Saltar ao contido principal

Os cidadáns e empresas non residentes poderán tramitar o seu NIF desde os consulados españois

Simplificación administrativa

  • A Axencia Tributaria e o Ministerio de Asuntos Exteriores asinan un acordo para axilizar a asignación do Número de Identificación Fiscal aos non residentes sen necesidade de acudir a unha oficina da AEAT
  • A medida, que supón un paso máis na implantación da Administración electrónica no exterior, arrincará cunha proba piloto en oito oficinas consulares situadas en países con potencial investidora e ampla vinculación económico-financeira con España


15 de outubro de 2013.

A Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT) e o Ministerio de Asuntos Exteriores e Cooperación asinaron hoxe un acordo de encomenda de xestión en virtude do que as Oficinas Consulares de España no exterior poderán tramitar a asignación telemática do Número de Identificación Fiscal (NIF) a aqueles cidadáns e empresas non residentes en España que así solicíteno. Este novo servizo, que contará cunha primeira fase de probas piloto en oito consulados e vocación de estenderse a mediados de 2014 a outras oficinas consulares, permitirá aos non residentes obter o seu NIF de maneira áxil e sinxela sen necesidade de desprazarse, nin enviar un representante, a unha oficina da AEAT.

O acordo, subscrito hoxe polo secretario de Estado de Facenda, Miguel Ferre, e o subsecretario do Ministerio de Asuntos Exteriores e Cooperación, Rafael Mendivil, terá por beneficiarios a aqueles non residentes que pretendan realizar en España unha operación con transcendencia tributaria, situación en que é preceptivo utilizar e consignar un NIF español.

En concreto, a medida de axilización afecta aos solicitantes de NIF tipo ‘L’ (españois residentes no estranxeiro que non estean obrigados a contar cun documento nacional de identidade), ‘M’ (persoas físicas sen nacionalidade española que, de maneira transitoria ou definitiva, non dispoñan do número de identidade de estranxeiro) e ‘N’ (persoas xurídicas e entidades non residentes, sen establecemento permanente en España).

A prestación deste servizo telemático nos consulados, que forma parte do grupo de medidas de simplificación a executar por parte da Comisión para a Reforma da Administración Pública (CORA), implicará vantaxes para o non residente en termos de comodidade e aforro fronte á alternativa do trámite presencial en España, favorecendo así a atracción de investimentos estranxeiras en España.

Nos nove primeiros meses de 2013 tramitáronse máis de 15.100 altas de números de identificación fiscal tipo ‘L’, ‘M’ e ‘N’, o NIF obxecto do novo sistema. Deles , algo máis de 1.300 son altas de cidadáns españois non residentes, 2000 de estranxeiros e máis de 11.800 correspóndense con persoas xurídicas e entidades estranxeiras.

O acordo enmárcase no programa de reformas das Administracións Públicas, con respecto á eliminación das trabas administrativas e a simplificación da relación dos particulares e empresas coa Administración Xeral do Estado.

 

Probas piloto e procedemento

Desde este mesmo ano e ata o 1 de xullo de 2014 realizaranse probas piloto do novo sistema nos consulados de Ámsterdam, Bruxelas, Dusseldorf, Frankfurt, Lyon, Nápoles, O Porto e Washington; todas elas situadas en países con potencial investidora e ampla vinculación económico-financeira con España. A mediados do ano próximo avaliarase a extensión do servizo a un maior número de oficinas, previo acordo entre o Ministerio de Asuntos Exteriores e a Axencia Tributaria.

O procedemento de tramitación, totalmente electrónico, está deseñado para simplificar ao máximo a documentación que deben achegar os non residentes. Neste sentido, non se esixirán traducións ou legalizacións, non sendo que resulte estritamente necesario.

Nun primeiro momento, o solicitante, ou o seu representante, dirixirase a Oficina Consular correspondente achegando os datos e documentación necesaria. A continuación, desde o consulado encherase un formulario electrónico que será enviado de maneira automática á AEAT, quen, tamén de maneira inmediata, devolverá o xustificante de obtención do NIF.

Tras a obtención do número de identificación, e contando cunha sinatura electrónica válida, o cidadán ou a empresa non residente poderá declarar e pagar os impostos e taxas que correspondan en España desde o seu país de orixe, accedendo por Internet á Sede electrónica da Axencia Tributaria.

A xestión da solicitude e asignación do NIF nas Oficinas Consulares de España resalta dous das vertentes esenciais do traballo consular: a de ser cabeza de ponte da Administración española no estranxeiro, dando acceso aos non residentes a servizos administrativos, e a de fomentar os negocios con España.