Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria intercepta un pesqueiro con 9 toneladas de haxix nunha nova operación contra o tráfico de drogas no Mediterráneo oriental

Máis de 40 toneladas en tres intervencións desde xuño

  • A embarcación non portaba bandeira e navegaba nunha zona inusual para esta modalidade de barcos de arrastre cando foi abordada a 50 millas da costa de Cartaxena
  • Detidos os seis tripulantes do pesqueiro, todos eles de orixe marroquí, tras comprobar a existencia de 300 fardos de resina de haxix oculto na adega de frío do buque

 
14 de outubro de 2013.-
A Axencia Tributaria interceptou, na tarde do pasado sábado, a 50 millas ao sueste de Cartaxena, Murcia, un pesqueiro que portaba preto de nove toneladas de resina de haxix. A operación levada a cabo por funcionarios de Vixilancia Aduaneira da AEAT, denominada ‘Lambede’, culminou coa detención dos seis tripulantes da embarcación, todos eles de orixe marroquí, que xa pasaron a disposición xudicial.

Con esta operación son xa tres, desde o mes de xuño, os apresamentos de grandes cantidades de haxix realizado pola Axencia Tributaria na ‘ruta do Mediterráneo Oriental’, cun balance de máis de 40 toneladas de droga incautada. No último medio ano, os dispositivos de control dispostos en ruta comercial do Mediterráneo polas autoridades de Francia, Italia e España derivaron na interceptación de seis buques que portaban unha importante carga de haxix.

A operación Lambede arrinca cando medios aéreos de Vixilancia Aduaneira detectan, o pasado sábado, un pesqueiro sospeitoso, de tipo arrastreiro, a unhas 49 millas náuticas ao sueste de Cartaxena. A embarcación presentaba evidentes signos de falta de mantemento e coidados mínimos, ademais de estar navegando por unha zona inusual para este tipo de barcos de arrastre.

A seguir, a tripulación do patrulleiro ‘Abanto’ de Vixilancia Aduaneira procedeu a efectuar un control sobre o pesqueiro, de nome ‘Avir de Safi II’. Ao realizar o control do barco, os funcionarios de Vixilancia Aduaneira descobren na adega de frío do pesqueiro preto de 300 fardos, dos comunmente utilizados para o transporte do haxix, que, a falta do pesaxe oficial, poderían conter preto de 9.000 quilos desta droga.

Decontado procédese á detención dos seis tripulantes da embarcación, así como ao apresamento da embarcación e posterior traslado da mesma ao porto de Cartaxena, onde o pesqueiro encóntrase atracado desde a madrugada de onte, domingo. Tanto os detidos, como o buque e a droga, pasaron xa a disposición do Xulgado de Instrución en funcións de Garda de Cartaxena.


Ruta aberta

Esta nova operación parece ratificar a importancia desta nova ruta aberta para o tráfico de haxix, denominada ‘do Mediterráneo Oriental’. Nos últimos seis meses, por parte de Italia, Francia e España procedeuse ao apresamento dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Luna-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’ e un pesqueiro exipcio sen nome (operacións, estas tres últimas, desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria). Todas estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de haxix. Coa finalidade de controlar esta nova tendencia no tráfico do haxix, o Departamento de Aduanas da Axencia Tributaria estableceu unha vixilancia sobre a zona de acordo co análise de obxectivos cun patrón semellante, froito da que foi posible este último apresamento.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría sendo empregada por organizacións situadas en países do norte da África, que transportarían importantes cantidades de haxix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países. Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como navíos nai para transbordar o haxix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas ou italianas.

As organizacións de narcotraficantes adáptanse rapidamente aos novos escenarios, sendo moi áxiles para asumir calquera cambio de estratexia. O control desta ruta do Mediterráneo Oriental, e deste tipo de embarcacións, é complexo, ao tratarse de buques comerciais que adoitan efectuar transportes legais e, á súa saída, cun breve parada técnica, reciben importantes cantidades de haxix para o seu traslado aos países máis orientais do Mediterráneo, desde  onde se almacenaría a droga para o seu posterior traslado a Europa.

A loita contra o contrabando e o narcotráfico é unha das prioridades da Axencia Tributaria. No caso do haxix, a través das actuacións aeronavais de Vixilancia Aduaneira, as investigacións sobre as redes de contrabando e os controis e a análise de riscos nos recintos aduaneiros, no que vai de ano 2013 xa se interviñeron case 120 toneladas desta substancia, 10 toneladas máis que en todo 2012.


Vixilancia Aduaneira: Presentación de denuncias por contrabando e delitos relacionados.

Teléfono gratuíto para denuncias, 900351378. Correo electrónico: va.adu@aeat.es