Saltar ao contido principal

A prevención e a loita contra a fraude fiscal permiten recadar 10.400 millóns

Os recursos recuperados supoñen aproximadamente un 1% do Produto Interior Bruto español.

 
A vicepresidenta do Goberno de Asuntos Económicos e ministra de Economía e Facenda en funcións, Elena Salgado; o secretario de Estado de Facenda e Orzamentos, Juan Manuel López Carbajo; e o director xeral da Axencia Tributaria, José María Meseguer, presentaron hoxe o avance de resultados das actuacións de prevención e loita contra a fraude correspondentes ao ano 2011, que suporán unha recuperación de ingresos para as arcas públicas de 10.400 millóns de euros, un 3,6% máis que en 2010 e unha cifra equivalente aproximadamente ao 1 %do PIB nacional.

En total, froito da loita contra a fraude, recuperáronse 55.833 millóns de euros desde 2005. Máis da metade destes , 28.562 millóns de euros, foron ingresados durante os últimos tres exercicios, en que a crise económica provocou unha forte caída dos ingresos tributarios. A crise financeira e de débeda provocou unha falta de liquidez que elevou os adiamentos de débedas aos contribuíntes. Por iso resulta particularmente relevante o esforzo realizado pola Axencia Tributaria na recuperación de ingresos, grazas á eficaz planificación a longo prazo realizado nos últimos exercicios, que deu uns resultados históricos en circunstancias adversas.

En 2011, a recadación directa por actuacións de control, incluíndo a minoración de devolucións, ascende a 9.400 millóns de euros, un 10,6% máis que en 2010. A recadación por regularizacións voluntarias, atribuíble para ese fin inducido, descende un 35% ata os 1.000 millóns de euros.


ATENCIÓN Á FRAUDE MÁIS GRAVE

A planificación a longo prazo e a énfase na investigación da fraude máis complexo e de maior importe é a principal razón do aumento dos ingresos por prevención e loita contra a fraude nos últimos anos.  En 2011, a débeda media por contribuínte inspeccionado ascendeu a 221.000 euros.

Os expedientes de delito fiscal remitidos á fiscalía foron 783 ata o 30 de novembro de 2011, mentres que a cota defrauda no seu conxunto nese mesmo período sumou 846 millóns de euros. No conxunto de 2011 enviáronse 938 expedientes por un importe de 696 millóns de euros.


GARANTÍAS PARA O COBRAMENTO DA DÉBEDA TRIBUTARIA

Ata o 30 de novembro, as actuacións para garantir o cobramento das débedas seguiron medrando ata as 2.098, fronte ás 2.017 do pasado ano. Estas actuacións realízanse de maneira coordinada entre os departamentos de Inspección, Aduanas e Recadación co fin de evitar baleirados patrimoniais por parte dos defraudadores.


FACILIDADES PARA O CONTRIBUÍNTE

Os adiamentos tamén medraron ata o mes de novembro e acadaron máis de 1,5 millóns de solicitudes, por un importe de máis de 14.400 millóns de euros. En 2010 rexistráronse 1,4 millóns de solicitudes por un importe de 13.900 millóns de euros.

Dentro das novidades de asistencia en materia tributaria postas en marcha en 2011 destaca a posibilidade de realizar os pagamentos por teléfono nos casos de débedas tributarias de persoas físicas, que empezou a funcionar o pasado 1 de decembro.

Tamén se puxo en funcionamento un servizo de descarga do borrador do IRPF por Internet sen certificado electrónico, coñecido como RENO (que foi utilizado por máis de seis millóns e medio de contribuíntes), así como a notificación electrónica obrigatoria para persoas xurídicas e a ampliación dos contidos de asistencia do Centro de Atención Telefónica (901 200 345) co engadido das materias do Departamento de Recadación.