Saltar ao contido principal

O Consello de ministros aproba o Plan Integral de Prevención e Corrección da Fraude fiscal, laboral e de Seguridade Social

O plan, que amplía a colaboración entre os organismos públicos encargados do control da fraude para mellorar a súa eficacia, inclúe 60 medidas orientadas á prevención, a coordinar a captación de información, a mellorar a eficacia do control sobre a fraude e a cooperar nas accións de recadación. O seu obxectivo é dar resposta aos cambios na tipoloxía da fraude a consecuencia da crise económica, especialmente á economía irregular e ao traballo non declarado, e achegará uns ingresos equivalentes ao 0,1 %do PIB , ademais de contribuír á consolidación das finanzas públicas.

5 de marzo de 2010.A vicepresidenta segunda do Goberno e ministra de Economía e Facenda, Elena Salgado, presentou hoxe ante o Consello de ministros o Plan Integral de Prevención e Corrección da Fraude Fiscal, Laboral e á Seguridade Social, que foi elaborado de forma conxunta entre a Axencia Tributaria, a Tesourería da Seguridade Social e a Inspección de Traballo, e cuxo obxectivo é dar resposta aos cambios que experimentou a tipoloxía da fraude como consecuencia do novo contexto económico, especialmente en relación á economía irregular e ao traballo non declarado.

 

O Plan aprobado hoxe, que entrará en funcionamento de forma inmediata, presenta 60 medidas estruturadas arredor de catro eixes de actuación:  a prevención e o fomento do cumprimento voluntario; a mellora dos sistemas de captación de información mediante o uso compartido das bases de datos dos tres organismos públicos encargados do control da fraude – Axencia Tributaria, Tesourería Xeral da Seguridade Social e Inspección de Traballo e Seguridade Social-; a posta en marcha de accións de control conxunto, que se sumarán ás propias que xa leva a cabo cada organismo; e o deseño de actuacións de recadación coordinada para mellorar a súa eficacia.

 

O novo plan vén a complementar as iniciativas específicas que nos ámbitos fiscais, laboral e de Seguridade Social xa viñan desenvolvendo os organismos competentes nos últimos anos, e que van ter continuidade nos seguintes. Iniciativas como o Plan de Prevención da Fraude Fiscal, que permitiron á Axencia Tributaria recadar máis de 35.500 millóns de euros nos últimos cinco anos, mediante a persecución sistemática dos mecanismos de fraude máis complexos e sofisticados; ou como os Observatorios da Fraude creada pola Tesourería Xeral de Seguridade Social e a Inspección de Traballo, que contribuíron a afinar os perfís de risco dos distintos sectores de actividade e mellorar sensiblemente os resultados da loita contra a fraude no ámbito sociolaboral.

 

Co paquete de medidas aprobado hoxe, o Goberno espera incrementar os ingresos derivados da loita contra a fraude, ata acadar unha cantidade equivalente ao 0,1 %do PIB en 2013, contribuíndo así ao esquema de consolidación das finanzas públicas que se recolle na Actualización do Plan de Estabilidade e Crecemento.

 

CAPTACIÓN DE INFORMACIÓN

 

O Plan Integral de Prevención e Corrección da Fraude Fiscal, Laboral e á Seguridade Social elaborouse de forma conxunta para fomentar a cooperación nas actuacións sobre as formas de fraude derivada do actual contexto económico. Para iso a utilización da información é esencial.

 

Establécense instrumentos para a utilización compartida da información dispoñible na Axencia Tributaria, Tesourería Xeral da Seguridade Social e Inspección de Traballo, e prévése a creación de bases de datos conxuntos para incrementar a eficacia da explotación desa información. Ademais, reforzarase a cooperación internacional a través da sinatura de novos convenios de dobre imposición, a participación de programas europeos de intercambio de información e o impulso dunha rede europea de loita contra a fraude.

 

Outro dos obxectivos do plan é conseguir a implicación dos axentes sociais e económicos na loita contra a fraude. Neste sentido, proporanse acordos a nivel nacional, autonómico e local para que se impliquen activamente na loita contra o traballo non declarado; e estenderanse chamádosos acordos de entendemento e de intercambio de información con organizacións sectoriais para previr a fraude naqueles sectores con maior risco defraudatorio.  

 

ACTUACIÓNS  DE CONTROL

 

As actuacións conxuntas de control centraranse naquelas áreas de risco que se identifiquen como máis propensas á ocultación de actividade e ao traballo non declarado. Por exemplo, realizaranse actuacións de inspección de empresas aparentemente insolventes en que se detecte actividade ou de arrastre de indicios de comercio irregular e contrabando.

Para aumentar a súa eficacia, estas actuacións partirán dunha planificación coordinada a partir da información dispoñible nos rexistros dos tres organismos públicos, o que permitirá realizar accións de control conxunto e incluso simultáneas, nos casos en que se estime máis oportuno. Á luz dos resultados destas actuacións, estudaranse os cambios normativos que sexan necesarios para facilitar que os feitos reflectidos nunha actuación de control dun organismo determinado poidan incorporarse de forma automática ás comprobacións que poidan efectuar outros.

 

ACTUACIÓNS DE RECADACIÓN

 

O plan recolle a creación dunha Comisión Mixta entre Axencia Tributaria, Seguridade Social e Inspección de Traballo para coordinar as actuacións de recadación en expedientes de especial magnitude e procesos concursais. Na mesma, fixaranse criterios conxuntos nos casos de  concorrencia de embargo e cobramento.

 

Tamén se formalizarán consellos territoriais de coordinación entre a Axencia Tributaria e a Seguridade Social.

 

FOMENTO DO CUMPRIMENTO VOLUNTARIO

 

Fomentarase o cumprimento reducindo as cargas administrativas con coa creación dun certificado conxunto de estar ao corrente das obrigas tributarias e en materia da seguridade social. E realizaranse campañas de concienciación cívica de cumprimento das diferentes obrigas.