en documento público, destino e prazos establecidos en cada caso.
No correo onde se comunica ao presentador que a certificación está dispoñible, infórmase que pode descargarse e imprimirse accedendo á Sede Electrónica da AEAT, introducindo o CSV (Código Seguro de Verificación) que se lle facilita, no mesmo.
Para iso, a ruta que hai que seguir é a seguinte:
-> Notificacións e cotexo de documentos-> Cotexo de documentos con CSV -> Cotexo de documentos electrónicos-> Cotexo de documentos mediante Código Seguro de Verificación.
Países da Unión Europea (UE):
- Alemaña
- Eslovenia
- Letonia
- Austria
- España
- Lituania
- Bélxica
- Estonia
- Luxemburgo
- Bulgaria
- Finlandia
- Malta
- Checa, República
- Francia
- Países Baixos
- Chipre
- Grecia
- Polonia
- Croacia
- Hungría
- Portugal
- Dinamarca
- Irlanda
- Rumania
- Eslovaquia
- Italia
- Suecia
Países do Espazo Económico Europeo (EEE) cos que existe normativa sobre asistencia mutua en materia de intercambio de información tributaria
- Islandia
- Noruega
- Liechtenstein
- Solicitando cita para o servizo Información Imposta sobre Sucesións e Doazóns Non Residentes, desde a Sede electrónica da Axencia Tributaria https://sede.agenciatributaria.gob.es ou chamando aos teléfonos 91 290 13 40 / 901 200 351.
A atención desta cita pode ser:
Telefónica: recibirá unha chamada ao teléfono que facilite, no tramo horario seleccionado.
Presencial: na Sede da Oficina Nacional de Xestión Tributaria (Paseo de la Castellana 147, baixo, 28046 Madrid), en horario de 11 a 13 horas.
- Enviando un correo electrónico ao correo sucesionesnoresidentes@correo.aeat.es