Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria interveu máis de dez millóns de produtos falsificados durante o ano 2010

 A Axencia Tributaria interveu durante 2010 un total de 10.451.343 produtos falsificados, que, de chegar ao mercado, acadarían un valor mínimo de 127.195.151 euros. Tamén interceptou 7.951.494 paquetes de tabaco falsificado por un valor aproximado de 28.166.815 euros.

Estes datos déronse a coñecer esta mañá nunha rolda de prensa celebrada no Puerto de Valencia con motivo da presentación do Día Mundial Antifalsificación, en que participaron o director do Departamento de Aduanas da Axencia Tributaria, Antonio da Ossa ; o director da Asociación Española de Defensa da Marca (ANDEMA), José Antonio Moreno; o director de Coordinación Xurídica e Relacións Internacionais da Oficina de Patentes e Marcas, Javier  Moreno; e a directora xeral da Asociación Nacional de Perfumaría e Cosmética (STANPA), María do Val Díez. O Día Mundial Antifalsificación celebrouse tamén noutras seis cidades europeas.

A falsificación de produtos acada a case todos os sectores do comercio e supón un grave prexuízo para a economía e o emprego, ameaza a seguridade dos consumidores e pode pór en grave risco a saúde. Segundo estimacións de ANDEMA, durante 2010 o gasto en produtos falsificados en España elevouse a máis de 500 millóns de euros. Este comercio ilexítimo supón un importante foco de economía mergullada.

Por este motivo, e co obxectivo de combater a economía mergullada e as prácticas comerciais desleais ou ilexítimas, nos últimos anos a Axencia Tributaria puxo en funcionamento programas de control tributario de seguimento das importacións comerciais, especialmente as procedentes de Asia, xa que se detectou que a maioría dos produtos falsificados proveñen de países asiáticos.  .

Tanto a Axencia Tributaria como a Oficina Española de Patentes e Marcas e a Asociación Española de Defensa da Marca lembraron hoxe a importancia da concienciación cidadá para rexeitar o consumo deste tipo de produtos, que non teñen ningunha clase de garantía nin pasan ningún control de calidade, que compiten deslealmente, destrúen emprego e poden chegar a pór en perigo a saúde dos consumidores, como no caso de produtos cosméticos ou xoguetes falsos.

Durante a rolda de prensa expuxose unha ampla mostra de produtos falsificados aprehendidos nas aduanas: xoguetes, calzado deportivo, complementos e roupa, perfumes e cosméticos, reloxos, material electrónico, etc. Posteriormente realizouse unha demostración de destrución de artigos falsificados por maquinaria especializada.

Tras a rolda de prensa, os presentes tiveron ocasión de escoitar dúas conferencias: “O valor da marca para a economía, a sociedade e o cidadán”, a cargo de José Antonio Moreno, director Xeral de ANDEMA, e “O compromiso da Administración Pública co sector privado na loita contra as falsificacións. O papel da OEPM ”, a cargo de Dª. Silvia Gema Navares, xefe de Área de Cooperación Internacional e Relacións cos Tribunais da OEPM . No curso de ambas as dúas presentacións fixose referencia á campaña de concienciación “Sei orixinal, non compres falsificacións”.