Saltar ao contido principal

Interceptado un buque mercante con máis de 15 toneladas de resina de hachix ao sur de Málaga

Operación conxunta da Axencia Tributaria e da Garda Civil

  • Detidos os nove tripulantes do buque mercante “Just Reema”, seis de nacionalidade siria e tres de nacionalidade india
  • O buque, de bandeira de República Democrática do Congo, transportaba 1.500 toneladas de sal e nun espazo oculto da adega máis de 500 fardos de hachix

1 de xullo de 2015.- A Axencia Tributaria e a Garda Civil interceptaron na tarde do domingo, a unhas 45 millas ao sur de Málaga, un buque mercante de 85 metros de eslora, de bandeira da República Democrática do Congo, de nome ‘Just Reema’, cando transportaba unhas 15,7 toneladas de resina de hachix.A operación levada a cabo por funcionarios de Vixilancia Aduaneira de Málaga da Axencia Tributaria e do EDOA de Garda Civil de Alicante, denominada operación ‘Urca” culminou coa detención dos nove tripulantes da embarcación, seis de nacionalidade siria e tres de nacionalidade india.

A operación “Urca” arranca cando as autoridades policiais francesas alertan a través de EUROPOL e do Centro de Intelixencia Contra o Terrorismo e o Crime Organizado (CITCO) e apoio dos centros europeos de Intelixencia MAOC-M e CECLAD da posible implicación da embarcación ‘Just Reema’ nunha operación de tráfico de hachix.

Coordinada a operación a través do CITCO, iníciase un operativo aeronaval para localizar a embarcación, El pasado domingo foi  localizada por medios aéreos a unhas 50 millas náuticas ao sur de Málaga, navegando con rumbo cara ao Mediterráneo oriental.No operativo de interceptación participaron os patrulleiros de Garda Civil ‘Riu Miño’ e ‘Riu Abra’ e por parte de Vixilancia Aduaneira o patrulleiro 'X aniversario’ e o helicóptero ‘Argos I’.

Ao realizar o control do barco os funcionarios de Vixilancia Aduaneira e de Garda Civil  descobren que o mercante vai cargado cunha importante cantidade de sal a granel, máis de 1.500 toneladas, polo que deciden, coa pertinente autorización xudicial da Audiencia Nacional e informe favorable da Fiscalía Antidroga, trasladar o barco ao porto de Málaga para realizar un rexistro en profundidade do mercante.Unha vez en porto, e tras descargar gran parte do sal que transportaba encontrouse na proa do barco dentro da adega, un dobre fondo onde os narcotraficantes esconderan a droga que inicialmente e a falta de pesaxe oficial bota un peso aproximado de 15.700 kg de resina de hachix.

Os detidos, o buque e a droga, pasarán a disposición do Xulgado de Instrución en funcións de Guardia dos de Málaga.

Esta operación puxo de manifesto os excelentes mecanismos de colaboración e de coordinación tanto no ámbito europeo como a nivel nacional xa que estivo coordinada por EUROPOL, o CITCO, MAOC-M e CECLAD e na que participaron autoridades italianas (Garda dei Finanza), francesas (OCTRIS) e españolas (Garda Civil, Departamento de Alfándegas da Axencia Tributaria, Fiscalía Antidroga da Audiencia Nacional e o Xulgado Central de Instrución nº6 da Audiencia Nacional que coñece e dirixe a investigación).

 

Ruta aberta

Esta nova operación ratifica a importancia da coñecida como Ruta do Mediterráneo oriental e na que durante os dous últimos anos e medio,  por parte de Italia, Francia e España se procedeu á aprehensión dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Lúa-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’, un pesqueiro exipcio sen nome, o “Berk Kaptan”, “Ao Amir Khaled”, “Abou de Sherief”, A Misericordia de Deus”, “Mayak”, “Assel”, “Aberdeen”, “Just Noran”, “Zakmar”, “Eiskos” e “Rinad”, “Santa Rita Terza”, “Green Cedar”, “Mehtap”, “San Trela, “Meryem” e o citado “Just Reema” (operacións, da cales catorce foron desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria).Todas estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de hachix.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría a ser empregada por organizacións situadas en países do norte de África, que transportarían importantes cantidades de hachix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países.Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como buques abastecedores para transbordar o hachix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas ou italianas.