Descuberto unha fraude no IVE de 60.000.000 de euros pola importación de vehículos de luxo
A Policía Nacional e a Axencia Tributaria desmantelan unha das máis importantes tramas na compra de coches desde a UE. Hai oito detido implicados en delitos contra a facenda pública, falsidade documental e branqueo de capitais. Utilizaron polo menos 23 mercantís, creadas para estes fins, que en catro anos manexarían uns 365.000.000 € en operacións e cuxo IVE non foi ingresado nas arcas públicas. Hai 37 vehículos de alta gama intervidos, reloxos de prestixiosas marcas, case 170.000 € en efectivo, 49 vivendas, 27 prazas de garaxe, 10 propiedades rústicas, unha embarcación de 16 metros de eslora e 81 contas bancarias bloqueadas.
10 de novembro de 2008. A Axencia Tributaria en colaboración coa Policía Nacional, descubriron unha trama que defraudara 60.000.000 de euros no IVE pola adquisición intracomunitaria de vehículos de luxo procedente de Alemaña, Holanda e Bélxica. Na operación foron detidas oito persoas implicadas en delitos contra a Facenda Pública, falsidade documental mercantil e branqueo de capitais. Utilizaron polo menos 23 mercantís, creadas para estes fins, que en catro anos manexarían uns 365.000.000 € en operacións e cuxo IVE non foi ingresado nas arcas públicas.
As investigacións iniciáronse en 2006 por parte da delegación da Axencia Tributaria en Alacant en colaboración coa Oficina Nacional de Investigación da Fraude (ONIF) e concluíron coa detención de catro persoas en Alacant, unha en Onteniente (Valencia), dous en Madrid e outra en Albalate de Zorita (Guadalajara). A operación foi desenvolvida pola UDEF Central, adscrita á Comisaría Xeral de Policía Xudicial, en colaboración coa Brigada Provincial de Policía Xudicial de Alacant, a Xefatura Superior de Valencia e a Axencia Tributaria.
Operativa da trama
O esquema clásico da trama é o seguinte: un operador fraudulento rexistrado no Rexistro de Operadores Intracomunitarios é situado no primeiro chanzo da importación e simula realizar operacións de compra de produtos na Unión Europea (UE). Ao tratarse de operacións intracomunitarias, están exentas de IVE. Este primeiro operador español recibe o nome de troita e adoita ser unha sociedade limitada, con pouco ou nula capital e ten como administradores ou apoderados a suxeitos insolventes.
Esta primeira sociedade troita transmite os vehículos en facturas con IVE a outras sociedades pantalla , que actúan como parachoques ante a acción da xustiza e o fisco. O IVE aquí repercutido non é declarado nin ingresado na Facenda Pública polas troitas . As sociedades pantalla son sociedades instrumentais, baleiras de contido patrimonial e controlado pola mesma organización que as primeiras, actuando ambas as dúas en perfecta sintonía. O único propósito que persegue a organización delituosa con este tipo de entidades é o de servir de devasas: cantas máis entidades deste tipo colócanse, máis dificultades xéranse para o seu descubrimento.
O esquema conclúe cando os automóbiles pasan a un empresario da distribución que previamente encargounos, quen véndeos a clientes finais ou a outros distribuidores de España, nunha acción concertada con troitas e pantallas. O IVE non ingresado na primeira fase pola troita nas arcas da Facenda Pública repártese entre todos os chanzos da cadea delituosa. Incluso, por veces o IVE non ingresado destínase ao abaratamento dos prezos dos automóbiles, o que supón unha competencia desleal para as empresas que si cumpren coas súas obrigas fiscais.
Rexistros practicados e efectos intervidos
A investigación culminou coa detención de oito persoas. Practicáronse sete rexistros en Alacant, Madrid, Guadalajara e Valencia, en que se interviñeron 37 vehículos de luxo (Porsche, Mercedes, Lexus, Maserati, Jaguar, BMW, …), dous iates, case 170.000 euros en efectivo, reloxos de prestixiosas marcas e diversa documentación. Ademais bloqueáronse 81 contas correntes da organización e procedeuse á anotación preventiva respecto de 86 inmobles (vivendas, prazas de garaxe e propiedades rústicas)